Σύντομη επανάληψη των χαρακτηριστικών ενός επιτυχημένου e-shop

   Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Ζούμε τα χρόνια που κάθε φυσική επιχείρηση (ειδικά αυτές που έχουν καταστήματα) δημιουργούν και το αντίστοιχο ηλεκτρονικό κατάστημα. Κάποιοι που ήταν αρκετά πρωτοπόροι, έχουν ηλεκτρονικά καταστήματα εδώ και χρόνια. Αυτό παρά το γεγονός ότι τους κατατάσσει στους πρωτοπόρους, τώρα πια μπορεί να είναι πρόβλημα. Και λέμε πρόβλημα γιατί τα δεδομένα όσον αφορά τη λειτουργικότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων έχουν αλλάξει κατά πολύ, τόσο από την πλευρά της Google (που ορίζει το παιχνίδι στην κατάταξη και στην αναζήτηση) όσο και από την πλευρά των χρηστών, που συνεχώς εκπαιδεύονται και ζητούν όλο και πιο εύκολες και γρήγορες λύσεις. 

ecommerce success

Μπορεί να σας φαίνεται επανάληψη αλλά ας “ξανατρέξουμε” τα βασικά…

Το e-shop σας πρέπει να είναι σύγχρονο

Δεν αρκεί μόνο η εμφάνιση. Πρέπει και η χρηστικότητα, και η ταχύτητα που τρέχει, και ο χρόνος που απαιτεί η συναλλαγή, και η ευκολία πλοήγησης, και η σχεδίαση, και η πληροφόρηση που προσφέρει να συνθέτουν ένα καλό αποτέλεσμα.

Τι να το κάνεις το ωραίο site αν ο χρήστης δεν μπορεί να πλοηγηθεί σε αυτό; Τι να το κάνεις το εύκολο site αν είναι παραφορτωμένο με πληροφορίες που ξεκεντράρουν το χρήστη; Τι να το κάνεις το γρήγορο αν ο χρήστης δεν βρίσκει αυτό που θέλει; Η λίστα μπορεί να μεγαλώσει κι άλλο αλλά πραγματικά δεν έχει νόημα, πιστεύω ότι έχετε καταλάβει το point του άρθρου.

success

Το βασικό checklist

  • Φτιάξτε το site όσο πιο απλό γίνεται. Απλό στη φιλοσοφία, στο σχεδιασμό, στη χρήση. Απλό και φιλικό, να μην τον δυσκολεύει. Αντίθετα να του εμφανίζει τις λύσεις πριν καν αναρωτηθεί.
  • Φροντίστε να δουλεύει σε κινητά και tablet με την ίδια αξιοπιστία. Το θέμα δεν είναι να δουλεύει απλώς, αλλά να δουλεύει αποτελεσματικά. Κι αυτό σημαίνει ότι όλες οι απαραίτητες λειτουργίες πρέπει να φαίνονται ξεκάρα και να παραλείπονται μόνο στοιχεία που πραγματικά δεν χρειάζονται στο mobile. Ξέρετε ποια είναι αυτά; Οι πολλές φωτογραφίες και τα βίντεο.
  • Βάλτε φωτογραφίες και πληροφορίες των προϊόντων που παρουσιάζετε. Για να γίνει ελκυστικό ένα προϊόν και να προχωρήσει ο χρήστης στη συναλλαγή, θα πρέπει να έχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση και να μπορεί να δει το προϊόν καλά (μακριά, κοντά, πλάι, λεπτομέρειες κ.ο.κ). Δείξτε αν το προϊόν είναι σε απόθεμα ή όχι
  • Δώστε τη δυνατότητα αναζήτησης πληκτρολογώντας αυτό που θέλει.  
  • Καλάθι αγορών. Καλό είναι να βρίσκεται σε σημείο που ο χρήστης να το βλέπει συνεχώς.  
  • Η εμφάνιση μετράει! Τα χρώματα που θα χρησιμοποιήσετε, η διάταξη που θα επιλέξετε, τα κουμπιά για call to action, το μέγεθος, το είδος και το χρώμα των γραμματοσειρών (ειδικά όσον αφορά το μέγεθος καλό θα είναι να τους δώσετε τη δυνατότητα μεγέθυνσης).

colorful websites

 

  • Check out: γρήγορο και ασφαλές. Δώστε τη δυνατότητα να κάνουν check out ως επισκέπτες. Εσείς παίρνετε τα στοιχεία που χρειάζεστε και οι χρήστες ολοκληρώνουν τη διαδικασία χωρίς εγγραφή. Βάλτε λίγα βήματα από το καλάθι μέχρι την πληρωμή. Όσο πιο γρήγορα τόσο πιο καλά. Μην παραλείπετε την ασφάλεια. Ο χρήστης πρέπει να μπορεί να δει ότι διαθέτετε όλα τα πρωτόκολλα για ασφαλείς συναλλαγές. Σε αντίθετη περίπτωση θα προτιμήσει άλλο κατάστημα.
  • Δείξτε παρεμφερή ή συμπληρωματικά προϊόντα σε κάθε προϊόντική σελίδα. Έτσι, μπορείτε να αυξήσετε το τζίρο της συναλλαγής.
  • Κάντε συνεχείς δοκιμές. Πριν βγει στον αέρα και αφού βγει στον αέρα. Βάλτε τους φίλους σας να το χρησιμοποιήσουν και ακούστε τη γνώμη τους.
  • Σύνδεση με social media. Δεν χρειάζεται να πούμε περισσότερα. Χρειάζεται να γίνει. Τα social media είναι αυτά που θα οδηγήσουν νέους χρήστες στο e-shop σας.
  • Επιπλέον: testimonials, τοποθέτηση στο καλάθι, απόθεμα, τρόποι πληρωμής/ παραλαβής, όροι χρήσης, κόστος αποστολής, επιστροφές, live chat, videos, όλα αυτά είναι στοιχεία που είναι απαραίτητα και είναι και σημαντικά! Πώς θα προχωρήσει κάποιος σε συναλλαγή αν δεν ξέρει πόσο θα κοστίσει η αποστολή; Ξέρετε ότι πολλές συναλλαγές ακυρώνοται εξ’ αιτίας αυτής της έλλειψης; Περισσότερες από 50%. Αντέχετε να χάσετε 50% των δυνητικών πελατών σας;

Πολλά από τα παραπάνω φαίνονται αυτονόητα. Ε, λοιπόν δεν είναι. Ένα καλό σερφάρισμα σε διάφορα εμπορικά site θα σας πείσει. Να θυμάστε ένα πράγμα: το ότι το φτιάξατε σήμερα δεν σημαίνει ότι αύριο επαναπαύεστε. Ακούγεται σκληρό αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινό.

Τέλος, εμπιστευθείτε τους ειδικούς. Έκαστος στο είδος του… 

Συγγραφή άρθρου:Φιλαλίθη Ευτυχία

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ επιστροφή στα σχολεία σηματοδοτεί μια σημαντική περίοδο τόσο για τους γονείς όσο και για τις επιχειρήσεις. Είναι η περίοδος που

10 Σεπτεμβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops