Η απήχηση των οργανικών αναρτήσεων στο Facebook έχει μειωθεί αισθητά τα τελευταία χρόνια και οι επιχειρήσεις βλέπουν πλέον καλύτερα αποτελέσματα από τις πληρωμένες διαφημίσεις.
Όμως, ενώ τα promoted posts (προωθημένες αναρτήσεις) αποτελούν την πρώτη επιλογή για αρκετές επιχειρήσεις, όταν τα organic posts (οργανικές αναρτήσεις) δομηθούν σωστά, μπορούν να έχουν πολύ καλά αποτελέσματα και να ενθαρρύνουν την αλληλεπίδραση με το κοινό.
Για να καταλήξετε στην καλύτερη στρατηγική όσον αφορά στην δική σας εταιρεία, θα πρέπει να αναρωτηθείτε τι είδους αναρτήσεις θα έβρισκαν οι χρήστες σας ενδιαφέρουσες και πώς μπορείτε να τις προσδιορίσετε και να τις προσαρμόσετε ανάλογα με το περιεχόμενό σας.
Διαβάστε παρακάτω τις καλύτερες στρατηγικές για την ενίσχυση της οργανικής απήχησης στο Facebook και συμβουλές για posts που ενθαρρύνουν την αλληλεπίδραση και το engagement.
1. Να ακούτε το κοινό σας
Κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική και άρα κάθε στρατηγική μιας επιχείρησης στα social media θα πρέπει να είναι επίσης διαφορετική. Το πλέον σημαντικό στοιχείο όσον αφορά τα κοινωνικά δίκτυα είναι να ακούς το κοινό.
Υποδείξεις και συμβουλές για το ποιο είναι το ιδανικό περιεχόμενο για να ποστάρετε, την καλύτερη στιγμή να ποστάρετε και την ιδανική στρατηγική στο Facebook υπάρχουν σε πολλά blog posts. Το πρόβλημα με αυτές τις υποδείξεις είναι ότι δεν εξηγούν -γιατί δεν μπορούν να το κάνουν- την βέλστιστη στρατηγική ειδικά για την δική σας επιχείρηση.
Ο μόνος τρόπος για να το καταφέρετε, είναι να ακούτε το κοινό σας: Να παρακολουθείτε τις κοινότητες στις οποίες συμμετέχει, το περιεχόμενο που του αρέσει να μοιράζεται. Το Facebook είναι το καλύτερο εργαλείο, για να αναλύσει κανείς τη συμπεριφορά του κοινού του μέσα από τις στατιστικές υπηρεσίες που προσφέρει και, μολονότι θέλει χρόνο για να συγκεντρώσετε τα απαραίτητα στοιχεία, εντέλει θα σας αποδώσει ξανά και ξανά, καθώς θα μαθαίνετε τις ακριβείς λεπτομέρειες για το τι θέλει να δει και να ακούσει το κοινό σας.
Αυτή η βαθιά γνώση του target group σας θα σας βοηθήσει με πολλούς τρόπους πέρα από το Facebook, όπως για παράδειγμα στην κατάρτιση της κατάλληλης content marketing στρατηγικής σας στο blog της εταιρείας σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
2. Υψηλής ποιότητας περιεχόμενο
Αν και η οργανική απήχηση είναι πολύ χαμηλή, υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να βελτιώσετε την απήχηση των αναρτήσεών σας χωρίς διαφήμιση μέσα από κάποιες άλλες αποτελεσματικές μεθόδους. Μία από αυτές είναι το περιεχόμενο.
Το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας είναι must, αλλά θα πρέπει να είναι σχετικό με το κοινό σας, για να καταφέρετε να τραβήξετε τον κόσμο. Η χρήση hashtags (1-2 κατά προτίμηση) σε μια ανάρτηση, θα βελτιώσει την διαδραστικότητα καθώς και τις εντυπώσεις κι επίσης βοηθά πολύ να γίνει συζήτηση γύρω από ένα συγκεκριμένο hashtag της εταιρείας σας.
3. Χρησιμοποιήστε βίντεο
Τα video συχνά συνιστούν πολύ αποτελεσματική μέθοδο διαδραστικότητας με το κοινό στο Facebook (και όχι μόνο). Αλλά πρέπει να χρησιμοποιηθούν σωστά.
Για να δημιουργηθεί οργανική συμμετοχή στο Facebook, είναι απαραίτητα 2 πράγματα: Να γνωρίζεις τις προτεραιότητες που θέτουν οι αλγόριθμοι του Facebook στην απήχηση συγκεκριμένων τύπων περιεχόμενου και να κατανοείς τις προτιμήσεις των χρηστών στο περιεχόμενο.
Το υπέροχο σημείο στο οποίο συναντώνται αυτά τα δύο είναι το βίντεο. Τα σύντομα βίντεο απολαμβάνουν όλο και υψηλότερα επίπεδα συμμετοχής και απήχησης μεταξύ όλων των τύπων περιεχομένου και ειδικά σε σχέση με τις αναρτήσεις με σκέτη εικόνα. Το κλειδί για την επιτυχία του βίντεο είναι η αυθεντικότητα.
Μην φανταστείτε ότι χρειάζεται μία κινηματογραφικά άψογη λήψη: οι επισκέπτες του Facebook έχουν δείξει ότι προτιμούν την ρεαλιστική εικόνα. Όπως οι φωτογραφίες από την καθημερινότητα απολαμβάνουν περισσότερα share από τις έτοιμες φωτογραφίες, έτσι και τα βίντεο που δείχνουν αυθεντικές λήψεις –έστω κι εντελώς ερασιτεχνικές- έχουν περισσότερη απήχηση από τα καλογραμμένα διαφημιστικά.
4. Τα Facebook Insights θα σας βοηθήσουν πολύ
Ο Νο1 κανόνας για τις αναρτήσεις σας στο Facebook πρέπει να είναι το να καταλάβετε τι αποδίδει και τι όχι. Για να μετρήσετε την επιτυχία σας, εκμεταλλευθείτε τα “Insights” του Facebook.
Ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία για τα Facebook Pages είναι η δυνατότητα να δείτε τα στατιστικά στοιχεία της σελίδας σας. Στα Insights, ένας από τους πιο σημαντικούς τομείς είναι τα “Posts,” που σας δίνουν την ευκαιρία να ανατρέξετε σε προηγούμενες αναρτήσεις και να δείτε ποιες είχαν αποκομίσει την μεγαλύτερη δημοτικότητα (μπορείτε μάλιστα να το αναλύσετε περισσότερο ανάλογα με τα Posts, Clicks, ή Likes, Comments και Shares).
Αξιοποιήστε αυτό το εργαλείο χρησιμοποιώντας διάφορες μορφές αναρτήσεων και διαπιστώνοντας ποιες ταιριάζουν καλύτερα στο κοινό σας (και σε ποια χρονική περίοδο το κοινό ανταποκρίθηκε καλύτερα). Συστήνω να δοκιμάσετε αναρτήσεις αστείες, σύντομες, μεγάλες, πληροφοριακές, ερωτηματικές, παραπομπές σε άρθρα, παραπομπές σε προϊόντα, διαγωνισμούς και/ή αναρτήσεις χρηστών. Μέσα από το “Insights” έχετε την καλύτερη ευκαιρία να κατανοήσετε ποια posts αποδίδουν για την δική σας επιχείρηση.
5. Τα posts λειτουργούν όπως το trailer ταινίας
Για τις εταιρίες που διαθέτουν blog, το Facebook χρησιμοποιείται ως μέσο για την ενημέρωση του κοινού όταν υπάρχει καινούργια ανάρτηση στο blog και είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για προβολή του περιεχομένου. Είναι επίσης μια εξαιρετική μέθοδος για να προσκληθούν οι χρήστες να εμπλακούν με την μάρκα σας στα κοινωνικά δίκτυα, εξηγεί ο Andrew Jung, Corporate Marketing Associate στην Blue Fountain Media. Στο tip που μας δίνει, τονίζει ότι η επιλογή του σωστού αποσπάσματος σχετίζεται άμεσα με τον αριθμό των ατόμων που θα συμμετέχουν στην ανάρτηση:
«Όταν μοιράζεστε ένα νέο blog post στο Facebook, θα πρέπει να επιλέξετε το απόσπασμα που θα κάνει τους επισκέπτες να ενδιαφερθούν για την ανάρτηση. Η φράση που θα επιλέξετε θα πρέπει να δίνει μια σαφή ένδειξη για το περιεχόμενο της ανάρτησης –αλλά να μην τα λέει όλα. Πρέπει να δώσετε ένα κίνητρο στον χρήστη να κάνει κλικ στην ανάρτηση, να την διαβάσει, να την σχολιάσει ή να την κοινοποιήσει. Το απόσπασμα που θα διαλέξετε θα πρέπει να εγείρει το ενδιαφέρον του κοινού σας και να κάνει τον επισκέπτη να σκεφτεί «α, θα ήθελα να μάθω για αυτό το θέμα». Χειριστείτε τις αναρτήσεις σας όπως το trailer μιας ταινίας: Δείχνει στον θεατή περί τίνος πρόκειται και τι να περιμένει, αλλά παράλληλα του εξάπτει την φαντασία και τον κάνει να θέλει να δει τι γίνεται τελικά».
6. Απαντήστε στα σχόλια
Η δική σας συμμετοχή και αλληλεπίδραση με το κοινό σας, το δικό σας engaging, ακούγεται πολύ απλό πράγμα, αλλά οι επιχειρήσεις συχνά παραγνωρίζουν την αξία του. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να επενδύουν λίγο χρόνο την ημέρα για να απαντούν και να αλληλεπιδρούν με το κοινό τους. Αν θέλετε να συμμετέχει το κοινό σας, πρέπει να συμμετέχετε κι εσείς! Κι αυτό σημαίνει να απαντάτε στα σχόλια των χρηστών, να τους κάνετε ερωτήσεις. Μην αφήνετε το κοινό σας ξεκρέμαστο.
7. Η δύναμη του live streaming
Οι live μεταδόσεις είναι ένας εξαιρετικός τρόπος, για να συνδεθείτε σε πραγματικό χρόνο με το κοινό σας και να αυξήσετε το engagement. Αυτές οι μεταδόσεις μπορούν να αφορούν:
- Εκδηλώσεις: Μπορείτε να μεταδώσετε ζωντανά συνεντεύξεις, εκδηλώσεις, συναυλίες, παρασκήνιο εκδηλώσεων και άλλα. Αυτό επιτρέπει στους ακόλουθούς σας να συμμετάσχουν σε ειδικά γεγονότα ακόμα και αν δεν βρίσκονται φυσικά εκεί.
- Προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το live streaming, για να παρουσιάσετε νέα προϊόντα, να δείξετε πώς λειτουργούν οι υπηρεσίες σας, να απαντήσετε σε ερωτήσεις πελατών και να προσφέρετε ειδικές προσφορές.
- Εκπαίδευση: Μπορείτε να διδάξετε ή να μοιραστείτε γνώσεις σε πραγματικό χρόνο, όπως μαθήματα, συμβουλές, συζητήσεις και εκπαιδευτικό περιεχόμενο.
- Συνομιλία: Μπορείτε απλώς να συνομιλήσετε με τους ακόλουθούς σας, να απαντήσετε στις ερωτήσεις τους, να σχολιάσετε ειδήσεις ή να μιλήσετε για τα ενδιαφέροντά σας.
8. Συνέπεια στην δημοσίευση τακτικού περιεχομένου
Οποιοσδήποτε τύπος περιεχομένου παράγεται ανά τακτά διαστήματα, έχει αποδειχθεί ότι κάνει τους χρήστες να επιστρέφουν στο site σας. Οι επαγγελματίες των social media μπορούν να μάθουν πολλά από τους content marketers και ειδικά την χρήση των «σειρών περιεχομένου» δηλαδή την ανάρτηση συνεπούς, επαναλαμβανόμενου ανά συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα περιεχομένου. Οι «σειρές περιεχομένου» βοηθούν εξαιρετικά στη βελτίωση της κίνησης, επαναφέροντας τους χρήστες στο site σας με κάθε νέο post που δημοσιεύετε.
Η στρατηγική αυτή υλοποιείται εύκολα στο Facebook και έχει υψηλότερα ποσοστά engagement σε σχέση με τον μέσο όρο των posts, γιατί οι χρήστες ξέρουν τι περιμένουν, πότε το περιμένουν και κατά πόσον είχαν βρει καλό το προηγούμενο περιεχόμενο της σειράς. Αυτό θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε την απήχησή σας και την αφοσίωση του πελάτη καθώς και την επισκεψιμότητα στο blog ή το site σας.
9. Εφαρμόστε εκστρατείες δώρων/διαγωνισμών
Ο πελάτης συχνά θέλει ένα κίνητρο για να συμμετέχει στις δραστηριότητές σας στα social media. Η επένδυση σε διαγωνισμούς με δώρα συμβάλλει ιδιαίτερα στην αλληλεπίδραση του χρήστη και στη διατήρηση ενός πιστού κοινού.
Επενδύστε λίγα χρήματα για να κάνετε μία συνδρομή σε μία εφαρμογή για διαγωνισμούς και προωθήστε διαγωνισμούς με δώρα. Θα δείτε διπλό πλεονέκτημα καθώς παράλληλα θα μπορέσετε να αυξήσετε τους παραλήπτες των Newsletters σας.
10. Ανοίξτε την συζήτηση
Οι χρήστες ελκύονται από προβοκατόρικες ερωτήσεις και τους αρέσει να συμμετέχουν σε συζητήσεις για αμφιλεγόμενα ζητήματα, ενώ ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο για μια δημοσίευση με την οποία θα σχετιστούν ή που θα βρουν ότι έχει πλάκα. Θέστε ερωτήματα που «σηκώνουν» μεγάλη συζήτηση.
Το «θέμα» θα πρέπει να είναι αστείο, προβοκατόρικο ή εποχικό, με αναφορές στην βιομηχανία του θεάματος, την τρέχουσα επικαιρότητα ή την συγκεκριμένη εποχή του έτους και τις γιορτές. Για να προχωρήσετε την στρατηγική αυτή ένα βήμα παραπέρα, να απαντάτε στις ερωτήσεις από τον προσωπικό σας λογαριασμό και όχι τον λογαριασμό της επιχείρησης. Μπορεί να ακούγεται αντιπαραγωγικό, αλλά όταν δίνεται μια συγκεκριμένη και προσωπική απάντηση, τα αποτελέσματα είναι απίστευτα ευεργετικά στην αλληλεπίδραση.
11. Συνεργασία και ανταλλαγή
Συνεργαστείτε με άλλες επιχειρήσεις ή επαγγελματίες στην αγορά σας και ανταλλάξτε περιεχόμενο. Αυτό μπορεί να φέρει νέους ακόλουθους και να δημιουργήσει αμοιβαία επωφελή συνεργασία.
Κάθε brand είναι διαφορετικό και κάθε βιομηχανία έχει τις δικές της ανάγκες, αλλά το καθένα από τα παραπάνω tips μπορεί να βρει εφαρμογή εύκολα στη δική σας εταιρεία, έτσι ώστε να δημιουργήσετε τα καλύτερα δυνατά και πιο αποτελεσματικά posts στο Facebook. Εντέλει, το πιο βασικό είναι να επικεντρωθείτε στο να εντοπίσετε τι θέλει το κοινό σας να δει και στο να φροντίσετε να παράγετε υψηλού επιπέδου περιεχόμενο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας και θα αυξάνει την οργανική σας απήχηση μέρα με τη μέρα