Πώς να κάνετε το αφεντικό σας να καταλάβει πόσο σημαντικό είναι το SEO

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Το SEO είναι ένα σημαντικό στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Πολλοί ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων και διευθύνοντες σύμβουλοι, ωστόσο, συχνά δεν είναι καλά ενημερωμένοι για το θέμα και είναι απρόθυμοι να ασχοληθούν συστηματικά με αυτό. Ξέρουν ότι χρειάζονται το SEO, αλλά δεν ξέρουν πώς λειτουργεί και δεν καταλαβαίνουν την αξία του αλλά και το χρόνο που πρέπει να επενδύσουν.
Είτε εργάζεστε για μια μικρή εταιρεία είτε αποτελείτε μέρος της ομάδας του marketing μιας μεγαλύτερης, το να πείσετε τα στελέχη της να ρίξουν χρήματα για το SEO είναι μια σπουδαία πρόκληση. Υπάρχουν, όμως, μερικά απλά κόλπα που μπορούν να σας βοηθήσουν να επικοινωνήσετε τη σημασία του SEO και τη συλλογιστική πίσω από τις τακτικές και τις επιλογές σας.

Βοηθήστε τους να καταλάβουν την ορολογία

Κάθε κλάδος έχει τη δική του γλώσσα. Το SEO δεν είναι διαφορετικό. Όπως εσείς  κοιτάτε σαν αποσβολωμένοι όταν οι λογιστές ενθουσιάζονται με τα φύλλα τους στο Excel, έτσι και οι άλλοι χάνονται όταν μιλάτε την εξειδικευμένη αργκό του SEO. Αν έχετε αυτό στο μυαλό σας, τότε θα ξεκινήσετε τη συζήτηση από άλλη οπτική. Αφιερώστε χρόνο για να διδάξετε στο κοινό σας τα βασικά θέματα του SEO και να εξηγήσετε την ορολογία. Μόνο έτσι θα κάνετε το συνομιλητή σας να κατανοήσει καλύτερα τι κάνετε και γιατί το κάνετε.

seo

Εξηγήστε με λεπτομέρειες ποιες κινήσεις κάνετε και γιατί

Το SEO περιλαμβάνει πολλή δουλειά στο παρασκήνιο, η οποία θέλει υπομονή και δεν αποφέρει άμεσα αποτελέσματα. Πολλοί στην επιχείρηση δυσκολεύονται να εμπιστευτούν και να δώσουν χρόνο στο SEO, γιατί δεν προσφέρει το είδος των αποτελεσμάτων που θέλουν στο επιθυμητό χρονικό πλαίσιο. Είναι, λοιπόν, δύσκολο να πεισθεί το αφεντικό σας για την πορεία δράσης σας, όταν δεν υπάρχουν απτά σημεία αναφοράς και καθορισμένα χρονικά πλαίσια.
Επομένως, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να εξηγήσετε με λεπτομέρειες τι κάνετε και γιατί, δίνοντάς του τη μεγαλύτερη εικόνα. Αν, για παράδειγμα, ανακαλύψετε ότι στο site της επιχείρησης υπάρχει πολύ διπλό περιεχόμενο με επαναλήψεις και αντιγραφές, εσείς θα ζητήσετε αμέσως να ξαναγράψετε το περιεχόμενο και να διαγράψετε τις διπλές σελίδες. Το αφεντικό σας, όμως, θα σας ρωτήσει με απορία γιατί, αφού θα έχει στο μυαλό του ότι όσο το δυνατόν περισσότερο περιεχόμενο στη σελίδα, ακόμα και διπλό, τόσο το καλύτερο. Εσείς, φυσικά, ως γνώστης του SEO γνωρίζετε πόσο κακή ιδέα είναι αυτό. Αν, όμως, απαντήσετε απλά ότι η Google σιχαίνεται το διπλό περιεχόμενο, δεν θα ικανοποιήσετε την ανάγκη του αφεντικού σας για περισσότερη πληροφορία. Αν, όμως, εξηγήσετε πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης και ότι το διπλό περιεχόμενο έχει ως αποτέλεσμα ουσιαστικά το site να ανταγωνίζεται τον εαυτό του, τότε θα έχετε εκθέσει όλες τις αιτίες πίσω από την άποψη ότι η Google το απεχθάνεται και θα έχετε κερδίσει την εμπιστοσύνη του αφεντικού σας σε ό,τι κάνετε.

seo-collegues

Σχεδιάστε τη σωστή παρουσίαση ανάλογα σε ποιον απευθύνεστε

Ανάλογα με το μέγεθος της εταιρείας που δουλεύετε, είναι πιθανό να έχετε τακτικές συναντήσεις με διάφορα τμήματα, από το τμήμα πληροφορικής μέχρι το τμήμα marketing. Κάθε τμήμα έχει διαφορετικές προτεραιότητες και βλέπει το SEO από διαφορετική σκοπιά. Οι άνθρωποι του IT θα ενδιαφέρονται περισσότερο για τις τεχνικές λεπτομέρειες που πρέπει να διευθετήσουν, για να λειτουργήσει το SEO, ενώ οι marketers θα δίνουν σημασία στο πώς το SEO μπορεί να προσελκύσει κοινό για την επιχείρηση. Από την άλλη, το λογιστήριο θα ενδιαφέρεται για το budget και το χρόνο που θα χρειαστεί μια στρατηγική SEO. Κάθε φορά, λοιπόν, που θα έχετε μια συνάντηση με κάποιο άλλο τμήμα, σκεφτείτε πώς θα τους μιλήσετε και τι γλώσσα θα χρησιμοποιήσετε, ώστε να ανταποκριθείτε στις ανάγκες τους ανάλογα με το κοινό σας.

Έγγραφα, Έγγραφα, Έγγραφα

Όταν μιλάτε σε κάποιον που δεν έχει ιδέα από το SEO, μπορεί να εισπράττετε ειρωνικά χαμόγελα και σαρκαστικά σχόλια. Το θέμα είναι να ξεπεράσετε το εμπόδιο της άγνοιας των άλλων και τελικά να καταφέρετε να αξιοποιήσετε όλες τις δυνάμεις της επιχείρησης. Για να το κάνετε αυτό, χρειάζεστε συγκεκριμένα στοιχεία. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, είναι κομβικής σημασίας να αποδεικνύετε τις κινήσεις σας και τα αποτελέσματα που αυτές φέρνουν με απτά δεδομένα και έγγραφα. Επικεντρωθείτε στους δείκτες του SEO, εξηγήστε τη στρατηγική σας και αποφύγετε, όπως προαναφέραμε, τη δύσκολη ορολογία.

seo

Χτίστε το κύρος και την αξιοπιστία σας

Γνωρίζουμε πως πολλές φορές αισθάνεστε ότι είναι δύσκολο να σας πάρουν στα σοβαρά. Το θέμα, λοιπόν, είναι να χτίστε μια αξιόπιστη παρουσία με κύρος, ώστε το αφεντικό σας να μπορέσει να σας ακούσει και να σας εμπιστευθεί. Πώς θα το κάνετε αυτό; Ξεκινήστε με το να αναλαμβάνετε πρωτοβουλίες και να είστε ηγέτης στο τμήμα  σας. Γράψτε άρθρα για την εταιρεία, απαντήστε σε πιθανές ερωτήσεις του κοινού στη σχετική ενότητα στο website, φτιάξετε how-to οδηγούς. Έτσι, θα δείξετε πώς οι προσπάθειές σας μπορούν να φέρουν αποτελέσματα. Πάλι, θα χρειαστείτε συγκεκριμένους δείκτες και στοιχεία, για να αποδείξετε την πρόοδό σας και πώς αυτή έφερε οργανική επισκεψιμότητα στη σελίδα. Μπορείτε, για παράδειγμα, να φτιάξετε μια λίστα με τους βασικότερους ανταγωνιστές της επιχείρησης για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και να εξηγήσετε πώς η στρατηγική σας στο SEO είχε ως συνέπεια τα οργανικά αποτελέσματα να αυξηθούν για την εταιρεία έναντι των ανταγωνιστών της.

seo

Πώς οι CEO βλέπουν το SEO

Οι περισσότεροι διευθυντές γνωρίζουν ότι το SEO είναι σημαντικό αλλά δεν ξέρουν ή δεν θέλουν να μάθουν πώς ακριβώς λειτουργεί. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι η πορεία και η αποδοτικότητα της επιχείρησης και γι’ αυτό το λόγο θέλουν κάποιον άλλον να ασχολείται με το θέμα. Έτσι, δεν έχει νόημα να προσπαθείτε να μεταδώσετε όλο σας τον ενθουσιασμό και να το συζητάτε με εξαντλητικές λεπτομέρειες. Συμφωνήστε μαζί τους για κάποιους βασικούς στόχους, όμως εξηγήστε τους ότι το SEO παίρνει χρόνο. Συνεπώς, μη δεσμεύεστε σε άμεσα αποτέλεσμα και καλύτερα προγραμματίστε μηνιαίες συναντήσεις, στις οποίες θα δείχνετε τη βελτίωση σε συγκεκριμένους και εύκολα αντιληπτούς δείκτες.

Είναι σίγουρα δύσκολο να βρείτε υποστήριξη για τις πρωτοβουλίες σας στο SEO. Μπορεί να είναι πολύ απογοητευτικό να επικοινωνείτε με ανθρώπους που δεν γνωρίζουν πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης και γιατί χρειάζεται το SEO. Το να γνωρίζετε καλά σε ποιον απευθύνεστε, να προσπαθείτε σε κάθε βήμα να αποδεικνύετε την αξία αυτού που κάνετε και να υποστηρίζετε πάντα τις κινήσεις σας με απτά στοιχεία είναι κάποιοι από τους τρόπους, ώστε η προσέγγισή σας να στεφθεί με επιτυχία.
 

Συγγραφή Άρθρου: Zένιος Κυριάκος

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops