Τεχνική βελτιστοποίηση SEO και η σημασία της

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης (SEO) αποτελεί έναν θεμελιακό πυλώνα κάθε στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ. Όσο ρομαντικό και εάν είναι το να συζητάμε για νέες τεχνικές ψηφιακού μάρκετινγκ, το SEO είναι και θα παραμείνει ένα από τα αξιόπιστα στηρίγματα κάθε ιστοσελίδας.

Κατά τη σύνταξη μιας στρατηγικής SEO όμως, οι περισσότεροι εστιάζουν σε κάποια συγκεκριμένα πράγματα. Όπως είναι η επιλογή λέξεων-κλειδιών με υψηλό αριθμό αναζητήσεων, που είναι ένα προφανές βήμα. Ακολουθεί μετά η ενσωμάτωση των επιλεγμένων όρων εντός της ιστοσελίδας και η σύνταξη σχετικού ποιοτικού περιεχομένου. Ταυτόχρονα, λαμβάνει μέρος και η απόκτηση ποιοτικών backlinks.

Όλες αυτές οι On-page και Off-page στρατηγικές SEO είναι απαραίτητα στοιχεία για την ανοδική πορεία μια ιστοσελίδας. Ωστόσο, η τεχνική βελτιστοποίηση SEO είναι εξίσου ή έως και περισσότερο σημαντική για τη δημιουργία μιας ισχυρής στρατηγικής SEO. Εστιάζοντας στη δομική λειτουργικότητα της ιστοσελίδας και επιβεβαιώνοντας πως οι μηχανές αναζήτησης όπως είναι η Google μπορεί να την προσπελάσει (crawl) δίχως ευτράπελα, είναι κάτι που συμβάλει σημαντικά στην ανέλιξη της ιστοσελίδας στις κατατάξεις.

Σημεία αξιολόγησης του Page Experience της Google

Σημεία αξιολόγησης του Page Experience της Google / © ahrefs.com

Γιατί το τεχνικό SEO είναι σημαντικό

Δεν υπάρχει κάποιο πανάκειο επιπρόσθετο ή κάποια παράκαμψη για να επιτευχθεί ένα τέλειο τεχνικό SEO. Έχοντας ξεκαθαρίσει αυτό, υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείτε να κάνετε συλλογικά, τα οποία θα βελτιώσουν σημαντικά το τεχνικό σας SEO και θα σας προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την προώθηση της ιστοσελίδας σας.

Γιατί πρέπει να δώσετε έμφαση στο τεχνικό SEO;

Καθαρά επειδή χωρίς αυτό οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google δεν μπορούν να διαβάσουν το ποιοτικό περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας. Κάτι το οποίο είναι βεβαίως σημαντικό, γιατί με απρόσβατο περιεχόμενο η ιστοσελίδα είναι σαν να μην υπάρχει και πόσο μάλλον το να αξιολογηθεί για να μπορέσει ο αλγόριθμος να την κατατάξει εντός των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Μην ξεχνάτε πως οι μηχανές αναζήτησης θέλουν πρωτίστως να προβάλουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στους χρήστες, και το τεχνικό SEO είναι ένας τρόπος εξασφάλισης πως αυτά τα κριτήρια πληρούνται.

Σκεφτείτε πως εάν η Google έδινε προτεραιότητα σε σελίδες που είναι αργές, που δεν ανταποκρίνονται ή είναι δύσχρηστες στην περιήγηση, είναι σχεδόν βέβαιο πως τότε οι χρήστες της Google θα αξιοποιούσαν άλλη μηχανή αναζήτησης. Γι’ αυτό εάν η ιστοσελίδα σας φορτώνει γρήγορα, δεν έχει παντού νεκρούς (404) υπερσυνδέσμους και λειτουργεί σε ασφαλές περιβάλλον, τότε η Google θα την ευνοήσει στις κατατάξεις έναντι άλλων μη εχόντων των βασικών.

 

Ψηφιακή ταχύτητα μετατόπισης / © Pixabay.com

Οι λόγοι πίσω από αυτή τη διάκριση, είναι προφανείς. Η σύσταση μιας ισχυρής τεχνικά και λειτουργικής δομής για την ιστοσελίδα σας θα συμβάλει αισθητά στην ικανοποιητική περιήγηση των επισκεπτών σας. Οι προσπελαστές (crawlers) των μηχανανών αναζήτησης υπολογίζουν αυτά τα στοιχεία και δίνουν προτεραιότητα στην ιστοσελίδα σας έναντι άλλων που προσφέρουν πιο αργή και δύσχρηστη εμπειρία χρήσης.

Τεχνικό SEO: Μερικές συμβουλές

Το τεχνικό SEO είναι σίγουρα κάτι που πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψιν. Αλλά τι μπορείτε να κάνετε προκειμένου να το ενδυναμώσετε; Πρακτικά δεν γίνεται να καλυφθούν όλα στο παρόν άρθρο (θα υπάρξει συνέχεια), οπότε ακολουθούν ορισμένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που μπορείτε να ξεκινήσετε να εφαρμόζετε και να βελτιστοποιείτε.

Πάνω απ’ όλα, σιγουρευτείτε πως η ιστοσελίδα σας είναι κομμένη και ραμμένη για τις κινητές συσκευές. Έχει ειπωθεί πολλές φορές, αλλά δυστυχώς ακόμη συναντώνται· όλο και περισσότεροι χρήστες περιηγούνται το διαδίκτυο αποκλειστικά μέσω του κινητού τους. Οπότε, η Google όπως και η πλειοψηφία των μηχανών αναζήτησης δίνουν προτεραιότητα σε ιστοσελίδες που προσφέρουν άρτια εμπειρία χρήστη στις κινητές συσκευές. Ελέγξτε τώρα εάν η ιστοσελίδα σας είναι φιλική για τα κινητά μέσω του Mobile-Friendly Test εργαλείου της Google.

 

Κινητά τηλέφωνα και ίντερνετ / © Piqsels.com

Η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας είναι επίσης μείζονος σημασίας. Μπορείτε να ελέγξετε την ταχύτητα της δικής σας ιστοσελίδας με εργαλεία όπως Google PageSpeed Insights, Pingdom και GTmetrix. Ως βασικά κύρια στοιχεία βεβαιωθείτε πως αξιοποιείτε τη κρυφή μνήμη του περιηγητή (browser caching), οι εικόνες είναι βελτιστοποιημένες ως προς την χωρητικότητα και τις διαστάσεις, και κάνετε συμπίεση αρχείων σε όλη την ιστοσελίδα. Πρόκειται για μικρές αλλαγές, αλλά συλλογικά συνεπιφέρουν αισθητή βελτίωση στην ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας.

Aσφαλής περιήγηση/ wikimedia.org

Στη συνέχεια, βεβαιωθείτε πως γίνεται χρήση Secure Socket Layer (SSL) ή του νεότερου Transport Layer Security (TLS) πιστοποιητικού στην ιστοσελίδα σας. Το οποίο παρέχει επιπρόσθετη ασφάλεια στους επισκέπτες κρυπτογραφώντας τα δεδομένα κατά την αλληλεπίδραση με την ιστοσελίδα και εξασφαλίζει την εμπιστοσύνη των πελατών σας για να προβούν σε αγορά. Διατίθεται δωρεάν για την πλειοψηφία των πλατφορμών, αλλά ακόμη και εάν χρειαστεί να το αγοράσετε θα ξέρετε με σιγουριά πως θα συμβάλει στην βελτίωση των κατατάξεών σας. Είναι κάτι το οποίο δεν θα έπρεπε πλέον να τίθεται καν υπό συζήτηση, γι’ αυτό εάν δεν έχετε ακόμη SSL ή TLS πιστοποιητικό, προβείτε σε άμεση εφαρμογή του.

Τέλος, καταχωρήστε τον χάρτη ιστοτόπου σας (sitemap) στις κύριες πλατφόρμες μηχανών αναζήτησης. Μπορεί να μην συμβάλει στις κατατάξεις σας, αλλά είναι βαρυσήμαντος για την άμεση ανάγνωση του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας, ιδίως εάν πρόκειται για πολυάριθμες σελίδες. Ευτυχώς η διαδικασία δημιουργίας ενός sitemap έχει απλουστευτεί για την πλειοψηφία των πλατφορμών στο επίπεδο ενός κλικ. Μόλις το φτιάξετε, καταχωρήστε τον αντίστοιχο υπερσύνδεσμο στο Google Search Console και στο Bing Webmaster Tools. Κατά συνέπεια διευκολύνετε τις μηχανές αναζήτησης να εντοπίσουν το υπάρχον και μελλοντικό περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας.

Άνοδος στις κατατάξεις

Το τεχνικό SEO δεν θα υψώσει δια μαγείας επί της πρώτης σελίδας την ιστοσελίδα σας εντός των αποτελεσμάτων αναζήτησης, αλλά χωρίς αυτό είναι σχεδόν βέβαιο πως κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί. Μία αργή και δύσχρηστη ιστοσελίδα δεν θα ευνοηθεί από τις μηχανές αναζήτησης, ως αποτέλεσμα η επίτευξη των ψηφιακών μάρκετινγκ στόχων σας να παραμείνει μια ανεκπλήρωτη φαντασίωση.

Γι’ αυτό σας προτρέπουμε να δείτε σοβαρά το τεχνικό SEO. Ελέγξτε την ιστοσελίδα σας και εφαρμόστε τις προαναφερθείσες προτάσεις βελτιστοποίησης.

 

Επιμέλεια: Alexander Kyriakou

Εικόνα προεπισκόπησης: © GIM Agency

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops