Οι λέξεις που χρησιμοποιούμε αποκτούν περισσότερες από μία έννοιες ή χρήσεις και μπερδεύουν τόσο τους ανθρώπους όσο και τις μηχανές. Πάρτε για παράδειγμα την αλήθεια και τη μέτα-αλήθεια που χρησιμοποιείται στη δημοσιογραφία. Συχνά η κυριολεξία δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Για αυτό, από τον Οκτώβριο η Google αλλάζει αυτά που ξέραμε (και ξέρατε) για την «ακριβή αντιστοίχιση».
Τι αλλάζει;
Οι διαφημίσεις βασίζονται επάνω στις λέξεις-κλειδιά και στην αντιστοίχιση αυτών με τους όρους αναζήτησης. Για χρόνια χρησιμοποιούσαμε την «ακριβή αντιστοίχιση» (exact match) για να επιτύχουμε τη σωστή προβολή της διαφήμισης και την αποφυγή των άστοχων εμφανίσεων.
Από το 2014 και μετά η Google χαλάρωσε λίγο τους κανόνες της «ακριβούς αντιστοίχισης» περιλαμβάνοντας πληθυντικούς, ανορθογραφίες, αναγραμματισμούς, ενώ το 2017 «άπλωσε» λίγο την αντιστοίχιση ώστε να περιλαμβάνει άρθρα, συνδέσμους ή προθέσεις.
Σύντομα, θα ξεκινήσει η αντιστοίχιση που θα λέγεται «κοντινή παραλλαγή που έχει την ίδια σημασία με τις λέξεις-κλειδιά» και θα περιλαμβάνει συνώνυμα, παραφράσεις και αποτελέσματα τον ίδιο υπαινισσόμενο σκοπό.
Δείτε το παρακάτω παράδειγμα με το πάρκο Yosemite (πηγή: Wordstream).
Σύμφωνα με την εκτίμηση της Google η κάλυψη θα αυξηθεί κατά 3%.
Ποιοι ωφελούνται;
Ας μιλήσουν οι αριθμοί: τα κλικ θα αυξηθούν 3% και οι διαφημιστές θα βρουν καινούρια ταίρια στις λέξεις-κλειδιά τους. Μέχρι σήμερα έχουν γίνει 3,5 δις αναζητήσεις και παρόλα αυτά υπάρχουν ακόμα 525 εκατομμύρια αναζητήσεις οι οποίες δεν έχουν βρει ταίρι. Τώρα θα βρουν!
Πιθανότατα γνωρίζετε ότι οι Εσκιμώοι έχουν 50 διαφορετικές λέξεις για το χιόνι, αυτό που δεν γνωρίζετε είναι ότι έχουν καταγραφεί 150.000 μοναδικά διαφορετικές αναζητήσεις για αποσμητικό!
Ειδικά αν δεν έχετε το χρόνο (ή τη διάθεση) να προσθέτετε συνεχώς διαφορετικές λέξεις-κλειδιά στη διαφήμισή σας συνεχώς τότε αυτή η αλλαγή είναι πραγματική ευκαιρία. Επίσης, αν βρήκατε την παραπάνω αλλαγή βολική τότε μπορεί να επωφεληθείτε και από την τροποποιημένη ευρεία αντιστοίχιση η οποία θα ταιριάζει πιο αποτελεσματικά με πολλή από την υπάρχουσα κίνηση.
Ποιοι θα προβληματιστούν;
Η σημειολογία θα πρέπει να μπει στο επίκεντρο της συζήτησης με τη δημιουργική σας ομάδα. Ειδικότερα όσοι είναι σε niche αγορές χρειάζεται να είναι alert.
5 τρόποι να προετοιμαστούμε καθώς ο Οκτώβριος κοντεύει
- Ελέγξτε τις πιο δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά. Χρησιμοποιείτε περισσότερες από μία λέξεις; Παίζει ρόλο η σειρά τους; Μήπως να προσθέτε ένα γεωγραφικό προσδιορισμό; Αν αλλάξετε μία λέξη αλλάζει η σημασία; Πόσο αλλάζει; Μήπως χρειάζεστε κάποιο άρθρο ή κάποια πρόθεση; Αν η απάντηση είναι ΝΑΙ, τότε αναλάβετε δράση.
- Προσθέστε επιπλέον αρνητικές λέξεις-κλειδιά για να βεβαιωθείτε ότι δεν θα εξαντληθεί το budget σας.
- Σκεφτείτε και τους άλλους τρόπους αντιστοίχισης. Η αντιστοίχιση φράσης είναι μία καλή εναλλακτική και δεν θα επηρεαστεί από τις επερχόμενες αλλαγές. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε την τροποποιημένη ευρεία αντιστοίχιση η οποία παραβλέπει τη σειρά στις λέξεις.
- Αφαιρέστε τυχόν διπλές λέξεις-κλειδιά (κι όμως υπάρχουν).
- Σκεφτείτε δύο φορές πριν χρησιμοποιήσετε ή πριν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε λέξεις-κλειδιά μίας λέξης. Προσθέτουν ανταγωνισμό και βάρος παρακολούθησης.
Κατά τα άλλα, περιμένουμε να δούμε στην πράξη τις νέες αλλαγές και να προσαρμοστούμε.
Πηγή: Φιλαλίθη Ευτυχία