Σχεδιάζετε τη χρήση ενός influencer στην επόμενη καμπάνια σας; Τότε, αυτό το άρθρο είναι για εσάς, καθώς θα δούμε πως θα βρείτε και θα συνάψετε συμβόλαιο με τον κατάλληλο.
Το πρώτο που πρέπει να κάνετε πριν αρχίσετε να σκέφτεστε ονόματα, είναι να σκεφτείτε ποιο κοινωνικό μέσο είναι το καταλληλότερο. Κάντε μία καταγραφή των μέσων που χρησιμοποιείτε για να διανείμετε το περιεχόμενό σας και να πάρετε leads. Μετά σκεφτείτε λίγο τον καταναλωτή σας και σε ποια μέσα περνάει την ώρα του. Μην εκπλαγείτε αν τα δύο δεν ταυτίζονται. Αντιθέτως, ετοιμαστείτε να εξερευνήσετε νέα πεδία δράσης.
Μην δελεαστείτε από τα νούμερα. Δεν έχει σημασία πόσους followers έχει ο κάθε influencer αλλά πόσο επιδρά στο κοινό του. Ποιόν «ακούν» οι πελάτες σας; Ποιόν σέβονται; Προτιμήστε τον επιδραστικότερο! Χάρη στο influencer marketing μπορείτε να αυξήσετε την κάλυψή σας σε ένα υπάρχον κανάλι ή να μπείτε σε ένα καινούριο, έχοντας πάντα στο νου σας το πως θα μετρήσετε τα αποτελέσματα.
Επιλογή influencer
Οι περισσότεροι influencer έχουν προφίλ σε περισσότερα του ενός κοινωνικά δίκτυα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι εξ’ ίσου δυνατοί σε όλα. Άλλοι, μπορεί να είναι καλοί στο Pinterest αλλά να “μην λένε τίποτα” στο Twitter. Το πως θα βρείτε τον κατάλληλο influencer εξαρτάται από το στόχο σας και από την υπάρχουσα κάλυψη.
Ας δούμε μερικούς τρόπους:
Μέσω ενός γραφείου
Ένα γραφείο μπορεί να σας προτείνει τον κατάλληλο, να σας δώσει πληροφορίες για τα στατιστικά του, για παλιότερες συνεργασίες του και να συγκρίνει περισσότερους influencers μεταξύ τους.
Μια άλλη πηγή είναι τα ίδια τα κοινωνικά δίκτυα παρόλο που κάτι τέτοιο είναι πιο δύσκολο. Ωστόσο το Facebook τεστάρει αυτή την περίοδο ένα εργαλείο (Brand Collabs Manager) το οποίο όμως θα είναι σε περιορισμένη διαθεσιμότητα. Το Twitter, από την άλλη, προσπαθεί να φτιάξει μία λίστα με τους χρήστες οι οποίοι έχουν καθημερινή και αξιοποιήσιμη οικονομικά δράση.
Δημιουργήστε τον δικό σας influencer
Να μία δυνατότητα η οποία ολοένα κερδίζει έδαφος. Δημιουργήστε τον δικό σας influencer. Μπορεί να είναι κάποιος από την υπάρχουσα βάση πελατών σας ή κάποιος από την ομάδα σας (όχι την ποδοσφαιρική) ή κάποιος με επιρροή στον κλάδο σας.
Πηγή φωτογραφίας: Social Media Examiner
Σίγουρα θα έχετε πιστούς πελάτες οι οποίοι παρουσιάζουν τη μάρκα σας στα social media χωρίς να έχουν εκατομμύρια followers. Αυτοί μπορούν να αποτελέσουν ιδανική βάση για την επιλογή σας. Θυμηθείτε ότι προφίλ με 10.000-50.000 ακολούθους είναι συχνά πιο αποτελεσματικά από αυτά με αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ή και εκατομμύρια. Διαλέγοντας έναν από την υπάρχουσα βάση, διαλέγετε έναν πιστό οπαδό του προϊόντος σας και αυτό είναι πραγματικό χρυσάφι μιλώντας για influencers.
Σύμβαση
Ωραία, τον βρήκατε ή τους βρήκατε. Τώρα έρχεται η σειρά της σύμβασης με αυτούς. Η σύμβαση πρέπει να περιλαμβάνει τους όρους συνεργασίας, τη διάρκεια αυτής, τα σημεία που θα αποτελέσουν σημεία ελέγχου και επίτευξης στόχου, τον τρόπο με τον οποίο θα πληρώνεται (βάση αποτελέσματος; Με κάθε δράση;) Θυμηθείτε να μετρήσετε δείκτες που έχουν πραγματική σημασία. Μην αναλώνεστε στα likes και στα σχόλια για παράδειγμα.
Κάτι άλλο που πρέπει να σκεφτείτε είναι η αποκλειστικότητα: θα δουλεύει μόνο για εσάς; Ή θα έχει κι άλλους πελάτες; Πολλοί διαφορετικοί πελάτες μπορεί να σημαίνει ότι το μήνυμά σας χάνεται ανάμεσα σε άλλα.
Μην παραλείψετε να συμπεριλάβετε μερικά dos and don’ts στη σύμβαση. Το τελευταίο που έχετε ανάγκη είναι κάποια αδέξια χρήση της μάρκα σας η οποία την εκθέτει τόσο στα μάτια των καταναλωτών όσο και στα μάτια ανταγωνιστών ή ρυθμιστών της αγοράς.
Δημιουργικότητα
Αφού τακτοποιήσετε τα πρακτικά, θα χρειαστεί να ασχοληθείτε με το δημιουργικό κομμάτι του influencer. Έχτε δύο επιλογές: να του δίνετε υλικό ή να το φτιάχνει μόνος του.
Προσπαθήστε να είστε δημιουργικοί και να μην αντιγράφετε άλλους influencers. Σημειώστε ότι το περιεχόμενο που διοχετεύετε στα social media πρέπει να σχετίζεται με αυτό που περιμένετε από τους χρήστες.
Τα όπλα σας είναι έτοιμα. Ριχτείτε στη μάχη του influencer, το νέο, δυναμικό εργαλείο της ψηφιακής εποχής.
Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλίθη Ευτυχία