Η αύξηση των online πωλήσεων είναι ο βασικός στόχος αμέτρητων διαδικτυακών επιχειρήσεων, μικρών και μεγάλων. Είτε έχετε ένα μικρό διαδικτυακό κατάστημα με ηλεκτρονικά είδη είτε έναν κολοσσό, όπως το Amazon, το να αυξήσετε τις πωλήσεις σας μέσω των δυνατοτήτων που δίνει το διαδίκτυο είναι αυτό που σας ενδιαφέρει περισσότερο από όλα.
Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν δεκάδες τρόποι για να μπορέσετε να ξεχωρίσετε ανάμεσα στο πλήθος και να κερδίσετε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και περισσότερες πωλήσεις. Παρακάτω θα βρείτε ορισμένες συγκεκριμένες στρατηγικές που μπορείτε να εφαρμόσετε για να αυξήσετε τις online πωλήσεις σας.
Εντυπωσιάστε τους νέους πελάτες με ένα καλό Follow-Up Email
Δυστυχώς, για αρκετές επιχειρήσεις το customer experience τελειώνει μόλις έχουν στα χέρια τους τα χρήματα του πελάτη. Αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος, τουλάχιστον αν θέλετε αυτός ο πελάτης να ψωνίσει ξανά από εσάς. Για να αυξήσετε τον όγκο των διαδικτυακών σας πωλήσεων σιγουρευτείτε ότι ακολουθείτε μία προσεκτική, ευγενική και χρήσιμη follow-up διαδικασία για τους νέους πελάτες
Σαν μεγάλη fan των online αγορών και η ίδια, σας υπογράφω ότι για τους περισσότερους φανατικούς διαδικτυακούς αγοραστές παίζει σημαντικό ρόλο η διαδικασία που ακολουθούν τα καταστήματα μετά την αγορά.
Όταν κάποιος κάνει μία αγορά από το διαδίκτυο το εκτιμάει ιδιαιτέρως αν λάβει ένα email στο οποίο υπάρχουν συγκεντρωμένες όλες οι πληροφορίες σχετικά με την αγορά, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών παρακολούθησης της αποστολής (tracking code), πληροφορίες εξυπηρέτησης πελατών, link σε σχετικά προϊόντα.
Είναι λοιπόν σημαντικό να μην ξεχνάτε τους πελάτες σας αμέσως μόλις σας δώσουν τα στοιχεία της πιστωτικής τους κάρτας. Αντίθετα, όσο περισσότερη προσοχή τους δώσετε μετά από μία αγορά, τόσο πιο πιθανό είναι να γίνουν πιστοί πελάτες που διαδίδουν και στους φίλους τους πόσο καλοί είστε.
Εκμεταλλευθείτε το Remarketing
Είτε τρέχετε μία PPC (Pay Per Click) καμπάνια είτε μία διαφήμιση στο Facebook αν δεν εκμεταλλεύεστε το remarketing, χάνετε μία τεράστια ευκαιρία να κερδίσετε αυτούς που σας είδαν αλλά δεν έκαναν αμέσως μία αγορά από εσάς, κάτι πολύ σύνηθες στον κόσμο του E-commerce.
To remarketing αποτελεί μία από τις πιο αποτελεσματικές λύσεις στην αύξηση των online πωλήσεων. Όχι μόνο διατηρεί την μπράντα σας στο μυαλό των υποψήφιων πελατών αυξάνοντας έτσι την αναγνωρισιμότητά σας αλλά και αυξάνει κατά πολύ τις ευκαιρίες σας να κερδίσετε μία πώληση αφού απευθύνεται σε άτομα που ήδη έχει περάσει από το μυαλό τους να αγοράσουν κάτι από εσάς.
Μάθετε περισσότερα για το remarketing σε σχετικό άρθρο.
Χρησιμοποιήστε Ad Extensions στις διαφημίσεις σας
Οι διαφημίσεις AdWords σάς δίνουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε Ad Extensions, τα οποία κάνουν τις διαφημίσεις σας μεγαλύτερες, με περισσότερα σημεία για να κάνει κανείς click, με μεγαλύτερο CTR (click-through rate) και χωρίς έξτρα κόστος.
Στο παραπάνω παράδειγμα όταν κάποιος αναζητά ηλεκτρονικούς υπολογιστές, εμφανίζεται μία διαφήμιση με τρία επιπλέον σημεία για να κάνει κλικ ο χρήστης αναλόγως του τι τον ενδιαφέρει. Έτσι, γλιτώνει ένα βήμα και μπορεί πιο γρήγορα να βρει ακριβώς αυτό που ψάχνει.
Δημιουργήστε την αίσθηση του κατεπείγοντος
Είναι σίγουρα σημαντικό να είστε ειλικρινείς απέναντι στο κοινό σας για το ποιοι είστε και τι κάνετε αλλά κανείς δεν σας εμποδίζει από το να δημιουργήσετε την αίσθηση του κατεπείγοντος στους χρήστες σας έτσι ώστε να τους πείσετε να αγοράσουν από εσάς άμεσα.
Ειδικές προσφορές και προϊόντα περιορισμένης έκδοσης τραβούν το ενδιαφέρον των καταναλωτών και δημιουργούν το αίσθημα του κατεπείγοντος. Μπορείτε επίσης να προσφέρετε ένα οικονομικό κίνητρο στους πελάτες που ανταποκρίνονται άμεσα στις διαφημίσεις σας, όπως δωρεάν μεταφορικά ή κάποια έκπτωση.
Δώστε λιγότερες επιλογές
Αρκετοί πιστεύουν ότι όσο περισσότερα προϊόντα έχετε τόσο περισσότερες θα είναι και οι πωλήσεις. Όχι απαραίτητα. Σε αρκετές περιπτώσεις μία μεγάλη γκάμα επιλογών μπορεί, αντίθετα, να οδηγήσει σε αναποφασιστικότητα, κάτι που με τη σειρά του μπορεί να σημαίνει χαμένες πωλήσεις.
Αν έχετε μία μεγάλη γκάμα προϊόντων τότε σκεφτείτε να δομήσετε την ιστοσελίδα σας έτσι, ώστε να δίνετε κάθε φορά στους επισκέπτες περιορισμένες επιλογές. Μπορείτε για παράδειγμα να αυξήσετε τις κατηγορίες σας έτσι ώστε κάθε κατηγορία να περιλαμβάνει λιγότερα προϊόντα και να μπορεί και ο χρήστης να βρει ευκολότερα αυτό που ψάχνει ή μπορείτε να δώσετε έμφαση σε λιγότερα προϊόντα και να τα προβάλλετε μεμονωμένα.
Μειώστε τις απώλειες από τη διαδικασία Checkout
Σύμφωνα με το Business Insider, εμπόρευμα αξίας περίπου 4 τρισ. δολαρίων εγκαταλείφθηκε στο καλάθι αγορών σε ημιτελείς online αγορές. Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς ότι η διαδικασία του checkout είναι ζωτικής σημασίας για τα διαδικτυακά καταστήματα.
Θα πρέπει να το κάνετε όσο το δυνατόν πιο εύκολο για τους επισκέπτες σας να χρησιμοποιούν το site σας και να ολοκληρώνουν τις αγορές τους. Αφαιρέστε μη απαραίτητα βήματα στο ckeckout, παραλείψτε άχρηστα πεδία στις φόρμες, παρέχετε αρκετές δυνατότητες πληρωμής και επιτρέψτε στους χρήστες να ολοκληρώσουν μία αγορά χωρίς να κάνουν εγγραφή νέου χρήστη. Διαβάστε περισσότερα σε σχετικό άρθρο.
Επικοινωνήστε με τους πελάτες σας στα social media
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρονται ακριβώς για αυτό που υποδεικνύει το όνομά τους: κοινωνικοποίηση. Αν χρησιμοποιείτε τα social media απλώς και μόνο για να προωθείτε τα προϊόντα σας, τα χρησιμοποιείτε λάθος. Αργά ή γρήγορα θα κουράσετε τους χρήστες σας και θα θεωρήσουν τη σελίδα σας spam. Αντίθετα, μπορείτε να κερδίσετε brand awareness, engagement, την ικανοποίηση των πελατών αλλά και πωλήσεις αν χρησιμοποιήσετε τα social media προκειμένου να αναπτύξετε σχέσεις με τους πελάτες σας. Απευθυνθείτε επί προσωπικού στους πελάτες σας, απαντήστε σε ερωτήσεις τους και δώστε τους την προσοχή που χρειάζονται προκειμένου να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους.
Επενδύστε σε ποιοτικές φωτογραφίες προϊόντων
Υπάρχουν έρευνες που αποδεικνύουν ότι ένα πιάτο με καλή εμφάνιση, έχει στην πραγματικότητα καλύτερη γεύση από ένα κακό εμφανισιακά φαγητό. Το γεγονώς ότι καλώς ή κακώς η εμφάνιση μετράει πολύ για τους ανθρώπους, αποτελεί έναν λόγο για να επενδύσετε σε καλές φωτογραφίες προϊόντων.
Ανεξάρτητα από το τι πουλάτε, θα πρέπει οι φωτογραφίες σας να είναι δελεαστικές και καλής ανάλυσης καθώς επίσης και να παρουσιάζετε όσο το δυνατόν περισσότερες φωτογραφίες ανά προϊόν. Δεν χάνετε τίποτα να δοκιμάσετε να τοποθετήσετε φωτογραφίες προϊόντων από κάθε οπτική γωνία. Δεδομένου ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τα προϊόντα πριν τα αποκτήσουν, σκεφτείτε πόσο σημαντικό είναι για τους διαδικτυακούς σας πελάτες να έχουν όσο το δυνατόν καλύτερη εικόνα για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν.
Λάβετε υπόψιν τις καμπάνιες για κλήσεις
Αν οι διαφημίσεις σας αποσκοπούν στο να επικοινωνήσουν οι χρήστες μαζί σας, τότε σκεφτείτε το ενδεχόμενο να αφαιρέσετε εντελώς από τις καμπάνιες σας τις landing pages σας. Οι Call-Only καμπάνιες στο Facebook και στα AdWords αποτελούν καμπάνιες που έχουν ως στόχο να σας καλέσουν οι χρήστες και έτσι δεν έχει κανένα νόημα να τους στείλετε σε μία σελίδα στην οποία ούτως ή άλλως θα ψάξουν για τα στοιχεία επικοινωνίας σας.
Χρησιμοποιώντας διαφημίσεις “Call-Only” διευκολύνετε τους χρήστες να επικοινωνήσουν με την εταιρεία σας χωρίς να τους παρασύρετε σε άλλες σελίδες από τις οποίες μπορεί να φύγουν.
Δώστε μια ευκαιρία στα Gmail Ads
Οι διαφημίσεις στο Gmail αποτελούν έναν τρόπο να μπείτε στα εισερχόμενα χρηστών, χωρίς να γνωρίζετε το email τους. Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να το κάνετε αυτό είναι στοχεύοντας στα keywords ανταγωνιστών. Τα άτομα που βρίσκονται στην αγορά και ενδιαφέρονται για τους ανταγωνιστές σας, λαμνάνουν ήδη emails που αναφέρουν λέξεις κλειδιά που έχουν να κάνουν με τη μάρκα τους. Στοχεύοντας σε αυτές τις λέξεις κλειδιά ίσως καταφέρετε να τους αλλάξετε γνώμη.
Μάθετε από πού σας ήρθε (η πελατεία)
Η μελέτη των στατιστικών σας στοιχείων είναι κάτι που μόνο σε καλό μπορεί να σας βγει. Δεν λέμε να ζείτε από τα Analytics, αλλά το να γνωρίζετε ανά πάσα στιγμή ποιες είναι οι μεγαλύτερες πηγές επισκεψιμότητας είναι κάτι βασικό. Ενδέχεται μάλιστα ορισμένα στατιστικά να σας εκπλήξουν. Για παράδειγμα μπορεί η οργανική αναζήτηση να μην είναι το κορυφαίο κανάλι σας για πωλήσεις αλλά τα άτομα που σας βρίσκουν μέσω της οργανικής αναζήτησης και έπειτα βλέπουν μία διαφήμισή σας στο Facebook να είναι οι νούμερο ένα πελάτες σας. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να σημαίνει να αυξήσετε το budget στο Facebook remarketing.
Προωθήστε αυτό που σας κάνει διαφορετικούς
Η πικρή αλήθεια είναι ότι οι πελάτες σας δεν ενδιαφέρονται για εσάς ή για την εταιρεία σας. Θέλουν απλώς να βρουν μία λύση στο πρόβλημά τους ή να κάνουν τη ζωή τους καλύτερη με μία αγορά. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο θα πρέπει να τονίσετε στις marketing ενέργειές σας και στο περιεχόμενο του site σας το value proposition, δηλαδή αυτό που κάνει το προϊόν/υπηρεσία σας να διαφέρει από αυτά των ανταγωνιστικών εταιρειών.
Ουσιαστικά το value proposition αποτελεί τον λόγο που οι πελάτες θα έπρεπε να επιλέξουν να αγοράσουν από εσάς και μπορείτε να το βρείτε απαντώντας στις εξής ερωτήσεις:
- Πώς το προϊόν/υπηρεσία σας θα λύσει τα προβλήματα των πελατών;
- Ποια είναι τα συγκεκριμένα οφέλη που προσφέρει;
- Γιατί οι πελάτες πρέπει να το αποκτήσουν από εσάς και όχι από άλλη εταιρεία;
Υπάρχουν κι άλλες λεπτομέρειες που μπορεί να κάνουν τη διαφορά αλλά σε αυτό το άρθρο αναλύσαμε ορισμένα βασικά σημεία και απλές αλλαγές που μπορείτε να κάνετε ώστε να δείτε διαφορά στις πωλήσεις του e-shop σας.
Συντάκτρια: Μαρία Κρητικού