Τι να κάνετε για να «ξεζουμίσετε» στην κυριολεξία τον τρόπο που δουλεύει το remarketing και να το κάνετε να αποδίδει περισσότερο;
Υπάρχουν τρεις τρόποι και θα τους δούμε αναλυτικά.
Στην αναζήτηση, τα δεδομένα που εισάγονται, αυτά που πληκτρολογούνται ή αυτά που ακούγονται δηλαδή, είναι δηλωτικά του σκοπού του χρήστη. Ανάλογα με το ύφος και τη γλώσσα που έχει χρησιμοποιηθεί μπορεί κανείς να καταλάβει σε ποιο στάδιο πώλησης βρίσκεται. Αυτό επιτρέπει τη δημιουργία κατάλληλου διαφημιστικού κειμένου, προσφορών και σελίδας προορισμού ανάλογα με τις ανάγκες του χρήστη.
Το remarketing, έξω από το RLSA –Remarketing Lists for Search Ads- δουλεύει αρκετά διαφορετικά. Εδώ δεν υπάρχουν σημάδια ότι ο δυνητικός πελάτης είναι κοντά στο να κάνει μία αγορά. Εδώ η συμπεριφορά είναι ο πυρήνας της στρατηγικής remarketing.
Ας δούμε ένα παράδειγμα: έστω ένας χρήστης A που μπαίνει στο greekinternetmarketing.com διαβάζει μονορούφι καμιά δεκαριά άρθρα στο blog και μετά πάει να φάει το σαντουιτσάκι του.
Έστω ένας άλλος χρήστης B ο οποίος μπαίνει στο greekinternetmarketing.com πάει κατ’ ευθείαν στη σελίδα «κατασκευή e-shop» και μένει εκεί καμιά δεκαριά λεπτά και πάει να πιεί ένα ποτό.
Ποιός από τους δύο είναι πιο πολύτιμος σήμερα;
O Α μπορεί να είναι κάποιος που θέλει να μάθει κάτι για να το κάνει μόνος του και άρα το να του διαφημίσεις ένα προϊόν μπορεί να είναι εντελώς άστοχο. Ο Β έμεινε σε σημαντική σελίδα άρα αυτός είναι καλύτερος στόχος.
Άρα η συμπεριφορά, δηλαδή ποιες σελίδες επισκέπτεται και πόσο μένει σε αυτές είναι σημαντικότερος οδηγός από κριτήρια τύπου: «όλοι οι επισκέπτες του site”, «οι επισκέπτες των τελευταίων 30 ημερών» κλπ.
Κατ΄αρχήν, πρέπει να βάλετε κώδικα σε όλες τις σελίδες του site σας (προσοχή: ενημερώστε για το GDPR). Από εκεί και πέρα θα χρησιμοποιήσετε τη δουλειά αναλαμβάνει η Google με τα Global Site Tgs που θα σας δώσει τη δυνατότητα να δημιουργήσετε ακροατήρια στα οποία θα παρακολουθήσετε τη διάρκεια, τη συχνότητα, το πόσο πρόσφατες ήταν επισκέψεις καθώς και το βάθος τους.
Αφού ετοιμάστηκαν τα ακροατήρια, το επόμενο που πρέπει κανείς να δει είναι πως αυτά τα ακροατήρια θα είναι ωφέλιμα για την επιχείρηση. Χρειάζεται να κατηγοριοποιηθούν με βάση τη θέση τους στα στάδια πωλήσεων. Θα προκύψουν κάποια που βρίσκονται αρκετά νωρίς (είναι ακόμα στην αρχική έρευνα), κάποια που βρίσκονται σε μεσαίο στάδιο (ερευνούν-παίρνουν πληροφορίες) και κάποια που είναι έτοιμα να αγοράσουν. Στοχεύστε το καθένα διαφορετικά με κείμενο, εικόνα, προσφορά για να είστε σίγουροι ότι θα έχετε αποτελέσματα.
Το τελευταίο στάδιο είναι το δημιουργικό κομμάτι ή καλύτερα το κομμάτι των προσφορών σε κάθε στάδιο. Επειδή δεν είναι δυνατόν (ή μάλλον είναι αλλά είναι και ασύμφορο ταυτόχρονα) να κάνετε διαφορετικό δημιουργικό για κάθε έναν από τους χρήστες, θα κάνετε ένα για κάθε κατηγορία από τις τρεις που περιγράψαμε παραπάνω.
Ας δούμε παραδείγματα από κάθε στάδιο για να γίνει ευκολότερα αντιληπτό το θέμα μας.
Έστω ότι διαβάζω τα τελευταία νέα για τον αγώνα Παναθηναϊκού-Ολυμπιακού στο μπάσκετ και βλέπω χορηγούμενο περιεχόμενο για την ποιότητα των παπουτσιών μίας εταιρείας αθλητικών ειδών. Κλικάρω και μεταφέρομαι στο site βλέπω ό,τι είναι να δω και γυρνάω στο προηγούμενο. Ξαφνικά βλέπω μία διαφήμιση για την εν λόγω εταιρεία αθλητικών ειδών και το πόσα χρόνια βρίσκεται στη συγκεκριμένη αγορά.
Την επόμενη μέρα, σερφάροντας πέφτω επάνω σε μία διαφήμιση της εταιρείας αθλητικών ειδών που παρουσιάζει μία σειρά αθλητικών παπουτσιών με call to action “ΑΓΟΡΑΣΕ”.
Κλικάρω και βλέπω ένα ζευγάρι που πολύ μου αρέσει. Υπάρχει και στο νούμερό μου και το βάζω στο καλάθι. Ξεκινάω να καταχωρώ τα στοιχεία μου και φτάνω στην πιστωτική μου και ανακαλύπτω ότι έχει λήξει. Τα παρατάω.
Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλίθη Ευτυχία