Η εικόνα και ειδικά το video έχει ως γνωστόν κατακλύσει την καθημερινότητα όλων μας, αφού όλοι είμαστε χρήστες των social media. Για αυτό και τα σύντομα video, τα μικρής διάρκειας δηλαδή είναι εξαιρετικής σημασίας. Όλες οι πλατφόρμες έχουν ειδικό πεδίο για μικρά video: Instagram Reels, Facebook Watch, YouTube Shorts, για να μην πούμε για το TikTok που είναι ο βασιλιάς, (ακόμα και το Spotify και το Pinterest).
Ποιος είναι ο λόγος της επιτυχίας των video μικρής διάρκειας;
Δεν είναι ένας αλλά τρεις. Κατ’ αρχάς είναι η μικρή διάρκεια που θα βοηθάει το engagement (που γίνεται κόλλημα), η αμεσότητα και η αυθεντικότητα. Ξεπερνώντας την εποχή της «φιγούρας» και των στημένων φωτογραφιών και video περνάμε στην εποχή όπου οι άνθρωποι στα video τους εκφράζουν αυτό που πραγματικά αισθάνονται, αυτό που πραγματικά τους απασχολεί και αυτό που πραγματικά τους ενδιαφέρει.
Και εδώ υπάρχει το καλό νέο για τους δημιουργούς, καθώς μπορούν να χαλαρώσουν λίγο: η νέα μορφή video απαιτεί λιγότερη προσπάθεια και λιγότερο χρόνο αφού ούτε ο φωτισμός, ούτε το μοντάζ, ούτε οι ικανότητες βιντεοσκόπησης είναι το Α και το Ω.
Το μόνο που χρειάζεται είναι ο αληθινός εαυτός τους και ένας λόγος για να ταυτιστούν οι υπόλοιποι χρήστες.
Πως να δημιουργήσετε συναρπαστικά μικρά video
Η δημιουργία ενός video είναι συναρπαστική από μόνη της. Ο δημιουργός πρέπει να εμφανιστεί στην κάμερα, να μιλήσει άνετα, να διαχειριστεί το περιβάλλον του, να μοντάρει το video και να προσθέσει ήχο και κείμενο. Αν τα βάλουμε κάτω πρόκειται για πολλές διαφορετικές δεξιότητες που πρέπει να συνδυάζει ένας άνθρωπος. Παρόλα αυτά ακόμα και όσοι «δεν το έχουν» μπορούν να φτιάξουν απλά αλλά αποτελεσματικά video.
Όσοι δεν το έχετε δοκιμάσει ακόμα, ανοίξτε την κάμερα του κινητού σας και κάντε ό,τι θα κάνατε σε μία βιντεοκλήση. Πείτε αυτά που θέλετε να πείτε, «κόψτε» το στα 10 δευτερόλεπτα, βάλτε μια trendy μουσική και είστε έτοιμοι. Μην το πολυσκέφτεστε.
Παρακάτω θα δούμε μερικές ιδέες για την παραγωγή περιεχομένου.
Πηγή εικόνας: xxhosting.com
Νέες ιδέες
Κάθε video που φτιάχνετε το κάνετε για κάποιο λόγο. Ο στόχος σας θα πρέπει να είναι να βρείτε ιδέες στρατηγικού περιεχομένου που θα δώσουν αξία στη δουλειά σας και στους θεατές σας.
Ένας καλός τρόπος να δουλέψετε τις ιδέες για περιεχόμενο είναι να τις χωρίσετε σε τρεις κατηγορίες:
- Εξειδίκευσης/ Αυθεντίας
- Μικρά μυστικά
- Επιχειρησιακά νέα
Τι μπορεί να περιλαμβάνει η κάθε μία;
Εξειδίκευση
Η εξειδίκευση είναι αυτή που δίνει αξία αφού είναι περιεχόμενο που είναι χρήσιμο στον χρήστη και μπορεί να το δει, να το ξαναδεί, να το αποθηκεύσει, και να το κοινοποιήσει. Τι μπορεί να θεωρηθεί εξειδίκευση;
- Ό,τιδήποτε γνωρίζετε μπορείτε να το διδάξετε.
- Συμβουλές προς του followers σας.
- Νέα και τάσεις που αφορούν στον κλάδο σας.
- Λύσεις στα προβλήματα των πελατών σας.
- Παραδείγματα του τι κερδίζουν όσοι συνεργάζονται με εσάς.
Ανάλογα με τον κλάδο και το πεδίο που δραστηριοποιήστε θα βρείτε περισσότερα από ένα θέματα για να αναφερθείτε. Για να ξεκινήσετε ωστόσο διαλέξτε αυτά στα οποία έχετε μεγαλύτερη άνεση και αυτά στα οποία μπορείτε να διαφοροποιηθείτε.
Μικρά μυστικά
Αυτή η κατηγορία έχει περισσότερο να κάνει με την αυθεντικότητα η οποία είναι απαραίτητη για να βρείτε ακροατήριο.
Πως να ξεκινήσετε; Ας δούμε τέσσερις κατηγορίες.
- Θεμελιώδη: μιλήστε για τις προκλήσεις που αντιμετωπίσατε, για τα κατορθώματα, για τις ιδέες, για τις επιτυχίες σας. Ανατρέξτε (μέσα από τα video) σε όλη την επαγγελματική σας διαδρομή.
- Προσωπικά: μιλήστε για το «τώρα». Ποιος είστε, με τι ασχολείστε στον ελεύθερό σας χρόνο, τι σας αρέσει στην καθημερινότητα.
- Επαγγελματικά: μιλήστε για την προσωπική σας επαγγελματική διαδρομή, το πως φτάσατε εκεί που φτάσατε, τις αξίες σας, το τι κάνετε διαφορετικά από τους άλλους.
- Ελαφρά: πείτε αστείες ιστορίες, μιλήστε για αστεία προβλήματα της δουλειάς, για λεπτομέρειες της καθημερινότητας.
Επιλέξτε μέρος ή όλα από τα παραπάνω. Αυτό που έχει σημασία είναι να είστε αληθινοί.
Επιχειρησιακά νέα
Αυτή την κατηγορία την διακρίνουμε σε δυο υποκατηγορίες: της σκληρής πώλησης και της πιο ήπιας πώλησης.
- Σκληρή (άμεση) πώληση: όταν μιλάτε για την επιχείρησή σας, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και τις προσφορές σας. Θα την προτιμήσετε όταν θέλετε γρήγορα αποτελέσματα.
- Ήπια (έμμεση) πώληση: όταν μιλάτε για το τι κάνουν τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας, το τι έχουν απολαύσει σε αυτά άλλοι χρήστες κλπ.
Φτιάξτε ένα mix από τα παραπάνω μοιράζοντάς τα από 35% για τις δύο πρώτες κατηγορίες και 30% για την τελευταία.
Πηγή εικόνας: influencermarketinghub.com
Διαλέξτε το format
Ξέρετε ότι μπορείτε να δημιουργήσετε video διάρκειας 10 λεπτών στο TikTok και 90 δευτερολέπτων στα Reels. Η συμβουλή μας είναι να μην κινηθείτε με βάση τον διαθέσιμο χρόνο αλλά με αυτά που θέλετε να πείτε. Αν έχετε ιστορικό δεδομένων, τότε δείτε την απήχηση που έχουν τα προηγούμενα video καθώς και πόσο από αυτά έβλεπαν οι χρήστες. Αν βλέπουν 30 δευτερόλεπτα γιατί να κάνετε 3λεπτα video; Ποιος θα τα βλέπει; Άρα δεν θα έχουν απήχηση συνεπώς δεν θα έχουν αξία.
Αν έχετε πολλά να πείτε, πείτε τα σε πολλά video, μην προσπαθείτε να τα στριμώξετε σε ένα.
Τώρα, τα format από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε είναι τέσσερα. Πριν επιλέξετε format σκεφτείτε αν μπορεί να υποστηρίξει την ιδέα του περιεχομένου και αν μπορείτε εσείς να το υποστηρίξετε (από πλευράς τεχνικής και από πλευράς διαθέσιμου χρόνου).
1.Μιλώντας στην κάμερα
Είναι ο ευκολότερος τρόπος να γυρίσετε ένα video. Στήνεστε μπροστά από την κάμερα και τα λέτε. Βρείτε ωστόσο μια καλή γωνία λήψης και καδράρετε καλά (στο κέντρο) το πρόσωπό σας.
2.Εκφώνηση
Σε αυτή την περίπτωση χρησιμοποιείτε πλάνα φόντου όταν δεν μιλάτε απ’ ευθείας στην κάμερα και ηχογραφείτε το σπηκάζ ξεχωριστά. Αυτή η μορφή έχει τα εξής δύο πλεονεκτήματα:
- Μπορείτε να εγγράψετε πλάνα με την κύρια κάμερα του τηλεφώνου σας, η οποία συχνά έχει καλύτερη ανάλυση από την κάμερα για selfie.
- Μπορείτε να εγγράψετε ήχο υψηλής ποιότητας με τον ρυθμό που επιθυμείτε χωρίς ενοχλητικούς ήχους στο φόντο.
Για πιο γρήγορο αποτέλεσμα προτιμήστε την εισαγωγή κειμένου αντί της ηχογράφησης.
Κάτι τέτοιο θα ήταν το κατάλληλο format για video περιγραφής της καθημερινότητας από το πρωί έως το βράδυ.
3.Βελτιστοποίηση οπτικοακουστικού περιεχομένου
Υπάρχουν τέσσερις σημαντικοί παράμετροι βελτιστοποίησης των video μικρής διάρκειας: το άγκιστρο, η διακοπή μοτίβου, οι λεζάντες και οι φωτογραφίες εξωφύλλου.
Άγκιστρο
Τρία δευτερόλεπτα για να «κρατήσετε» τον χρήστη. Τι να κάνετε: Μπείτε κατ’ ευθείαν στο ψητό.
Διακοπή μοτίβου
Διατηρήστε την προσήλωση του χρήστη εισάγοντας διακοπές στο μοτίβο του video. Αυτό θα γίνει πιο εύκολα αν μοντάρετε τα video πριν να τα ανεβάσετε. Σε αυτή την περίπτωση κόψτε τις παύσεις, τα «εεε», τα «μμμ», τα «λοιπόν» και ό,τι άλλο προδίδει αμηχανία. Αλλάξτε στάσεις μπροστά στην κάμερα, αλλάξτε φόντο ή ρούχα.
Λεζάντες
Πολλοί πιστεύουν ότι το video, άπαξ και δημιουργηθεί, δεν χρειάζεται επεξηγηματικές λεζάντες. Ωστόσο, οι λεζάντες είναι αυτές που θα «κρατήσουν» τον χρήστη. Και για αυτό είναι σημαντικές.
Διαλέξτε έναν τρόπο για να γράψετε τις λεζάντες σας:
- Μία – δύο γραμμές που λειτουργούν ως teaser
- Λεπτομέρειες που αφορούν στο περιεχόμενο
- Επανάληψη του βασικού μηνύματος του video.
Φωτογραφίες εξωφύλλου
Οι φωτογραφίες εξωφύλλου είναι κατάλληλες για να πουν περί τίνος πρόκειται. Είναι το άγκιστρο πριν το άγκιστρο. Πολλοί δημιουργοί χρησιμοποιούν το πρώτο frame του video ως φωτογραφία εξωφύλλου, αλλά αυτό στην πραγματικότητα δεν λέει τίποτα στους θεατές.
Για καλύτερα αποτελέσματα δημιουργήστε εικόνες που θα περνούν συνοπτικά το μήνυμα κάθε video έτσι ώστε οι χρήστες να ξέρουν από που να αρχίσουν.
Τέλος, και όσον αφορά το μοντάζ των video που θα φτιάξετε, χρησιμοποιήστε μία από τις πολλές εφαρμογές για μοντάζ που κυκλοφορούν, με πιο διαδεδομένη την CapCut.
Video is king οπότε αντί επιλόγου, σας λέμε: Τολμήστε!
Πηγή εικόνας προφίλ: DashHudson.com