Ώραια! Αποφασίσατε να φτιάξετε ένα νέο site ή να πάρετε ακόμα πιο σοβαρά το ρόλο των μηχανών αναζήτησης.
Ποιο είναι λοιπόν το επόμενο βήμα; Τα ΒΑΦΤΙΣΙΑ – Η επιλογή του ονόματος της διδικτυακής σας παρουσίας – το DOMAIN.
Υπάρχουν διάφορα κριτήρια να επιλέξετε domain.
Κριτήρια που έχουν να κάνουν με το brand, τα προϊόντα, κ.α. Κριτήρια που έχουν να κάνουν με τους ανθρώπινουν επισκέπτες και άλλα κριτήρια που αφορούν τα ρομποτάκια τω μηχανών αναζήτησης.
Τι Κατάληξη;
Ας αρχίσουμε από τα βασικά. TLD δηλαδή την κατάληξη του domain – θα είναι gr? com? org? net?
Η απάντηση είναι πώς αν θέλετε να στοχεύσετε την ελληνική αγορά καλό θα είναι να πάρετε ένα gr (κριτήριο του Google.gr). Αν θέλετε να κινηθείτε διεθνώς αγοράστε ένα .com (το πιο συνηθισμένο και συνήθως σθμπληρώνεται αυτόματα αν παραληφθεί)
Στην περίπτωση τώρα που δεν υπάρχει com προτιμήστε org (για οργανισμό/πληροφορίες…), net (δίκτυο), biz (επιχείρηση), tv (τηλεόραση), mobi (mobile), edu (εκπαιδευτικό).
Βέβαια αν είστε κυβερνητικός οργανισμός διαλέξτε κατευθείαν ένα gov.
Βήματα Επιλογής Domain
1. Διαλέξετε την κατάληξη του domain με βάση τα πραναφερθέντα. (gr και com τα καλύτερα)
2. Οι λέξεις κλειδιά στο domain είναι ένα από τα σημαντικότερα κριτήρια για την κατάταξη του site σας στα αποτελέσματα. Οπότε προτιμήστε να πάρετε ένα domain που να έχει λέξεις κλειδιά, ή λέξεις κλειδιά και το όνομα της εταιρίας σας. Ιδανικά το όνομα της εταιρίας σας περιέχει ήδη τις λέξεις κλειδιά π.χ. karolosrentacar :-D.
Προτιμήστε να βάλετε παύλες ανάμεσα στις λέξεις κλειδιά και να αγοράσετε και την έκδοση χωρίς παύλες (βλέπε: ανταγωνιστές). Μπορεί το Google να αναγνωρίζει τις κολλητές λέξεις κλειδιά στα domain names αλλά δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν ισχύει και για άλλες (πιο χαζές) μηχανές αναζήτησης. Οπότε αν σας ενδιαφέρουν Yahoo, Bing… προτιμήστε τις παύλες. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμο το domain που θέλετε προσθέστε μια μικρή λέξη π.χ. top, best, 24, my, your, secrets, tips, guide και πάει λέγοντας
3. Αφού καταλήξετε σε κάποιες υποψήφιες λύσεις προτιμήστε όσο το δυνατόν μικρότερο όνομα domain. Έτσι οι επισκέπτες θα το θυμούνται πιο εύκολα, δεν θα χρειάζεται να πληκτρολογούν πολύ και βέβαια θα διαβάζεται και πιο εύκολα.
4. Χρησιμοποιήστε τη κοινή λογική για να καταλάβετε ποιο domain βγάζει νόημα σαν φράση και τι πείθει περισσότερο. Για παράδειγμα, ας πουμε ότι πουλάτε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο για Καράτε. BestKarateTraining.gr έχει νόημα, αλλά KarateSecrets.gr είναι ακόμα πιο μαρκετίστικο, έτσι δεν είναι;
5. Ακόμα δεν αποφασίσατε; Πάρτε μας τηλέφωνο ή στείλτε ένα email και θα σας βοηθήσουμε να διαλέξετε το καλύτερο domain!