Η φωνητική επικοινωνία (με τις συσκευές μας) αυξάνει με πολύ ταχείς ρυθμούς. Αυτό θα κάνει την αλληλεπίδραση με τις μάρκες/ προϊόντα πολύ αμεσότερη, θα επιφέρει ωστόσο διάφορα ζητήματα διαχείρισης στους marketer οι οποίοι καλούνται ή θα κληθούν σύντομα να αντιμετωπίσουν. Η εμπειρία για τον καταναλωτή είναι τόσο μεγάλη όσο αυτή που έζησε πριν από περίπου δέκα χρόνια με τα smartphone.
Αν σταθούμε στην πλευρά του καταναλωτή και ζήσουμε την εμπειρία του θα διαπιστώσουμε τα εξής ενδιαφέροντα:
- Η φωνητική αναζήτηση αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές θα γνωρίζουν μία μάρκα ή ένα προϊόν. Η χρήση του κινητού δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να μιλήσει με έναν ειδικό πριν αγοράσει κάτι και αυτό μπορεί να γίνει με φωνητική βοήθεια ή τηλεφώνημα.
- Οι βοηθοί φωνής δημιουργούν περισσότερα και ισχυρότερα σημεία επαφής με τη μάρκα. Αυτό θα ενισχυθεί όταν θα υπάρχει η δυνατότητα φωνητικά υποβοηθούμενων αγορών.
- Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία τόσο περισσότερα πράγματα θα μπορεί να διεκπεραιώσει ένα φωνητικό σύστημα δίνοντας έτσι στους marketers να αντλήσουν ενδιαφέρονται στοιχεία αλλά και να βελτιστοποιήσουν τις ψηφιακές επενδύσεις τους.
Τα μεγέθη είναι αμείλικτα
Η παρακάτω στατιστική «μιλάει» από μόνη της. Ο μέσος άνθρωπος εκφέρει 125-175 λέξεις ανά λεπτό ενώ μπορεί να πληκτρολογήσει 38-40 λέξεις ανά λεπτό. Κατά συνέπεια είναι ευκολότερη, ταχύτερη και πιο ολοκληρωμένη η λεκτική επικοινωνία. Και ταυτόχρονα αυτού του είδους η επικοινωνία είναι αυτή που μπορεί να δημιουργήσει εντελώς προσωποποιημένες εμπειρίες πελάτη.
Το 33% των χρηστών που έχουν βοηθούς φωνής τους χρησιμοποιούν περισσότερες από πέντε φορές την ημέρα.
Στις πιο περίπλοκες συναλλαγές οι άνθρωποι προτιμούν να μιλάνε παρά να πληκτρολογούν. Ένα ποσοστό 39% θα ολοκλήρωνε μία πολύπλοκη συναλλαγή μέσω τηλεφώνου!
42% της γενιάς 2000 θα αγόραζαν voice assistant από τη Facebook αν υπήρχε. Αυτό μας δείχνει ότι η Alexa από μόνη της δεν είναι αρκετή.
Η φωνητική αναζήτηση αλλάζει το τοπίο στη διαφήμιση. Οι διαφημίσεις θα ακούγονται αντί να βλέπονται μόνο ή να βλέπονται και να ακούγονται ταυτόχρονα.
Ειδικότερα στον κλάδο των υπηρεσιών, οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να εμπιστευθούν τους φωνητικούς βοηθούς σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50%!
Από την πλευρά του marketing και καθώς τα τηλεφωνήματα κοστίζουν σε χρόνο 10 φορές περισσότερο από το πληκτρολόγιο, πρέπει να είναι σε θέση να αντιλμβάνονται γρήγορα την πρόθεση του καλούντος. Θα πρέπει να βρουν τις τακτικές που θα δώσουν υψηλή αξία σε αυτά τα τηλεφωνήματα και πως αυτά διαφοροποιούνται ανά κλάδο και βάσει δημογραφικών.
Ευκαιρία!
Η πρώτη κίνηση των καταναλωτών, πριν προχωρήσουν σε μία αγορά, είναι η online έρευνα. Ακολουθεί το επεξεγηματικό τηλεφώνημα, το τηλεφώνημα που θα κρίνει την αγορά ή όχι. Είναι πολύ σημαντικό για τις επιχειρήσεις να κρίνουν τι είναι αυτό που οδηγεί αυτές τις συζητήσεις, πως μπορούν να τις αυξήσουν και πως μπορούν να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες του καταναλωτή στην κρίσιμη καμπή της μετατροπής!
Ορίστε μερικές συμβουλές:
- Ευθυγράμμιση της ψηφιακής στρατηγικής με αυτή της φωνητικής
- Εκμετάλλευση των δεδομένων που προκύπτουν από τη φωνητική και την τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτιστοποίηση του marketing, για την αύξηση των offline συναλλαγών και την αύξηση της αποτελεσματικότητας της διαφήμισης
- Προτεραιοποίηση των εργασιών που απατούνται για την υλοποίηση φωνητικού πλάνου
- Επαναδιατύπωση και επανασχεδιασμός της στρατηγικής που αφορά στην αναζήτηση. Αναζήτηση από κινητό και φωνητική αναζήτηση αλλάζουν τον τρόπο. Για παράδειγμα οι αναζητήσεις γίνονται μεγαλύτερες φράσεις, αποκτούν ερωτηματικό, είναι ολοκληρωμένες προτάσεις. Σκεφτείτε τις ερωτήσεις που είναι σχετικές με το προϊόν/ υπηρεσία που διαθέτετε
- Βρείτε περισσότερους δυνητικούς πελάτες που είναι διαθέσιμοι να «μιλήσουν»
Συγγραφή Άρθρου : Φιλαλίθη Ευτυχία