Η αρθρογραφία, δηλαδή η σύνταξη άρθρων πάνω σε ένα θέμα, είναι μια πολύ καλή πρακτική που ακολουθούν πολλές εταιρείες και επιχειρήσεις στον ψηφιακό κόσμο. Συνήθως αυτά τα άρθρα έχουν ως σκοπό την ενημέρωση του αγοραστικού κοινού για τα προϊόντα, τις υπηρεσίες, και τις εφαρμογές αυτών, ακόμα και συμβουλές σχετικές με τις παροχές της επιχείρησης. Εκτός από πληροφοριακό και ενημερωτικό χαρακτήρα, δημιουργούν εμπιστοσύνη στο αγοραστικό κοινό και τον υποψήφιο καταναλωτή ως προς αυτό που πρόκειται να αγοράσει, αλλά και την επιχείρηση.
Τι κάνει όμως τα άρθρα SEO να ξεχωρίζουν και να είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τη δική σας επιχείρηση; Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε τι είναι, τη χρησιμότητά τους και πως πρέπει να τα συντάσσετε.
Ποια είναι τα άρθρα SEO;
Πολύ απλά, ένα SEO άρθρο είναι ένα κομμάτι περιεχομένου, όπως μια δημοσίευση στο blog σας, που δημοσιεύεται στο website σας σαν μοναδική σελίδα με μοναδικό URL. Ο σκοπός του; Να εκπαιδεύσει, να ενημερώσει ή να ψυχαγωγήσει το αγοραστικό κοινό σας με την κατάλληλη ποιότητα και επαγγελματισμό. Επιπλέον, ένα SEO άρθρο είναι φτιαγμένο έτσι ώστε οι μηχανές αναζήτησης να το ανεβάζουν στις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Πρέπει να έχετε υπόψιν όμως πως η δημιουργία ενός άρθρου SEO είναι μόνο ένα κομμάτι της στρατηγικής SEO που θα ανεβάσει την επιχείρησή σας στο next level!
Πηγή: Brooke Cagle, unsplash.com
Πρέπει να γράψω SEO άρθρα; Γιατί;
Αν θέλετε να έχετε περισσότερη επισκεψιμότητα στο website σας, αλλά και περισσότερες πιθανότητες να αγοράσει ο υποψήφιος καταναλωτής από εσάς (άρα και να έχετε περισσότερο κέρδος) τότε, ναι, πρέπει να φροντίσετε να γράψετε SEO άρθρα. Ας δούμε μερικούς λόγους γιατί σας συμφέρει μια τέτοια ενέργεια.
1. Το Google υπάρχει λόγω του ψηφιακού περιεχομένου
Όλες οι ιστοσελίδες, όπως και τα άρθρα, είναι όλα όσα αποθηκεύουν οι μηχανές αναζήτησης -όπως και η Google- στο ευρετήριό τους. Για παράδειγμα, όταν κάποιος πραγματοποιεί μια αναζήτηση, η μηχανή την αναλύει και εμφανίζει τα σχετικά αποτελέσματα. Φυσικά, τα πιο σχετικά με την αναζήτηση αποτελέσματα εμφανίζονται πρώτα στην κατάταξη. Καταλαβαίνετε λοιπόν πως χωρίς αυτό το περιεχόμενο, οι μηχανές αναζήτησης θα ήταν εντελώς άχρηστες.
2. Ο αλγόριθμος της Google είναι πολύ έξυπνος, αλλά… θέλει λίγη βοήθεια
Για να δώσουμε ένα χεράκι στην Google να εμφανίσει το άρθρο μας ψηλά στις αναζητήσεις, είναι θεμιτό να φτιάξουμε ένα άρθρο που ανταποκρίνεται στους κανόνες του SEO. Έτσι, η μηχανή αναζήτησης θα “διαβάσει” και θα “καταλάβει” πιο εύκολα πως το άρθρο είναι σχετικό με την αναζήτηση και το τρέχον περιεχόμενο γύρω από αυτή.
Πηγή: Firmbee.com, unsplash.com
3. Όταν σας βρίσκουν εύκολα οι ενδιαφερόμενοι θα επηρεαστεί θετικά το κέρδος σας
Η οργανική αναζήτηση μπορεί να φέρει κίνηση προς το website σας πάνω από 50%, κάτι το οποίο σημαίνει πως περισσότερος κόσμος θα δει τις υπηρεσίες ή το προϊόν που προσφέρετε, και ενδεχομένως θα πειστεί να αγοράσει από εσάς. Ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό του κέρδους σας οφείλεται σε αποτελέσματα οργανικής αναζήτησης, όπως μας δείχνουν αρκετές έρευνες του χώρου, οπότε θέλετε να επενδύσετε σε αυτό το κομμάτι και με το παραπάνω! Τα υπόλοιπα κανάλια marketing δεν είναι τόσο αποτελεσματικά, συνεπώς βελτιώνοντας το περιεχόμενό σας με άρθρα SEO-friendly είναι μια πολύ καλή πρακτική που μπορείτε να ακολουθήσετε. Βέβαια, χρειάζεται να κάνετε και άλλες κινήσεις στα πλαίσια της συνολικής στρατηγικής SEO διότι τα άρθρα δεν είναι το μόνο σημείο που πρέπει να προσέξετε.
4. Δείτε το σαν μια ευκαιρία να δείξετε την αυθεντία σας
Η Google έχει μια προτίμηση στα websites με πολλή αξία, αυθεντία, και δαημοσύνη. Ένα καλογραμμένο άρθρο είναι ο καλύτερος τρόπος για να αυξήσετε όλα τα παραπάνω στο website και να έχετε περισσότερες πιθανότητες να βρεθείτε ψηλά στα αποτελέσματα της Google. Εννοείται πως ένα καλογραμμένο άρθρο πρέπει να είναι σύγχρονο, σωστό γραμματικά και συντακτικά, αλλά και φερέγγυο. Φυσικά, θα πρέπει να ακολουθήσετε και πρακτικές SEO, αλλά τι να κάνετε τις λέξεις-κλειδιά σε ένα άψυχο ή λάθος κείμενο;
Πηγή: Lucrezia Carnelos, unsplash.com
5. Έχετε τη δυνατότητα να νικήσετε τον ανταγωνισμό
Ένα άρθρο που έχει δημιουργηθεί με βάση τις SEO πρακτικές χρησιμοποιεί data και άλλα στοιχεία που βασίζονται στον γύρω ανταγωνισμό. Τι σημαίνει αυτό; Με τη βοήθεια των ειδικών ή αξιόπιστων προγραμμάτων και εφαρμογών βρείτε ποιο είναι το καλύτερο περιεχόμενο που υπάρχει αυτή τη στιγμή στον τομέα σας. Πάρτε ιδέες και ψάξτε πολύ καλά τις λέξεις ή φράσεις – κλειδιά που θα χρησιμοποιήσετε για να το κάνετε ακόμα καλύτερο! Οπωσδήποτε, η ανάλυση του ανταγωνισμού είναι ένα τεράστιο κομμάτι της συνολικής στρατηγικής SEO και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή ώστε τα ευρήματα να είναι σωστά και χρήσιμα.
Πώς γράφω ένα SEO άρθρο χωρίς να είμαι ειδικός;
Δυστυχώς, δεν μπορεί ο καθένας να γράψει ένα τέτοιο άρθρο. Χρειάζεται μεγάλη δεξιοτεχνία στον γραπτό λόγο αλλά και άλλες τεχνικές γνώσεις πάνω στο marketing στις οποίες εκπαιδεύονται οι SEO experts. Αν θέλετε να βάλετε τέτοια άρθρα στο website σας είναι καλό να έχετε υπόψιν πως θα χρειαστείτε:
- Ένα digital marketing agency που ασχολείται με την προώθηση ιστοσελίδων SEO
ή
- Έναν επαγγελματία συγγραφέα και έναν SME (subject matter expert – ειδήμονας του κλάδου σας)
- Εργαλεία SEO και τεχνικές γνώσεις
Πηγή: Brett Jordan, unsplash.com
Εάν επιθυμείτε ωστόσο να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας πάνω στη δημιουργία SEO άρθρων, τότε διαβάστε παρακάτω πως μπορείτε να βελτιώσετε το κείμενό σας για να φέρει αποτελέσματα.
- Καταλήξτε σε μια ιδέα για το άρθρο και αποφασίστε για το θέμα. Αν σας βοηθάει, σημειώστε πρώτα τις λέξεις ή φράσεις – κλειδιά που θέλετε να ενσωματώσετε στο κείμενο και ξεκινήστε να στήνετε τον σκελετό σας. Οι οργανωμένες ιδέες βοηθούν πάντα στη σύνταξη ενός άρθρου, όπως και το καθαρό μυαλό.
- Για να βρεθείτε στην κορυφή των αναζητήσεων είπαμε πως το άρθρο πρέπει να είναι φερέγγυο και καλά γραμμένο. Επενδύστε σε περιεχόμενο με μεγάλη αξία, και προσέξτε το νόημα, τη γραμματική, τη σύνταξη, τον τόνο, το ύφος και τη γλώσσα. Διαβάστε πρώτα άλλα άρθρα σχετικά με τον τομέα σας και δείτε πως γράφουν οι συνάδελφοί σας, πως απευθύνονται στο κοινό τους, ποια θέματα είναι υπό συζήτηση το τελευταίο διάστημα, και ποια ερωτήματα έχουν μείνει αναπάντητα;
- Μην παραβλέπετε τις τελικές διορθώσεις (όπως το proofreading) αφού έχετε ολοκληρώσει τη συγγραφή του άρθρου σας. Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά. Οι αναγνώστες σας θα δείξουν μεγαλύτερο σεβασμό όταν το άρθρο σας εκτός από χρήσιμο περιεχόμενο έχει και ωραία όψη. Προσέξτε τις παραγράφους, τους τίτλους, τις υποκεφαλίδες, όλα! Βάλτε όμορφες εικόνες ή βίντεο για να γίνει θελκτικό αλλά μην το παρακάνετε! Αφού ολοκληρώσετε όλη τη διαδικασία, δώστε το σε κάποιον έμπιστο να διορθώσει τυχόν λάθη απροσεξίας στο νόημα, την ορθογραφία, ή οπουδήποτε πριν το δημοσιεύσετε.
- Χρησιμοποιήστε εργαλεία SEO. Οι συγγραφείς δεν είναι όλοι experts του SEO! Γι αυτό υπάρχουν πολλά χρήσιμα εργαλεία που μπορούν να σας βοηθήσουν στην έρευνά σας ώστε να είναι SEO-friendly το άρθρο σας. Δώστε βάση και χρόνο σε αυτή τη διαδικασία για να γίνει σωστά. Αν χρειαστεί, κάντε κάποια online courses πάνω στο SEO. Εμείς προτείνουμε ωστόσο να εμπιστεύεστε τη γνώμη των ειδικών που γνωρίζουν όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο του marketing αλλά και του SEO, και η πολυετής εμπειρία τους καθιστά δυνατή την έρευνα SEO χωρίς λάθη ή καθυστερήσεις.
Τα άρθρα SEO είναι ένα μόνο κομμάτι της στρατηγικής SEO. Αν θέλετε να ανακαλύψετε ακόμα περισσότερα για τη δύναμη του SEO και το πως συνδυάζεται με το ποιοτικό περιεχόμενο, εξερευνήστε ένα από τα χρήσιμα e-books της GIM “Μέθοδος Προώηθησης Ιστοσελίδων SEO: Πως να ανεβείτε στην πρώτη σελίδα του Google”. Μάθετε πως να βρίσκεστε πάντα ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Συγγραφή Άρθρου: Κουμπαράκη Ελένη