Ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης και άλλων καινοτομιών στην ανάλυση δεδομένων

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Τα δεδομένα μιλούν και μιλούν πολύ. Ειδικά για όποιον έχει όρεξη να ακούσει τις ιστορίες τους. Σκεφτείτε μάλιστα ότι τα δεδομένα, τα νούμερα όπως λέμε στην αργκώ της δουλειάς, αποτελούν μία παγκόσμια γλώσσα επικοινωνίας.

Εκτός από βάση επικοινωνίας, η ανάλυση των δεδομένων, είναι αυτή στην οποία βασίζονται όλες οι επιχειρηματικές αποφάσεις.

Κατά καιρούς, η τεχνολογία έχει επηρεάσει/αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο επεξεργαζόμαστε και αναλύουμε τα δεδομένα. Τώρα, με την ΑΙ, βρισκόμαστε πάλι μπροστά σε μία τέτοια καμπή, καθώς ο ρόλος της ΑΙ στην ανάλυση των δεδομένων είναι πολύ σημαντικός.

Το πιο άμεσο σενάριο

Φανταστείτε σεντόνια δεδομένων και εσείς να πρέπει να τα «διαβάσετε» και να γράψετε την αναφορά σας. Τώρα φανταστείτε την εφαρμογή ενός εργαλείου ΑΙ το οποίο θα αναλύσει όλα αυτά τα δεδομένα και θα σας ετοιμάσει στιβαρές προτάσεις που θα αφορούν στο κοινό-στόχος σας.

Κάτι τέτοιο θα απελευθερώσει πολύτιμο χρόνο από τα στελέχη του marketing και θα τα βοηθήσει να σκεφτούν κριτικά και δημιουργικά επάνω στις αναλύσεις και προτάσεις που θα δώσει το εργαλείο.

Θα αναρωτηθείτε βεβαίως, και δικαίως «και ποιος θα είναι ο ρόλος μας αν όλα γίνονται από εργαλεία;» Ο ρόλος των ανθρώπων πέρα από το να κρίνουν τα αποτελέσματα που δίνει η ΑΙ, είναι να δώσει τις σωστές εντολές στην ΑΙ. Με ασαφείς και κακοδιατυπωμένες εντολές, τι αποτελέσματα τα πάρετε;

Ο marketer αντί να χάνεται στον όγκο των δεδομένων, θα ασχοληθεί με την σύνθεση των ευρημάτων και την αφήγησή τους, με το να βρει τις τάσεις και τον αντίκτυπο που αυτές θα έχουν και με τον να τελειοποιήσει την στρατηγική.

Αν ωστόσο δεν εμπιστεύεστε την δημιουργία προτάσεων από μία εφαρμογή ΑΙ ή είστε επιφυλακτικοί με την ορθότητα των εντολών που μπορείτε να δώσετε στην εφαρμογή, τότε απλώς ζητήστε της να σας φτιάξει μία παρουσίαση με τα δεδομένα ώστε να μπορέσετε να τα αναλύσετε ευκολότερα.

Τι άλλο πέρα από την ΑΙ

Υπάρχουν κι άλλες καινοτομίες που επηρεάζουν την ανάλυση και ανάγνωση δεδομένων.

Synthetic Data

Τα συνθετικά δεδομένα είναι δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί τεχνητά μέσω προσομοίωσης με στόχο να συμπληρώσουν τα πραγματικά δεδομένα όταν αυτά είναι ελλιπή ή όταν αυτά δεν είναι καν διαθέσιμα. Το 60% των δεδομένων που χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση της ΑΙ είναι συνθετικά. Όταν μάλιστα συγκρίνονται με πραγματικά δεδομένα, το ποσοστό ακρίβειας φτάνει στο 90%.

Αυτή η τάση φαίνεται να έχει ιδιαίτερη δυναμική.

Εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα

Η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα θα μας δώσει την δυνατότητα να δημιουργήσουμε πιο διεισδυτικές και πιο αλληλεπιδραστικές εμπειρίες ως κομμάτι της αφήγησης των δεδομένων. Το κοινό θα μπορεί να «βυθίζεται» μέσα στην διήγηση και να αλληλεπιδρά με τα δεδομένα επηρεάζοντας το αποτέλεσμά τους.

Η τεχνολογία αυτή ήδη χρησιμοποιείται στην βιομηχανία του θεάματος για αν αμβλύνει τις γραμμές μεταξύ της παραδοσιακής γραμμικής τηλεόρασης και των interactive βιντεοπαιχνιδιών, δημιουργώντας μια νέα μορφή κατανάλωσης περιεχομένου.

Φανταστείτε λοιπόν έναν κόσμο με προσομοίωση διαλόγων πελατών την ώρα που πλοηγούνται σε ένα site ή σε ένα εμπορικό περιβάλλον. Αντί για στατικές αναπαραστάσεις και πίνακες με δεδομένα, το ακροατήριο θα μπορεί να επικαλύψει δεδομένα στο φυσικό τους περιβάλλον και να ενσωματώσει δεδομένα από διαφορετικές πηγές προσβάσιμα με το πάτημα ενός κουμπιού.

Πηγή εικόνας: phrazor.ai

Transmedia Storytelling

Τι είναι το transmedia storytelling; Είναι η τεχνική αφήγησης μίας ιστορίας μέσα από διαφορετικές πλατφόρμες και μορφές χρησιμοποιώντας τις ψηφιακές τεχνολογίες.

Αυτό λοιπόν, θα συνεχίσει να εξελίσσεται δίνοντας την δυνατότητα στους χρήστες να κάνουν engage με τα δεδομένα με διαφορετικούς τρόπους.

Ήδη βλέπουμε τέτοιες χρήσεις στην δημοσιογραφία όπου στον παραδοσιακό σχολιασμό ενσωματώνονται ήχος και video, ζωντανές ροές δεδομένων, οπτικοποίηση δεδομένων και φωτογραφία.

Πως θα εφαρμοστεί αυτό στο marketing;

Ήδη χρησιμοποιείται από κάποιες επιχειρήσεις οι οποίες επενδύουν σε πύλες κοινοποίησης γνώσεων προηγμένης τεχνολογίας ή ενσωματώνουν εργαλεία, παράλληλα με το intranet και το διαδίκτυο, για να ενώσουν πολλά μέσα σε ένα μέρος και να πουν την ιστορία δεδομένων.

Πηγή εικόνας: sloanreview.mit.edu

Περιεχόμενο δημιουργημένο από χρήστες

Σύμφωνα με τους ειδικούς το περιεχόμενο από χρήστες θα έχει μεγάλη επίδραση στην ανάγνωση των δεδομένων. Κι αυτό διότι η αυξανόμενη ενεργή συμμετοχή του ακροατηρίου σε κοινότητες στα social media, θα ενισχύσει την συνεργασία μεταξύ αφηγητών και των ακροατηρίων και την δημιουργία πλατφορμών.

Αυτό θα σημάνει την εμφάνιση πλατφορμών που θα διευκολύνουν την συνεργασία μεταξύ αφηγητών και ακροατηρίων καλλιεργώντας ταυτόχρονα μία αίσθηση κοινότητας γύρω από μία αφήγηση. Για την αύξηση του αντίκτυπου και του engagement θα απαιτείται ολοένα και περισσότερη εξατομίκευση και για να υποστηριχθεί η αυξανόμενη εξατομίκευση θα χρειαστεί μεγαλύτερη ανάλυση και διαχείριση δεδομένων.

Ουσιαστικά οι καταναλωτές/ χρήστες παίρνουν τον έλεγχο και παίζουν σημαντικότερο ρόλο ως προς την επικοινωνία των εμπειριών και των προσδοκιών τους.

Χάρη σε μία σειρά εργαλεία (πλατφόρμες γνώσεων), η όποια αφήγηση υποστηρίζεται από δεδομένα αρκεί να βρείτε την κατάλληλη για την επιχείρησή σας.

Ο ρόλος των ανθρώπων

Ο ρόλος των ανθρώπων γίνεται όλο και πιο σημαντικός καθώς θα πρέπει να ελέγχει όλη την παραγωγή περιεχομένου, (η οποία γίνεται πολύ γρήγορα, πολύ πιο γρήγορα από ότι ο άνθρωπος μπορεί να επεξεργαστεί) και να διασφαλίζει ότι το περιεχόμενο που προκύπτει είναι σωστό.

Πιο συγκεκριμένα αναμένεται από τους ανθρώπους να:

  • Διασφαλίσουν ότι δεν λέγονται παλιές ιστορίες και ότι αυτές οι ιστορίες που λέγονται σχετίζονται με την επιχείρηση,
  • Διασφαλίσουν την ακρίβεια και την ορθότητα των δεδομένων κατανοώντας την προέλευσή τους,
  • Πλαισιώσουν τις ερωτήσεις με τρόπο που λαμβάνει υπ’ όψιν τις ανάγκες του ακροατηρίου και την γνωσιακή βάση,
  • Συνδυάσουν την γνώση και τα συνθετικά δεδομένα που προέρχονται από την ΑΙ με την ανθρώπινη εμπειρία και τεχνογνωσία για να διασφαλίσουν ότι την ακρίβεια και την συνάφεια.
  • Βρίσκουν τα κατάλληλα εργαλεία για κάθε χρήση.

Το μέλλον είναι ήδη εδώ και τα εργαλεία είτε υπάρχουν είτε δημιουργούνται, η ανθρώπινη διάσταση όμως ποτέ δεν θα μπορέσει να αντικατασταθεί από την μηχανή.

 

Πηγή εικόνας προφίλ: storylytics.ca

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτάΓια να δούμε τι θα δούμε στα Google Analytics 4 το αμέσως επόμενο διάστημα. Πριν από λίγες μέρες η Google ανακοίνωσε

18 Ιουλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops