6 απλές SEO στρατηγικές για το blog σας

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

6 απλές SEO στρατηγικές για το blog σας

Το blogging αποτελεί μία πολύ καλή ευκαιρία για να προωθήσετε την επιχείρησή σας. Φέρνει επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας, βοηθά στο να μετατρέψετε τους επισκέπτες σε πελάτες και αυξάνει το κύρος και την αξιοπιστία σας. Διαβάστε ορισμένες συμβουλές για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στο blog σας και να το βελτιστοποιήσετε για τις μηχανές αναζήτησης.

1. Μην εστιάζετε μόνο στα Keywords

Τα τελευταία χρόνια, η Google κάνει συντονισμένες προσπάθειες για να εκτιμήσει τη συνολική εμπειρία των χρηστών. Στόχος της είναι να αντιληφθεί τις λέξεις-κλειδιά ως έννοιες και όχι ως στοιβαγμένες λέξεις. Σημαίνει αυτό ότι δεν πρέπει να βελτιστοποιείτε τα κείμενά σας για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά; Όχι βέβαια. Οι μηχανές αναζήτησης εξακολουθούν να βασίζονται στα keywords για να κρίνουν το περιεχόμενό σας αλλά έχουν γίνει καλύτερες στο να αντιλαμβάνονται τα συμφραζόμενα και να εντοπίζουν το παραπλανητικό περιεχόμενο και το spam.

Με λίγα λόγια οι μέρες που οι επιχειρήσεις κατάφερναν να έχουν υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζητήσεων απλώς τοποθετώντας την κύρια λέξη-κλειδί στον τίτλο του blog και ξανά και ξανά σε όλο το κείμενο, έχουν παρέλθει.

Το κλειδί είναι να εστιάσετε στο να δημιουργήσετε ποιοτικό περιεχόμενο, παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες στο κοινό σας. Αν θέλετε να βρίσκεστε στην πρώτη θέση των μηχανών αναζήτησης, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να δημιουργήσετε περιεχόμενο που το αξίζει. Μία τέτοια νοοτροπία θα οδηγήσει πιθανότατα σε χάσιμο χρόνου αν όχι στα αντίθετα αποτελέσματα.

2. Μοιραστείτε το περιεχόμενό σας στα Social Media

Περισσότερα από δύο εκατομμύρια blogs ποστάρονται καθημερινά. Αν θέλετε να βγαίνετε υψηλά στις αναζητήσεις, τότε πρέπει να τοποθετήσετε το περιεχόμενό σας παντού στον κυβερνοχώρο. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να το κάνετε αυτό είναι “χτίζοντας όνομα” (Brand awareness) μέσω των social media.

Ξεκινήστε δημοσιεύοντας τα άρθρα σας στο Facebook, το Twitter και το Google Plus ή το LinkedIn. Δημιουργήστε μία σταθερή παρουσία στα social media και προβάλετε την ιστοσελίδα σας σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία.

Οι fan σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενδεχομένως να μην είναι έτοιμοι να αγοράσουν τα προϊόντα σας. Σε αντίθεση με τους επισκέπτες που έρχονται από τις μηχανές αναζήτησης, δεν ψάχνουν μία άμεση λύση για το πρόβλημά τους. Ωστόσο ενδιαφέρονται πάντα για πλούσιο περιεχόμενο που σχετίζεται με τα θέματα που τους ενδιαφέρουν και τα προβλήματα που προσπαθούν να λύσουν.

Το χρήσιμο περιεχόμενο θα βελτιώσει την εμπειρία των επισκεπτών της ιστοσελίδας σας. Όσο παρέχετε χρήσιμες συμβουλές, τόσο οι χρήστες θα επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας κάτι που θα οδηγήσει σε αύξηση του engagement στα social media.

Μία ισχυρή παρουσία στα social media θα αυξήσει επίσης και την αναγνωρισιμότητα της μπράντας σας. Ενδεχομένως μάλιστα να αυξήσει και τις αναφορές στην ιστοσελίδα σας με links, κάτι που βοηθάει πολύ στο SEO σας.

3. Links: Ποιότητα ή ποσότητα;

Όσο περισσότερα links της ιστοσελίδας σας υπάρχουν στο διαδίκτυο τόσο το καλύτερο, σωστά; Όχι πλέον. Τα links εξακολουθούν να αποτελούν έναν παράγοντα για τις μηχανές αναζήτησης αλλά θα πρέπει να είστε προσεκτικοί στις πρακτικές που ακολουθείτε. Το να αγοράσετε links αποτελεί έναν γρήγορο, εύκολο και σχετικά φθηνό τρόπο για να αποκτήσετε εκατοντάδες συνδέσμους που παραπέμπουν στον ιστότοπό σας. Μια τέτοια πρακτική θα μπορούσε ωστόσο να οδηγήσει σε ποινή του site σας, ειδικά εφόσον ισχύει κάτι από τα παρακάτω:

  • Κερδίζετε πολύ μεγάλο αριθμό από links σε σύντομο χρονικό διάστημα.
  • Τα links δεν είναι σχετικά με τη θεματολογία της ιστοσελίδας σας
  • Τα sites που περιλαμβάνουν links της ιστοσελίδας σας έχουν χαμηλό κύρος.

Στις μέρες μας αυτό που μετράει περισσότερο είναι η ποιότητα των ιστοσελίδων που “λινκάρουν” στο blog σας καθώς και το κατά πόσο είναι σχετικά με το περιεχόμενό σας. Οι μηχανές αναζήτησης κρίνουν “τους φίλους σας” για να δουν ποιοι είστε. Αν για παράδειγμα μία ιστοσελίδα παραπέμπει σε spam, τότε θεωρείται ότι και η ίδια “σπαμπάρει”. Για αυτό θα πρέπει να είστε ενημερωμένοι για τις συμβουλές που δίνει η Google και να  είστε προσεκτικοί αφενός στα sites που συμπεριλαμβάνουν δικά σας links αλλά και στα links άλλων που συμπεριλαμβάνετε εσείς στο blog σας.

4. Προωθήστε το περιεχόμενό σας για να κερδίσετε links

Ακόμα κι αν έχετε ένα καλό περιεχόμενο μην περιμένετε ο κόσμος να έρθει σε εσάς από μόνος του. Αν θέλετε να βελτιώσετε τη φήμη του εταιρικού σας ονόματος (brand awareness) τότε θα πρέπει να προωθήσετε το περιεχόμενό σας έτσι ώστε να “κερδίσετε” με την αξία σας links.

Αν δεν έχετε μία στρατηγική digital marketing ή inbound marketing που θα σας βοηθήσει να κερδίσετε links τότε θα δυσκολευτείτε να αποκτήσετε μία σταθερή ροή επισκεψιμότητας από τις μηχανές αναζήτησης.  Θα πρέπει να ανακαλύψετε ποιο είναι το κοινό σας και τι ανάγκες και προβλήματα προσπαθεί να επιλύσει έτσι ώστε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που απαντάει ακριβώς σε αυτές τις ανάγκες.

Η στρατηγική στα social media που θα ακολουθήσετε θα πρέπει να περιλαμβάνει την προώθηση αυτού του περιεχομένου σε σταθερή βάση ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τα οποία θα επιλέξετε να ασχοληθείτε θα εξαρτώνται από το κοινό σας και το είδος του περιεχομένου σας.

Σε κάθε περίπτωση επικεντρωθείτε στην δημιουργία χρήσιμου περιεχομένου που ικανοποιεί τους στόχους του κοινού σας και προβάλλετέ το έτσι ώστε να κερδίσετε αναφορές σε άλλα sites.  Μπορείτε παράλληλα να συμμετέχετε με σχόλια σε άλλα blogs στα οποία αναφέρετε ως πηγή κάποιο σχετικό blog post σας.

5. Βελτιστοποιήστε για Mobile

Οι τεχνολογικές τάσεις στην κοινωνία μας έχουν αλλάξει και τη συμπεριφορά των χρηστών του διαδικτύου. Οι πελάτες σας δεν κάθονται πια στο γραφείο τους πίσω από έναν υπολογιστή για να μπουν στο διαδίκτυο. Η χρήση κινητών συσκευών έχει κυριαρχήσει. Η Google αναγνωρίζει αυτήν την εξέλιξη (δήλωσε μάλιστα ότι η πλειοψηφία μηνιαίων αναζητήσεων σε 10 χώρες γίνεται από mobile συσκευές) και δίνει πλέον προβάδισμα στις mobile-friendly ιστοσελίδες.

Βεβαιωθείτε ότι όλες οι σελίδες σας, τα μενού, οι γραμματοσειρές, το design και οι αναρτήσεις σας είναι βελτιστοποιημένα για mobile. Λάβετε επίσης υπόψιν ότι οι σελίδες προορισμού σας (landing pages), οι σελίδες πωλήσεων καθώς και η θεματολογία του blog σας ενδέχεται να απαιτούν διαφορετικές στρατηγικές για τις mobile συσκευές.

6. Μείνετε πιστοί στο αυθεντικό περιεχόμενο

Είπαμε ήδη ότι το πιο σημαντικό είναι να δημιουργήσετε χρήσιμο περιεχόμενο. Εκτός από χρήσιμο όμως, το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να είναι και αυθεντικό. Και αυτό δεν αφορά μόνο στο κείμενο αλλά και στις φωτογραφίες και που θα χρησιμοποιήσετε. Θα πρέπει είτε οι φωτογραφίες σας να είναι δικές σας είτε να βρείτε δωρεάν διαθέσιμες φωτογραφίες είτε να αγοράσετε από κάποιο stock. Όταν χρησιμοποιείτε μία φωτογραφία στο blog σας είναι πολύ καλό για το SEO να προσθέτετε alt description έτσι ώστε να βοηθήσετε το Google να καταλάβει περί τίνος πρόκειται.

Συνοψίζοντας, στις μέρες μας το SEO αποτελεί μία μακροπρόθεσμη στρατηγική που περιλαμβάνει πολλές -αν όχι όλες- πτυχές του digital marketing. Ο πιο ασφαλής τρόπος και αυτός που μπορείτε να κάνετε και μόνοι σας για να αυξήσετε τις κατατάξεις σας στις μηχανές αναζήτησης είναι να δημιουργήσετε χρήσιμο περιεχόμενο που απευθύνεται στις ανάγκες του κοινού σας. Αν προωθήσετε το περιεχόμενό σας στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, θα καταφέρετε τελικά να έχετε μία σταθερή πηγή οργανικής επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σας. 

 

Συντάκτρια: Μαρία Κρητικού

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops