Οδηγός και συμβουλές για επιτυχημένο App Store Optimization (ASO)

   Χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά

Συντάκτης: Μαρία Κρητικού

Το App Store Optimization (ASO) αποτελεί βασικό στοιχείο για την επιτυχία του mobile marketing. Κι ενώ η διαφήμιση της εφαρμογής μέσω website θα εξηγήσει στους χρήστες αλλά και σε ενδεχόμενους πελάτες περί τίνος πρόκειται, το να εμφανίζεται το app σας υψηλά στις αναζητήσεις στο app store είναι κάτι που θα οδηγήσει σε περισσότερα downloads.

Προσωπικά, συνιστώ να τα εκμεταλλευτείτε και τα δύο αλλά σήμερα θα σας δώσω κάποιες συμβουλές για ASO, που θα σας γλιτώσουν από πολύ χρόνο και ψάξιμο και θα σας κάνουν να αποφύγετε συνηθισμένα λάθη.

App name 

Ένα από τα πιο σημαντικά και πιο δύσκολα παράλληλα, σημεία στο ASO είναι να επιλέξετε τα σωστά keywrods. Η εφαρμογή σας θα εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζητήσεων μόνο με keywords που έχετε χρησιμοποιήσει. Επομένως η επιλογή τους θα πρέπει να γίνει ύστερα από πολύ ψάξιμο και brainstorming. Εκτός από το σχετικό πεδίο για keywords, στο οποίο θα αναφερθούμε παρακάτω, υπάρχει ακόμα ένα πεδίο που μπορείτε να εκμεταλλευθείτε για λέξεις-κλειδιά: το App name.

Το App Name μετράει περισσότερο στον αλγόριθμο από ό,τι το πεδίο για keywords. Το παράδοξο μάλιστα, είναι ότι στο App Name, υπάρχει περιορισμός 255 χαρακτήρων, τη στιγμή που στα keywords υπάρχει περιορισμός 100 χαρακτήρων. Δεν θα πρέπει όμως να το χρησιμοποιήσετε αυτό σαν δικαιολογία για να γεμίσετε το app name με κάθε keyword που σας έρχεται στο μυαλό. Μην ξεχνάτε ότι μετά το app icon, αυτό που θα δει πρώτος κάποιος δυνητικός χρήστης είναι το app name.

Το καλό είναι ότι από όλο το app name, περίπου μόλις οι πρώτοι 25 χαρακτήρες είναι ορατοί στο app store. Επομένως οι πρώτες λέξεις θα πρέπει να είναι και οι πιο σχετικές και δυνατές για branding και στις επόμενες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ορισμένα keywords που έχετε επιλέξει προσεκτικά.

Αφιερώστε χρόνο για να κάνετε την έρευνά σας, να μελετήστε τον ανταγωνισμό και να κάντε δοκιμές προκειμένου να καταλήξετε σε ποιες αναζητήσεις κάνουν οι χρήστες και ποιες λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστικές, επιτυχημένες εφαρμογές.

Σε κάθε περίπτωση, είτε επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε keywοrds στο app name είτε όχι, λάβετε υπόψιν τις παρακάτω συμβουλές:

  • Μην επιλέξετε ένα όνομα που δεν είναι κατανοητό και μπερδεύει το χρήστη
  • Στο app store γίνονται δεκτοί μόνο url friendly χαρακτήρες
  • Ελέγξτε τα trademarks πριν επιλέξετε όνομα για την εφαρμογή σας
  • Επιλέξτε κάτι εύκολο
  • Παρόλο που το Bundle Display Name (το όνομα της εφαρμογής που εμφανίζεται μέσα στο iPhone ή iPad) είναι σαφώς πιο μικρό, θα πρέπει να ταιριάζει με το App Name. Αν κάποιος αποφασίσει να κατεβάσει την εφαρμογή σας, βλέποντας την περιγραφή και το όνομά της στο App Store, θα πρέπει να είναι σε θέση να θυμάται γιατί την κατέβασε όταν δει το σχετικό εικονίδιο και όνομα στο κινητό του

Keywords

Έχετε μόνο 100 χαρακτήρες για τα keywords στο IOS app store (4.000 στο Google Play) για αυτό εκμεταλλευθείτε το πεδίο αυτό όσο το δυνατόν καλύτερα. Οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν:

  • Για να διαχωρίσετε τις λέξεις μεταξύ τους, χρησιμοποιήστε κόμματα και τις λέξεις “κολλητά”, χωρίς καθόλου διαστήματα
  • Μην συμπεριλάβετε στο πεδίο για keywords, λέξεις που έχετε τοποθετήσει στο App Name
  • Μην επαναλαμβάνετε λέξεις. Αν θέλετε να τοποθετήσετε τις φράσεις “athens guide” και “athens city guide” γράψτε απλώς: guide, athens, city
  • Αποφύγετε συνδέσμους, αντωνυμίες και άρθρα. Λέξεις όπως “ένα”, “και”, “του” είναι πολύ γενικές και δεν θα κάνουν τη διαφορά. Εκτός βέβαια κι αν στοχεύετε σε μία πολύ συγκεκριμένη φράση επειδή έτσι θα την αναζητήσει ο κόσμος, π.χ. “houses for sale”. Τότε ίσως να θέλετε να συμπεριλάβετε και το “for”
  • Χρησιμοποιήστε ψηφία και όχι λέξεις για αριθμούς. Μετρούν και ως λέξεις στις αναζητήσεις
  • Αν υπάρχει χώρος, δοκιμάστε να βάλετε κάποιες σημαντικές λέξεις-κλειδιά σε greeklish, ανορθόγραφα ή στον πληθυντικό. Το App Store δεν είναι ιδιαίτερα έξυπνο. Θα το καταλάβετε αν δοκιμάσετε και μόνοι σας μερικές αναζητήσεις με πολύ μικρές παραλλαγές λέξεων. Τα αποτελέσματα κάθε φορά θα είναι διαφορετικά
  • Ορισμένα εργαλεία που μπορεί να σας βοηθήσουν στην αναζήτηση σωστών όρων αναζήτησης είναι: τα  Sensor Tower, App Annie, AppTweak, και SearchMan
  • Όπως και στο SEO, έτσι και στο ASO αν ένα keyword έχει πολυχρησιμοποιηθεί δοκιμάστε να βάλετε κάποια συνώνυμη λέξη. Καλύτερα να βγαίνετε στα top 5 αποτελέσματα σε ένα μέτριο keyword παρά στην 100η θέση σε ένα πολύ καλό keyword

App Description

Οι λέξεις που θα χρησιμοποιήσετε στην περιγραφή της εφαρμογής σας δεν θα βοηθήσουν ως keywords στις αναζητήσεις επομένως το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να εστιάσετε στο να πείσετε τον χρήστη να την κατεβάσει.

Οι 3 πρώτες γραμμές είναι και οι πιο καθοριστικές καθώς είναι ορατές στην σελίδα του app σας – τα υπόλοιπα εμφανίζονται όταν κάποιος πατήσει το “more”. Αρκετοί χρήστες δεν πρόκειται να διαβάσουν όλη την περιγραφή επομένως προσπαθήστε να τοποθετήσετε τις πιο σημαντικές και πειστικές πληροφορίες εκεί, όπως μια πρόταση που εξηγεί ξεκάθαρα τι κάνει το app και γιατί είναι καλύτερο από τα άλλα. Αν έχετε λάβει κάποιο award ίσως να σκεφτείτε να το αναφέρετε κι αυτό εκεί.

Το αμέσως καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να δείξετε πόσο πολύ αρέσει η εφαρμογή σας. Συμπεριλάβετε στην περιγραφή σας καλά reviews, αναφορές σε μέσα μαζικής ενημέρωσης και κριτικές σε blog reviews.

Επίσης, όσο περισσότερα Reviews λάβει το Application σας τόσο καλύτερα για το ASO.

Στη συνέχεια επισημάνετε κάποια πλεονεκτήματα του app, λεπτομέρειες και τεχνικές προδιαγραφές.

Τέλος, συμπεριλάβετε κάποιο call to action, ζητώντας από τους χρήστες να κατεβάσουν την εφαρμογή σας ή και άλλες εφαρμογές σας αν έχετε.

Επιπλέον tips για το App Description:

  • Παρόλο που οι λέξεις στο description δεν παίζουν ρόλο στις αναζητήσεις στο App Store, βοηθούν στο SEO για τις web σελίδες της εφαρμογής.
  • Μην κάνετε γραμματικά και συντακτικά λάθη.
  • Μην γίνετε πολύ τεχνικοί
  • Αλλάζετε τακτικά το Description όσο το app εξελίσσεται.

App icon

Όταν οι χρήστες κάνουν μια αναζήτηση στο app store, το πρώτο πράγμα που παρατηρούν είναι το app icon. Αυτό, το κάνει πολύ σημαντικό για τη marketing στρατηγική σας. Θα πρέπει να φτιάξετε ένα εικονίδιο που να κάνει stand out, να είναι καλόγουστο και να είναι αναγνωρίσιμο. Σίγουρα θα πρέπει να συνεργαστείτε με κάποιον γραφίστα για αυτό αλλά σε κάθε περίπτωση λάβετε υπόψιν τα παρακάτω:

  • Μην χρησιμοποιείτε λέξεις
  • Κρατήστε το απλό
  • Προσπαθήστε να είναι συνεπές με το θέμα του app, έτσι ώστε οι χρήστες να μην μπερδεύονται και να σας θυμούνται
  • Αν έχετε αρκετές εφαρμογές με το ίδιο θέμα, διατηρήστε συνέπεια μεταξύ των icons των εφαρμογών σας
  • Συμπεριλάβετε ένα σχήμα που ξεχωρίζει (βλ. Nike)
  • Επιλέξτε τα χρώματα προσεκτικά. Ένα – δύο χρώματα είναι αρκετά
  • Αποφύγετε τη χρήση φωτογραφιών
  • Δοκιμάστε πώς εμφανίζεται το icon σε διαφορετικά wallpapers κινητού
  • Συγκρίνετε το app icon σας με αυτά των ανταγωνιστών
  • Γίνετε δημιουργικοί. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε ένα πρωτότυπο εικονίδιο που θα βασίζεται σε ένα απλό concept. Τα παρακάτω παραδείγματα είναι αντιπροσωπευτικά

App Screenshots & App Preview

Μαζί με την περιγραφή και τα reviews χρηστών, τα screenshots είναι αυτά που θα πείσουν τον χρήστη να κατεβάσει την εφαρμογή σας. Δεν θα είναι εύκολο να έχετε καλά screenshots αν δεν έχετε καλό design. Αυτό όμως είναι κάτι που πρέπει να έχετε δουλέψει από την αρχή με γνώμονες το user experience, την απλότητα και την προσοχή στη λεπτομέρεια.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε 5 screenshots στο IOS app store και έως 8 screenshots στο Google Play. Εκμεταλλευθείτε τα όλα. Αν το app είναι optimized για tablet/iPad τότε συμπεριλάβετε Screenshots και από αυτά.

Τα πρώτα δύο screenshots πρέπει να δείχνουν σε τι αφορά το app και γιατί είναι τόσο ξεχωριστό. Μπορεί να έχετε σχεδιάσει την πιο εντυπωσιακή splash page οθόνη αλλά δεν λέει κάτι για το app σας.

Αυτό που έχει γίνει τάση και το συνιστώ ανεπιφύλακτα είναι να τοποθετείτε τα screenshots σε ένα φόντο και να συμπεριλαμβάνετε επεξηγηματικό κείμενο ή μήνυμα marketing. Κάποια καλά παραδείγματα αποτελούν τα apps Photoshop, BillGuard, Viber, Wunderlist & Twitter (βλ. εικόνα παραπάνω)

Μην αμελήσετε τα βίντεο: Το 2014 η Apple εισήγαγε τα App Previews, τα οποία αποτελούν σύντομα video (15’’-30’’) που παρουσιάζουν τις δυνατότητες, τη λειτουργικότητα και το user interface της εφαρμογής και εμφανίζονται στη θέση της πρώτης εικόνας (σε iOS 8). Προσελκύστε το ενδιαφέρον των χρηστών στην εφαρμογή σας, παρουσιάζοντας όλα όσα κάνουν την εφαρμογή σας να ξεχωρίζει.

Είναι πολλά, και σε επόμενο άρθρο θα αναφερθούμε αναλυτικά σε συμβουλές και οδηγίες για το πώς να φτιάξετε app previews. AppTweak

Localization

Το να προσθέσετε δεδομένα και σε άλλες γλώσσες είναι πολύ σημαντικό, ιδίως αν η εφαρμογή σας απευθύνεται σε χρήστες διαφορετικών εθνικοτήτων. Μπορείτε να επιλέξετε μία κύρια γλώσσα και να βάλετε metadata, keywords, description και screenshots και σε άλλες γλώσσες. Αν για παράδειγμα έχετε ως βασική γλώσσα τα αγγλικά, το app store σε όλες τις περιοχές θα εμφανίζει τις πληροφορίες στα αγγλικά. Αν όμως προσθέσετε metadata και στα γαλλικά, τότε όλοι οι χρήστες που έχουν επιλέξει ως γλώσσα στα κινητά τους τα γαλλικά, ανεξαρτήτως του πού βρίσκονται, θα βλέπουν τις πληροφορίες σχετικά με το app στα γαλλικά.

Ελπίζω ότι βρήκατε αυτόν τον οδηγό χρήσιμο. Σίγουρα υπάρχουν πολλά ακόμη που μπορεί να ανακαλύψει ή να μάθει κανείς για το ASO αλλά τα βασικά τα έχουμε καλύψει εδώ. Καλό optimization!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops