LinkedIn Groups: όλα όσα πρέπει να ξέρετε

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Όλοι ξέρουμε τα Facebook Groups. Το ρόλο που παίζουν, το πως λειτουργούν συνδυαστικά με τη σελίδα αλλά και την ιστοσελίδα μιας επιχείρησης.

Στο σημερινό άρθρο θα δούμε τι γίνεται με τα γκρουπ στο LinkedIn και το πως θα φτιάξουμε ένα αφοσιωμένο και αποτελεσματικό γκρουπ.

Τα οφέλη

Η δημιουργία (και η διαχείριση) ενός γκρουπ στο LinkedIn είναι μια σπουδαία ευκαιρία να αναδείξετε τη φιλοσοφία της επιχείρησής σας σε εξαιρετικά στοχευμένο κοινό. Τα πλεονεκτήματα του να έχετε ένα γκρουπ στο LinkedIn είναι πολλά:

  • Αύξηση της δικτύωσής σας στην πλατφόρμα και ευκολία να βρείτε καινούριο κοινό ή να σας βρει καινούριο κοινό,
  • Αποστολή μηνυμάτων σε έως και 15 μέλη του γκρουπ με τα οποία δεν είστε απ’ ευθείας συνδεδεμένοι,
  • Εμφάνιση σε περισσότερα σημεία. Τα γκρουπ είναι ανιχνεύσιμα και προσβάσιμα από την home page ενώ οι ομαδικές συζητήσεις, εμφανίζονται στο feed διατηρώντας σας έτσι σε επαφή με το κοινό-στόχος που έχετε,
  • Δημιουργία ιδανικού περιβάλλοντος για την επικοινωνία επιχείρησης και μελλοντικού/ δυνητικού πελάτη,
  • Καθιέρωσή σας ως ειδικού (αυθεντίας) σε ένα συγκεκριμένο θέμα ή για ένα συγκεκριμένο κοινό.

Δημιουργία

Η δημιουργία ενός γκρουπ στο LinkedIn είναι απλή. Ξεκινάτε πατώντας επάνω στο εικονίδιο WORK στην επάνω δεξιά πλευρά του μενού. Επιλέγετε τα γκρουπ και δημιουργείτε ένα καινούριο και ξεκινάτε να συμπληρώνετε τις λεπτομέρειες.

linkedin group how to create

Βαφτίστε το!

Το πιο σημαντικό είναι το όνομα που θα του δώσετε. Πρέπει να περιγράφει σε τι θα αναφέρεται το γκρουπ. Σκεφτείτε με γνώμωνα το κοινό που θέλετε να προσελκύσετε. Όσο πιο niche τόσο πιο ενδιαφέρον πρέπει να το κάνετε.

Αν πάλι θέλετε να προσελκύσετε άτομα από συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή καλό είναι να συμπεριλάβετε το όνομα της περιοχής στο όνομα του γκρουπ.  

Το όνομα δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από 100 χαρακτήρες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ένα μόνο γκρουπ. Σκεφτείτε καλά πριν αποφασίσετε.

Αποφύγετε να το ονομάσετε όπως η επιχείρησή σας και αποφύγετε να ποστάρετε ειδήσεις που αφορούν την επιχείρησή σας.

Όσοι ακολουθούν και παρακολουθούν γκρουπ στο LinkedIn δεν επιθυμούν να βομβαρδίζονται με ειδήσεις για επιχειρήσεις. Θέλουν πληροφόρηση, ανταλλαγή απόψεων, θέλουν να νιώσουν μέλη μίας κοινότητας.

Ο τρόπου που ορίζει το LinkedIn τα γκρουπ είναι: «ένας χώρος για επαγγελματίες του ίδιου χώρου ή με ίδια ενδιαφέροντα, στον οποίο μοιράζονται τη γνώση και την εμπειρία τους, ζητούν βοήθεια και δημιουργούν χρήσιμες διασυνδέσεις».

Για αυτό φυλάξτε τις επιχειρηματικές σας ειδήσεις για τη σελίδα σας. 

Branding

Δημιουργήστε ένα logo και μία εικόνα cover για το γκρουπ σας ώστε να δείχνει πιο επαγγελματικό. Το logo πρέπει να είναι τετράγωνο 60Χ60 pixels και η cover 1776Χ444, σε jpeg ή png.

linkedin edit group information

Περί τίνος πρόκειται…

Να το σημείο στο οποίο πρέπει να περιγράψετε περί τίνος πρόκειται. Έχετε στη διάθεσή σας 2000 χαρακτήρες αλλά μόνο οι πρώτοι 200 φαίνονται όταν κάποιος κάνει μία αναζήτηση. Εκμεταλλευτείτε τους! Είναι αρκετοί για να περιγράψετε την κουλτούρα που διέπει το γκρουπ, το σκοπό του και το τι πρέπει να περιμένει. Να έχετε στο νου σας ότι προσπαθείτε να δελεάσετε κόσμο ώστε να μπει στο γκρουπ σας. 

Αν θέλετε να προσκαλέσετε συγκεκριμένα επαγγέλματα, δηλώστε το σε αυτό το σημείο.

Τέλος, χρησιμοποιήστε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά για να τραβήξετε την προσοχή του ακροατηρίου.

Κανόνες

Όλα τα γκρουπ έχουν κανόνες τους οποίους τα μέλη οφείλουν να τηρούν. Καθορίστε τους από την αρχή ώστε να διασφαλίσετε την εύρυθμη λειτουργία του. Έχετε 4000 χαρακτήρες στη διάθεσή σας για να περιγράψετε με ακρίβεια τους κανόνες αλλά μην το φτάσετε μέχρι εκεί. Κανείς δεν θα διαβάσει κάτι τόσο μακρύ.

Ορίστε επίσης και ποιες θα είναι οι ποινές σε περίπτωση που κάποιος παραβιάσει τους κανονισμούς.

Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε αν τηρούνται οι κανονισμοί. Η μη παρακολούθηση ευνοεί τους spammers και διώχνει τα μέλη.

Κάντε το αναζητήσιμο

Όσον αφορά τις ρυθμίσεις ιδιωτικότητας έχετε δύο επιλογές:

  1. Το γκρουπ να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης και τα ήδη μέλη να μπορούν να προσκαλέσουν άλλα μέλη, και
  2. Το γκρουπ να μην εμφανίζεται στην αναζήτηση και μόνο ο διαχειριστής να μπορεί να προσκαλέσει μέλη.

Οι περισσότεροι προτιμούν την πρώτη επιλογή για ευνόητους λόγους. Ο μόνος λόγος για να δημιουργήσετε ένα κρυφό γκρουπ είναι για περιορισμένη επικοινωνία. Τέτοια παραδείγματα είναι η ενδοεταιρική επικοινωνία ή ένα κλειστό κλαμπ πελατών ή κάτι άλλο για λίγους.

Περιεχόμενο

Τώρα αρχίζουν τα πιο δύσκολα. Είναι η ώρα του περιεχομένου, η ώρα τα ρίξετε το σπόρο και να περιμένετε να δείτε τι θα φυτρώσει. Κατ’ αρχάς, το περιεχόμενο πρέπει να υπάρχει πριν αρχίσετε να προσκαλείτε μέλη. Επιλέξτε με προσοχή τα θέματα ώστε να προσφέρουν αξία στα μέλη του γκρουπ. Ξεκινήστε με τρία – τέσσερα ποστ. Τι μπορεί να είναι αυτά; Πάρτε μία ιδέα:

  • Λύστε ένα πρόβλημα που απασχολεί την αγορά που σας ενδιαφέρει,
  • Συζητήστε θέματα που απασχολούν τον κλάδο σας,
  • Αναφερθείτε σε νέες τάσεις,

Τέλος, επιλέξτε θέματα που θέλετε να συζητηθούν και έχετε στο νου σας ότι χρειάζεται τουλάχιστον ένα ποστ την εβδομάδα για να διατηρήσετε το ενδιαφέρον του κοινού σας.

Προσκαλέστε κόσμο στο γκρουπ σας

Αν το γκρουπ στο LinkedIn είναι φανερό τότε μπορείτε να προσκαλέσετε μέλη με τρεις τρόπους.

  1. Προσκαλέστε κόσμο από τις διασυνδέσεις σας ανάλογα με το αν ταιριάζουν με το προφίλ του γκρουπ,
  2. Αφήστε τα υπόλοιπα μέλη να προσκαλέσουν άλλα μέλη,
  3. Τα μέλη του LinkedIn βρίσκουν το γκρουπ σας στην αναζήτηση και ζητούν να γίνουν μέλη.

Σημειώστε ότι το ενδεχόμενο άλλα μέλη του γκρουπ να προσκαλούν και να δέχονται νέα μέλη έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Στα πλεονεκτήματα είναι η άνεση χρόνου που σας παρέχει ενώ στα αρνητικά το γεγονός ότι μπορεί να «ξεφεύγουν» πράγματα που θα μπορούσατε να είχατε γλυτώσει. Για αυτό, από την αρχή ακόμα, κινηθείτε με βάση συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής μελών. Καλύτερα να ξεκινήσετε με λίγα μέλη και να αυξάνεστε σιγά σιγά παρά να μην μπορείτε να ελέγξετε τη δράση των μελών του γκρουπ σας.

Κι αν ξεπεράσετε τα 20.000 μέλη, που είναι το default για το LinkedIn, μην ανησυχείτε. Απλώς ζητήστε τους να σας αυξήσουν το όριο!

Προώθηση

Υπάρχουν πολλοί τρόποι. Ας δούμε μερικούς:

  • Ενθαρρύνετε τα μέλη να καλέσουν τις διασυνδέσεις τους και ειδικά αυτές που μπορούν να έχουν σημαντική προσφορά στο γκρουπ,
  • Ποστάρετε το link του γκρουπ μαζί με μία μικρή περίληψη για να είναι ορατή τόσο στη σελίδα σας όσο και στο προφίλ σας,
  • Συμπεριλάβετε το link του γκρουπ στην ηλεκτρονική υπογραφή σας,
  • Ανακοινώστε την ύπαρξη του γκρουπ σε κάποιο newsletter.

Καλωσορίστε τα νέα μέλη και ενθαρρύνετέ τα να μιλήσουν για τον εαυτό τους και για το τι προσδοκούν από το γκρουπ.

Διαχείριση

Η διαχείριση ενός γκρουπ στο LinkedIn απαιτεί δουλειά και δέσμευση. Υπάρχουν πράγματα που πρέπει να κάνετε τακτικά και άλλα που γίνονται περιστασιακά.

Για παράδειγμα, μία με δύο φορές την εβδομάδα, θα πρέπει να επιθεωρείτε το νέο περιεχόμενο, να ελέγχετε για spam και να δέχεστε (ή να απορρίπτετε) αιτήματα ένταξης. 

Το «χτένισμα» των κειμένων θέλει ιδιαίτερη προσοχή διότι: αφ’ ενός τα spam δεν είναι πάντα ορατά με την πρώτη ματιά και αφ’ ετέρου χρειάζεται να ξετρυπώσετε περιεχόμενο που είναι απρεπές ή που είναι άσχετο.

Στα χρηστικά τώρα:

Πατήστε τις τρεις τελίτσες δίπλα σε ένα ποστ για να διαχειριστείτε το ποστ.

Πατήστε το κουμπί «manage group» για να διαχειριστείτε τα αιτήματα νέων μελών.

linkedin group how to manage

Μπορείτε να ορίσετε διαχειριστές, να μπλοκάρετε ή να ξεμπλοκάρετε χρήστες ή ακόμα και να μεταφέρετε την κυριότητα του γκρουπ σε άλλον χρήστη.

Εσείς, πότε ξεκινάτε το LinkedIn γκρουπ σας;

 

Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλίθη Ευτυχία

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops