Δεν υπάρχει καταναλωτής που δε λατρεύει ό,τι κάνει τη ζωή του ευκολότερη, ειδικά στην ψηφιακή εποχή. Ωστόσο, κάτι που μας διευκολύνει μπορεί την ίδια στιγμή να κάνει τη ζωή μας χειρότερη, αν δεν γίνεται σωστή διαχείρισή του. Ας πάρουμε, για παράδειγμα, ένα εστιατόριο, στο οποίο θέλουμε να πάμε. Πλέον, είναι πολύ εύκολο να το βρούμε, απλά πληκτρολογώντας το όνομά του στη Google. Οδηγούμε, παρκάρουμε, φτάνουμε έξω από την πόρτα του και… είναι κλειστό. Το πρώτο πράγμα που θα σκεφτούμε είναι να ρίξουμε το φταίξιμο στη Google, όμως δε φταίει η μηχανή αναζήτησης. Το πρόβλημα είναι ότι δεν ήταν ενημερωμένες οι ώρες λειτουργίας του εστιατορίου, κάτι που θα βλάψει πολύ τη φήμη της επιχείρησης και θα την κάνει να δείχνει ότι δεν έχει ιδέα από τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. Ευτυχώς, μπορείτε να αποφύγετε μια τέτοια αρνητική εξέλιξη για τη δική σας επιχείρηση και να βελτιώσετε το πώς αυτή φαίνεται στη Google χρησιμοποιώντας δύο δωρεάν εργαλεία: το Google My Business και το Google Maps.
Τι είναι το Google My Business;
Το Google My Business είναι ο πίνακας ελέγχου, στον οποίο μπορείτε να διαχειριστείτε όλες τις πληροφορίες που εμφανίζει η Google, όταν οι χρήστες αναζητούν την επιχείρησή σας ή τις υπηρεσίες / προϊόντα που παρέχει. Η αναζήτηση αυτή μπορεί να γίνεται στο Google Maps ή στην αναζήτηση της Google. Με λίγα λόγια, το Google My Business είναι όλα όσα βλέπει ο χρήστης για την επιχείρησή σας, όταν κάνει την αντίστοιχη αναζήτηση στη Google. Από τον τύπο της επιχείρησης μέχρι το τηλέφωνο, το website, τη διεύθυνση, τις φωτογραφίες και τα reviews, η Google μπορεί να σας βοηθήσει να σας βρουν περισσότεροι χρήστες σε τοπικό επίπεδο. Ωστόσο, μην σκέφτεστε το Google My Business απλώς ως μια καταχώριση. Είναι κάτι πολύ παραπάνω. Είναι ένας απλός και δωρεάν τρόπος να προσελκύσετε επισκέπτες, να επικοινωνήσετε μαζί τους και να χτίσετε την αξιοπιστία του brand σας. Όπως ακριβώς ξοδεύετε χρόνο, για να κάνετε το φυσικό σας κατάστημα ελκυστικό για τους περαστικούς, έτσι πρέπει να φροντίζετε και την online βιτρίνα σας και το Google My Business θα σας βοηθήσει να το πετύχετε.
Τι είναι το Google Maps;
Όλοι όσοι έχουν χρησιμοποιήσει το κινητό τους ως GPS είναι εξοικειωμένοι με το Google Maps. Είναι, όμως, πολύ πιθανό να έχετε βιώσει την απογοήτευση του να φτάνετε στον προορισμό σας και να είναι ένας έρημος δρόμος και όχι το μαγαζί που ψάχνατε. Για να αποφευχθούν τέτοιες περιπτώσεις, το Google Maps αντλεί πληροφορίες από το Google My Business. Έτσι, αν έχετε καταχωρίσει την επιχείρησή σας εκεί, το Google Maps θα μπορεί να δίνει ακριβείς πληροφορίες και οδηγίες στο χρήστη, ώστε να σας βρει ευκολότερα.
Συμβουλές για να φτιάξετε σωστά το Google My Business
Το να φτιάξετε το προφίλ του brand σας στο Google My Business σε συνδυασμό με το Google Maps δεν κοστίζει τίποτα και είναι πολύ εύκολο. Έτσι, θα έχετε σε ένα μέρος όλες τις πληροφορίες για την επιχείρησή σας, ώστε να τις ενημερώνετε ανά πάσα στιγμή. Το πρώτο πράγμα, όμως, που πρέπει να κάνετε είναι να εγγραφείτε και να επιβεβαιώσετε την καταχώρισή σας. Αφού ολοκληρωθεί αυτό το βήμα, είναι λογικό να αναρωτιέστε τι πληροφορίες πρέπει να βάλετε στο Google My Business. Η απάντηση είναι «τα πάντα»! Όσο πιο πολλές πληροφορίες προσθέσετε, τόσο το καλύτερο. Θα αυξήσετε έτσι τις πιθανότητες να σας βρουν και να επικοινωνήσουν μαζί σας οι χρήστες εύκολα και γρήγορα. Βεβαιωθείτε ότι οι ακόλουθες πληροφορίες περιλαμβάνονται οπωσδήποτε στο Google My Business προφίλ σας:
- Ωράριο: Το να αναφέρετε το ωράριο λειτουργίας σας καθώς και τις μέρες που είστε κλειστά είναι βασικό στοιχείο για ένα ολοκληρωμένο προφίλ. Το τελευταίο πράγμα που θέλετε είναι να αναρωτιούνται οι πιθανοί πελάτες αν είστε ανοιχτά ή ακόμα χειρότερα να απευθυνθούν σε ανταγωνιστή, επειδή δεν ξέρουν το ωράριό σας.
- Τηλέφωνο: Καλό είναι, εκτός από το σταθερό τηλέφωνο, να συμπεριλάβετε και κάποιο κινητό.
- Διεύθυνση και οδηγίες: Η διεύθυνσή σας θα φαίνεται στο Google Maps με μια πινέζα ακριβώς στο κτίριό σας. Το Google Maps θα καθοδηγήσει το χρήστη, όπου και αν είναι αυτός, με βάση τη συντομότερη διαδρομή. Μπορείτε, επίσης, να προσθέσετε και μια φωτογραφία από το πώς φαίνεται εξωτερικά η επιχείρηση, ώστε ο κόσμος να ξέρει ότι θα βρει αμέσως το σωστό μέρος.
- Ιστοσελίδα και λεπτομέρειες: Στο tab “Info”, πρέπει να μπει η ιστοσελίδα, για να μπορεί ο χρήστης να πατήσει πάνω και να μάθει ακόμα περισσότερα για την επιχείρησή σας. Στο ίδιο tab μπορείτε να συμπληρώσετε και άλλες λεπτομέρειες.
- Κατηγορίες: Για να σας βρίσκουν ευκολότερα στις αναζητήσεις, είναι σημαντικό να κατηγοριοποιήσετε την επιχείρησή σας. Προσθέστε μια κεντρική κατηγορία, αλλά μπορείτε να προσθέσετε κι άλλες επιπλέον. Για παράδειγμα, εκτός από Marketing Agency, συναφείς κατηγορίες είναι Web Design, Marketing Consultant κλπ. Πάντως, δεν μπορείτε να φτιάξετε εσείς μια κατηγορία, αλλά πρέπει υποχρεωτικά να διαλέξετε από τις ήδη υπάρχουσες. Χρειάζεται προσοχή στην επιλογή, διότι ναι μεν μπορείτε να αλλάξετε αργότερα τις κατηγορίες, όμως απαιτεί ξανά επιβεβαίωση από τη Google. Οι κατηγορίες που θα επιλέξετε είναι σημαντικές και για το Google Maps, όταν οι χρήστες ψάχνουν την κατηγόρια μαζί με τη φράση «κοντά μου» (για παράδειγμα, «ιταλικό εστιατόριο κοντά μου»).
- Φωτογραφίες και εικονική περιήγηση: Οι καταχωρίσεις με φωτογραφίες και εικονική περιήγηση είναι δύο φορές πιθανότερο να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των χρηστών, σύμφωνα με τα λεγόμενα της Google.
Διαχειριστείτε τα reviews
Η διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί με τα παραπάνω βήματα. Εξίσου σημαντικό είναι να αποκτήσετε θετικές κριτικές, αφού αποτελούν ένα από τα κυριότερα κριτήρια που λαμβάνει κανείς υπόψη του, για να κάνει μια αγορά. Παράλληλα, η Google συμπεριλαμβάνει ως παράγοντα κατάταξης μιας επιχείρησης στα αποτελέσματα αναζήτησης και τις κριτικές που αυτή λαμβάνει. Αν κατεβάσετε την εφαρμογή Google My Business, αυτή θα σας ειδοποιεί για κάθε καινούρια κριτική, ώστε να απαντάτε σε αυτή, εφόσον χρειάζεται, και να βρίσκεστε σε επαφή με το κοινό σας. Σύμφωνα με έρευνα της Google, οι επιχειρήσεις που απαντούν σε κριτικές είναι για τους καταναλωτές 1,7 φορές πιο αξιόπιστες από τις επιχειρήσεις που δεν απαντούν (76% έναντι 46%).
Bonus tips
Μερικές ακόμα αποδοτικές πρακτικές, για να αξιοποιήσετε με τον καλύτερο τρόπο αυτά τα δωρεάν εργαλεία της Google:
- Καταγράψτε όλες τις τοποθεσίες σας: Είναι λάθος να πιστεύετε ότι πρέπει να βάλετε μόνο την έδρα της εταιρείας, αφού έτσι το κάνετε πιο δύσκολο να σας βρει κάποιος. Αν υπάρχουν υποκαταστήματα, τότε βεβαιωθείτε ότι τα έχετε βάλει όλα, έτσι ώστε η Google να εμφανίζει σε κάθε αναζήτηση το πιο κοντινό για το χρήστη.
- Να είστε συνεπείς με τις πληροφορίες που δώσατε: Οι πληροφορίες που έχετε στην ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι ακριβώς οι ίδιες με αυτές που καταχωρίσατε στο Google My Business. Στη Google δεν αρέσουν οι αντιφάσεις.
Θυμηθείτε ότι όσο περισσότερες πληροφορίες παρέχετε, τόσο πιο πιθανό είναι να σας βρει κάποιος, αλλά και να σας επιλέξει έναντι των ανταγωνιστών σας. Στα Insights, μπορείτε να συγκεντρώσετε πολύ χρήσιμες πληροφορίες για το είδος των επισκεπτών, όπως την προέλευση των κλήσεων και τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι χρήστες, για να σας βρουν. Με βάση αυτές τις γνώσεις, θα μπορέσετε να προσαρμοστείτε στις ανάγκες του target group σας και να αναπροσαρμόζετε τη στρατηγική σας για τα καλύτερα αποτελέσματα.
Συγγραφή Άρθρου: Αλεξιάννα Τσότσου