Ναι, ένας από τους διαφημιστικούς στόχους είναι τα leads, ας μην κρυβόμαστε. Ένα lead είναι ένα μεγάλο βήμα προς την πώληση. Γι’ αυτό συχνά ακούτε να λέμε ότι χρειαζόμαστε ποιοτικά leads, δηλαδή τέτοια που θα σημαίνουν πραγματικό ενδιαφέρον από την πλευρά του χρήστη. Υπενθυμίζουμε για την οικονομία της συζήτησης ότι το lead είναι η έμπρακτη εκδήλωση ενδιαφέροντος για ένα προϊόν ή υπηρεσία, και λαμβάνεται όταν π.χ. ένας δυνητικός πελάτης συμπληρώσει μία φόρμα επικοινωνίας.
Βελτιώνουμε την ποιότητα, λιγοστεύουμε τον όγκο
Όσο πιο ποιοτικά τα lead που συγκεντρώνουμε τόσο λιγότερα είναι. Είναι λογικό και φυσιολογικό διότι όσο πιο ποιοτικά τόσο περισσότερες πιθανότητες έχουν για μετατροπή.
Ας δούμε μερικά τρικ:
Στοχεύστε σε πιο συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά
Η ραχοκοκαλιά μιας καμπάνιας αναζήτησης είναι ως γνωστόν οι λέξεις-κλειδιά, καθώς είναι αυτές που καθορίζουν το κείμενο της διαφήμισης, τις landing pages που χρειάζονται, τους πελάτες που θα προσελκύσετε κλπ. Άρα όταν επανεξετάζετε μία καμπάνια, ξεκινάτε από τις λέξεις-κλειδιά.
Από πόσες λέξεις αποτελούνται οι λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιείτε; Αν είναι μία-δύο δοκιμάστε να προσθέσετε περισσότερες ώστε να είναι πιο συγκεκριμένες και πιο εστιασμένες. Οι χρήστες που ξέρουν τι θέλουν και άρα ξέρουν τι ψάχνουν τείνουν να κάνουν πιο «μακριές» αναζητήσεις.
Όσον αφορά τις καμπάνιες αναζήτησης, ένα σημείο που θέλει προσοχή είναι αυτό της αντιστοίχισης. Επιλέγοντας την ακριβή αντιστοίχιση ( σε αντίθεση με την ευρεία) επιτυγχάνετε ποιοτικότερη στόχευση.
Κείμενο διαφήμισης
Ένα «πιασιάρικο» κείμενο είναι πάντα μία πρόκληση όταν σχεδιάζουμε μία διαφήμιση. Θέλουμε να είναι εντυπωσιακό, αξιομνημόνευτο κλπ. Όταν ωστόσο σχεδιάζουμε μία καμπάνια για ποιοτικά leads, τότε προσαρμόζουμε το κείμενο ώστε να μας στείλει πίσω τα leads που επιθυμούμε.
Φτιάξτε landing pages για το κοινό-στόχος και όχι για όλους
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι δημιουργώντας τη landing page θα πρέπει να έχετε συνέχεια στο νου σας τον ιδανικό πελάτη σας. Αυτόν που θέλετε να ανταποκριθεί στο κάλεσμά σας. Βεβαιωθείτε ότι η σελίδα σας θα βοηθήσει τους χρήστες να πάνε στο επόμενο βήμα, το οποίο είναι…
…η συμπλήρωση της φόρμας ενδιαφέροντος
Η φόρμα ενδιαφέροντος είναι το σημείο το οποίο θα προτρέψει ή θα αποτρέψει τον χρήστη από το επόμενο βήμα.
Όσο πιο πολλά στοιχεία ζητάτε, τόσο αποτρέπετε τους περιστασιακούς χρήστες από τη συπμλήρωσή της. Αυτοί όμως που έχουν πραγματικό ενδιαφέρον για το προϊόν ή την υπηρεσία σας, δεν θα το χάσουν επειδή απλώς πρέπει να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους.
Μην φτάσετε στο αντίθετο άρθρο ζητώντας το πλήρες βιογραφικό του υποψήφιου πελάτη. Ζητήστε τόση πληροφορία όση είναι σημαντική για εσάς ώστε να σχηματίσετε εικόνα για τον δυνητικό πελάτη.
5. Leverage back-end data to optimize
Αυτή η τακτική είναι η λιγότερο χρησιμοποιημένη και είναι κρίμα. Αν κάνετε όλα τα παραπάνω και συγκεντρώνετε leads, τότε κάπου κρατάτε όλα αυτά τα στοιχεία. Δείτε αυτό το αρχείο ως χρυσορυχείο και αρχίστε το σκάψιμο!
Αναζητήστε στα στοιχεία αυτά τα δεδομένα που θα σας βελτιώσουν τις καμπάνιες σας. Κάντε tag τα url ώστε να μπορείτε να εντοπίσετε τη διαδρομή του χρήστη μέσα στην καμπάνια μέχρι το επίπεδο των λέξεων-κλειδιά.
Τέτοιου είδους πληροφορίες είναι σημαντικές όταν πρέπει να αποφασίσετε πως θα μοιράσετε το budget σας, ποιες λέξεις-κλειδιά θα κρατήσετε και ποιες όχι κλπ, κλπ.
Εν τέλει μοιάζει κάπως αντιφατικό αλλά είναι αλήθεια: για να συγκεντρώσετε ποιοτικά leads πρέπει να απομακρύνετε τον κόσμο από την επιχείρησή σας
Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλίθη Ευτυχία