Πώς να δημιουργήσετε το τέλειο… “σφάλμα 404”

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά

Η βελτιστοποίηση της σελίδας σφάλματος, μπορεί να μην αποτελεί την κορυφαία προτεραιότητα στην digital marketing στρατηγική σας. Ωστόσο δεν είναι κάτι που θα πρέπει να περάσετε “στο ντούκου”, ειδικότερα αν η ιστοσελίδα σας αλλάζει συχνά URLs.

Τι είναι η σελίδα 404

Το μήνυμα “Η σελίδα δεν βρέθηκε” ή “Σφάλμα 404” αποτελεί έναν κωδικό απάντησης του server σας προς τους χρήστες που προσπαθούν να εισέλθουν σε ένα URL που δεν υπάρχει πια.  Δεν πρέπει να συγχέεται με το σφάλμα “ο διακομιστής δεν βρέθηκε” (server not found), που εμφανίζεται όταν μία ιστοσελίδα δεν υπάρχει. Tο σφάλμα 404, σημαίνει ότι η σελίδα υπήρχε και αφαιρέθηκε ή μετακινήθηκε και μπορεί να είναι ξανά διαθέσιμη στο μέλλον.

Επιπτώσεις στο SEO

Δεν είναι εύκολο να έχουμε με την πρώτη φορά μία άριστα δομημένη ιστοσελίδα. Είτε έχετε ένα νέο site είτε πιο έμπειρο, τα σφάλματα 404 είναι συνήθως αναπόφευκτα. Σε γενικές γραμμές αν το περιεχόμενο της σελίδας έχει πράγματι αφαιρεθεί η διαγραφεί και εφόσον δεν δέχεται μεγάλη επισκεψιμότητα από links από άλλες σελίδες/πηγές, οι σελίδες σφάλματος δεν αποτελούν πρόβλημα.

Ωστόσο αν ένα URL έχει links από άλλες σελίδες, τότε θα πρέπει να σκεφτείτε να κάνετε redirect σε μία άλλη, κατάλληλη σελίδα προκειμένου να κρατήσετε τον επισκέπτη και να αποφύγετε μία κακή εμπειρία χρήστη στην ιστοσελίδα σας.

Δημιουργήστε μία δική σας 404

Η δημιουργία μιας προσαρμοσμένης σελίδας 404 αποτελεί μία ευκαιρία για εσάς να προσφέρετε στους χρήστες σας ένα χαμόγελο ή έναν χρήσιμο σύνδεσμο αλλά και να διασφαλίσετε ότι δεν θα βρεθούν σε ένα αδιέξοδο. Παρακάτω θα βρείτε ορισμένες συμβουλές για να βελτιώσετε μία σελίδα σφάλματος στην ιστοσελίδα σας.

* Branding

Όπως όλη η ιστοσελίδα σας, έτσι και η σελίδα σφάλματος δεν θα πρέπει να στερείται καλαισθησίας και design. Στο σχεδιασμό της δε, θα πρέπει να συμπεριλάβετε και το logo σας ή κάποιο άλλο χαρακτηριστικό σας προκειμένου οι επισκέπτες σας να αναρωτηθούν αν είναι σε λάθος ιστοσελίδα.

* Εξηγήσεις

Βεβαιωθείτε ότι παρέχετε στους χρήστες σας κάποιους πιθανούς λόγους για τους οποίους βλέπουν την σελίδα σφάλματος. Δηλώνοντας ότι “Η σελίδα που ψάχνετε δεν υπάρχει πια” ή κάτι παρόμοιο, βοηθάτε τους επισκέπτες σας να καταλάβουν τι συμβαίνει.

* Χρήσιμα links

Το ότι οι χρήστες σας βρέθηκαν σε ένα σφάλμα 404, δεν σημαίνει ότι πρέπει να τους χάσετε και οριστικά. Βοηθήστε τους να βρουν αυτό που ψάχνουν ή κάτι αντίστοιχο παρέχοντας κάποια links που στέλνουν σε βασικές ή πολύ δημοφιλείς σελίδας του site σας. Αν κάτι τέτοιο είναι δύσκολο, τότε αρκεί να τους δίνετε με ένα link τη δυνατότητα να βρεθούν γρήγορα στη Homepage σας.

* Αναζήτηση

Κατά πάσα πιθανότητα ένας χρήστης που βρέθηκε σε μία 404 σελίδα θα πρέπει να έψαχνε κάτι συγκεκριμένο στο site σας. Παρέχοντας ένα search box, του δίνετε τη δυνατότητα να βρει αυτό που εξαρχής έψαχνε. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο ιδιαίτερα αν δεν είναι εύκολο να παρέχετε όλα τα links που πιθανόν να τους ενδιέφεραν.

Πώς να βρείτε τις 404 στο site σας

Είναι πολύ εύκολο να εντοπίσετε τις σελίδες σφάλματος 404 μέσω Google Analytics και να προβείτε στα απαραίτητα redirect (ανακατεύθυνση σελίδας). Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα (στα αγγλικά και ελληνικά) για να τις βρείτε:

Επιλέξτε Customization/Προσαρμογή > Custom Reports/Προσαρσμοσμένες αναφορές > Add New/Νέα προσαρμοσμένη αναφορά και συμπληρώστε τα παρακάτω πεδία.

custom

Macintosh HD:Users:mariakritikou:Desktop:Screen Shot 2017-09-21 at 19.52.19.png

Title/Τίτλος: Το όνομα που θα επιλέξετε για την αναφορά σας

Name/Όνομα: Το όνομα που θα επιλέξετε για την καρτέλα σας

Type/Τύπος: Explorer/Εξερεύνηση

Metric Groups/Ομάδες μέτρησης: Επιλέξτε Unique Page Views/Μοναδικές προβολές σελίδας και Bounce Rate/Ποσοστό εγκατάλειψης (για να δείτε πόσο πετυχημένη είναι η σελίδα σφάλματός σας).

Dimension Drilldowns/Αναλυτικές πληροφορίες ιδιότητας: Page/Σελίδα > Full Referrer/Πλήρης σύνδεσμος παραπομπής

Filters/Φίλτρα: Include/Συμπερίληψη > Page Title/Τίτλος σελίδας > Exact/Ακριβής > Συμπληρώνετε τον τίτλο της 404 σελίδας σας. Σημείωση: Ένας εύκολος τρόπος για να μάθετε ποιο είναι το page title της σελίδας σφάλματός σας, είναι να μπείτε σε μία και να δείτε τι γράφει πάνω στο tab του browser, όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. Ένας άλλος τρόπος είναι να μπείτε στη σελίδα και να κάνετε δεξί κλικ – View page source και να δείτε από τον κώδικα τι γράφει δίπλα στο <title>

Views/Αναλυτικές προβολές: Αφήστε το ως έχει

Αποθηκεύστε τις επιλογές σας και στη συνέχεια θα σας εμφανιστεί ένα διάγραμμα και μία λίστα με τις σελίδες που ταιριάζουν στα κριτήριά σας. Κάντε εξαγωγή και επιλέξτε σε ποιες σελίδες θα κάνετε redirects.

σφαλμα 404

 

Φτιάξτε μία διασκεδαστική 404 σελίδα

Ορισμένες από τις καλύτερες 404 πετυχαίνουν το σκοπό τους απλώς όντας διασκεδαστικές. Κάποιες έχουν απλώς πλάκα ενώ άλλες προσφέρουν και διαδραστικά παιχνίδια. Αφήστε τη φαντασία σας (και του developer σας) να δουλέψει και μετατρέψτε μία δυνητικά κακή εμπειρία χρήστη σε παιχνίδι.

Τα παρακάτω παραδείγματα θα σας εμπνεύσουν και σίγουρα θα σας διασκεδάσουν…

The Useless Web Index

sourikates

Όταν το μεγαλύτερο ευρετήριο άχρηστων ιστοσελίδων δεν μπορεί να βρει αυτό που ψάχνετε, μία είναι η λύση: Σουρικάτες

Lego

lego

Στο παράδειγμα της Lego, η εικόνα κλέβει τις εντυπώσεις, διασκεδάζει και παράλληλα εξηγεί ότι υπάρχει ένα κενό ανάμεσα σε αυτό που περιμένατε και αυτό που βρήκατε. Σημειωτέον ότι συμπεριλαμβάνει και search box, logo, επεξηγηματική λεζάντα και Call to Action που στέλνει στην Αρχική Σελίδα.

Kualo

kualo

Αν έχετε δουλειά να κάνετε και επειδή πρέπει να διαβάσετε και το υπόλοιπο κείμενο, μην μπείτε στην σελίδα σφάλματος της Kualo γιατί θα φάτε… κόλλημα. Η εταιρεία web hosting κάνει τους χρήστες της που βρέθηκαν στην 404 να αισθάνονται μάλλον τυχεροί που έκαναν λάθος, με ένα διαδραστικό παιχνίδι! Μάλιστα, για να το κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρον προσφέρει έκπτωση σε όσους καταφέρουν να κάνουν μεγάλο σκορ.

Bitly

bitly

Το Bitly βάζει στο παιχνίδι τη μασκότ του, το ψάρι φούσκα (pufferfish), το οποίο λόγω του άερα στην κοιλιά του, έμεινε να επιπλέει στο νερό.

Blizzard Entertainment

Η Blizzard χρησιμοποιεί μία απλή ιδέα με ωραίο αποτέλεσμα. Για την 404 σελίδα της χρησιμοποιεί μία «σπασμένη» εκδοχή της αρχικής της  και το λεκτικό «Συγχαρητήρια, την έσπασες» το οποίο ακολουθεί η φράση «Αυτή η σελίδα δεν υπάρχει ή κάποιο άλλο φριχτό λάθος έχει συμβεί». Παρέχονται επίσης κάποια links ώστε να βρει τελικά ο χρήστης αυτό που έψαχνε.

Figma

blizzard

Αν κάποιος βρεθεί σε λάθος σελίδα στην ιστοσελίδα Figma, που παρέχει ένα εργαλείο σχεδιασμού interface, θα έχει την ευκαιρία να παίξει με το μεγάλο 404 που θα βρει, πειράζοντας τις γωνίες του.

Figma

figma

Αν κάποιος βρεθεί σε λάθος σελίδα στην ιστοσελίδα Figma, που παρέχει ένα εργαλείο σχεδιασμού interface, θα έχει την ευκαιρία να παίξει με το μεγάλο 404 που θα βρει, πειράζοντας τις γωνίες του.

Daniel Karcher Film Design Studios

Daniel Karcher Film Design Studios

Όταν η επιχείρησή σου σχετίζεται με τον κινηματογράφο, είναι λογικό να θες να κάνει κάτι που να ταιριάζει. Στη σελίδα σφάλματος 404 του Daniel Karcher έπεσε αρκετή δουλίτσα για να βγει ένα animation, που περιλαμβάνει και μια έξυπνη αναφορά στην τηλεοπτική σειρά LOST.

Cooklet

cooklet

Μία απλή και ευχάριστη στο σχεδιασμό και το κείμενο σελίδα σφάλματος από το Cooklet.

Hot Dot Production

hot dot production

Άλλο ένα διαδραστικό σφάλμα 404, στο οποίο εκατοντάδες κουκίδες σχηματίζουν τον αριθμό 404 και αλλάζουν κατεύθυνση ανάλογα με τις κινήσεις του ποντικιού. I love it!

Airbnb

airbnb

Προσωπικά δεν νομίζω ότι το να σου πέσει το παγωτό συγκρίνεται σε πόνο και σοκ με το να βρεθείς σε μία λάθος σελίδα αλλά η airbnb μας διασκεδάζει με ένα σύντομο animation και μας θυμίζει πόσο σημαντικό είναι να τρώμε το παγωτό μας σε κυπελλάκι. Μαθήματα ζωής.

Blue Fountain Media

Blue Fountain Media

Καμιά φορά το καλύτερο είναι να μένουμε στις κλασικές και δοκιμασμένες συνταγές.Η σελίδα που ψάχνατε δεν υπάρχει. Θέλετε να παίξετε καλύτερα ένα Pacman; Ποιος θα πει όχι;

Baby.gr

baby

Για να μην νομίζετε ότι μόνο οι ξένοι developers έχουν φαντασία, στο baby.gr αν κάνει κάποις λάθος σελίδα θα βρει ένα μωρό να κλαίει και την προτροπή να επιστρέψετε στο κεντρικό μενού ή να αναφέρετε το πρόβλημα.

Συγγραφή Άρθρου: Κρητικού Μαρία

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops