Πως να βελτιώσετε το Google Shopping Feed για να μεγιστοποιήσετε τις πωλήσεις σας

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Πριν μπούμε στην ουσία του άρθρου, ας πούμε δυο λόγια για το τι είναι το Google Shopping Feed. Είναι ο συνδυασμός των Google Ads και Google Merchant Center και αυτό που παράγει είναι η εμφάνιση προϊόντων έτοιμων προς πώληση, κατόπιν σχετικής αναζήτησης από τους χρήστες.

Ανάλογα με το feed που έχετε ετοιμάσει, τις διαφημίσεις που έχετε ενεργοποιήσει και το bid σας, θα ενεργοποιηθούν και οι σχετικές προβολές.

Γιατί είναι σημαντικό;

Η απάντηση έρχεται όπως συνήθως από τα στατιστικά:

35% των χρηστών ξεκινούν μία προϊοντική αναζήτηση στο Google.

Επιπλέον, ας σημειώσουμε ότι το 35% των προϊοντικών αναζητήσεων στην Google καταλήγουν σε μετατροπές. Άρα μιλάμε για το 35% του 35%. Not bad!

shopping feed

Τι είναι το shopping feed;

Είναι καμπάνιες που αναφέρονται σε προϊόντα και οι σχετικές διαφημίσεις δεν εμφανίζονται χάρη στο bid σε λέξεις-κλειδιά αλλά με άλλους όρους αναζήτησης.

Το shopping feed είναι ένα υπολογιστικό φύλλο που περιγράφει και οργανώνει τον προϊοντικό σας κατάλογο κατά τρόπο ώστε η Google να μπορεί να «τρυπώσει» και να κάνει index τις πληροφορίες που χρειάζεται.

Θυμίζει κάτι; Λειτουργεί κάπως σαν το SEO αφού σε κάθε περίπτωση απαιτείται η παροχή σχετικών πληροφοριών με σκοπό να εμφανίζονται όταν γίνονται σχετικές αναζητήσεις. Αν πρόκειται για λίγα προϊόντα μπορεί να γίνει και χειροκίνητα, αν όμως πρόκειται για εκατοντάδες ή και χιλιάδες κωδικούς τότε χρειάζεται ένα πρόγραμμα ή εφαρμογή.

improvement

Πως να βελτιώσετε το shopping feed

Ας δούμε τα κύριά του στοιχεία και βασικές συμβουλές βελτίωσής του, ξεκινώντας με την συμβουλή-αρχηγό: όσο πιο πολλές πληροφορίες γύρω από ένα προϊόν τόσο καλύτερα.

Τίτλος

Είναι το σημείο με το link και τα μπλε γράμματα στην κορυφή του κειμένου σας.

Προφανώς είναι πολύ σημαντικός αφού είναι το πρώτο πράγμα που διαβάζει η Google και καλό είναι να περιέχει μία λέξη-κλειδί, ιδανικά στην αρχή του. Βάλτε όσο περισσότερες πληροφορίες μπορείτε χωρίς να τον «μπουκώσετε». Οι χρήστες όταν έχουν σκοπό να αγοράσουν κάτι κάνουν αρκετά λεπτομερείς αναζητήσεις.

Φωτογραφία προϊόντος

Ας μην επεκταθούμε στην σημαντικότητα, είναι οφθαλμοφανής. Καλό είναι να είναι ή τουλάχιστον να δείχνουν επαγγελματικές. Φροντίστε να είναι καθαρές: να μην έχουν λογότυπα, υδατογραφήματα και κείμενα.

