Θέλετε να επιτύχετε πωλήσεις από μία δημοσίευση στο Facebook και δεν ξέρετε πώς να το πετύχετε; Αν θέλαμε να συνοψίσουμε το χρυσό κανόνα με δύο λέξεις, θα λέγαμε «συναίσθημα» και «ανάγκη». Με λίγα λόγια, δημιουργήστε συναίσθημα, για να καλύψετε την ανάγκη των πελατών σας. Χρησιμοποιήστε τα stories και τα posts, για να επικοινωνήσετε τις αξίες σας και τη ουσία του brand σας, στοχεύοντας σε ένα μικρό κοινό.
Το να μετατρέψετε κάποιον follower της σελίδας σας στο Facebook σε πελάτη είναι ένας γρίφος για δυνατούς λύτες. Για να διανύσετε αυτή τη διαδρομή, θα πρέπει να γνωρίζετε πολύ καλά το κοινό σας, όμως δεν αρκεί αυτό. Αν θέλαμε να συνοψίσουμε το χρυσό κανόνα με δύο λέξεις, θα λέγαμε «συναίσθημα» και «ανάγκη». Με λίγα λόγια, δημιουργήστε συναίσθημα, για να καλύψετε την ανάγκη των πελατών σας. Χρησιμοποιήστε τα stories και τα posts, για να επικοινωνήσετε τις αξίες σας και τη ουσία του brand σας, στοχεύοντας σε ένα μικρό κοινό.
Η επίκληση του συναισθήματος είναι το κλειδί, διότι ο κόσμος πλέον μπαίνει στο Facebook όχι μόνο για να δει τι κάνουν οι φίλοι του, αλλά κυρίως για να βρεθεί μπροστά σε συναισθήματα, με τα οποία μπορεί να ταυτιστεί. Άρα, το περιεχόμενό σας πρέπει να συμβαδίζει με αυτή τη λογική και να καλύπτει αυτή την ανάγκη.
Πώς μπορείτε να ξυπνήσετε το συναίσθημα των χρηστών, ώστε να πετύχετε μεγαλύτερο engagement και τελικά περισσότερους πελάτες; Με συγκεκριμένες λέξεις, φωτογραφίες και διάφορα στοιχεία, που σας βοηθούν να προκαλέσετε το συναίσθημα του ακροατηρίου σας και να τους «αναγκάσετε» να ανταποκριθούν. Οι πέντε παρακάτω τρόποι είναι οι πλέον δοκιμασμένοι και επιτυχημένοι.
1.Λάβετε υπ’ όψιν τις ανάγκες του αναγνώστη σας
Πριν κάνετε οτιδήποτε άλλο, είναι σημαντικό να αποφασίσετε το στόχο της δημοσίευσής σας στο Facebook με βάση τις ανάγκες του κοινού – στόχου σας. Με αυτά κατά νου, μπορείτε να σκεφτείτε τα θέματα που θα γράψετε και το μήνυμα που θέλετε να περάσετε στο ακροατήριό σας. Οι χρήστες του Facebook δίνουν μεγαλύτερη προσοχή σε δημοσιεύσεις που αντανακλούν τις ανάγκες τους τη δεδομένη στιγμή.
2.Απευθυνθείτε στα βασικά τους ένστικτα
Τα βασικά ένστικτα ή αλλιώς οι υποσυνείδητες ανάγκες οι οποίες είναι υπεύθυνες για την συμπεριφορά, τα συναισθήματα και την κινητοποίηση. Αν τα επικαλεστείτε μέσα από τα κείμενά σας, τότε το ακροατήριο θα ανταποκριθεί.
Τα τρία βασικά ένστικτα είναι αυτά της αυτοσυντήρησης, της αναπαραγωγής και της κοινωνικής αποδοχής.
Το πρώτο, της αυτοσυντήρησης, σχετίζεται με τη φυσική υγεία και την ασφάλεια και μάλλον είναι ο λόγος για τον οποίο τα blogs και οι δημοσιεύσεις με φαγητό έχουν τόσο μεγάλη επιτυχία.
Η ανάγκη της κοινωνικής αποδοχής σχετίζεται με τη δημιουργικότητα και τη δράση. Όλοι θέλουμε να είμαστε αποδεκτοί, να τα καταφέρουμε, να προβάλουμε τα κατορθώματά μας και να ανεβάσουμε την αξία μας. Υποσυνείδητα, όλοι αναζητούμε την επιτυχία και την δόξα. Για αυτό το λόγο, δημοσιεύσεις που δείχνουν πόσο cool και δημοφιλείς είμαστε έχουν επιτυχία.
Τέλος, το ένστικτο της αναπαραγωγής είναι το ισχυρότερο από όλα τα ένστικτα και η επίκλησή του οδηγεί το χρήστη να ανταποκριθεί στη δημοσίευση. Σχετικό περιεχόμενο δεν είναι μόνο το σεξουαλικό, αλλά οτιδήποτε αφορά ανθρώπους, δεσμούς και επαφές μεταξύ τους.
Για ένα καλό post που ανταποκρίνεται στις βασικές ανάγκες του ακροατηρίου:
- Χρησιμοποιήστε «πικάντικες» λέξεις
- Προσκαλέστε σε δράση
- Βοηθήστε το κοινό σας να βρει λύσεις/ απαντήσεις
- Δείξτε τους ότι μπορούν να τα καταφέρουν
3.Χρησιμοποιήστε ειδικές τακτικές γραφής
Είναι αποδεδειγμένο με βάση πολλές και εξειδικευμένες έρευνες της ψυχογλωσσολογίας ότι ορισμένες λέξεις και ήχοι λειτουργούν με συγκεκριμένο τρόπο στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Με την κατάλληλη χρήση και τοποθέτησή τους σε μία πρόταση μετατρέπονται σε διανοητικές άγκυρες για τον αναγνώστη που τον οδηγούν σε συγκεκριμένες ενέργειες, εν προκειμένω την ανταπόκριση στη δημοσίευση.
Μερικές από αυτές τις τόσο δυνατές γλωσσικές επιλογές είναι οι εξής:
- Ενεργητικά ρήματα (καλό είναι να αποφεύγετε την παθητική φωνή)
- Οι μονοί αριθμοί και τα επίθετα που δείχνουν ωφέλεια
- Ρητορικά μέσα, όπως μεταφορές, παρομοιώσεις και αντιθέσεις
- Αισθητηριακές λέξεις και μεταβατικές φράσεις για συναισθηματικά ισχυρές αφηγήσεις
4.Διηγηθείτε μία ιστορία
Οι χρήστες αξιολογούν το περιεχόμενο που προσφέρετε με βάση το συναίσθημα. Για αυτό, πρέπει να τους κάνετε να νιώσουν κάτι διαβάζοντας τα γραπτά σας στο Facebook. Ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχετε είναι να πείτε μια ιστορία.
Μπορείτε να την πείτε με διάφορους τρόπους: Μέσα από ένα video, μία σύντομη δημοσίευση, μία μακροσκελή δημοσίευση, μία φωτογραφία. Αρκεί να είναι αναπάντεχη και να αντικατοπτρίζει πανανθρώπινες και διαχρονικές αξίες.
Θυμηθείτε, οι χρήστες δεν διαβάζουν ενδελεχώς τις δημοσιεύσεις, τις σκανάρουν με μια γρήγορη διαγώνια ανάγνωση! Για να τους κάνετε να ρίξουν ρυθμούς και να διαβάσουν περισσότερα, θα πρέπει να δομήσετε το κείμενό σας με έναν συγκεκριμένο τρόπο:
- Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός! Κάντε ένα καλό ξεκίνημα. Συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία, μια περίεργη φράση, μια αποκλειστική είδηση ή τα αποτελέσματα μιας σχετικής και εντυπωσιακής έρευνας μπορούν να βοηθήσουν.
- Γράψτε όπως μιλάτε, αποφεύγοντας ορολογία και πολύπλοκες προτάσεις.
- Αναφερθείτε σε ένα πράγμα τη φορά.
- Εκφράστε ένα θετικό μήνυμα. Στόχος είναι να προκαλέσετε όχι οποιοδήποτε συναίσθημα, αλλά θετικά συναισθήματα.
5.Βάλτε λίγο “WOW” στη δημοσίευσή σας
Με άλλα λόγια, η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά! Χρειάζεστε κάτι που θα κάνει το χρήστη να σταματήσει το σκρολάρισμα και να εντυπωσιαστεί. Μια ερώτηση, μια πιασάρικη λέξη, ένα παράξενο στατιστικό, ένα emoticon, το ζητούμενο είναι να βρείτε αυτό που θα κάνει τη δημοσίευσή σας να ξεχωρίσει από τις άλλες και θα οδηγήσει σε σχόλια, likes και κοινοποιήσεις.
Πριν συντάξετε τη δημοσίευση, αναρωτηθείτε «τι θα θυμούνται οι χρήστες από αυτήν;». Αν δεν υπάρχει τίποτα να θυμούνται, τότε σας προτείνουμε να τη συντάξετε από την αρχή.
Λοιπόν, τι λέτε; Είστε έτοιμοι για δημοσιεύσεις που «τα σπάνε»;
Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλίθη Ευτυχία