7 κοινά-στόχους που μπορείτε να στοχεύσετε εύκολα και αποτελεσματικά μέσω Facebook

   Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

Όσο το ακροατήριο του Facebook μεγαλώνει, τόσο αυξάνουν και οι ευκαιρίες για προβολή προϊόντων και υπηρεσιών.

Για να πάρετε μία ιδέα από τα μεγέθη:

  • Το Facebook αύξησε τους διαφημιζόμενούς του από 3 σε 5 εκατομμύρια μέσα σε μόλις ένα χρόνο
  • Σχεδόν 2 δις άνθρωποι είναι στο Facebook
  • Είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο κοινωνικό δίκτυο
  • Έχει ROI στις στοχευμένες διαφημίσεις της τάξεως του 152%!
  • Αναμένεται να παίξει σημαντικό (πιο σημαντικό σε σχέση με το παρελθόν) ρόλο στη διαφήμιση των επόμενων ετών

Το Facebook, όπως άλλωστε και το Google, βασίζεται στη λογική της δημοπρασίας για τις διαφημίσεις που προβάλει και έτσι ο αυξημένος ανταγωνισμός αυξάνει και το κόστος διαφήμισης.

Και τι κάνουμε γενικά για να αντιμετωπίσουμε το αυξημένο κόστος; Σκεφτόμαστε πιο έξυπνα!

Και πως σκεφτόμαστε πιο έξυπνα; Κάνοντας πιο στοχευμένο targeting.

Οι διαφημίσεις στο Facebook αποτελούνται από τα παρακάτω:

Fb ads components

Το μυστικό λοιπόν είναι στο πρώτο κουτάκι. Στο audience (κοινό). Το Facebook προσφέρει πάρα πολλές δυνατότητες στόχευσης, ωστόσο τα custom κοινά παραμένουν τα πιο αποτελεσματικά διότι πολύ απλά, μας επιτρέπουν να φτάσουμε σε συγκεκριμένες κατηγορίες πελατών και να παρέχουμε αρκετά προσωποιημένο μήνυμα, τόσο που μοιάζει σαν να φτιάχτηκε για το συγκεκριμένο χρήστη. Και έτσι αυτός που το βλέπει το αντιλαμβάνεται σαν σχετικό με τις αναζητήσεις του και ταυτόχρονα χρήσιμο!

Αυτό το ακροατήριο δημιουργείται φορτώνοντας στο Facebook τα στοιχεία των ατόμων που ήδη ξέρουν την επιχείρηση/ προϊόν (πελάτες, επαφές, συνδρομητές σε newsletter) και αυτό αναλαμβάνει να δημιουργήσει ένα μεγαλύτερο ακροατήριο με τα εν λόγω χαρακτηριστικά.

Facebook Custom Audience

Ένας παλιός και επιτυχημένος τρόπος για να γνωρίσουμε το κοινό της επιχείρησης είναι να το τμηματοποιήσουμε. Παίρνουμε τη πελατειακή μας βάση και την αναλύουμε με βάση τα εξής:

  • Ημερομηνία αγοράς
  • Συχνότητα αγοράς
  • Αξία αγοράς
  • Προϊόντα που αγόρασαν
  • Συνδρομητές newsletter

Τα παραπάνω, στη συνέχεια, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν custom κοινά.

Ας τα δούμε κοινό προς κοινό…

Δυνητικοί πελάτες

Προκύπτουν από όλους όσους έχουν γραφτεί συνδρομητές στο newsletter σας ή από αυτούς που έχουν κάνει μία επαφή με την επιχείρηση αλλά δεν προχώρησαν σε κάποια αγορά.

Στόχος είναι να μετατραπούν σε πραγματικούς πελάτες και επειδή το να τους στείλουμε απλώς ένα email θα βοηθήσει, βάσει στατιστικών, μόλις κατά 16%, δημιουργώντας ένα custom κοινό με βάση αυτούς, τα αποτελέσματα θα είναι πολύ διαφορετικά.

Οι «μία φορά πελάτες»

Είναι εύκολο να καταλάβουμε ποιοι είναι αυτοί. Είναι αυτοί που αγόρασαν μία φορά.

Γιατί να απευθυνθείτε σε αυτούς; Διότι είναι 25 φορές ακριβότερο να βρείτε καινούριους!

Οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες

Είναι όσοι έχουν κάνει δύο παραγγελίες και πάνω. Είναι αυτοί στους οποίους μπορείτε να κάνετε το λεγόμενο up-sell και cross-sell με θεαματικά συχνά αποτελέσματα.

(upsell: όταν πουλάμε κάτι μεγαλύτερο/ ακριβότερο, crosssell: όταν πουλάμε κάτι συμπληρωματικό)

upsell crosell

 

 

Οι «ξεχασμένοι» πελάτες

Είναι αυτοί που δεν έχουν κάνει κάποια αγορά τον τελευταίο π.χ. χρόνο (το πόσο θα είναι αυτό το διάστημα εξαρτάται από το είδος των προϊόντων ή υπηρεσιών που εμπορεύεστε). Εδώ ο στόχος σας είναι να τους επαναδραστηριοποιήσετε. Να τους ξυπνήσετε με λίγα λόγια.

Οι «πρώτη φορά πελάτες»

Αφορά όλους αυτούς που έκαναν πρόσφατα την πρώτη τους αγορά και ο στόχος σας είναι να τους διατηρήσετε.

Οι πιο πρόσφατοι πελάτες

Προφανώς είναι αυτοί που έκαναν προσφάτως αγορές από εσάς. Με αυτούς έχετε δύο στόχους: αφ΄ενός να τους πουλήσετε κάτι μεγαλύτερο ή κάτι συμπληρωματικό και αφ’ ετέρου να τους ζητήσετε ή να τους χρησιμοποιήσετε ως κοινωνική απόδειξη (π.χ να σας στείλουν μία σέλφι με το προϊόν που αγόρασαν, να κάνουν μία κριτική κλπ).

Οι πελάτες μεγάλης αξίας

Είναι αυτοί που έχουν ξοδέψει τα περισσότερα χρήματα σε αγορές από εσάς. Θα τους βρείτε βάσει:

  • Της συνολικής τους δαπάνης
  • Του αριθμού των συναλλαγών
  • Της αξίας της παραγγελίας

Και φυσικά θα στοχεύσετε στο up-sell και cross-sell.

Συμβουλή

Κάθε ξεχωριστό κοινό που δημιουργείτε, θέλει διαφορετική αντιμετώπιση. Θέλετε να επιτευχθούν διαφορετικοί στόχοι, οπότε χρειάζεται διαφορετικού τύπου διαφήμιση και μήνυμα.

 

Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλίθη Ευτυχία

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ επιστροφή στα σχολεία σηματοδοτεί μια σημαντική περίοδο τόσο για τους γονείς όσο και για τις επιχειρήσεις. Είναι η περίοδος που

10 Σεπτεμβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops