Νέο update Google: έρχεται και θα φέρει τα πάνω κάτω στην οργανική αναζήτηση

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Το μεγάλο νέο είναι ότι το νέο update της Google στοχεύει στην μείωση του ανεπιθύμητου περιεχομένου στα αποτελέσματα αναζήτησης κατά 40%, χάρη στην core αναβάθμιση του Μαρτίου.

Για να αντιληφθείτε το μέγεθος της αναβάθμισης, αρκεί να πούμε ότι ξεκίνησε να σχεδιάζεται το 2022!

Με την νέα αυτή αναβάθμιση η Google ξεδιπλώνει μία σειρά μέτρα βελτίωσης της ποιότητας των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Η αναβάθμιση αφορά και την antispam πολιτική και την ενσωμάτωση του χρήσιμου περιεχομένου στο συνολικό σύστημα κατάταξης.

Ειδικά το κομμάτι του antispam προβλέπει αλλαγές τόσο αυτόματες όσο και χειροκίνητες.

Μάρτιος 2024 – Η μεγαλύτερη αναβάθμιση από όλες

Ο πολυπόθητος στόχος της Google είναι να παρέχει ποιοτικό περιεχόμενο στα αποτελέσματα της αναζήτησης. Δηλαδή όταν ο χρήστης κάνει μία αναζήτηση να παίρνει απαντήσεις απόλυτα συναφείς με αυτήν, χρήσιμες για το πρόβλημά του και απολύτως αξιόπιστες.

Για αυτό, εδώ και λίγες μέρες ξεκίνησε μία ακόμη αναβάθμιση του πυρήνα του αλγορίθμου της. Όπως γράψαμε παραπάνω, ο στόχος αυτής της αναβάθμισης είναι η μείωση του περιεχομένου που δεν ανταποκρίνεται στην ανάγκη της αναζήτησης του χρήστη κατά 40%. Το 40% οπωσδήποτε αποτελεί μεγαλεπίβολο στόχο.

Οι υπεύθυνοι της Google ισχυρίζονται (στο λινκ θα βρείτε το original άρθρο της Google) ότι ο συνδυασμός αυτής της αναβάθμισης με τις προηγούμενες θα περιορίσει σημαντικά το χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο. Η ανάπτυξη της αναβάθμισης δεν θα γίνει μεμιάς. Θα διαρκέσει όλο τον μήνα, δηλαδή όλο τον Μάρτιο. Κατά την διάρκειά της πολλά συστήματα και διαδικασίες θα ανανεώνονται και θα κυκλοφορούν.

Το update περιλαμβάνει βελτιώσεις σε πολλά κομμάτια, αγγίζει τον πυρήνα του όλου συστήματος και είναι αρκετά πιο πολύπλοκο σε σχέση με τα προηγούμενα. Έτσι ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωσή του είναι πολύ μεγαλύτερος.

Το εύρος των αλλαγών θα γίνεται αντιληπτό όσο αυτές ενσωματώνονται. Σύμφωνα με την Google θα υπάρχουν καινοτόμα σημάδια και προσεγγίσεις ως προς το χρήσιμο περιεχόμενο. Πάντως μέχρι να σταθεροποιηθεί το update και να φτάσουν τα διαφορετικά συστήματα να δουλέψουν έτσι ώστε να ενισχύσουν το ένα το άλλο, θα υπάρχουν διακυμάνσεις στην κατάταξη.

Η τεχνητή νοημοσύνη αναλαμβάνει να «καταλάβει» το αν και κατά πόσο οι διάφορες σελίδες προσφέρουν ουσιαστική βοήθεια στον χρήστη ή απλώς υποβαθμίζουν την εμπειρία του. Ο κύριος στόχος του νέου update είναι να αναγνωρίσει τις ιστοσελίδες που φτιάχτηκαν για μηχανές (σε σχέση με αυτές που φτιάχτηκαν με γνώμονα τον χρήστη) και να τις εμφανίζει χαμηλότερα στην κατάταξη. Κάτι τέτοιο είναι πολύ πιθανό να περιλαμβάνει και site που δημιουργήθηκαν μόνο και μόνο για να «απαντήσουν» σε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.

/

Πηγή εικόνας: searchengineland.com

Χρήσιμο περιεχόμενο

Από τον Μάρτιο 2024 παύουν οι επικαιροποιήσεις του αλγορίθμου αφορούν το χρήσιμο περιεχόμενο per se και ενσωματώνονται στην κύρια αναβάθμιση, αφού πλέον αποτελούν κομμάτι του πυρήνα. Η τελευταία ενημέρωση, αυτή που έγινε τον Σεπτέμβριο 2023, επηρέασε πολλά site, κάποια από τα οποία μπορεί εν τέλει να ευνοηθούν από την νέα αναβάθμιση.

Καθώς λοιπόν η κατάταξη θα επηρεαστεί, η Google μάς υπενθυμίζει τις ενέργειες που χρειαζόμαστε για να μην επηρεαστούν τα site μας. Ποιες είναι αυτές;

  • Αξιολόγηση της ποιότητας του περιεχομένου (και διόρθωση αν απαιτείται).
  • Δημιουργία περιεχομένου με γνώμονα τον χρήστη και όχι τον αλγόριθμο, δηλαδή χρήσιμο, έγκυρο, αξιόπιστο.

Αν το περιεχόμενο του site σας απαντά στις ανάγκες του χρήστη τότε δεν έχετε να φοβάστε τίποτα. Αν πάλι η κατάταξη του site σας είναι ήδη προβληματική, τότε βιαστείτε να προχωρήσετε σε αλλαγές που θα το βοηθήσουν να ανέβει.

Antispam

Συμπληρωματικά λανσάρεται ανανέωση που αφορά το spam περιεχόμενο. Η ενημέρωση αυτή θα γίνει σταδιακά, θα πάρει δύο μήνες (δηλαδή θα ολοκληρωθεί τον Μάιο 2024) και θα περιλαμβάνει τόσο αυτόματα update όσο και χειροκίνητες ενέργειες.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Η μία θα στοχεύει (και θα περιορίζει) οποιοδήποτε περιεχόμενο παράγεται μαζικά, είτε αυτόματα είτε όχι, καθώς βασίζεται στην παραδοχή ότι το περιεχόμενο που παράγεται μαζικά έχει στόχο την χειραγώγηση των μηχανών αναζήτησης.
  • Η κατάχρηση ληγμένων domain που ανακατευθύνονται με σκοπό την αύξηση των αποτελεσμάτων αναζήτησης παρόλο που πρόκειται για χαμηλής ποιότητας περιεχομένου. Μήνυμα λιτό και σαφές προς όσους εφαρμόζουν αυτήν την πρακτική και μάλιστα με άμεση εφαρμογή. Για να γίνει πιο κατανοητό, θα χρησιμοποιήσουμε το παράδειγμα που και η ίδια η Google χρησιμοποιεί. Έστω λοιπόν ότι κάποιος αγοράζει ένα ληγμένο domain ενός site ιατρικού περιεχομένου με σκοπό να ανεβάζει περιεχόμενο για τυχερά παιχνίδια ελπίζοντας σε καλή κατάταξη χάρη στην πρότερη καλή φήμη του site. Και επειδή θεωρεί ότι αυτό γίνεται επίτηδες, θα το περιορίζει.
  • Η κατάχρηση του όγκου του περιεχομένου. Δηλαδή η μαζική παραγωγή περιεχομένου χαμηλής ποιότητας με μόνο σκοπό να ανέβει σε διάφορα site και να στείλει κίνηση μαζικά στο site που αναφέρεται στα link. Έτσι όταν ανιχνεύεται χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο σε τρίτα site θα θεωρείται παραπλανητικό και θα υποβαθμίζεται. Εδώ υπάρχουν μερικά «ψιλά γράμματα», δηλαδή δεν προβλέπεται penalty για όλο το περιεχόμενο που ανεβαίνει σε τρίτα site. Μόνο για αυτό που δείχνει ότι γίνεται για να χειραγωγηθεί ο αλγόριθμος. Επομένως, η ποιότητα θα συνεχίσει να επιβραβεύεται με εμφανίσεις. Αυτή η παρέμβαση αφορά κυρίως στο περιεχόμενο που δημιουργείται με αυτοματοποιημένες διαδικασίες (όχι δηλαδή από άνθρωπο προς άνθρωπο).

Εν τέλει το νέο αυτό update στοχεύει στην αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας των ιστοσελίδων, κάτι που θα έρθει με φυσικό τρόπο και όχι με πρακτικές τρικλοποδιάς στον αλγόριθμο. Κάτι που μας ξαναφέρνει στο τρίπτυχο: χρησιμότητα, εγκυρότητα, αξιοπιστία.

Όπως και με το θέμα του περιεχομένου, έτσι και σε ότι αφορά το spam, οι δημιουργοί που σέβονται τους κανόνες δεν έχουν λόγο να ανησυχούν για τίποτα. Για τους υπόλοιπους, η σύσταση από την Google είναι «ρίξτε μια ματιά στις πρακτικές σας για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως».

Κατά το πρόσφατο παρελθόν, τόσο οι χρήστες όσο και διάφορες έρευνες επισήμαναν το γεγονός ότι η αναζήτηση στο Google χειροτερεύει και ότι το περιεχόμενο δεν ήταν σπουδαίο, ενώ συχνά οι χρήστες καταφεύγουν στο Reddit για να πάρουν απαντήσεις. Για αυτό η Google έθεσε ως πρώτη προτεραιότητα την εύρεση του καλύτερου ποιοτικά περιεχομένου ανεξαρτήτως από το που προέρχεται. Αν δηλαδή παράγεται από άλλους χρήστες και φόρουμ ή από επιχειρήσεις. Ή είναι χρήσιμο ή δεν είναι.

Για να δούμε, θα καταφέρει το νέο update να φέρει την πολυπόθητη ποιότητα στις αναζητήσεις των χρηστών; Αυτή στην οποία η Google ορκίζεται… Προσεχώς λοιπόν…

 

Πηγή εικόνας προφίλ: gimagency.gr

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops