Όσοι ασχολούνται με τη συγγραφή διαφημιστικών κειμένων έχουν σίγουρα βρεθεί πολλές φορές μπροστά στο δίλημμα του ποια λέξη ή ποια έκφραση θα είναι πιο αποτελεσματική. Καλύτερο το «αγόρασε τώρα» ή το «πρόλαβε την ευκαιρία»;
Όμως η Google που όλα τα σκέφτεται παρουσίασε το Ad Variations με στόχο να βοηθήσει τους διαφημιστές να τεστάρουν τα κείμενά τους.
Σίγουρα υπάρχουν οι δοκιμές A/Β για αυτή τη δουλειά αλλά η Google σκέφτηκε να κάνει την όλη διαδικασία ευκολότερη, γιατί, μεταξύ μας, η συγγραφή των κειμένων είναι δύσκολο έργο.
Το εργαλείο Ad Variations έρχεται να το κάνει ευκολότερο αφαιρώντας από τη δημιουργικότητα και προσθέτωντας στην αποτελεσματικότητα.
Το εργαλείο αυτό θα το βρείτε μέσα στο καινούριο περιβάλλον των Adwords, στην ενότητα Drafts & Experiments, του μενού. Από εκεί και μετά ανοίγουν πολλές δυνατότητες.
Πηγή: wordstream.com
Μπορείτε να διαλέξετε μία καμπάνια ή και όλες! Παρόλα αυτά είναι καλύτερο να αρχίσετε με μία. Επίσης, σύμφωνα με τη Google μπορείτε να δημιουργήσετε μόνο μία διαφοροποίηση τη φορά και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Δεν δίνεται η δυνατότητα να «τρέξετε» δέκα αλληλοκαλυπτόμενες διαφοροποιήσεις ταυτόχρονα. Πράγμα που είναι θετικό γιατί στην αντίθετη περίπτωση τα παραγόμενα αποτελέσματα θα έχαναν το νόημά τους.
Το καλό στην όλη διαδικασία είναι τα φίλτρα. Χάρη σε αυτά δίνεται η δυνατότητα να επικεντρώσετε τη δοκιμή ακριβώς εκεί που θέλετε. Σε ένα μόνο σημείο!
Οπότε το πρώτο φίλτρο αφορά:
- Τίτλο 1, τίτλο 2 ή/και τους δύο
- Περιγραφή
- Τίτλο και περιγραφή
- Διαδρομή 1, διαδρομή 2 ή/και τις δύο
Το δεύτερο φίλτρο, το οποίο λειτουργεί ως τροποποιητής, επιτρέπει την επιλογή ή τον αποκλεισμό διαφημίσεων ανάλογα με το αν περιλαμβάνουν ή κάτι από τα παρακάτω ή όχι.
Πηγή: wordstream.com
Και μάλιστα μπορούν να γίνουν συνδυασμοί περισσότερων φίλτρων όπως το παράδειγμα της παρακάτω εικόνας.
Πηγή: wordstream.com
Και τώρα ας περάσουμε στο πιο δημιουργικό κομμάτι της διαδικασίας, όπου η Google παρέχει τρεις διαφορετικούς τύπους διαφοροποιήσης που μπορείτε να φτιάξετε:
- Find and Replace (Εύρεση και Αντικατάσταση)
- Update Text (Ενημέρωση κειμένου)
- Swap Headlines (Αντιστροφή τίτλων)
Ας τα δούμε πιο προσεκτικά.
Find and Replace
Όπως δηλώνει και το όνομα αυτής της διαφοροποίησης, μπορείτε να βρείτε μία λέξη και να την αντικαταστήσετε με μία άλλη. Πρόκειται για ιδανική λύση αν θέλετε να δοκιμάσετε κάτι όπως: «αγόρασε τώρα» ή «αγόρασε σήμερα».
Update text
Αυτή η διαφοροποίηση προσφέρεται για μεγαλύτερες αλλαγές και βασίζεται στα φίλτρα για να δουλέψει αποτελεσματικά. Μπορείτε για παράδειγμα να αντικαταστήσετε και τους δύο τίτλους σε μία διαφήμιση και να αφήσετε τα υπόλοιπα ίδια.
Swap headlines
Αυτή η λειτουργία δίνει τη δυνατότητα να αντιστρέψετε τον τίτλο 1 με τον τίτλο 2. Αν ποτέ αναρωτιόσασταν αν είναι καλύτερο το call to action στην αρχή ή στο τέλος, τώρα μπορείτε να μάθετε!
Εφαρμογή και παρακολούθηση
Δώστε τους ένα όνομα τόσο ξεκάθαρο ώστε με μία ματιά να ξέρετε τι βλέπετε. Δώστε ημερομηνία έναρξης και λήξης (δύο εβδομάδες είναι ικανοποιητικός χρόνος). Ορίστε τον προϋπολογισμό που θα αντιστοιχεί στη δοκιμή. Πάτηστε «δημιουργία» και περιμένετε.
Τα αποτελέσματα που θα πάρετε αφορούν στον αριθμό των κλικ, στο CTR, στο κόστος, στο μέσο κόστος ανά κλικ (CPC) και στις εμφανίσεις.
Αφού δείτε ότι τα αποτελέσματα αυτά σας ικανοποιούν και θέλετε να τα εφαρμόσετε, τότε πατήστε το «Εφαρμογή» και είστε έτοιμοι.
Πηγή: wordstream.com
ΠΡΟΣΟΧΗ: μην σβήσετε τις παλιές διαφημίσεις γιατί θα χάσετε και τα στατιστικά που τις συνοδεύουν.
Τι μπορείτε να τεστάρετε
Για να μην πελαγοδρομείτε με διάφορες δοκιμές και για να γλυτώσετε την αμήχανη στιγμή του «analysis to paralysis», σας προτείνουμε τα εξής:
- Πειραματιστείτε ως προς το call to action
Πηγή: wordstream.com
- Πειραματιστείτε με το συναίσθημα, το θετικό κατά προτίμηση
Πηγή: wordstream.com
- Βγείτε από το δίλημμα όσον αφορά το να προβάλετε τα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός προϊόντος ή τα οφέλη που προσφέρει. Δοκιμάστε και κατόπιν διαλέξτε.
Τώρα που όλα είναι πιο εύκολα, οι δοκιμές θα γίνουν ακόμα περισσότερες!
Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλίθη Ευτυχία