Πώς να αξιοποιήσετε σωστά την “thank you page”

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Ένας επισκέπτης στο site σας μόλις ολοκλήρωσε μία μετατροπή – είτε πρόκειται για μία αγορά, μία εγγραφή σε ένα Newsletter ή ένα webinar- κι εσείς χρησιμοποιείτε μία σελίδα για να τον ευχαριστήσετε για την επιλογή του: την λεγόμενη “thank you page”. Με ένα βαρετό μήνυμα τύπου «Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας» είναι σαν να δίνετε στο χρήστη το πράσινο φως να φύγει από το site σας και να το ξεχάσει μια για πάντα. Η thank you page ωστόσο έχει πολλά περισσότερα να σας προσφέρει και με ελάχιστο κόπο.

Η δυναμική της thank you page ή σελίδας επιβεβαίωσης είναι μεγάλη αφού πρόκειται για μία σελίδα που εμφανίζεται σε άτομα που μόλις έδειξαν την εμπιστοσύνη τους σε εσάς, ολοκληρώνοντας μία αγορά/εγγραφή και περιμένουν να τους πείτε τι να κάνουν στη συνέχεια. Αν την αξιοποιήσετε σωστά μπορεί να σας βοηθήσει να αυξήσετε τις πωλήσεις σας, το brand awareness, το enagement και να πάρετε χρήσιμες πληροφορίες και γνώμες πελατών.

Τα περιεχόμενα που συνήθως περιλαμβάνει μία σελίδα επιβεβαίωσης είναι τα εξής:

  • Το ευχαριστήριο μήνυμα (φυσικά)

· Πληροφορίες σχετικά με τη συναλλαγή (όπως λεπτομέρειες για τις θέσεις των εισιτηρίων, το ποσό χρέωσης, τα μεταφορικά κ.α.)

· Ενημέρωση σχετικά με περαιτέρω ενέργειες που πρέπει να γίνουν (π.χ. αν πρέπει να κάνουν κάτι για να παραλάβουν τα εισιτήριά τους ή αν μπορούν να εκτυπώσουν ή να κατεβάσουν την απόδειξή τους).

· Τι να περιμένει ο επισκέπτης τώρα από εσάς. Μπορεί να είναι ένα τηλεφώνημα ή ένα email επιεβεβαίωσης.

· Ποιο είναι το επόμενο βήμα που πρέπει να κάνει ο επισκέπτης.

Εκτός από αυτά όμως υπάρχουν πολλά ακόμη που μπορείτε να κάνετε για να δημιουργήσετε την τέλεια σελίδα επιβεβαίωσης και να την εκμεταλλευθείτε έτσι ώστε να κερδίσετε πολλά περισσότερα.

1. Ζητήστε να σας ακολουθήσουν στα Social Media

Ρωτήστε τους πελάτες σας αν θέλουν να σας ακολουθήσουν στα Social Media. Ενημερώστε τους ότι είναι ένας άλλος, πιο βολικός τρόπος για να επικοινωνούν μαζί σας.

[[{“type”:”media”,”view_mode”:”media_large”,”fid”:”1152″,”attributes”:{“alt”:”thank you page”,”class”:”media-image”,”style”:”width: 480px; height: 434px;”}}]]

Η εταιρεία Kiva, στην thank you page επιβεβαιώνει μία δωρεά, δίνει πληροφορίες σχετικά με την συναλλαγή και λέει στους επισκέπτες τι να κάνουν μετά. Η επιβεβαίωση της συναλλαγής βρίσκεται σε δεύτερο πλάνο αφού αυτό που ζητάει κατά βάση η Kiva από τους χρήστες της είναι να προσκαλέσουν τους φίλους τους στο site, ενώ λίγο πιο δεξιά και κάτω από την επιβεβαίωση της συναλλαγής βρίσκονται ωραία και μεγάλα εικονίδια για τα social.

[[{“type”:”media”,”view_mode”:”media_large”,”fid”:”1151″,”attributes”:{“alt”:”social media”,”class”:”media-image”,”style”:”width: 480px; height: 302px;”}}]]

Ή ακόμα καλύτερα, αντί να τους ζητήσετε να σας ακολουθήσουν, μπορείτε να τους ζητήσετε να δημοσιεύσουν την ιστοσελίδα σας ή την αγορά τους στα social media, όπως κάνει πολύ επιτυχημένα εδώ και χρόνια η Amazon (Διαβάστε περισσότερα σε σχετικό άρθρο: Πώς να ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να κοινοποιήσουν το περιεχόμενό σας ).

2. Κάντε cross selling

Η σελίδα επιβαβείωσης ή thank you page, αποτελεί μία καλή ευκαιρία για να προωθήσετε άλλα προϊόντα ή υπηρεσίες σας. Ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να αγοράσουν άλλα ή συμπληρωματικά προϊόντα με αυτό που μόλις απέκτησαν ή προσφέρετέ τους ένα εκπτωτικό κουπόνι για τις επόμενες αγορές τους ή προτείνετέ τους να κάνουν μία αναβάθμιση.

Για παράδειγμα η εταιρεία United Airlines συχνά προωθεί προσφορές για αναβάθμιση αμέσως μετά από την κράτηση μιας πτήσης.

3. Προσφέρετε σχετικό περιεχόμενο

Αν πάλι, παρέχετε υπηρεσίες, μπορείτε μετά από μία εγγραφή σε ένα newsletter να προωθήσετε περιεχόμενο όπως άρθρα από το blog σας, infographics, οδηγούς, “πώς να…”, δημοφιλείς αναρτήσεις κ.α.

4. Συλλέξτε Feedback

Παρατηρήστε το κουτί “Πείτε μας τη γνώμη σας” στο τέλος της σελίδας επιβεβαίωσης της Apple. Ένας ευχαριστημένος πελάτης πιθανότατα δεν θα μπει στη διαδικασία να κάνει κάποιο σχόλιο. Ένα απογοητευμένος πελάτης όμως μάλλον θα αδράξει την ευκαιρία να κάνει το παράπονό του. Αν μη τι άλλο, θα κερδίσετε ένα χρήσιμο feedback, πάνω στο οποίο θα μπορέσετε να δουλέψετε για να βελτιώσετε το conversion rate σας στο μέλλον αλλά και να ανακαλύψετε νέες ευκαιρίες για την επιχείρησή σας.

5. Δείξτε λίγο ενθουσιασμό:

Μην γίνεστε βαρετοί. Τολμήστε να συμπεριλάβετε επιφωνήματα χαράς και να δείξετε ότι συμμερίζεστε τον ενθουσιασμό του πελάτη σας που μόλις αγόρασε κάτι.

6. Δώστε μια ανθρώπινη χροιά

Μπορείτε στο τέλος του κειμένου να αναφέρετε το όνομά σας και το email σας, προκειμένου κάποιος να επικοινωνήσει προσωπικά μαζί σας (ή μία υπάλληηλο) αν έχει κάποιο πρόβλημα. Η προσωπική νότα που θα δώσετε θα προσδώσει αξιοπιστία στην ιστοσελίδα σας και θα εκπέμψει εμπιστοσύνη.

7. Δώστε έμφαση στο Call to action

Συμπεριλάβετε το Call To Action σας σε υψηλή θέση στη σελίδα, πάνω από το «δίπλωμα» της σελίδας (above the fold*). Σχεδόν επιβάλλεται, να συμπεριλάβετε στην thank you page ένα κουμπί προτροπής (CTA) αφού όπως είπαμε, οι χρήστες περιμένουν από εσάς να τους πείτε τι να κάνουν στη συνέχεια.

8. Προβάλλετε εκπτώσεις

Η thank you page –ειδικά όταν πρόκειται για thank you page μετά από εγγραφή σε newsletter- είναι ένα καλό σημείο για προωθητικές ενέργειες, όπως οι προσφορές, οι διαφημίσεις, οι διαγωνισμοί ή παράλληλες δραστηριότητες/ενέργειες.

9. Μην την γεμίσετε με κείμενο

Δεν νομίζω ότι ακόμα κι εσείς οι ίδιοι έχετε διαβάσετε ποτέ πάνω από 4-5 γραμμές μίας σελίδας επιβεβαίωσης. Άλλωστε το μεγάλο κείμενο θα αποσπάσει την προσοχή των χρηστών από πιο σημαντικά πράγματα, όπως είναι το Call to Action σας.

10. Μην υπόσχεστε πράγματα που δεν μπορείτε να κάνετε

Αν δεν είστε σίγουροι ότι η εξυπηρέτηση πελατών σας είναι διαθέσιμη 24 ώρες το 24ωρο, τότε μην το πείτε. Γενικά, προσπαθήστε να είστε ειλικρινείς ή αν είναι ανάγκη, προτιμήστε να αποφύγετε τις λεπτομέρειες από το να πείτε κάτι που δεν γίνεται.

11. Ζητήστε κι άλλη εγγραφή

Αν πρόκειται για σελίδα μετά από εγγραφή, μπορείτε να ζητήσετε εγγραφή και κάπου αλλού. Για παράδειγμα στην thank you page μετά από την εγγραφή σε κάποιο σεμινάριο ή webinar, μπορείτε να προτείνετε στους χρήστες να εγγραφούν στο ενημερωνικό newsletter σας. Τα άτομα αυτά ήδη ενδιαφέρονται για το υλικό σας, επομένως σίγουρα θα θέλουν περισσότερο από αυτό.

12. Δώρο με αντάλλαγμα

Σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορούσατε να ζητήσετε από τους πελάτες σας να κάνουν κάποιο share στα social media, έχοντας κάτι να κερδίσουν. Για παράδειγμα η εταιρεία προστασίας κωδικών RoboForm, στην thank you page μετά από το κατέβασμα της νέας έκδοσης λογισμικού της, προσφέρει στους χρήστες τη δυνατότητα να κερδίσουν ένα δωράκι, αν κάνουν τη σελίδα share. Άλλοι, δίνουν δωροκάρτες για αγορές από κάποιο ποσό και πάνω.

* Ο όρος “above the fold ” είναι δανεισμένος από τον κόσμο της δημοσιογραφίας, όπου χρησιμοποιείται για να περιγράψει το πάνω μέρος ενός φύλλου μιας εφημερίδας όταν ήταν διπλωμένη στη μέση. Στο σχεδιασμό ιστοσελίδων σημαίνει το περιεχόμενο που είναι ορατό χωρίς ο χρήστης να χρειαστεί να μετακινηθεί προς τα κάτω (scroll down ).

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops