Ήρθε και πάλι (ευτυχώς!) η εποχή που συζητάμε και γράφουμε για το τι περιμένουμε από τον καινούριο χρόνο, σε ότι αφορά τον κλάδο μας.
Οι εξελίξεις είναι πολλές, όπως κάθε χρονιά άλλωστε, και θα προσπαθήσουμε να φτιάξουμε ένα αξιόλογο και εμπεριστατωμένο άρθρο.
Θα δούμε λοιπόν αλλαγές που αφορούν το ευρύτερο σκηνικό του marketing και αλλαγές που αφορούν την τακτική.
Ευρύτερες αλλαγές
Εξατομίκευση
Το marketing γίνεται όλο και πιο niche και τείνει στην απόλυτη εξατομίκευση. Με τόσους πολλούς και διαφορετικούς τρόπους επικοινωνίας με τον χρήστη, κάθε επιχείρηση οφείλει να βρει το σημείο επαφής και να το εκμεταλλευτεί (με την καλή έννοια), δηλαδή να βρει το είδος του περιεχομένου που προτιμά το ακροατήριό της. Όταν βρει, θα μπορέσει να εξατομικεύσει την επικοινωνία και έτσι να επιτύχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Η τάση αυτή τη στιγμή δείχνει προς τα podcasts (τα οποία γνωρίζουν μεγάλη άνοδο). Επιπλέον, τα blogs παραμένουν ένα καλό σημείο επαφής με τη μάρκα για όσους θέλουν πληροφόρηση και ενημέρωση.
Το τέλος των cookies
Η Google ανακοίνωσε ότι τέλος του 2022 σταματά την παρακολούθηση με cookies. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι η απαραίτητη για τους διαφημιζόμενους και marketer παρακολούθηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς θα πρέπει να γίνεται με άλλο τρόπο.
Η ιδιωτικότητα του χρήστη κερδίζει σε σημαντικότητα και για αυτό οι επιχειρήσεις έχουν στραφεί στα zero party data, δηλαδή δεδομένα που παραχωρούνται από τον χρήστη κατ’ ευθείαν στην επιχείρηση και όχι σε τρίτους (π.χ. πλατφόρμες δικτύωσης). Άρα η συναίνεση του χρήστη θεωρείται δεδομένη. Πως συγκεντρώνονται αυτά τα στοιχεία; Μέσα από έρευνες, παιχνίδια/διαγωνισμούς ή την αλληλεπίδραση μέσω ερωταπαντήσεων.
Εδώ λοιπόν δίνεται στις επιχειρήσεις η ευκαιρία περαιτέρω ανάπτυξης και αξιοποίησης των προγραμμάτων CRM.
Shoppable περιεχόμενο
Όπως έχουμε ξαναγράψει, η πανδημία είχε (και εξακολουθεί να έχει αφού δεν έχει τελειώσει ακόμα) μεγάλη συνεισφορά στην άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, εκτοξεύοντας την αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων κατά 30%.
Αυτό που είδαμε τα τελευταία χρόνια θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο και το shoppable περιεχόμενο θα κατακτήσει ακόμα περισσότερο τόσο τις διάφορες πλατφόρμες όσο και τους χρήστες. Ψωνίζεις βλέποντας τηλεόραση! Και αυτό απαιτεί δημιουργικότητα για να στηθεί ένα καλό στόρι, που θα τραβήξει την προσοχή, θα τονίσει τη μάρκα, θα δημιουργήσει εγγύτητα (του καταναλωτή με τη μάρκα) και θα οδηγήσει σε δράση (συναλλαγή).
Για το 2022 λοιπόν πρέπει να σκεφτείτε πως θα κάνετε το περιεχόμενό σας πιο εμπορεύσιμο.
Φιλικότητα προς το περιβάλλον
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι ευαισθητοποιούνται ως προς την διατήρηση των φυσικών πόρων και του περιβάλλοντος και αυτό σημαίνει ότι τα brands πρέπει να ακολουθήσουν ή, ακόμα καλύτερα, να χαράξουν την πορεία πίσω από την οποία θα συνταχθεί το κοινό. Δηλαδή οι επιχειρήσεις και τα προϊόντα θα πρέπει να ενσωματώσουν (αν δεν το έχουν ήδη κάνει) πρακτικές βιωσιμότητας και να αποδεικνύουν μέσα από την καθημερινότητα το ότι είναι πιστές σε αυτές τις πρακτικές. Έτσι οι ευαισθητοποιημένοι καταναλωτές, το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να τις ακολουθήσουν και να τις στηρίξουν μέσω των αγορών τους.
Influencer
Η παρουσία των influencer θα πάψει να αποτελεί τάση και θα γίνει συνήθης πρακτική. Όλο και περισσότερα brands θα τους χρησιμοποιούν και έτσι θα ανοίξει η βεντάλια χρήσης τους. Δηλαδή δεν θα ψάχνουν όλες οι μάρκες για influencers με εκατομμύρια followers, θα υπάρχουν και μάρκες που μπορούν να δουλέψουν αποτελεσματικά με micro influencers. Όλο και περισσότεροι θα παίζουν το ρόλο του influencer.
Social posting
Εδώ μιλάμε για μία πολύ μεγάλη αλλαγή που διαφαίνεται. Το πολύ περιεχόμενο δίνει χώρο στο λίγο αλλά πιο ποιοτικό και μεγαλύτερης διάρκειας περιεχόμενο. Κάτι τέτοιο θα οδηγήσει και σε αποσυμφόρηση περιεχομένου και στην καλύτερη απορρόφησή του. Με ένα μικρό υποστηρικτικό budget η διάχυση του, διαχρονικού πλέον, περιεχομένου μπορεί να φέρει καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με την προηγούμενη μαζικότητα που είχε πιο εφήμερο χαρακτήρα.
Mobile optimization
Η βελτιστοποίηση για κινητά αποτελεί προαπαιτούμενο εδώ και χρόνια. Κάθε χρόνος που περνάει την κάνει όλο και πιο σημαντική. Όλη μας η ζωή είναι στο κινητό μας: αγορές, επικοινωνία, κοινωνικότητα, ενημέρωση. Όλα! Οπότε ας μην πούμε περισσότερα. Είναι δεδομένο ότι όποιος δεν έχει βελτιστοποιήσει το site του για κινητά, χάνει μία τεράστια ευκαιρία.
AI, VR, events
Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές θα αγκαλιάσουν την εικονική πραγματικότητα, την επαυξημένη πραγματικότητα και την εμπειρία που προσφέρουν. Εξ’ άλλου αυτό αποτελεί τάση εδώ και αρκετά χρόνια. Πρόκειται για μία σταθερά αυξανόμενη τάση που προφανώς δεν θα σταματήσει να υπάρχει.
Ταυτόχρονα με τις virtual εμπειρίες (π.χ. webinars) θα αρχίσουμε να επιστρέφουμε (σιγά-σιγά) και στις δια ζώσης εμπειρίες. Αυτή η διάθεση υπάρχει τουλάχιστον από τις επιχειρήσεις, αλλά είναι κάτι που θα καθοριστεί σε μεγάλο βαθμό από το ρυθμό που περιορίζεται η πανδημία.
Υιοθέτηση του flywheel
Μέχρι τώρα οι περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούσαν το funnel ως διαδικασία ροής πελατών στο σύστημα. Κάτι που έδειχνε μία μονόδρομη σχέση με τον πελάτη.
Πλέον οι επιχειρήσεις στρέφονται προς τον τροχό. Σύμφωνα με αυτόν, η ροή των πελατών, των δυνητικών πελατών και των εντελώς ξένων προς τη μάρκα είναι διαρκής και επομένως αλλάζει η αντιμετώπισή τους.
Ειδικότερες τάσεις
Παρακάτω θα περιγράψουμε τις ειδικότερες τάσεις που θα επικρατήσουν στο 2022 και που όπως είπαμε αφορούν κυρίως την τακτική.
Τα Reels και Stories στο Instagram θα συνεισφέρουν όλο και περισσότερο στην επιτυχία προγραμμάτων marketing.
Οι πρωτότυπες ιστορίες γύρω από μία μάρκα ή ένα προϊόν, κρίνονται απαραίτητες για την επιτυχία στο YouTube. Το οποίο παρεμπιπτόντως προφέρει περισσότερες θέσεις για διαφήμιση.
Το LinkedIn, μέσω του Creator Mode που λάνσαρε πρόσφατα, στοχεύει στο να αυξήσει την παραγωγή πρωτότυπου περιεχομένου, οπτικού και ακουστικού. Στοχεύει δηλαδή στην παραγωγή περιεχομένου εντός της πλατφόρμας, σε αντίθεση με το reposting που κυριαρχεί προς το παρόν.
Το 2022, θα μιλήσουμε πολύ για το TikTok από ότι φαίνεται. Αφ΄ενός διότι φαίνεται ότι το e-commerce του μεγαλώνει και αφ’ ετέρου γιατί η διείσδυσή του επίσης μεγαλώνει.
Τι ΔΕΝ θα αλλάξει
Το SEO
Θα παραμείνει απαραίτητο για την ανάδειξη ενός site στις μηχανές αναζήτησης.
Το Account Based Marketing
Η συνεργασία marketing και πωλήσεων για τη δημιουργία στοχευμένων καμπανιών που θα εξυπηρετήσουν συγκεκριμένους πελάτες (ή ακόμα και δυνητικούς πελάτες).
Η διάρκεια των video
Θα παραμείνει τόσο μικρή, όσο είναι απαραίτητο για να περάσει ένα ολοκληρωμένο μήνυμα. Γενικά, η τάση είναι για video του λεπτού.
Όλα αυτά και ακόμα περισσότερα θα τα δούμε αναλυτικά τη χρονιά που ξεκινά σε λίγες μέρες. Έως τότε «Καλή Πρωτοχρονιά»!
Πηγή εικόνων: qmdigitalagency, pixabay, hubpost,pexels,lindseygamble