Black Friday: Πώς να αυξήσετε τις πωλήσεις σας!

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Η περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν και η παράδοση προέρχεται από τις ΗΠΑ, τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αγκαλιάσει την Black Friday με ενθουσιασμό, κάνοντας αυτήν την περίοδο ιδανική για την αύξηση των πωλήσεων και την απόκτηση νέων πελατών. Οι επιτυχημένες καμπάνιες Black Friday μπορούν να ενισχύσουν την επισκεψιμότητα των φυσικών καταστημάτων, αλλά και να ενισχύσουν τις online πωλήσεις.



Ας εξετάσουμε μερικές ιδέες για καμπάνιες που μπορείτε να δημιουργήσετε προκειμένου να μεγιστοποιήσετε τα οφέλη σας, σε αυτήν την κρίσιμη εμπορική περίοδο.

  1. Pre-Black Friday Προσφορές

Ξεκινήστε τις προσφορές νωρίτερα από την επίσημη ημέρα της Black Friday. Οι pre-black Friday προσφορές προσελκύουν καταναλωτές που δεν θέλουν να περιμένουν την ημέρα των μεγάλων εκπτώσεων ή φοβούνται ότι θα χάσουν τα αγαπημένα τους προϊόντα. Δημιουργήστε μία ειδική καμπάνια που θα προσφέρει σταδιακά μεγαλύτερες εκπτώσεις όσο πλησιάζει η Black Friday, διατηρώντας το ενδιαφέρον των πελατών και δημιουργώντας τους προσμονή.

Μια καλή στρατηγική είναι να προσφέρετε αρχικά εκπτώσεις σε πιο ακριβά προϊόντα, όπως ηλεκτρονικά είδη ή έπιπλα, ενώ οι χαμηλότερες κατηγορίες τιμών να είναι διαθέσιμες την ημέρα της Black Friday. Αυτή η καμπάνια θα ενισχύσει τον όγκο των πωλήσεων και θα μειώσει την πίεση της μιας και μοναδικής ημέρας.

  1. Εξατομικευμένες Προσφορές μέσω E-mail

Η σωστή στόχευση μέσω του e-mail marketing μπορεί να κάνει τη διαφορά. 

  • Δημιουργήστε λίστες πελατών με βάση προηγούμενες αγορές ή την αλληλεπίδραση που είχαν με το κατάστημά σας. 
  • Στείλτε εξατομικευμένες προσφορές ή κουπόνια με προϊόντα που ταιριάζουν στις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους. 

Tip! Το personalization είναι ισχυρό εργαλείο, και οι καταναλωτές θα εκτιμήσουν την προσπάθειά σας να τους προσεγγίσετε με κάτι που τους ενδιαφέρει πραγματικά.

Για παράδειγμα, εάν κάποιος πελάτης έχει αγοράσει αθλητικά είδη, μπορείτε να του στείλετε μία αποκλειστική προσφορά για το συγκεκριμένο τμήμα του καταστήματος. Μέσω της στοχευμένης επικοινωνίας αυξάνετε την πιθανότητα αγοράς, καθώς οι πελάτες αισθάνονται ότι τους κατανοείτε και τους προτείνετε προϊόντα που τους ενδιαφέρουν πραγματικά. 

Συνδυάστε το email marketing με εκπτώσεις που αφορούν τα αγαπημένα τους προϊόντα, ώστε να βελτιώσετε τη συνολική εμπειρία αγορών τους, να ενισχύσετε την αφοσίωση των πελατών στο brand σας και να χτίσετε μακροχρόνιες σχέσεις μαζί τους (loyalty).

  1. Δημιουργία Πακέτων Προσφορών (Bundle Deals)

Τα πακέτα προσφορών είναι μια πολύ αποδοτική στρατηγική για να αυξήσετε τις πωλήσεις ανά πελάτη. Συνδυάζοντας προϊόντα που αλληλοσυμπληρώνονται, μπορείτε να προσφέρετε ειδικές προσφορές που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Για παράδειγμα, αν έχετε κατάστημα με ρούχα, μπορείτε να προσφέρετε συνδυασμούς όπως «αγοράστε ένα μπουφάν και πάρτε 50% έκπτωση σε ένα ζευγάρι παπούτσια». Αυτή η τακτική όχι μόνο αυξάνει το μέσο όρο καλαθιού, αλλά ενθαρρύνει τους πελάτες να δουν ανακαλύψουν περισσότερα προϊόντα από το κατάστημά σας. Ακόμη, αυτού του είδους τα προνομιακά πακέτα έχουν την τάση να δημιουργούν μία “αίσθηση ευκαιρίας” και “επείγοντος”, ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές να κάνουν αγορές.

Αν διαθέτετε e-shop, είναι εύκολο να δημιουργήσετε ειδικά πακέτα online, χρησιμοποιώντας banner και προωθητικές ενότητες ή προωθητικές landing pages. Αντίστοιχα, στα φυσικά καταστήματα μπορείτε να παρουσιάσετε τα bundle deals σε προνομιακές θέσεις, όπως το ταμείο, τη βιτρίνα ή άλλα σημεία ιδιαίτερα ευδιάκριτα στο κατάστημα, για να τα δουν οι πελάτες από την πρώτη στιγμή που θα μπουν στο κατάστημα.

  1. Εμπειρία Click & Collect

Μία αυξανόμενη τάση στην Ελλάδα – η οποία έχει εδραιωθεί κυρίως μετά την πανδημία – είναι η υπηρεσία “Click & Collect”, όπου οι πελάτες κάνουν την παραγγελία τους online και παραλαμβάνουν από το φυσικό κατάστημα. 

Με την Black Friday να πλησιάζει, η εμπειρία αυτή μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την αγοραστική εμπειρία, προσφέροντας μεγαλύτερη ευκολία στους καταναλωτές που επιθυμούν να αποφύγουν τις μεγάλες ουρές και την αυξημένη κίνηση.

Για να ενισχύσετε αυτήν την υπηρεσία, μπορείτε να προσφέρετε επιπλέον κίνητρα, όπως ειδικές εκπτώσεις ή δώρα κατά την παραλαβή από το κατάστημα. Αυτή η στρατηγική όχι μόνο προσελκύει πελάτες στον φυσικό σας χώρο, αλλά συμβάλλει και στην αύξηση των πωλήσεων, καθώς ενισχύει την αλληλεπίδραση μεταξύ των online και offline καναλιών σας.

  1. Διαγωνισμοί στα Social Media

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στις αγοραστικές αποφάσεις και είναι ικανά να ενισχύσουν την εκάστοτε καμπάνια Black Friday. Επωφεληθείτε από πλατφόρμες όπως το Instagram και το Facebook, για να δημιουργήσετε διαγωνισμούς που συνδέονται με την καμπάνια της Black Friday και θα προσελκύσουν την προσοχή των καταναλωτών.

Για παράδειγμα, μπορείτε να προσφέρετε σε έναν τυχερό μία δωροκάρτα ή ένα συγκεκριμένο προϊόν σε μεγάλη έκπτωση. Επιπλέον, μπορείτε να ενθαρρύνετε τους συμμετέχοντες να κάνουν tag τους φίλους τους ή να κοινοποιήσουν τον διαγωνισμό σας, αυξάνοντας την αναγνωρισιμότητα του καταστήματός σας. Ακόμη, μπορείτε να προσθέσετε συγκεκριμένα hashtags που σχετίζονται με την Black Friday, ώστε να δημιουργήσετε buzz γύρω από την επιχείρησή σας τις μέρες πριν από την ημέρα των μεγάλων εκπτώσεων.

Προσοχή! Μην ξεχάσετε να ανακοινώσετε τον νικητή δημοσίως, ώστε να ενισχύσετε τη διαφάνεια και την αλληλεπίδραση με το κοινό σας.

  1. Δημιουργία Περιεχομένου: Οδηγοί Αγοράς και Προτάσεις Δώρων

Η δημιουργία περιεχομένου αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία να βοηθήσετε τους πελάτες σας να κάνουν πιο εύκολες επιλογές, ενώ, ταυτόχρονα, να τους καθοδηγήσετε προς τα προϊόντα σας. Μπορείτε να δημιουργήσετε οδηγούς αγοράς ή προτάσεις δώρων ειδικά για την Black Friday, οι οποίοι θα αναδεικνύουν προϊόντα του καταστήματός σας.

Για παράδειγμα, αν πουλάτε τεχνολογικά είδη, μπορείτε να φτιάξετε έναν οδηγό με τα καλύτερα gadgets της χρονιάς ή τις πιο ελκυστικές προσφορές που διαθέτετε. Εάν έχετε κατάστημα ρουχισμού και αξεσουάρ, δημιουργήστε έναν οδηγό με ιδέες δώρων για άνδρες και γυναίκες. 

Αυτό το περιεχόμενο μπορεί να προωθηθεί μέσω newsletter, blog και στα social media για να ενισχύσετε την κίνηση στο κατάστημά σας.

  1. Συνεργασίες με Influencers

Τέλος, η συνεργασία με influencers μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για την ενίσχυση της καμπάνιας σας. Αναζητήστε influencers που σχετίζονται με τον κλάδο σας και μπορούν να μιλήσουν αποτελεσματικά στο κοινό σας. Οι influencers που θα επιλέξετε μπορούν να διαφημίσουν τις προσφορές σας στα social media, δημιουργώντας αυθεντικό περιεχόμενο που παρουσιάζει τα προϊόντα σας σε πραγματικές συνθήκες.

Αυτή η στρατηγική μπορεί να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και να φέρει νέους πελάτες στο κατάστημά σας, ειδικά αν επιλέξετε συνεργάτες που έχουν πραγματική αλληλεπίδραση με το κοινό τους.


Tip! Μην ξεχνάτε να παρέχετε στους influencers τα κατάλληλα εργαλεία και πληροφορίες, ώστε να μπορούν να επικοινωνήσουν με ακρίβεια τα πλεονεκτήματα των προϊόντων σας.

Συμπέρασμα

Η περίοδος του Black Friday στην Ελλάδα προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για τους εμπόρους να αυξήσουν τις πωλήσεις και να προσελκύσουν νέους πελάτες. Με τις κατάλληλες καμπάνιες, μπορείτε να αξιοποιήσετε πλήρως το δυναμικό αυτής της περιόδου, είτε έχετε φυσικό κατάστημα, είτε online. Σχεδιάστε εκ των προτέρων, αξιοποιήστε την τεχνολογία και τα social media, υιοθετώντας καινοτόμες προσεγγίσεις που θα κάνουν την επιχείρησή σας να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Θυμηθείτε, η σωστή προετοιμασία και η στρατηγική εκτέλεση μπορούν να μετατρέψουν αυτήν την περίοδο σε μια σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης και επιτυχίας για την επιχείρησή σας.

Συγγραφή Άρθρου: Βίκυ Κατσαβουλιά

Πηγή Εικόνων: elements.envato.com

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops