Τράπεζες φωτογραφιών: πως να ξεχωρίσετε

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Το θέμα των πρωτότυπων φωτογραφιών είναι μεγάλος πονοκέφαλος για πολλούς επιχειρηματίες και πολλούς marketers. Δεν είναι δυνατόν να περνάει κανείς μία ολόκληρη μέρα σε ένα στούντιο για να μπορέσει να δημιουργήσει μία καμπάνια. Μπορεί να αποτελεί το διασκεδαστικό κομμάτι της δουλειάς αλλά σίγουρα έχει υψηλό κόστος και «τρώει» πολύ χρόνο.

Για αυτό υπάρχει η λύση της χρήσης φωτογραφιών από τράπεζες (φωτογραφιών). Αυτό που μένει είναι μερικές συμβουλές για τη σωστή διαχείρισή τους.

Ας τα πάρουμε από την αρχή…

Τι είναι οι τράπεζες φωτογραφιών;

Πρόκειται για βιβλιοθήκες (sic) φωτογραφιών που διατίθενται για δημόσια χρήση, με διάφορους τύπους άδειας και πάει πίσω στο 1920. Από το 2000 και μετά ,λόγω των ψηφιακών συστημάτων, ο αριθμός των φωτογραφιών που κυκλοφορούν αυξάνεται εκθετικά και κατά συνέπεια αυξάνεται και το απόθεμα φωτογραφιών στις βάσεις δεδομένων.

Το κυριότερο θέμα όταν αναφερόμαστε στις έτοιμες φωτογραφίες είναι το πόσο έχουν χρησιμοποιηθεί και πόσο ρεζίλι μπορεί να γίνει η επιχείρηση χρησιμοποιώντας φωτογραφίες που πιθανόν έχουν χρησιμοποιήσει και άλλες επιχειρήσεις. Κάτι σαν να πας σε ένα γάμο και να φοράει κι άλλη το ίδιο φόρεμα!

Υπάρχουν όμως τρόποι χρήσης αυτών των φωτογραφιών ώστε να ταιριάζουν με το ύφος της επιχείρησης, να μοιάζουν δικές σας και να οδηγήσουν σε καταπληκτικές καμπάνιες.

 

Κατ’ αρχάς, αποφύγετε τη μήνυση

Μην γελάτε καθόλου, οι φωτογραφίες έχουν εμπίπτουν στο νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων. Κανείς δεν θέλει να δει την επιχείρησή του πρωτοσέλιδο για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας αλλά ούτε και να ρισκάρει μηνύσεις, δικαστήρια, κλπ χρονοβόρα και κοστοβόρα πράγματα. Για αυτό καλό είναι να γνωρίζουμε τα εξής:

Υπάρχουν τρία είδη φωτογραφιών σε στοκ:

  1. Δωρεάν: όπως ακριβώς λέει η λέξη. Δωρεάν, υπάρχουν φωτογραφίες για τις οποίες οι δημιουργοί τους δεν ζητούν δικαιώματα και έτσι δεν απαιτείται συγκεκριμένη άδεια για τη χρήση τους. Το pexels είναι ένα site με πολλές δωρεάν φωτογραφίες.
  2. Άνευ δικαιωμάτων: δηλαδή με εφ’ άπαξ αμοιβή. Πληρώνετε, παίρνετε. Είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος λειτουργίας. Σας δίνει πρόσβαση σε χιλιάδες φωτογραφίες, διαλέγετε αυτήν ή αυτές που θέλετε, επιλέγετε το είδος της άδειας που σας ενδιαφέρει, πληρώνετε, χρησιμοποιείτε, τέλος.
  3. Με δικαιώματα: ο λιγότερο χρησιμοποιούμενος τρόπος χρήσης καθώς είναι ο πιο περιοριστικός. Πρέπει να επιλέξετε συγκεκριμένη άδεια, συγκεκριμένη χρήση και κάθε φορά που τη ξαναχρειάζεστε πρέπει να ξαναπληρώσετε. Το πλεονέκτημα αυτής της κατηγορίας είναι ότι αν αγοράσετε μία φωτογραφία αποκλείετε άλλους από τη χρήση της και έτσι αποφεύγετε το «φορούσε κι άλλη το ίδιο φόρεμα».

 

Πως θα διαλέξετε την κατάλληλη φωτογραφία

Πόσες φορές έχετε δει την παρακάτω φωτογραφία;

stock photos woman eating salad

Η απάντηση είναι: τουλάχιστον πολλές.

Παράλληλα αναρωτιέται κανείς πότε απέκτησαν οι σαλάτες τόσο fun. Πέρα από την πλάκα όμως, υπάρχουν χιλιάδες φωτογραφίες που μοιάζουν να έχουν βγει από τράπεζα φωτογραφιών. Και σίγουρα αυτό είναι κάτι που δεν το θέλετε για την επιχείρησή σας ή τη μάρκα σας. Οι χρήστες επιβραβεύουν τις καλές φωτογραφίες σε ποσοστό 67%. Ακριβώς για αυτό σκεφτείτε αντί να βρείτε μία φωτογραφία που «περνάει» το μήνυμα να βρείτε μία φωτογραφία που θα οδηγήσει τους χρήστες να κάνουν κλικ!

 

Κρατήστε χρήματα για την αγορά φωτογραφιών

Ακόμα κι αν ο στόχος σας είναι να κινηθείτε στη σφαίρα των δωρεάν φωτογραφιών για την καθημερινότητα της επιχείρησης, καλό είναι να κρατήσετε λίγα χρήματα διαθέσιμα για την αγορά φωτογραφιών όταν θα χρειαστείτε να φτιάξετε διαφημίσεις. Η διαφήμιση αποτελεί σοβαρή υπόθεση για την πορεία της επιχείρησης και μία φωτογραφία που θα την έχει και ο ανταγωνιστής σας δεν είναι και ό,τι καλύτερο.

 

Επιλέξτε μια φωτογραφία που παραπέμπει στο μήνυμα που επικοινωνείτε

Όλοι έχουμε δει διαφημίσεις που μοιάζουν άσχετες. Αν για παράδειγμα το προϊόν σας είναι οι σκυλοτροφές τότε έχει νόημα μία φωτογραφία με ένα γλυκούλικο σκυλάκι. Αν όμως το προϊόν σας είναι μία τραπεζική υπηρεσία τότε μάλλον η φωτογραφία με το σκυλάκι δεν κάνει το σωστό συνειρμό.

Και προφανώς δεν θα θέλετε να δημιουργήσετε σύγχυση στο κοινό σας για κάτι τόσο σημαντικό. Μπορεί επίσης να τους απομακρύνει από τη μάρκα σας δηλαδή να επιτύχει το εντελώς αντίθετο αποτέλεσμα.

Καθώς σε μία τέτοια, έτοιμη φωτογραφία δεν θα απεικονίζονται τα προϊόντα σας, καλό είναι να σκεφτείτε αν η φωτογραφία «περνάει» το μήνυμα που θέλετε.

 

Τραβήξτε την προσοχή χρησιμοποιώντας συναισθηματικές φωτογραφίες

Το συναίσθημα είναι συχνά κυρίαρχο στην καταναλωτική συμπεριφορά για αυτό καλό είναι να προτιμήσετε ανθρώπινες, συναισθηματικές φωτογραφίες που να μοιάζουν αληθινές. Για παράδειγμα: πόση απόλαυση μπορεί να κρύβει ένα γιαούρτι όσο νόστιμο κι αν είναι; Η αυθεντικότητα της φωτογραφίας θα προσελκύσει και θα δημιουργήσει τον απαιτούμενο δεσμό του καταναλωτή με το προϊόν σας.

Δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες. Ποια μοιάζει πιο αυθεντική από τις δύο;

authenticity

authenticity2

 

Ελπίζω να απαντήσατε αυτή με τα κορίτσια!

Η ομορφιά είναι στην απλότητα

Φυσικά ο κανόνας έχει εξαιρέσεις αλλά όσο πιο απλή είναι μία φωτογραφία τόσο πιο ξεκάθαρο είναι το μήνυμά της. Όσο περισσότερη πληροφορία περιέχει τόσο απομακρύνεται από το στόχο. Πριν επιλέξετε τη φωτογραφία για τη δουλειά σας, αναρωτηθείτε τι θα θέλατε να αισθανθούν αυτοί που θα την δουν: ενθουσιασμό; Χαρά; Φόβο; Η απάντηση θα σας οδηγήσει αυτόματα στη σωστή επιλογή.

Μπορείτε να «πειράξετε» τη φωτογραφία

Μπορείτε να επέμβετε στη φωτογραφία ώστε να την φέρετε τη στα μέτρα σας δηλαδή να ικανοποιεί την ανάγκη σας. Το μόνο που θα χρειαστείτε είναι έναν γραφίστα ή κάποια σχετική εφαρμογή (συν την υπομονή που χρειάζεται μέχρι να μάθετε να την χειρίζεστε). Οι προσθήκες μπορεί να είναι λίγο κείμενο, ένα λογότυπο, λίγο κροπάρισμα…

Πριν το κάνετε αυτό, ωστόσο, βεβαιωθείτε ότι η άδεια που έχετε αγοράσει επιτρέπει κάποια παρέμβαση.

Τεστάρετε!

Η χρήση φωτογραφιών από τράπεζες σας δίνει απεριόριστες δυνατότητες ως προς το πλήθος που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Μέσα σε όλο αυτό το πλήθος μπορεί να βρείτε περισσότερες από μία φωτογραφίες που να σας αρέσουν και να σας ταιριάζουν. Μια δοκιμή θα σας πείσει. Πάρτε τις και δοκιμάστε τις και δείτε ποια έχει καλύτερη απόδοση. Μετά από μερικές δοκιμές Α/Β θα καταλάβετε την ανταπόκριση του κοινού σας στις φωτογραφίες που επιλέγετε και θα σας βοηθήσει στην επόμενη επιλογή. Από την άλλη, θα χρειαστείτε περισσότερες φωτογραφίες αν πρόκειται να φτιάξετε καμπάνιες στο Facebook.

Οπότε μην φοβηθείτε, διαλέξτε και δοκιμάστε!

Κλείνοντας..

Παραθέτουμε μια λίστα με τις σημαντικότερες τράπεζες φωτογραφιών.

Pexels

Unsplash

Pixabay

Getty Images

Istock

Shutterstock

Adobe stock

Flickr

Bigstock

123rf.com

depositphotos.com

Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλίθη Ευτυχία

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ επιστροφή στα σχολεία σηματοδοτεί μια σημαντική περίοδο τόσο για τους γονείς όσο και για τις επιχειρήσεις. Είναι η περίοδος που

10 Σεπτεμβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops