Διαφημίζεστε στη Google; Χρησιμοποιείτε remarketing ή conversion tracking; Αν απαντήσατε ναι τότε θα πρέπει να συνεχίσετε να διαβάζετε.
Οι όροι χρήσης και προστασίας των προσωπικών δεδομένων δεν πρέπει απλά να είναι ευκρινείς και ξεκάθαροι, αλλά να ζητήσετε τη συγκατάθεση των χρηστών για να χρησιμοποιήσετε τα στοιχεία τους.
Δηλαδή να ζητήσετε συγκατάθεση για την χρήση των cookies και για τη συλλογή και χρήση προσωπικών δεδομένων όσον αφορά τις προσωποποιημένες διαφημίσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν και τη χρήση ετικετών remarketing και τη χρήση ετικετών μετατροπών. Όπου απαιτείται, οι διαφημιστές θα πρέπει να ξεκαθαρίζουν αμέσως το ποιός συγκεντρώνει και διαχειρίζεται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Με άλλα λόγια: αν χρησιμοποιείτε ένα προϊόν της Google για να ανιχνεύετε την δράση των χρηστών στο site σας με στόχο να τους δείξετε προσωποποιημένες διαφημίσεις, θα πρέπει να πάρετε τη συγκατάθεσή τους για να το κάνετε.
Εξαίρεση:
Υπάρχουν δύο περιπτώσεις στις οποίες η Google λειτουργεί και ως ελεγκτής και ως διαχειριστής προσωπικών δεδομένων. Η μία είναι το customer match και η άλλη τα στοιχεία πωλήσεων από offline καταστήμα που ανεβαίνουν στη Google. Σε αυτές οι περιπτώσεις γίνεται ταυτόχρονη επεξεργασία και διαχείριση των δεδομένων που εσείς ελέγχετε.
Σε αυτές τις περιπτώσεις λοιπόν υπεύθυνοι για τη σωστή τήρηση των δεδομένων είστε εσείς.
Το customer match είναι ένα εργαλείο που σας επιτρέπει να ανεβάσετε ένα αρχείο CSV με δεδομένα πελατών για να στοχεύσετε σε συγκεκριμένες ομάδες μέσα στο AdWords. Από την στιγμή που αυτό το αρχείο βασίζεται σε πραγματικά και ταυτοποιημένα δεδομένα, θα πρέπει να μπορείτε να αποδείξετε ότι έχετε την ξεκάθαρη συναίνεση του καθένα από τους χρήστες.
Το Store Sales βασίζεται στη δυνατότητα να ανεβάσετε στοιχεία από offline πωλήσεις στο AdWords με στόχο να δημιουργηθεί ένα πανίσχυρο ακροατήριο τόσο για upselling όσο και για cross-selling.
Περίπου τα ίδια με παραπάνω ισχύουν και για τη διαφήμιση στη Facebook. Οι διαφημίσεις που χρησιμοποιούν pixel θα επηρεαστούν, το ίδιο και οι διαφημίσεις retargeting, το ίδιο και ακόμα περισσότερο αυτές με τα custom audiences. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να υπάρχει συναίνεση η οποία ωστόσο είναι εύκολο να αποκτηθεί. Απλώς θα πρέπει να πείτε στο κοινό του site σας, τα είδη των δεδομένων που συγκεντρώνετε, τον τρόπο με τον οποίο γίνεται και το λόγο για τον οποίο γίνεται. Αυτό μπορεί να γίνει και με ένα απλό cookie ή ζητώντας συγκατάθεση στο sign-up.
Εννοείται ότι τα ίδια ισχύουν και για το Instagram!
Το GDPR υπόσχεται να είναι το πιο αυστηρό πλαίσιο διαφύλαξης των προσωπικών μας δεδομένων, σε μία εποχή που όλα μας τα δεδομένα είναι προσβάσιμα και εκτεθιμένα σε κάθε αλόγιστη και κακόβουλη χρήση, και σίγουρα θα δυσκολέψει αρκετά την καθημερινότητα πολλών επιχειρήσεων.
Συγγραφή Αρθρου: Φιλαλίθη Ευτυχία