Αν γνωρίζετε τι είναι τα meta tags, σε αυτό το άρθρο θα μάθετε πώς να τα εκμεταλλευτείτε σωστά τόσο για το SEO όσο και για την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας. Αν πάλι όχι, ακόμα καλύτερα γιατί θα μάθετε και τι είναι αλλά και πώς να τα χρησιμοποιείτε.
Αρχικά λοιπόν για όσους ψάρωσαν με το SEO αλλά δεν είναι σίγουροι για το τι πα’ να πει meta tags, εξηγούμε:
Τα meta tags είναι λέξεις ή φράσεις που περιγράφουν το περιεχόμενο μιας σελίδας του site σας. Αυτές οι λέξεις υπάρχουν στον HTML κώδικα της σελίδας σας, καθώς σκοπός της ύπαρξής τους είναι να τα “διαβάσουν” οι μηχανές αναζήτησης και να μπορέσουν να καταλάβουν περί τίνος πρόκειται. Σε κάποιες περιπτώσεις όμως εκτός από τον κώδικα φαίνονται και στους χρήστες.
Έτσι, όπως αντιλαμβάνεστε παίζουν μεγάλο ρόλο τόσο στο SEO του site σας όσο και στην επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας.
Υπάρχουν δύο βασικά tags που τοποθετούνται στο <head> του αρχείου HTML σας. Αυτά είναι:
- Το Title tag
- Το Meta description
Στο σημερινό άρθρο θα αναλύσουμε και τα δύο στοιχεία σε μία προσπάθεια ο αναγνώστης να αντιληφθεί πού ακριβώς χρησιμεύουν και πώς να τα εκμεταλλευτεί.
Title Tag
Το title tag χρησιμεύει στο να “εξηγήσει” στις μηχανές αναζήτησης και στους επισκέπτες σας, τι αφορά η εκάστοτε σελίδα του site σας, όσο γίνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια και αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά μέρη του on-page SEO.
Αυτός ο τίτλος, θα εμφανιστεί έπειτα σε διάφορα σημεία στο διαδίκτυο, μεταξύ των οποίων και το tab/καρτέλα του browser/περιηγητή σας (αν δεν φαίνεται όλο στην καρτέλα θα εμφανιστεί με mouse over), όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα:
Το title είναι επίσης αυτό που συνήθως “τραβάει” ένα post για κείμενο. Όταν δηλαδή μοιραστείτε τη σελίδα σας σε άλλες ιστοσελίδες ή στα social media, το meta title θα είναι αυτό που θα εμφανιστεί ως τίτλος του post.
Και το πιο σημαντικό από όλα; Το title tag σας θα αποτελέσει το μεγάλο μπλε link-τίτλο στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, όπως φαίνεται παρακάτω.
Πώς να γράψετε το title tag
Για να βρείτε το title tag θα πρέπει να σκεφτείτε τι τίτλο θα δίνατε στη σελίδα σας. Θα πρέπει να σκεφτείτε έναν σύντομο τίτλο (συνήθως περίπου 60 χαρακτήρες) μέσα στον οποίο θα πρέπει να συμπεριλάβετε κάποιες βασικές λέξεις-κλειδιά, πάντα χωρίς να το παρακάνετε. Θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας αφενός ο τίτλος να είναι απόλυτα σχετικός με το περιεχόμενο της σελίδας σας και αφετέρου θα πρέπει να τον επιλέξετε σκεπτόμενοι τι θα αναζητούσαν οι χρήστες για να βρουν τη σελίδα σας.
Κάθε τίτλος σας θα πρέπει να είναι μοναδικός για κάθε σελίδα και οι σημαντικότερες λέξεις-κλειδιά να μπουν στην αρχή του. Καλό είναι ο τίτλος σας να περιλαμβάνει επίσης το όνομα της εταιρείας σας.
Μία μορφή που ταιριάζει σε πολλές περιπτώσεις είναι αυτή:
Βασικό Keyword – Δευτερεύον Keyword | Εταιρικό όνομα
π.χ.
Γυναικεία μαγιό – Νέα κολεξιόν 2018 | Magioudaki.gr
ή
Τα καλύτερα εστιατόρια στη Λάρισα – Larisorama
Πού μπαίνει το title tag;
Αν τον… κατέχετε τον κώδικα, τότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να προσθέσετε το κάτω από το <head> του HTML της σελίδας σας, διαφορετικά μπορεί να το κάνει ο προγραμματιστής σας. Θα πρέπει να φαίνεται κάπως έτσι:
<head>
<title>Ο Τίτλος μου</title>
</head>
Ωστόσο σε αρκετά συστήματα διαχείρισης περιεχομένου (CMS), υπάρχει ειδικό πεδίο για να συμπληρώσετε το title tag της σελίδας σας (μπορεί επίσης να αναφέρεται ως SEO title) και μπορείτε έτσι να εκμεταλλευτείτε τόσο το title tag, όσο και την Επικεφαλίδα σας, δηλαδή το <h1> tag.
Στις περιπτώσεις των άρθρων, το title tag παίρνει αυτόματα την ονομασία του τίτλου του άρθρου. Και πάλι όμως, υπάρχουν διαχειριστικά που υποστηρίζουν ένα επιπλέον πεδίο για το title tag. Κι αν όχι, υπάρχουν plug-in για αυτήν ακριβώς τη δουλειά.
Meta Description
Τι είναι το meta description; Το meta description αποτελεί μία σύντομη παράγραφο ή φράση που επίσης τοποθετείτε στον HTML κώδικα της σελίδας σας και περιγράφει το περιεχόμενό της. Και παρ’ ότι η Google έχει δηλώσει ότι δεν αποτελεί παράγοντα για το on-page SEO, το σίγουρο είναι ότι θα επηρεάσει το CTR της ιστοσελίδας σας. Αυτό γιατί το meta description εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης του Google κάτω από το meta title και το url σας. Έτσι πολλοί είναι αυτοί που θα το λάβουν υπόψιν όταν αποφασίζουν σε ποιο από όλα τα link θα κάνουν click.
Επίσης, το meta description θα εμφανιστεί όταν άτομα κάνουν share τις σελίδες σας στο διαδίκτυο και στα social media.
Πώς να γράψετε το Meta Description
Σκεφτείτε το meta description σαν μία μικρή διαφήμιση της σελίδας σας. Θα πρέπει να συνοψίζει καθαρά και σύντομα (50-320 χαρακτήρες) το περιεχόμενο της σελίδας σας, παράλληλα να περιλαμβάνει τις πιο σημαντικές λέξεις-κλειδιά της αλλά και να παραμένει ελκυστικός προς τον αναγνώστη.
Όσον αφορά στην επιλογή των keywords που θα τοποθετήσετε μέσα στο descpription σας θα πρέπει να προσέξετε πολύ να συμπεριλάβετε τα βασικά keywords της σελίδας σας και φυσικά να υπάρχουν πράγματι σε αυτή.
Για να τραβήξετε το ενδιαφέρον του, μπορείτε μεταξύ άλλων να δοκιμάσετε να καλέσετε τον αναγνώστη σας να κάνει κάτι με ένα Call to Action (π.χ. Μάθετε γιατί!).
Πού μπαίνει το meta description;
Μπορείτε να τοποθετήσετε ένα meta description στο <head> του HTML κώδικα της σελίδας σας, που σημαίνει ότι θα μοιάζει κάπως έτσι:
<head>
<meta name=”description” content=”Θα πάθετε πλάκα με τη σελίδα μου.”>
</head>
Το συνηθέστερο βέβαια είναι ότι υπάρχει και το αντίστοιχο πεδίο στο διαχειριστικό σας σύστημα περιεχομένου. Αν όχι, μπορείτε να προσθέσετε ένα plug-in.
Συγγραφή Άρθρου: Κρητικού Μαρία
Διαβάστε επίσης: