Προώθηση στο διαδίκτυο: 9 τρόποι που… συμφέρουν

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά

Δεν είναι υπερβολικό να πούμε ότι ζούμε σε έναν ψηφιακό κόσμο όπου η ανάγκη να έχει η επιχείρησή σας μία εντυπωσιακή παρουσία στο διαδίκτυο είναι επιτακτική. Το digital marketing αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία και εύλογα αφού δίνει δυνατότητες για στοχευμένη, αποδοτική και οικονομική (αν όχι δωρεάν) προβολή της επιχείρησής σας.

Προώθηση στο διαδίκτυο

Με τον όρο Διαδικτυακή διαφήμιση ή Digital Marketing ή Online Advertising περιγράφουμε όλες τις στρατηγικές που μπορεί να ακολουθήσει κανείς για να προωθήσει στο διαδίκτυο την εταιρεία του. Τι από όλα σας συμφέρει όμως να ακολουθήσετε; Παρακάτω θα βρείτε ορισμένες συμφέρουσες επιλογές, κάποιες ιδιαίτερα δημοφιλείς και άλλες πιο… ψαγμένες που πιθανώς να ταιριάζουν στους στόχους σας και δεν έχουν καλή απόδοση σε σχέση με το κόστος τους.

Κάποιες μέθοδοι είναι εύκολες και έχουν πιο άμεσα αποτελέσματα και κάποιες άλλες θέλουν λίγη υπομονή και αρκετή τριβή. Σε κάθε περίπτωση είναι καλύτερο να ξεκινήσετε με τις στρατηγικές που ταιριάζουν στο προφίλ της επιχείρησής σας και τους στόχους σας και να αφιερώσετε χρόνο σε αυτές πριν αποφασίσετε να διευρύνετε περαιτέρω την στρατηγική σας και να ανοίξετε νέα μέτωπα.

Δημιουργήστε ένα blog

Το περιεχόμενο είναι η τελευταία λέξη της μόδας στο digital marketing. Δημιουργήστε ένα blog στο οποίο θα αναρτάτε υψηλής ποιότητας περιεχόμενο που σχετίζεται με τον τομέα σας και προσθέτει αξία στην επιχείρησή σας. Αποτελεί μία μακροπρόθεσμη στρατηγική, που δεν θα σας φέρει αποτελέσματα σε μία νύχτα αλλά την οποία υιοθετεί κάθε επιχειρηματίας με μία ολοκληρωμένη στρατηγική marketing.

Ένα blog, όχι μόνο θα τραβήξει το ενδιαφέρον της Google αλλά θα οδηγήσει επίσης στη αύξηση του κύρους της εταιρείας σας. Μέσω του περιεχομένου μπορείτε να τραβήξετε την προσοχή των καταναλωτών, των μέσων ενημέρωσης και άλλων εταιρειών. Αυτό με τη σειρά του θα οδηγήσει σε μεγαλύτερο brand awareness και τελικά σε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και πωλήσεις.

Κάντε διαφημίσεις στο Facebook

Οι διαφημίσεις στο Facebook μπορεί να μην είναι δωρεάν ή κάτι το πρωτότυπο, είναι όμως πολύ αποδοτικές-συμφέρουσες. Σε μία εποχή που η καλή διαφήμιση σχετίζεται με την σωστή στόχευση και τη χρήση προσωπικών δεδομένων, το Facebook προσφέρει μια μεγάλη δυνατότητα για τις επιχειρήσεις: Να στοχεύσουν σχεδόν αποκλειστικά σε άτομα που μάλλον ενδιαφέρονται για τα προϊόντα τους.

Κάντε διαφημίσεις στο Facebook

Μία επιχείρηση που γνωρίζει καλά το προφίλ πελατών της, μπορεί να εκμεταλλευθεί στο έπακρο τα δεδομένα του Facebook και να προβάλλει τις διαφημίσεις της σε άτομα που ταιριάζουν σε βασικά ή πιο συγκεκριμένα κριτήρια. Για παράδειγμα, ένα sushi bar στην Πάρο που θέλει να στοχεύσει σε αγγλόφωνους τουρίστες, μπορεί να προβάλει την -γραμμένη στα αγγλικά- διαφήμισή του σε άτομα που βρίσκονται σε ταξίδι αυτή τη στιγμή στην Πάρο, μιλούν αγγλικά, είναι ηλικίας 27-60 ετών, έχουν ένα καλό εισόδημα και τους αρέσει το σούσι και τα σούσι εστιατόρια. Η διαφήμιση αυτή θα στέλνει σε μία σελίδα (landing page) που επίσης είναι προσαρμοσμένη ώστε να παρουσιάζει αυτό που “έταζε” η διαφήμιση. Αν για παράδειγμα το κείμενο καλεί τους χρήστες να “κάνουν την κράτησή τους τώρα”, τότε η διαφήμιση θα πρέπει να στέλνει σε μία landing page όπου μπορεί να πραγματοποιηθεί ή δίνονται τα στοιχεία επικοινωνίας για να πραγματοποιηθεί η κράτηση.

Δοκιμάστε διαφορετικά εικαστικά, κείμενα και landing pages για να δείτε ποιο έχει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Βελτιστοποιήστε για τα αποτελέσματα αναζήτησης

To Search Engine Optimization αποτελείται από μια σειρά από τεχνικές που στόχο έχουν να βελτιστοποιήσουν την εμφάνισή σας στα οργανικά (δηλαδή τα μη πληρωμένα) αποτελέσματα στις αναζητήσεις στο Google ή σε άλλες μηχανές αναζήτησης. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο στο Digital Marketing αφού είναι πολύ σημαντικό για τις επιχειρήσεις να βγαίνουν στην αρχική σελίδα των χρηστών που κάνουν μία αναζήτηση σχετική με τις υπηρεσίες τους.

Οι οργανικές κατατάξεις του site σας στην πρώτη σελίδα του Google σημαίνει ταυτόχρονα υψηλότερη επισκεψιμότητα, αυξημένες πωλήσεις, μικρότερα έξοδα για διαφήμιση και αύξηση της αξιοπιστίας σας.

Μερικές SEO τακτικές αποτελούν η δημιουργία και διανομή περιεχομένου, η  επεξεργασία του HTML κώδικα, η «φιλικότητα» του site προς τις mobile συσκευές, η αύξηση του αριθμού των backlinks, η ταχύτητα της ιστοσελίδας σας, τα meta descriptions κ.α.

Σε γενικές γραμμές, πρέπει να έχετε υπόψιν ότι το SEO είναι κάτι απαραίτητο για την επιχείρησή σας αλλά και ένα δύσκολο κομμάτι της marketing στρατηγικής σας αφού απαιτεί πολύ χρόνο και κόπο. Αν μάλιστα είστε νέα επιχείρηση (νεότερη των δύο ετών) θα πρέπει να είστε υπομονετικοί καθώς τα αποτελέσματα των προσπαθειών σας θα αργήσουν να φανούν. Σίγουρα όμως αξίζει τον κόπο.

Δοκιμάστε το Native Advertising

Το native advertising αποτελεί έναν τρόπο πληρωμένης και έμμεσης διαφήμισης. Όπως στην τηλεόραση βλέπετε μια ταινία στην οποία ο πρωταγωνιστής πίνει μία coca-cola, έτσι και στο διαδίκτυο μπορεί να διαβάσετε ένα άρθρο ή να δείτε ένα βίντεο στο οποίο όμως ο συντάκτης έχει ως βασικό στόχο την έμμεση προώθηση ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας ή μιας εταιρείας. Με τους χρήστες του διαδικτύου να έχουν μάθει να αποφεύγουν τους επιθετικούς τρόπους διαφήμισης το native advertising αποετλεί έναν πιο… “ύπουλο” τρόπο να προωθήσετε το μήνυμά σας.

Δοκιμάστε το Native Advertising

Βελτιώστε το User Experience

H ιστοσελίδα σας αποτελεί την «βιτρίνα» της επιχείρησής σας και ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία σας. Σαν ένας πωλητής που δουλεύει 24 ώρες το 24ωρο, ο ιστότοπός σας αποτελεί το επίκεντρο σχεδόν όλων των marketing προσπαθειών σας. Αυτό σημαίνει ότι η ιστοσελίδα σας όχι μόνο θα πρέπει να είναι περιποιημένη και όμορφη αλλά και εύχρηστη και σύγχρονη. Το User Experience, δηλαδή η εμπειρία του χρήστη είναι ένας παράγοντας που θα επηρεάσει έναν ενδεχόμενο πελάτη σε κάθε στάδιο του αγοραστικού του κύκλου: Στο αν θα σας επισκεφθεί, αν θα του κρατήσετε το ενδιαφέρον, αν θα σας επιλέξει και αν θα ολοκληρώσει μία αγορά. Είναι πολύ σημαντικό ακόμα κι αν δεν είναι οι πωλήσεις ο στόχος σας, να έχετε μία εύχρηστη ιστοσελίδα που είναι σωστά στημένη, είναι mobile friendly και έχει σύγχρονο design.

Διαβάστε επίσης:

7 απλές συμβουλές για να βελτιώσετε το User Experience στο site σας

8 εξαιρετικοί λόγοι για να κάνετε Redesign στην ιστοσελίδα σας

Συνδεθείτε με άλλους μέσω LinkedIn groups

Οι ομάδες LinkedIn αποτελούν έναν πολύ καλό τρόπο για να συνδεθείτε με άλλα άτομα τους κλάδου σας που θα σας βοηθήσουν να διαδώσετε το μήνυμά σας. Μπορείτε να προωθήσετε το περιεχόμενό σας μέσω των ομάδων του LinkedIn, αρκεί να μην θεωρηθείτε spammers. Για να το αποφύγετε αυτό, σιγουρευτείτε ότι τα links σας έχουν αξία για τους παραλήπτες τους. Επιλέξτε ομάδες που πραγματικά θα ενδιαφέρονταν για το περιεχόμενό σας και σκεφθείτε καλά τη συχνότητα με την οποία θα αναρτάτε περιεχόμενο.

 Συνδεθείτε με άλλους μέσω LinkedIn groups

Μερικές συμβουλές ακόμη:

Γνωρίστε την ομάδα πρώτα: Κάντε like και αφήστε σχόλια σε αναρτήσεις άλλων προτού ξεκινήσετε τις αναρτήσεις.

Μην κάνετε πολύ συχνές αναρτήσεις γιατί θα ενοχλήσετε (ίσως και μια φορά τον μήνα να είναι αρκετό)

Δοκιμάστε και το οπτικό περιεχόμενο (φωτογραφίες, infographics)

Δημιουργήστε επαφές. Όταν κάποιος κάνει like ή σχολιάσει την ανάρτησή σας, συνδεθείτε μαζί του και έπειτα ευχαριστήστε τον. Πάνω από όλα το PR…

Δημιουργήστε χρήσιμα βίντεο στο Youtube

Το YouTube έχει μεγάλη δυναμική για να προωθήσετε την επιχείρησή σας αν έχετε την όρεξη να το κάνετε και την υπομονή να περιμένετε να αποδώσει. Δημιουργήστε tutorials, στα οποία παρέχετε χρήσιμες πληροφορίες στους αναγνώστες σας ή συμβουλές. Όπως και στη δημιουργία περιεχομένου, έτσι και στα βίντεο, στόχος σας είναι να δημιουργήσετε «όνομα» και να αυξήσετε την φερεγγυότητα της εταιρείας σας ως «ειδικός» στον τομέα σας και λιγότερο να κάνετε άμεσες πωλήσεις.

Affiliate marketing

Το Affiliate marketing απευθύνεται κυρίως σε όσους ενδιαφέρονται να κάνουν πωλήσεις και είναι ένας σχετικά εύκολος, ασφαλής και οικονομικός τρόπος προώθησης. Η διαφήμισή σας μπαίνει σε sites που σας επιλέγουν και δίνετε μία προμήθεια για κάθε πώληση που κερδίζετε από τη διαφήμιση αυτή. Υπάρχει ποικιλία στη μορφή των διαφημίσεων αν και συνήθως πρόκειται για banners ή άρθρα με links σε προϊόντα.

Email marketing

Το email marketing αφορά κάθε είδους επιχείρηση και είναι ένας από τους πιο φθηνούς τρόπους προώθησης. Βοηθά στις πωλήσεις, το brand awareness, στην αύξηση της επισκεψιμότητας και στην αφοσίωση των πελατών. Κι όσο κι αν πιο μοντέρνα μέσα, όπως τα social media, παίρνουν όλη την προσοχή, το email marketing μπορεί να αποτελέσει ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά σας. Ξεκινήστε χτίζοντας μία βάση δεδομένων, συλλέγοντας e-mails -ίσως προσφέροντας κάτι σε αντάλλαγμα, όπως ένα e-book. Μην επιχειρήσετε αμέσως και μόνο να προωθήσετε τα προϊόντα σας μέσω e-mail αλλά εστιάστε σε μία στρατηγική που παρέχει κάτι χρήσιμο στους παραλήπτες σας, χτίστε δυνατές σχέσεις μαζί τους και έπειτα προωθήστε τα προϊόντα σας με… στυλ.

 

Συντάκτρια: Κρητικού Μαρία

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ επιστροφή στα σχολεία σηματοδοτεί μια σημαντική περίοδο τόσο για τους γονείς όσο και για τις επιχειρήσεις. Είναι η περίοδος που

10 Σεπτεμβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops