Μα που τα θυμήθηκαν; Τα podcasts (ηχογραφημένο, ψηφιακό περιεχόμενο διαθέσιμο για κατέβασμα), ήταν η μόδα του 2000. Έγιναν μόδα χάρη στο iTunes και στο iPod αλλά φάνηκε να ξεπερνιούνται. Κι όμως, νέες έρευνες δείχνουν ότι τα podcasts επιστρέφουν και μάλιστα επιστρέφουν από μικρές επιχειρήσεις και μάρκες που έχουν ξαναρχίσει να τα θεωρούν εξαιρετικό εργαλείο marketing.
Γιατί όμως «ξεθάφτηκε» ένα παλιό εργαλείο;
Σύμφωνα με μία έρευνα, 40% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι έχουν ακούσει ένα podcast τουλάχιστον μία φορά, 24% ακούει ένα το μήνα και 15% ένα την εβδομάδα. Η κατανάλωση online ραδιοφώνου και podcasts αυξάνει χρόνο με το χρόνο σε βαθμό που δεν μπορεί να αγνοηθεί. Ειδικότερα στην Αμερική η κατανάλωση podcasts σε εβδομαδιαία βάση έχει διπλασιαστεί από το 2013.
Οι ακροατές είναι πιο δεκτικοί
Τα 2/3 των ακροατών ενός podcast είναι περισσότερο πρόθυμα να εξετάσουν ένα προϊόν ή μία υπηρεσία για το οποίο έχουν ακούσει σε αυτό. Και όσο συμβαίνει αυτό, τόσο θα τα χρησιμοποιούν και οι διαφημιστές. Περισσότεροι από τους μισούς ακροατές ενός podcast θεωρούν ότι οι παραγωγοί του podcast χρησιμοποιούν το προϊόν το οποίο αναφέρεται στο podcast. Στο παρακάτω γράφημα φαίνεται καθαρά σε τι είδους ενέργειες είναι έτοιμοι να προβούν όσοι ακούνε ένα podcast.
Επιπλέον, οι ακροατές των podcast έχουν χαρακτηριστικά που οι διαφημιστές βρίσκουν εξαιρετικά ενδιαφέροντα, όπως: είναι σχετικά νέοι, έχουν υψηλό εισόδημα και υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης. Αν προσθέσουμε τη δεκτικότητά τους και τη δέσμευσή τους αποτελούν ένα εξαιρετικό κοινό-στόχος.
Ποιες μάρκες επιτυγχάνουν στα Podcasts;
Το πιο σημαντικό που πρέπει να αντιληφθεί κανείς για τα podcast είναι ότι κανείς δεν πρόκειται να ακούσει μια εικοσάλεπτη διαφήμιση ενός προϊόντος. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι το podcast πρέπει να είναι συναρπαστικό, ελκυστικό και πληροφοριακό. Άρα, η επιτυχία μιας μάρκας ή ενός προϊόντος έγκειται στην ιστορία που θα πει και στο πως θα την πει. Και η επιτυχία του προϊόντος/ υπηρεσίας που θα διαφημιστεί είναι το πως θα μπει στην πλοκή αυτής της ιστορίας.
Πως μετριέται η επιτυχία του
Μέχρι στιγμής, ο καλύτερος τρόπος είναι ο αριθμός των κατεβασμάτων που έχει κάνει ένα podcast καθώς και ο αριθμός των συνδρομητών του σχετικού καναλιού. Ωστόσο, στοιχεία όπως: πόση ώρα άκουσε κάποιος το podcast ή που το άκουσε ή αν το άκουσε μόνος ή με παρέα δεν είναι διαθέσιμα. Αυτή η έλλειψη περαιτέρω στοιχείων αποτελεί το μεγαλύτερο ζήτημα όσον αφορά τα podcasts ειδικότερα σε σύγκριση με άλλα κανάλια marketing.
Υψηλός πήχης ποιότητας
Η παραγωγή περιεχομένου για podcast διαφέρει σημαντικά από την παραγωγή περιεχομένου για άλλα μέσα. Απαιτεί συνέπεια και υψηλή ποιότητα περιεχομένου και όλα αυτά πρέπει να διαρκούν γύρω στα 20 λεπτά. Καθώς οι ακροατές των podcast δεσμεύουν χρόνο για να τα ακούσουν, η εκάστοτε επιχείρηση πρέπει να ακολουθεί συγκριμένο πρόγραμμα δημοσίευσης για να διατηρήσει το ακροατήριό της.
Αυτή η δέσμευση συχνά είναι μπελάς για μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν πολλά κάστανα στη φωτιά. Ωστόσο, είναι πιο εύκολη να ακολουθηθεί από μικρότερες επιχειρήσεις, καθώς τους δίνει τη δυνατότητα να προσελκύσουν το κοινό τους, να το κρατήσουν και να το κάνουν να ζητάει ακόμα περισσότερο. Εξ’ άλλου η τεχνολογία πλέον, με τα online ραδιόφωνα, τα smartphones και τις έξυπνες συσκευές όπως η Home της Google ή η Alexa της Amazon, το να συντονιστεί κανείς σε ένα podcast είναι πανεύκολο.
Όλα δείχνουν ότι δεν πρόκειται για μία μόδα (που θα σβήσει) αλλά για κάτι που θα μείνει και που προσφέρει πολλές δυνατότητες στους marketers.
Ελάτε να φτιάξουμε υπέροχα podcasts για την επιχείρησή σας και το κοινό της.
Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλίθη Ευτυχία