Το CRO είναι ένας σχετικά νέος όρος του digital marketing, ο οποίος επικουρικά με άλλες διαδικασίες, όπως το SEO, αυξάνει τις πωλήσεις ενός προϊόντος μέσω του διαδικτύου. Τα αρχικά σημαίνουν Conversion Rate Optimization, δηλαδή βελτιστοποίηση του ποσοστού των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας που μετατρέπονται σε πελάτες κάνοντας κάποια αγορά ή προχωρούν στην επιθυμητή από την επιχείρηση ενέργεια όπως η συμπλήρωση μιας φόρμας ή η εγγραφή στην ιστοσελίδα και η δοκιμή του προϊόντος.
Ο δείκτης αυτός είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την αύξηση των κερδών μιας επιχείρησης, καθώς μια αύξηση του CRO από το 2% στο 3% αυξάνει τις πωλήσεις κατά 50%. Το CRO θεωρείται κατά συνέπεια πιο αποτελεσματικό από το SEO, καθώς δεν αυξάνει απλώς την επισκεψιμότητα αλλά τα κέρδη μιας σελίδας και πρέπει να συνδυάζεται με αυτό, έτσι ώστε να προκύπτει ένας μεγάλος αριθμός επισκεπτών, ένα ποσοστό των οποίων στη συνέχεια θα μετατραπεί σε αγοραστές. Η διαδικασία βελτιστοποίησης επικεντρώνεται σε στοιχεία μιας ιστοσελίδας, όπως οι τίτλοι, οι εικόνες, η διάταξη, η παρουσία της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και το περιεχόμενο της καθ’ αυτό, που θα προσελκύσουν την κατηγορία των επισκεπτών, στην οποία στοχεύουν τα προϊόντα της επιχείρησης και θα τους επηρεάσουν ανάλογα. Μεθοδολογικά δουλεύει συγκεντρώνοντας πολλές εκδοχές αυτών των στοιχείων και επιλέγει αυτές οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν στο στόχο της μετατροπής επισκεπτών σε πελάτες.
Σε αυτή τη διαδικασία οι προσεγγίσεις ομαδοποιούνται σε δύο βασικές κατηγορίες. Στην πρώτη ο καλύτερος τρόπος να αυξηθούν οι πωλήσεις ενός website ανευρίσκεται μέσω τεστ, τα οποία δοκιμάζουν και αλλάζουν διάφορα στοιχεία της σελίδας και ανακαλύπτουν ποιες μορφές τους έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Η δεύτερη δίνει μεγαλύτερο βάρος στο στάδιο πριν τα τεστ και αφιερώνει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, για να μελετήσει το κοινό στο οποίο απευθύνεται η επιχείρηση και να δημιουργήσει μηνύματα ελκυστικά σε αυτό το συγκεκριμένο κοινό, καθώς θεωρείται πως μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορούν στη συνέχεια να ακολουθήσουν δοκιμαστικοί μηχανισμοί που θα είναι στοχευμένοι και αποτελεσματικοί στο να αυξήσουν τον επιθυμητό δείκτη μετατροπής. Έτσι οι μηχανισμοί αυτοί δεν κινούνται στα τυφλά, όπως κάνει σε μεγάλο βαθμό η πρώτη προσέγγιση και δεν σπαταλιούνται χρόνος και δαπάνες, αφού έχει γίνει ήδη ένα βασικό ξεδιάλεγμα των διαφόρων εκδοχών.
Ως τομέας το CRO άπτεται πολλών επιστημονικών κλάδων και απαιτεί την εφαρμογή και την εξοικείωση με αρχές και στρατηγικές των web analytics, του digital marketing, του copywriting, του web design αλλά και της ψυχολογίας και των νευροεπιστημών. Γι’ αυτό το λόγο είναι απαραίτητο ο ιδιοκτήτης ιστοσελίδας να απευθυνθεί σε κάποιον ειδικό στο θέμα, ο οποίος θα έχει πρωτίστως εμπειρία σε αυτό το πεδίο, έτσι ώστε να βελτιώσει έναν τόσο βασικό δείκτη των επιδόσεων της σελίδας χωρίς να χαθεί πολύτιμος χρόνος και με συνδυασμό όσο το δυνατόν περισσότερων και πληρέστερων προσεγγίσεων. Ο ειδικός θα λάβει υπόψη του διάφορες μεταβλητές διαμορφώνοντας ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια και δίνοντας έτσι την ευκαιρία στη σελίδα να δει τους επισκέπτες, που θα ενεργήσουν σύμφωνα με τους στόχους της, να αυξάνονται και συνεπώς να αυξάνουν τα κέρδη της, που τελικά θα αποσβέσουν το αρχικό κόστος της διαδικασίας.