«Καλωσήρθατε στην ιστοσελίδα μας!»: Τα βασικά συστατικά για ένα σωστό welcome e-mail

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Όταν ένας χρήστης γράφεται σε κάποια λίστα σας ή γίνεται πελάτης σας τότε το… savoir vivre του internet επιβάλλει να τον καλωσορίσετε! Φυσικά δεν πρόκειται μόνο για θέμα καλής συμπεριφοράς αλλά και για μία τεχνική marketing, αφού κατά μέσο όρο τα email «καλωσορίσματος» έχουν ποσοστό ανοίγματος γύρω στο 50%. Αυτό το ποσοστό είναι ασυνήθιστα καλό για open rate και συγκεκριμένα σημαίνει ότι αυτά τα emails αυτά είναι κατά 86%  πιο αποτελεσματικά από τα newsletters.

Τα βασικά συστατικά για ένα σωστό welcome e-mail

Τα email καλωσορίσματος έχουν επίσης ως στόχο να δημιουργήσουν στους νέους σας πελάτες προσδοκίες καθώς και να τους ενημερώσουν για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και για το πόσο συχνά θα λαμβάνουν τέτοιου είδους ενημερώσεις.

Βέβαια, όπως και στις διαπροσωπικές επικοινωνίες, χρειάζεται αρκετή δουλειά για να δημιουργήσετε μία πρώτη καλή εντύπωση. Παρακάτω θα βρείτε ορισμένες συμβουλές που θα σας καθοδηγήσουν στο να δημιουργήσετε ένα αποτελεσματικό email καλωσορίσματος.

Προτού εμβαθύνουμε, πάρτε μια εικόνα από το τι –θα μπορουσε- να περιλαμβάνει το welcome email σας:

  • Καλωσήρθατε – Ευχαριστούμε

  • Header

  • Τι έγινε μόλις τώρα – Τι κερδίσατε

  • Τι “παίζει” εδώ στο site μας

  • Τι κάνουμε τώρα;

  • Social media buttons

  • Δυνατότητα Unsubscribe

Καλωσόρισμα

Αυτό είναι το πιο εύκολο σκέλος αφού με μία φράση είναι εύκολο να καλωσορίσετε ή/και να ευχαριστήσετε τον νέο σας χρήστη και ενδεχόμενο πελάτη.

Συχνά ένα “Καλωσήρθατε στο mysite.gr!» στο θέμα είναι αρκετό. Ωστόσο μπορείτε να ξεκινήσετε επίσης το email σας καλωσορίζοντας ή και ευχαριστώντας το νέο χρήστη για την εγγραφή του εν συντομία.

Logo

Όπως σε κάθε email που στέλνετε, έτσι και εδώ θα πρέπει στο πάνω μέρος του email σας να υπάρχει μία εικόνα ή μια λέξη που να δείχνει ξεκάθαρα για ποια ιστοσελίδα πρόκειται. Η  εικόνα αυτή μπορεί να είναι το λογότυπό σας και θα πρέπει να είναι clickable, να την κλικάρει δηλαδή ο χρήστης και να μεταφέρεται στο homepage της ιστοσελίδας σας.

Τι «παίχτηκε»; / Τι κερδίζω;

Στο e-mail σας είναι καλό να εξηγείτε στον χρήστη τι έγινε μόλις τώρα – έστω κι αν το γνωρίζει ήδη. Αν για παράδειγμα γράφτηκε στο newsletter σας ή αν έκανε μόλις εγγραφή νέου χρήστη, αυτό καλό είναι να αναφέρεται κάπου στο email. Μπορεί να γίνει ταυτόχρονα με το ευχαριστήριο μήνυμα. Π.χ. «Καλωσήρθατε στο mysite.gr! Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας στο newsletter μας. Από εδώ και στο εξής θα σας στέλνουμε προσφορές και ενδιαφέροντα άρθρα για…». Παράλληλα θα πρέπει να ενημερώσετε τον νέο χρήστη για το τι σημαίνει αυτή του η κίνηση. Συγκεκριμένα:

Αν έκανε κάποια εγγραφή, πείτε του τι έχει να κερδίσει. Μπορείτε για παράδειγμα να του προσφέρετε κάποιο κουπόνι για τις πρώτες του αγορές.

Αν γράφτηκε σε newsletter, πείτε του κάθε πότε θα του στέλνετε e-mails και τι θα περιλαμβάνουν.

Αν του υποσχεθήκατε κάποιο ebook, θα πρέπει να του το στείλετε στο ίδιο ή σε επόμενο e-mail.

Αν έκανε νέα εγγραφή, ίσως πρέπει να του στείλετε το username και password του.

Αν του υποσχεθήκατε κάποια έκπτωση με την εγγραφή του στο newsletter, πρέπει να την παραδόσετε.

Ποιοι είμαστε

Το e-mail καλωσορίσματος είναι μία καλή ευκαιρία να μιλήσετε για εσάς. Πείτε με δυο λόγια στο χρήστη ποιοι είστε, τι κάνετε και τονίστε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα. Τι θα βρει κανείς στην ιστοσελίδα σας; Τι υπηρεσίες ή προϊόντα παρέχετε; Γιατί κάποιος να θέλει να προτιμήσει εσάς από κάποιον άλλο;

Call to Action

To Call to Action αποτελεί ένα εικονίδιο/κουμπί ή link με ένα λεκτικό που προτρέπει τον χρήστη να κάνει μια περαιτέρω ενέργεια. Τι θέλετε να κάνει ο χρήστης αφού διαβάσει το e-mail σας; Πρέπει να κάνει κάτι για να επιβεβαιώσει την εγγραφή του; Θέλετε να συνεχίσει την περιήγησή του στο site σας; Σίγουρα δεν θέλετε να το κλείσει χωρίς να κάνει τίποτα. Ο αναγνώστης “περιμένει” από εσάς να του πείτε τι να κάνει μετά. Ή έστω κι αν δεν το περιμένει, αν τον καθοδηγήσετε σε μία ενέργεια, έχετε περισσότερες πιθανότητες να την κάνει!

Αδράξτε την ευκαιρία για να κρατήσετε το χρήστη στην ιστοσελίδα σας και να τον στείλετε σε μία landing page, αναλόγως του ποιοι είναι οι στόχοι σας. Χρησιμοποιήστε ένα μικρό κειμενάκι για να τους δελεάσετε και έπειτα ένα Call to Action που προτρέπει το χρήστη να κάνει click. Ορισμένα Call to Action που μπορεί να σας ενδιαφέρουν:

“Κάντε κλικ εδώ για να ενεργοποιήσετε την εγγραφή σας”

“Μάθετε περισσότερα”

“Δείτε τη νέα κολεξιόν μας”

“Ξεκινήστε την δωρεάν δοκιμή σας σήμερα”

“Δείτε τις προσφορές σας”

“Κλείστε τη θέση σας”

“Αποκτήστε το κουπόνι”

“Δείτε το βίντεο”

“Ξεκινήστε τώρα”

Διαβάστε σε παλιότερο άρθρο μας περισσότερες συμβουλές για να χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικά τα Calls to Action.

Στοιχεία επικοινωνίας / Social media buttons / Unsubscribe

Όπως κάθε e-mail σας, έτσι και σε αυτό του καλωσορίσματος θα πρέπει να περιλαμβάνονται τα social media buttons καθώς και η δυνατότητα για Unsubscribe. Τα social media buttons αποτελούν για εσάς μία ευκαιρία να κερδίσετε έναν νέο follower στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από όπου θα μπορέσετε αργότερα να τον προσεγγίσετε, να του υπενθυμίζετε ποιοι είστε και να τον ενημερώνετε για τα νέα σας και τα προϊόντα σας.  Είναι επίσης βασικό να γνωρίζει ο χρήστης ότι μπορεί ανά πάσα στιγμή να επικοινωνήσει εύκολα μαζί σας. Καλό είναι λοιπόν να παρέχετε ορισμένους τρόπους επικοινωνίας, αν είναι δυνατόν και τηλεφωνικά.

Personalization

Καλό είναι το e-mail σας να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο προσωπικό – έστω αναφέροντας το όνομα του χρήστη.

Παραδείγματα

Παρακάτω θα βρείτε ορισμένα παραδείγματα από e-mail καλωσορίσματος διαφόρων ιστοσελίδων ώστε να πάρετε ιδέες.

Airbnb

Τα βασικά συστατικά για ένα σωστό welcome e-mail

Στο παραπάνω παράδειγμα, η Airbnb μας αφιερώνει μέρος του e-mail της για ένα καθώς πρέπει καλωσόρισμα και ευχαριστείες. Στη συνέχεια μας εξηγεί πώς λειτουργεί το site και τι μπορούμε να κάνουμε σε αυτό για να καταλήξει με ένα δυνατό Call to Action.

Viva Wallet

Τα βασικά συστατικά για ένα σωστό welcome e-mail

Η εταιρεία viva.gr σας καλωσορίζει στο viva wallet με το όνομά σας. Δεν σταματάει όμως εκεί. Δεδομένης της πολυπλοκότητας της υπηρεσίας (σε σχέση με άλλες), έχει αφιερώσει ένα πολύ μεγάλο μέρος του μηνύματός της για να σας εξηγήσει ακριβώς τι μπορείτε να κάνετε, τις δυνατότητές σας, τα πλεονεκτήματα της υπηρεσίας και τους κανόνες ασφαλείας που τηρεί.

Skroutz

Τα βασικά συστατικά για ένα σωστό welcome e-mail

Το Skroutz τα έχει –σχεδόν- όλα: Header, καλωσόρισμα, call to action, παρουσίαση των προνομίων που θα έχει ο χρήστης, δυνατότητες, social media buttons, personalization.

Buldoza

Τα βασικά συστατικά για ένα σωστό welcome e-mail

Η ιστοσελίδα Buldoza σας καλωσορίζει με ένα δώρο. Με τον τρόπο αυτό δελεάζει το χρήστη να κάνει γρήγορα την πρώτη του αγορά. Το τι περιλαμβάνει η σελίδα γίνεται κατανοητό από τους τίτλους, ενώ στο κάτω μέρος υπάρχουν calls to action που σε καθοδηγούν είτε στη σελίδα με ρούχα, είτε στη σελίδα με διακόσμηση είτε στα social media.

Plaisio

Τα βασικά συστατικά για ένα σωστό welcome e-mail

Το Πλαίσιο ακολουθεί στο e-mail καλωσορίσματός του την ίδια τεχνική που ακολουθεί και στην ιστοσελίδα του: Πολλά Call to Action. Κάτι θα ξέρει…

Hobbi

Τα βασικά συστατικά για ένα σωστό welcome e-mail

Το Hobbi.gr σας καλωσορίζει στην ιστοσελίδα του και σας εξηγεί τι έχετε να κερδίσετε από την εγγραφή σας ως χρήστης. Παρέχονται επίσης δυνατότητα επικοινωνίας και unsubscribe.

Virgin America

Τα βασικά συστατικά για ένα σωστό welcome e-mail

Η Virgin America μας καλωσορίζει με μία δυνατή εικόνα και ένα έξυπνο μήνυμα (welcome aboard). Μας ευχαριστεί, συστήνεται και μας προτρέπει να κρατήσουμε τη θέση μας για το επόμενο ταξίδι μας.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops