Έχετε επιχείρηση, έχετε λογαριασμό Instagram και θέλετε να κάνετε πωλήσεις χωρίς διαφήμιση;
Είστε στο σωστό άρθρο.
Παρακάτω θα δούμε πως μπορείτε να το πετύχετε αυτό.
Είτε πουλάτε προϊόντα είτε υπηρεσίες το Instagram σας δίνει τα εργαλεία για να δημιουργήσετε leads και να κάνετε πωλήσεις.
Αλλά για να το κάνετε αυτό με επιτυχία πρέπει να θέσετε γερές βάσεις.
Για προϊόντα ηλεκτρονικού εμπορίου τα καταστήματα εντός Instagram (shops) συνήθως δουλεύουν αποτελεσματικά. Μέσα από ένα Instagram shop, μπορείτε να προσθέσετε το κουμπί «View Shop» στο προφίλ σας και στη συνέχεια να ταγκάρετε προϊόντα στα ποστ, στα reels και στα stories, δίνοντας ώθηση στις πωλήσεις.
Σετάροντας τα κανάλια πωλήσεων
Το Instagram shops είναι σχεδιασμένο για φυσικά (και όχι ψηφιακά) προϊόντα πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι κατάλληλο για όλα τα είδη επιχειρήσεων. Αν πουλάτε ψηφιακά προϊόντα, τότε προτιμήστε το bio όπου θα βάλετε ένα link που θα κατευθύνει τους πελάτες στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, σε μία βελτιστοποιημένη για κινητά σελίδα. Χρησιμοποιώντας εφαρμογές όπως το linktree μπορείτε να κάνετε τη σελίδα εμπορεύσιμη.
Αν πουλάτε κυρίως υπηρεσίες τότε προσθέστε ένα από τα διαθέσιμα action buttons στο προφίλ σας. Για παράδειγμα το Book Now για να δεχθείτε κρατήσεις και ραντεβού ή το Get Quote για να συγκεντρώσετε leads.
Οι κρατήσεις και τα ραντεβού προϋποθέτουν συνεργασία με κάποια από τις πλατφόρμες που συνεργάζεται το Instagram (μπορείτε να δείτε τους συνεργάτες αφ’ ότου επιλέξετε το action button).
Πλέον τα κανάλια σας είναι έτοιμα, οπότε το επόμενο βήμα είναι να αξιολογήσετε τις καλύτερες επιλογές για να οδηγήσετε τους δυνητικούς πελάτες σε αυτά. Και σε αυτήν την περίπτωση το Instagram παρέχει χρήσιμα εργαλεία για να γνωρίσετε το κοινό σας και να βρείτε τι δουλεύει καλύτερα για αυτό.
Πως θα το δείτε;
Παρακολουθώντας τα insights για να δείτε τι δουλεύει πιο αποτελεσματικά.
Για αποτελέσματα που αφορούν το επάνω μέρος του funnel θα εστιάσετε σε μετρήσεις του engagement όπως likes, σχόλια και κοινοποιήσεις. Για αποτελέσματα που αφορούν το κάτω μέρος του funnel εστιάστε στα στατιστικά των μετατροπών δηλαδή κλικ σε αυτοκόλλητα link ή σε προβολές προϊόντων ή κλικ σε κουμπιά.
Αν δεν είστε σίγουρος για το τι θα ενθάρρυνε το ακροατήριό σας να προχωρήσει σε μετατροπή, τότε χρησιμοποιήστε λεζάντες, αυτοκόλλητα για poll και ερωτήσεις για να το ρωτήσετε.
Ένας καλός τρόπος να έχετε αποτελέσματα είναι να δημιουργήσετε το προφίλ του ιδανικού σας πελάτη, αυτό που αλλιώς λέμε buyer persona. Το προφίλ αυτό μπορεί να διαφέρει από πλατφόρμα σε πλατφόρμα για αυτό διασταυρώστε με τα insights του λογαριασμού σας ότι είναι σωστό. Θα τα βρείτε στο προφίλ σας, στο πεδίο Total Followers. Προσαρμόστε το χρονικό διάστημα ενδιαφέροντος και πάρτε πληροφορίες όπως ηλικία, φύλο και τοποθεσία.
Στάδιο 1ο: περιεχόμενο για αύξηση awareness
Η δημιουργία περιεχομένου που πουλάει είναι το πιο εύκολο πράγμα. Το θέμα είναι να δημιουργήσετε περιεχόμενο που θα είναι ταυτόχρονα εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό. Κι αυτό διότι στα αρχικά στάδια του funnel ο χρήστης πρωτογνωρίζει τη μάρκα οπότε δεν είναι ακόμα έτοιμος για αγορές. Κατά συνέπεια, χρειάζεται να δημιουργήσετε περιεχόμενο που να φέρνει κοντά τη μάρκα, τα προϊόντα (ή τις υπηρεσίες) και τις δυνατότητες που του προσφέρουν μέσα από αντίστοιχα ποστ.
Πρακτικά ωθείτε τον χρήστη να ανακαλύψει τη μάρκα και έτσι αυξάνετε τη βάση των followers με χρήστες που πραγματικά θα σχετιστούν με εσάς και δεν θα ακολουθήσουν απλώς μία προσφορά.
Θυμηθείτε πως όσο πιο καλό περιεχόμενο παράγετε, δηλαδή engaging και συναφές με τη μάρκα, τόσο περισσότερο ο αλγόριθμος του Instagram το διαχέει. Για να αυξήσετε την θέαση του περιεχομένου που ποστάρετε χρησιμοποιήστε hashtags. «Παίξτε» με την αναλογία branded (δηλαδή που αφορούν τη μάρκα σας) και niche hashtags για να επιτύχετε ευρεία κάλυψη του θέματος.
Τέλος, αν θέλετε να αυξήσετε ακόμα περισσότερο την κάλυψη νέων ακροατηρίων, μπορείτε να συνεργαστείτε με συμπληρωματικές μάρκες ή προϊόντα ή να συνεργαστείτε με έναν δημιουργό περιεχομένου.
Στάδιο 2ο: ενθαρρύνετε το consideration
Σε αυτό το στάδιο χρειάζεστε περιεχόμενο που θα ενθαρρύνει το χρήστη να σκεφτεί την προοπτική της μετατροπής χωρίς να φαίνεται ότι του «πουλάτε».
Είναι η κατάλληλη φάση για να επικεντρωθείτε και να παρουσιάσετε τη χρήση του προϊόντος μέσα από ποστ με demos, κύρια χαρακτηριστικά, προδιαγραφές, λύσεις που προσφέρει, συγκρίσεις με τον ανταγωνισμό.
Σε αυτό το στάδιο επίσης είναι η σωστή χρονική στιγμή για να δημιουργήσετε leads μέσα από μια διαδικασία διαπροσωπικής επαφής με τον χρήστη (ο χρήστης θα χρειαστεί να κάνει opt-in σε αυτό) κατά την οποία λαμβάνει αποκλειστικό περιεχόμενο.
Ένας ακόμα τρόπος να ενθαρρύνετε τον χρήστη είναι μέσα από λίστες πελατών και προσωπικά μηνύματα ώστε να πάτε σε πιο προσωπική επικοινωνία. Οργανώστε το inbox ώστε να μπορείτε να διαχειριστείτε πολλά δεδομένα.
Στάδιο 3ο: ώρα για μετατροπές
Αν έχετε ήδη Instagram shop τότε ο ευκολότερος τρόπος για να λάβετε μετατροπές είναι να κάνετε tag τα προϊόντα στα ποστ σας. Αυτό μπορεί να γίνει σε ποστ, σε stories, σε reels, σε live streams οπότε έχετε πολλές ευκαιρίες. Αν στο δεύτερο στάδιο έχετε ήδη πείσει τους δυνητικούς πελάτες να έχουν τη μάρκα (ή το προϊόν) σας στο μυαλό τους τότε μπορείτε να τους ενθαρρύνετε να κάνουν το επόμενο βήμα, με τακτικές όπως προσφορές περιορισμένου χρόνου και ποσοτήτων, δημιουργώντας αίσθημα επείγοντος ώστε να τους ωθήσετε σε δράση. Μπορείτε επίσης να δώσετε επιπλέον εκπτώσεις ή δωρεάν μεταφορικά.
Ακόμα όμως κι αν δεν έχετε Instagram shop μπορείτε να στείλετε χρήστες στην σελίδα σας ώστε να βρουν τα εμπορεύσιμα είδη ή τις υπηρεσίες με τη χρήση των κατάλληλων call to action. Σε ότι αφορά τα stories μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα link stickers ώστε οι δυνητικοί πελάτες να κλικάρουν για κάνουν μία μετατροπή ή ένα τηλεφώνημα.
Αν μάλιστα προσθέσετε κώδικα UTM στα URL τότε μπορείτε να παρακολουθείτε τους επισκέπτες του site, τις μετατροπές ή τον τζίρο του καταστήματος. Θα σας βοηθήσει σε αυτό το Google Analytics Campaign URL Builder.
Στάδιο 4ο: ενθαρρύνετε τις επαναλαμβανόμενες αγορές
Οι επαναλαμβανόμενες αγορές είναι από τους καλύτερους και φθηνότερους τρόπους να κάνετε πωλήσεις.
Ο πελάτης σας ξέρει ήδη και έτσι δεν έχετε έξοδα διαφήμισης και κόστος απόκτησης πελάτη.
Παρόλα αυτά κάτι πρέπει να κάνετε για να «ξυπνήσετε» τον πελάτη. Τι;
Μπορείτε για παράδειγμα να του (ή τους διότι δεν θα απευθυνθείτε μόνο σε έναν, παρόλο που και αυτό μπορεί να γίνει) προσφέρετε κάποια αποκλειστική έκπτωση.
Ή μπορείτε να του προσφέρετε ένα preview ή αποκλειστική δοκιμή σε ένα υπό λανσάρισμα προϊόν.
Τέλος οι πελάτες σας (αν είναι ευχαριστημένοι) είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές σας. Και αυτοί είναι που λειτουργούν ως κοινωνική απόδειξη. Ενθαρρύνετέ τους να ποστάρουν υλικό με τα προϊόντα σας και μετατρέψτε τους σε influencer (με το αζημίωτο φυσικά).
Η διαφήμιση στο Instagram μπορεί να αποτελεί σίγουρη μέθοδο επιτυχίας όσον αφορά την αύξηση των πωλήσεων αλλά αν δεν έχετε το απαραίτητο budget και έχετε την απαραίτητη επιμονή και υπομονή τότε μπορείτε να «χτίσετε» ένα funnel μετατροπών, ακολουθώντας τις παραπάνω τακτικές.
Πηγή εικόνων: socialmediaexaminer.com,gimagency.gr