Οι φωτογραφίες αφορούν τον χρήστη-καταναλωτή και όχι τόσο τη Google.

google shopping

Κατηγορία προϊόντος

Η κατηγορία αφορά τη Google καθώς τη λαμβάνει υπ’ όψιν όταν υπολογίζει τα αποτελέσματα που θα εμφανίσει. Αναπτύξτε το κομμάτι «κατηγορία προϊόντος» με ακρίβεια για μεγαλύτερη επιτυχία. Για παράδειγμα αν πουλάτε παπούτσια, μην περιοριστείτε στην κατηγορία «ανδρικά/γυναικεία» αλλά αναπτύξτε το περισσότερο (παπούτσια-γυναικεία-γόβες-μεσαίο τακούνι).

Τύπος προϊόντος

Παρόλο που θεωρείται προαιρετικής χρήσης, θα συνιστούσαμε να συμπληρώσετε το αντίστοιχο πεδίο. Όπως γράφτηκε παραπάνω, όσο περισσότερη πληροφορία παρέχετε τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα πάρετε.

Περιγραφή προϊόντος

Πρόκειται για ένα πεδίο υψηλής σημαντικότητας που κρύβει μία παγίδα. Οι μεγάλες περιγραφές δεν είναι ο σωστός τρόπος να κερδίσετε τη μάχη της εμφάνισης της διαφήμισης. Οι ολοκληρωμένες περιγραφές είναι! Τι σημαίνει ολοκληρωμένες; Σημαίνει ότι περιλαμβάνουν όλη την πληροφορία που χρειάζεται ο χρήστης δωσμένη έτσι ώστε να περιλαμβάνει τις σχετικές λέξεις-κλειδιά.

google shopping feed buckets

Custom labels

Αυτό αφορά περισσότερο τα bid, δηλαδή πρόκειται για μια στρατηγική bidding και όχι βελτιστοποίησης, παρόλα αυτά είναι αρκετά χρήσιμη και η παρακάτω φωτογραφία είναι αρκετά επεξηγηματική. Καθώς διαμορφώνετε τις shopping καμπάνιες σας μοιράζετε τα προϊόντα σε μεγάλες κατηγορίες (κουβάδες) και ορίζετε bid. Μετά ο αλγόριθμος θα κάνει τη δουλειά του.

Άλλες πληροφορίες

Μέχρι στιγμής δεν έχουμε μιλήσει καθόλου για την τιμή του προϊόντος η οποία είναι απαραίτητο τμήμα του feed σας. Βεβαιωθείτε ότι οι τιμές σας είναι κοντά στον ανταγωνισμό.

google shopping feed miscellaneous data

Αν είστε μεταπωλητής, καλό είναι να συμπεριλάβετε τη μάρκα του εκάστοτε προϊόντος.

Όσον αφορά τα ρούχα, είναι απαραίτητες πληροφορίες όπως: χρώμα, μέγεθος, φύλο, τύπος μεγέθους (π.χ. μητρότητας), ηλικιακό γκρουπ και σύστημα μέτρησης μεγεθών (ευρωπαϊκό, αμερικάνικο κλπ).

Υπάρχει ένα αριθμός που λέγεται GΤΙΝ (Global Trade Identification Number) ο οποίος είναι μοναδικός, παγκόσμιος και χρησιμοποιείται για την καταχώρηση και αναγνώριση προϊόντων σε βάσεις δεδομένων. Η Google στα αποτελέσματα εμφανίζει μαζί τα προϊόντα με τον ίδιο αριθμό.

Τέλος, καλό είναι να αναφέρετε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το προς πώληση προϊόν, π.χ. νέο ή μεταχειρισμένο.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν βασικές συμβουλές ώστε να επιτύχετε την εμφάνιση των προϊόντων σας στους χρήστες. Η επιτυχία σας εξαρτάται από την προσπάθεια που θα κάνετε. Κι αν έχετε απορίες ή προβληματισμούς, μην διστάσετε…

Πηγή φωτογραφιών: Wordstream

Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλίθη Ευτυχία

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ επιστροφή στα σχολεία σηματοδοτεί μια σημαντική περίοδο τόσο για τους γονείς όσο και για τις επιχειρήσεις. Είναι η περίοδος που

10 Σεπτεμβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops