Πως να αναζητήσετε περιεχόμενο, δημιουργούς και κοινότητες στο Tik Tok

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Με το Tik Tok να κερδίζει διαρκώς ώρες παρακολούθησης από την καθημερινότητά μας, γίνεται επιτακτικό να μάθουμε να αναζητούμε περιεχόμενο, δημιουργούς και κοινότητες ώστε να ξεφύγουμε από τα βίντεο με τα σκυλάκια και τα χορευτικά.

Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις προβάλλουν τα προϊόντα τους στο TikTok προσπαθώντας να επιτύχουν υψηλό engagement με το ακροατήριο.

Ας μην ξεχνάμε ότι οι χρήστες του TikTok παρακολουθούν γύρω στα 90 λεπτά video την ημέρα!

Το TikTok ξέρει τι αναζητούμε. Πως γίνεται αυτό;

Όπως όλοι οι αλγόριθμοι, έτσι και αυτός του TikTok συγκεντρώνει στοιχεία για να εξατομικεύσει τις προτάσεις του. Βλέπει που κάνουμε like, που σχολιάζουμε, πόση ώρα μένουμε σε κάθε video, ποιους ακολουθούμε, τι κοινοποιούμε και έτσι διαμορφώνει το μείγμα που μας προτείνει να δούμε.

Όσο περισσότερο αλληλεπιδρούμε με τα video που παρακολουθούμε τόσο περισσότερο το προτεινόμενο περιεχόμενο ευθυγραμμίζεται με αυτά που μας αρέσουν. Οι ήχοι και τα hashtags στα video καθώς και οι ρυθμίσεις της συσκευής και του λογαριασμού μπαίνουν στην εξίσωση του αλγορίθμου ο οποίος δημιουργεί το περιεχόμενο για τη σελίδα “For You”.

Σε γενικές γραμμές τα προτεινόμενα video είναι ένα μείγμα από άτομα που ακολουθούμε, νέους δημιουργούς που η πλατφόρμα θεωρεί ότι θα μας αρέσουν και από την δραστηριότητά μας στην εφαρμογή.

Αναζητώντας περιεχόμενο

Το σημείο κλειδί είναι η μπάρα αναζήτησης. Εκεί αναζητούμε το θέμα που επιθυμούμε και μάλιστα όσο εξειδικευμένα θέλουμε, είτε αναζητώντας το όνομα ενός χρήστη είτε ένα συγκεκριμένο θέμα.

Τα πιο συναφή αποτελέσματα θα εμφανιστούν πρώτα και μαζί θα εμφανιστούν και κάποιες προτάσεις με παραπλήσια θέματα.

Θέλουμε για παράδειγμα να βρούμε συνταγές του Άκη (ένας είναι ο Άκης) και γράφουμε στην αναζήτηση «Άκης», μερικά από τα αποτελέσματα που θα εμφανιστούν θα είναι:

  • Άκης συνταγές
  • Άκης προϊόντα
  • Άκης έτοιμα φαγητά
  • Άκης προτάσεις

Οπότε επιλέγουμε αυτή που ταιριάζει πιο πολύ σε αυτό που αναζητούμε.

Οι δημιουργοί που θέλουν να εμφανιστούν σε μία παρόμοια αναζήτηση, συνήθως χρησιμοποιούν hashtag με το αντίστοιχο θέμα στη λεζάντα του video που ανεβάζουν. Έτσι επιτυγχάνουν υψηλότερα ποσοστά αναζητήσεων αλλά και ταυτόχρονα το video τους κατατάσσεται στο συγκεκριμένο θέμα. Μόλις γίνουν δημοφιλείς, το TikTok του κατατάσσει στα top αποτελέσματα.

Μπορεί κανείς να σκρολάρει ανάμεσα στους χρήστες ώστε να βρει άλλους, με παρόμοια ονόματα, ή να βρει παρόμοια hashtags ή live περιεχόμενο. Το video που έχει ξεκινήσει το συγκεκριμένο hashtag εμφανίζεται πρώτο και τα υπόλοιπα ακολουθούν.

Η αναζήτηση στο TikTok είναι ο καλύτερος τρόπος για να βρούμε δημιουργούς και ομάδες γύρω από το περιεχόμενο που μας ενδιαφέρει. Όσο πιο λεπτομερής η αναζήτηση τόσο πιο στοχευμένο το περιεχόμενο που βλέπουμε.

Και αυτό ακριβώς είναι αυτό που μπορεί να βοηθήσει εμάς του marketers να τοποθετήσουμε τα προϊόντα (ή τις υπηρεσίες) που διαχειριζόμαστε μπροστά σε εντελώς νέα ή σε καθιερωμένα ακροατήρια.

Περιεχόμενο που τρεντάρει

Χάρη στη δουλειά που κάνει ο αλγόριθμος, ακόμα και λογαριασμοί με λίγους followers μπορούν να έχουν καλή πορεία στο TikTok σε σχέση με άλλες πλατφόρμες (π.χ. Instagram ή YouTube).

Η σύνδεση με τραγούδια και hashtags που τρεντάρουν αποτελεί εξαιρετικό τρόπο για τα brands να κεφαλαιοποιήσουν ένα ήδη δημοφιλές περιεχόμενο και να αυξήσουν την κοινωνική κάλυψή τους.

Σκεφτείτε νέους τρόπους ώστε να δώσετε ζωή σε υπάρχον περιεχόμενο (από άλλες πλατφόρμες) και να το ενσωματώσετε στη στρατηγική που ακολουθείτε στο TikTok. Βρείτε ποια trendy τραγούδια χρησιμοποιούν οι χρήστες και πως τα χρησιμοποιούν στα video τους. Έχετε κάτι που θα μπορούσε να ταιριάξει ή να προσαρμοστεί στον ήχο αυτό;

Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο πάει πολύ καλά στο TikTok, αλλά τα διασκεδαστικά video είναι αυτά με την περισσότερη θέαση και τις περισσότερες κοινοποιήσεις, ειδικά αυτά που σχετίζονται με τη μόδα και το λιανεμπόριο. 40% των millennial χρηστών του TikTok προτιμούν να βλέπουν περιεχόμενο από μάρκες που είναι διασκεδαστικό και έχει πλάκα.

Αν δε, αποφασίσετε να υποστηρίξετε κάποιο video χρηματικά τότε η λειτουργία της αναζήτησης σας είναι ιδιαιτέρως χρήσιμη. Βρίσκετε το video που σας ταιριάζει, το χρηματοδοτείτε και έτοιμη η διαφήμιση!

Βέβαια καλό είναι να θυμάστε ότι τα trends συχνά προσφέρουν καλύτερο οργανικό περιεχόμενο αλλά αλλάζουν πολύ γρήγορα.

Ας σημειωθεί εδώ ότι ως μέσο διαφήμισης το TikTok είναι ακόμα αρκετά προσιτό σε σχέση με άλλες πλατφόρμες, οπότε αξίζει να πειραματιστείτε. Οι διαφημίσεις που εμφανίζονται στο feed λειτουργούν με τρόπο παρόμοιο με αυτόν των Instagram Stories, καταλαμβάνοντας την οθόνη του χρήστη πριν αυτός σκρολάρει στο επόμενο video.

Το ιδανικό είναι να δημιουργήσετε διαφημίσεις που θα μοιάζουν με κανονικό, οργανικό περιεχόμενο ώστε οι χρήστες να αργήσουν να καταλάβουν ότι βλέπουν διαφήμιση. Έτσι, κερδίζετε σε χρόνο θέασης και σε πιθανότητες κάποιος να κάνει κλικ στο site σας ή στο κατάστημά σας.

Το slogan της διαφημιστικής πλατφόρμας του TikTok είναι: «Μην φτιάχνετε διαφημίσεις, φτιάξτε TikToks.»

Δηλαδή μην υποκύψετε στον πειρασμό να χρησιμοποιήσετε τα ήδη έτοιμα τηλεοπτικά σας σποτάκια. Ακόμα και το περιεχόμενο που έχετε σε άλλες πλατφόρμες θα μοιάζει ξενέρωτο. Το TikTok είναι ένα σύμπαν από μόνο του.

Συνεργασίες με Influencers

Με το παραπάνω εργαλείο μπορούμε να βρούμε influencers για επώνυμες συνεργασίες, σύμφωνα πάντα με το θέμα της επιχείρησής μας. Πιθανότατα υπάρχουν δεκάδες influencers σε αναμονή να δουλέψουν με έναν επαγγελματία αλλά σκεφτείτε ότι μπορεί να είναι καλύτερα να ξεκινήσετε με έναν δημιουργό περιεχομένου.

Η αναζήτηση influencer ωστόσο μπορεί να σας οδηγήσει στο να βρείτε περιεχόμενο από χρήστες (user generated content) το οποίο αναφέρεται σε ή σχετίζεται με το προϊόν σας.

Παρεμπιπτόντως, το περιεχόμενο από χρήστες δουλεύει πολύ αποτελεσματικά σε όλες τις πλατφόρμες, και φυσικά και στο TikTok.

Υπάρχει και η αγορά δημιουργών στην οποία μπορείτε να απευθυνθείτε αν ψάχνετε τρόπους να αναπτύξετε το προϊόν σας.

Συμπερασματικά

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το TikTok αρχίζει να αποτελεί αντίπαλο δέος για το YouTube, καθώς λειτουργεί ως μηχανή αναζήτησης και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το κοινό του TikTok ξεκίνησε ως εφηβικονεανικό αλλά έχει «ανέβει» καλύπτοντας και άλλες ηλικιακές ομάδες.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό από όσα ξέραμε μέχρι τώρα αλλά θα πρέπει να μάθουμε να το χρησιμοποιούμε.

Πηγή εικόνων: netifluencer.com, TikTok, netbasequid 

Διαβάστε επίσης:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops