Διαφήμιση στη Google και οργανικά αποτελέσματα: τι τρέχει μεταξύ τους;

   Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

Η πληρωμένη διαφήμιση επηρεάζει τα οργανικά αποτελέσματα;

Η απάντηση είναι ΟΧΙ και ΝΑΙ. Όχι δεν σας κοροϊδεύουμε. Η απόλυτη αλήθεια είναι ότι ανάμεσα στην πληρωμένη διαφήμιση στη Google και στα οργανικά αποτελέσματα, υπάρχει κυριολεκτικά τοίχος. Δηλαδή, οι μηχανισμοί που χρησιμοποιεί η Google δεν αλληλεπιδρούν και κατά συνέπεια αν κάποια επιχείρηση διαφημίζεται σε αυτή, δεν αλλάζει η κατάταξή της.

Ναι αλλά…

Φυσικά υπάρχει πάντα ένα (ή και περισσότερα αλλά). Γιατί η πληρωμένη διαφήμιση επηρεάζει έμμεσα τα οργανικά αποτελέσματα. Πως;

Ας δούμε…

Αυτοί που αναζητούν κάτι και βλέπουν μια διαφήμιση είναι πολύ πιθανό να κλικάρουν στο οργανικό αποτέλεσμα

Κι αυτό συμβαίνει ακόμα περισσότερο όταν η διαφήμιση και το αποτέλεσμα της αναζήτησης εμφανίζονται στην ίδια σελίδα. Η ίδια η Google, σε έρευνα που έκανε, το παραδέχθηκε!

Για να συμβεί αυτό πρέπει η επιχείρηση να βάλει διαφήμιση επάνω στη μάρκα της, κάτι που είναι δεδομένα ακριβό αλλά σε πολλές περιπτώσεις δουλεύει.

Αυτοί που έχουν ήδη δει ένα site μέσα από διαφήμιση είναι πιο πιθανό να προχωρήσουν σε κάποια μετατροπή

Η διαφήμιση λειτουργεί πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού με αποτέλεσμα να ανακαλείται όταν χρειάζεται. Όσο πιο πολλές φορές βλέπει κανείς μια μάρκα τόσο πιο πολύ τείνει να την εμπιστευτεί, σε σχέση πάντα με κάτι ολότελα νέο.

Υπάρχουν αναζητήσεις όπου τα πληρωμένα αποτελέσματα επηρεάζουν σημαντικά το ρυθμό κλικαρίσματος 

Έχει παρατηρηθεί ότι οι πληρωμένες αναζητήσεις παίρνουν μεταξύ 2% και 3% των συνολικών κλικ.

Όσον αφορά τα αντίστοιχα οργανικά κυμαίνονται από 47% έως 57% των συνολικών κλικ.

Ωστόσο υπάρχουν αναζητήσεις όπου δεν βρίσκουμε πληρωμένα κλικ και αναζητήσεις όπου τα πληρωμένα έχουν «τρελή κίνηση».

incremental Google

Τα κλικ που προέρχονται από διαφήμιση μπορεί να οδηγήσουν σε περισσότερα link, αναφορές, κοινοποιήσεις κλπ γεγονός που βελτιώνει την οργανική κατάταξη

Ο τίτλος είναι ήδη αρκετά περιγραφικός. Με άλλα λόγια, μία δράση ενδέχεται να προκαλέσει περαιτέρω δράσεις εντός ή εκτός του site οι οποίες με τη σειρά τους μπορούν να επηρεάσουν θετικότερα τα οργανικά αποτελέσματα. Αυτό είναι ακόμα πιθανότερο να συμβεί σε site που προσφέρουν ελκυστικό περιεχόμενο και εμπειρία χρήστη, κάτι που θα έκανε το χρήστη να θέλει να μοιραστεί αυτή την εμπειρία.

Η τοποθέτηση χρημάτων σε όρους αναζήτησης μπορεί να επηρεάσει όλη την αγορά γύρω από τις αναζητήσεις μετατοπίζοντας την ζήτηση

Αυτό είναι λίγο πιο δυσνόητο αλλά εξίσου σημαντικό. Ουσιαστικά, με την πληρωμένη διαφήμιση αλλάζει με κάποιο τρόπο η αγορά. Αλλάζει ο τρόπος που ο κόσμος αντιλαμβάνεται το περιεχόμενο, το πως κρίνει την αξία των πληρωμένων αναζητήσεων, το πως προχωρά σε μετατροπές.

Έτσι, αν διαφημίσετε επάνω σε έναν όρο που κανείς δεν διαφημίζει μπορεί να προσελκύσετε περισσότερο ανταγωνισμό και να αλλάξετε τη δυναμική της κατηγορίας.

Όλα τα παραπάνω, όπως ξαναγράφτηκε λειτουργούν έμμεσα και αρκετά πολύπλοκα, οπότε καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε έναν ή περισσότερους ειδικούς πριν ξεκινήσετε.

Συγγραφή Άρθρου:Φιλαλίθη Ευτυχία

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops