Το SEO Copywriting είναι ένα σημαντικό κομμάτι μιας επιτυχημένης SEO στρατηγικής. Όμως, μπορεί να αποτελέσει πρόκληση για οποιονδήποτε θέλει να δημιουργήσει υψηλής ποιότητας περιεχόμενο που κατατάσσεται ψηλά στις μηχανές αναζήτησης. Καθώς οι μηχανές αναζήτησης κάνουν crawl (δηλαδή “σκανάρουν”, εξετάζουν αναλυτικά) τις διάφορες ιστοσελίδες, το περιεχόμενο της σελίδας σας θα πρέπει να είναι εναρμονισμένο με τους αλγορίθμους των μηχανών αναζήτησης. Επιπλέον, θα πρέπει να γίνεται εύκολα κατανοητό από τους χρήστες. Εξάλλου, η βασική του αρμοδιότητα είναι να ενημερώνει τους χρήστες για πιθανές απορίες και προβληματισμούς που μπορεί να έχουν γύρω από ένα ζήτημα.
Ας μη χάνουμε όμως περισσότερο χρόνο. Παρακάτω, ακολουθεί μια ανάλυση γύρω από το τι είναι το SEO Copywriting, τις διαφορές του με το Copywriting καθώς επίσης και πώς μπορείτε να γράψετε ποιοτικό περιεχόμενο, που θα σας χαρίσει υψηλές θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα.
Τι είναι το SEO Copywriting;
Το SEO Copywriting είναι ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία που χρησιμοποιεί ένα brand για να βρεθεί μπροστά από τον ανταγωνισμό του. Με τη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου ειδικά σχεδιασμένου για τις μηχανές αναζήτησης και διαμορφωμένο με βάση τα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες και τα ερωτήματα των χρηστών, μια εταιρεία ή ένα brand μπορεί να ενισχύσει την προβολή του στην αγορά, να αυξήσει την επισκεψιμότητα της σελίδας του, και σταδιακά να αυξήσει το εισόδημα του.
Πρόκειται για τον τέλειο συνδυασμό της τέχνης και της επιστήμης. Με λίγες στρατηγικές κινήσεις, αλλά και με μια δόση δημιουργικότητας μπορείτε να κάνετε θαύματα στην online σας παρουσία. Είτε έχετε μια μικρή επιχείρηση, είτε μια μεγάλη εταιρεία, μπορεί να σας οδηγήσει στην επιτυχία.
Ποιες είναι οι διαφορές με το Copywriting;
Πολλοί θεωρούν ότι τα κείμενα που γράφονται στα πλαίσια του SEO θα πρέπει να υπακούν και να ανταποκρίνονται μόνο στα κριτήρια που έχουν θέσει οι μηχανές αναζήτησης. Δηλαδή, την απλή παράθεση μιας πληροφορίας και την τοποθέτηση keywords, δηλαδή λέξεων-κλειδιών. Αυτό όμως σήμαινε πως πραγματοποιούνταν μια τακτική επανάληψη των keywords, και ένα “ξερό” κείμενο που όμως δεν ήταν ελκυστικό για τους αναγνώστες και δεν τους ενέπνεε να προχωρήσουν σε κάποια ενέργεια.
Πλέον, όσοι ασχολούνται με το SEO ή το Copywriting, όπως επίσης και οι αλγόριθμοι έχουν καταλάβει πως δεν είναι αρκετό. Για να βρεθεί μια σελίδα ψηλά στα rankings θα πρέπει να έχει χρήσιμο και καλογραμμένο περιεχόμενο, με φυσική γλώσσα.
Επομένως, το SEO Copywriting μοιράζεται τις αρχές του παραδοσιακού Copywriting, δηλαδή το να είναι ελκυστικό το περιεχόμενο για τον αναγνώστη, να τον πείθει να περάσει χρόνο στη σελίδα και να προχωρήσει σε μια τελική ενέργεια. Όμως ενσωματώνει και μερικά ακόμη στοιχεία, όπως είναι η έξυπνη τοποθέτηση keywords, η σωστή πυκνότητα τους και η καλή οργάνωση του κειμένου. Μέσα από τις τεχνικές αυτές, το κείμενο είναι ευανάγνωστο όχι μόνο για τις μηχανές αναζήτησης, αλλά κυρίως για τον αναγνώστη.
Πώς να γράψετε ένα κείμενο με βάση τις αρχές του SEO Copywriting
Για να γράψετε ένα κείμενο σύμφωνα με τις αρχές του SEO Copywriting θα πρέπει να ακολουθήσετε τα εξής βήματα:
Keyword research
Το πρώτο βήμα είναι να κάνετε έρευνα των απαραίτητων λέξεων κλειδιών που χρειάζεστε για το κείμενο σας. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται keyword research. Για να καταλήξετε στο κατάλληλο keyword, να έχετε στο νου σας αν το keyword πληροί τις εξής προϋποθέσεις:
- Είναι σχετικό με τη σελίδα/brand
- Έχει εμπορική αξία
- Βαθμός ανταγωνισμού
- Τι εναλλακτικές υπάρχουν
Στο έργο σας αυτό, βοηθά η χρήση εργαλείων όπως είναι το Ahrefs, που δίνουν άμεσα τις απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά.
Intent, δηλαδή σκοπός, ή είδος αναζήτησης των χρηστών
Ένα από τα πιο σημαντικά ερωτήματα γύρω από την επιλογή των keywords είναι ο λόγος για τον οποίο οι χρήστες κάνουν την κάθε αναζήτηση. Ποιος είναι δηλαδή ο βασικός τους στόχος; Τι ακριβώς αναζητούν; Όσο πιο ξεκάθαρα μπορέσετε να απαντήσετε στα ερωτήματα αυτά, τόσο πιο αποδοτικό θα είναι το περιεχόμενο σας. Το intent χωρίζεται με βάση τα εξής:
- Informational Intent: Οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες γύρω από ένα θέμα
- Navigational Intent: Οι χρήστες θέλουν να βρουν μια συγκεκριμένη σελίδα πληκτρολογώντας το keyword στη μηχανή αναζήτησης
- Commercial Intent: Οι χρήστες θέλουν να προχωρήσουν σε κάποια αγορά και κάνουν έρευνα
- Transactional Intent: Οι χρήστες σκουπεύουν να προχωρήσουν σε αγορά όταν βρουν αυτό που αναζητούν.
Εύρεση πληροφοριών
Το άρθρο θα πρέπει να προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που αναζητούν οι χρήστες. Ακόμη, θα πρέπει με τις πληροφορίες, το υλικό όπως φωτογραφίες ή βίντεο και την έκταση του να διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα κείμενα, για να εμφανιστεί ψηλά στις μηχανές αναζήτησης.
Σωστή δομή
Είναι σημαντικό το περιεχόμενο να μπορεί να διαβαστεί εύκολα και να μην κουράζει. Η σωστή δομή θα σας βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό σε αυτό. Δοκιμάστε να εντάξετε στο κείμενο σας τα εξής:
- Σωστό μέγεθος παραγράφων: Χρησιμοποιήστε μικρές παραγράφους οι οποίες μπορούν να διαβαστούν εύκολα από τους χρήστες. Δώστε έμφαση στο πώς διαβάζεται ένα κείμενο και από το κινητό. Το περιεχόμενο που είναι φιλικό για χρήση από κινητές συσκευές (mobile friendly) είναι πιο εύκολο να αποκτήσει καλές θέσεις στις μηχανές αναζήτησης.
- Τίτλοι και επικεφαλίδες: Εκτός από τον βασικό τίτλο, θα πρέπει να χρησιμοποιείτε επικεφαλίδες στο κείμενο σας. Με τον τρόπο αυτό, ο χρήστης θα μπορεί να βρει ταξινομημένα, εύκολα και γρήγορα την πληροφορία που αναζητά, ενώ το κείμενο θα είναι πιο ευανάγνωστο.
- Λίστες: Χρησιμοποιείστε λίστες για να μπορούν οι χρήστες να αντλούν πιο εύκολα την πληροφορία που αναζητούν.
Συγγραφή κειμένου
Το κείμενο θα πρέπει να είναι γραμμένο σε απλή και κατανοητή γλώσσα, με μικρές προτάσεις. Αποφύγετε την επανάληψη πληροφοριών και τις άσκοπες λέξεις και φράσεις. Θα πρέπει να έχετε πάντα στο νου σας ότι απευθύνεστε σε ανθρώπους που αναζητούν μια πληροφορία και όχι στις μηχανές αναζήτησης. Επομένως, η χρήση των keywords και του λόγου σας θα πρέπει να βγαίνει φυσικά, σαν να μιλάτε με κάποιον.
Call to Action
Το κείμενο σας μπορεί να μην έχει άμεσο στόχο την πώληση, όμως η ολιστική προσέγγιση μπορεί να δώσει πολύ καλά αποτελέσματα. Επιπλέον, βοηθά στο interlinking μέσα στο site, όπως επίσης και το να λάβει ο αναγνώστης επιπλέον πληροφορίες που μπορεί να του είναι απαραίτητες.
Μάθετε περισσότερα σχετικά με τα CTA buttons
SEO Copywriting την εποχή του AI
Το AI έχει μπει για τα καλά στις ζωές μας και μπορεί να μας βοηθήσει με τις στρατηγικές του SEO. Μπορεί να αποτελέσει έναν εξαιρετικό σύμμαχο στη δημιουργία και τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου. Όμως, θα πρέπει να θυμάστε πως η ανθρώπινη πινελιά θα εξασφαλίσει ότι το περιεχόμενο σας είναι ποιοτικό, δεν έχει λάθη και απευθύνεται με τον σωστό τρόπο στο κοινό σας. Το AI μπορεί να σας βοηθήσει σε ικανοποιητικό βαθμό με την εξής διαδικασία:
- Να σας δώσει ιδέες για τίτλους και keywords
- Να σας δώσει πληροφορίες που αναζητάτε
- Να κάνει προτάσεις για προσθήκη περιεχομένου
- Να κάνει διορθώσεις στο κείμενο σας
- Να δώσει την καλύτερη δομή κειμένου που θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα
Το SEO Copywriting λοιπόν είναι αρκετά σημαντικό και μπορεί να σας βοηθήσει να ενισχύσετε την παρουσία σας στα οργανικά αποτελέσματα. Όμως, ξέρουμε ότι δεν είναι όλοι καλοί συγγραφείς. Για τον λόγο αυτό, η ομάδα της GIM Agency είναι δίπλα σας, έτοιμη να ξεδιπλώσει τα ταλέντα της.
Μην αφήνετε την online παρουσία σας στην τύχη. Επικοινωνήστε μαζί μας και ελάτε να δημιουργήσουμε μαζί στρατηγικό περιεχόμενο που θα φέρει αποτελέσματα!