Και εκεί επάνω που τα έχετε όλα έτοιμα για τις τέλειες πωλήσεις (περιεχόμενο, καμπάνιες, ομάδα πωλήσεων, δείγματα/προϊόντα κλπ) εμφανίζονται τα AdWords. Και αναρωτιέστε «τι στο καλό σχέση έχει τώρα αυτό;» Κι αυτό είναι το πρόβλημα. Το ότι αναρωτιέστε.
Ας το κάνουμε λιγότερο γριφώδες.
Για τις περισσότερες επιχειρήσεις, τα στάδια της διαδικασίας πωλήσεων και η διαφήμιση συναντιούνται στην αρχή. Θα έπρεπε όμως να είναι έτσι ή μήπως χρειάζεται μια πιο δομική σχέση μεταξύ αυτών των δύο;
Ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα αφορά τη συνέπεια μεταξύ του κειμένου της διαφήμισης και της σελίδας προορισμού. Κάτι που είναι απόλυτα σωστό. Αλλά φτάνει; Μήπως χρειάζεται να εξασφαλίσουμε συνέργεια και στη δομή του όλου λογαριασμού με τα υπόλοιπα στάδια πωλήσεων; Αυτή η συνέπεια-συνέχεια είναι αυτή που θα αυξήσει το δείκτη ποιότητας και τους όγκους των πωλήσεων. Με άλλα λόγια η συνέπεια στο μήνυμα πρέπει να διέπει όχι μόνο το αρχικό διαφημιστικό κείμενο αλλά ό,τι αφορά πληρωμένη διαφήμιση.
Πάμε τώρα να σας δείξουμε τα μυστικά μας.
Όσον αφορά τις διαφημίσεις στη Google, υπάρχει μία έκφραση – ευαγγέλιο: quality score (δείκτης ποιότητας).
Αυτός λοιπόν επηρεάζεται από τη συνάφεια της διαφήμισης, τη συνάφεια των λέξεων-κλειδιά, την εμπειρία του χρήστη στη σελίδα προορισμού, το ιστορικό της απόδοσης και άλλους παράγοντες.
Αυτά που βρίσκονται μέσα στο κόκκινο πλαίσιο είναι αυτά που επηρεάζονται από το κοινό μήνυμα (συνέπεια). Αναλυτικότερα:
- Συνάφεια λέξεων-κλειδιά – πόσο στενά συνδέονται οι λέξεις που ποντάρετε με αυτές που χρησιμοποιούνται σε μία αναζήτηση
- Συνάφεια διαφήμισης – Η υπάρξη ή μη του όρου αναζήτησης στο κείμενο της διαφήμισης
- Συνάφεια της σελίδας προορισμού – Η υπάρξη ή μη του όρου αναζήτησης στο κείμενο της σελίδας προορισμού
Όταν όλα αυτά ευθυγραμμιστούν και μάλιστα για μεγάλο χρονικό διάστημα, η Google δεν μπορεί παρά να το επιβραβεύσει με έναν υψηλό δείκτη ποιότητας, ο οποίος επηρεάζει ευθέως το κόστος ανά κλικ.
Συμβουλή 1η: Εναρμονίστε καμπάνιες και στάδια πώλησης
Υπάρχουν τρία βασικά στάδια στη διαδικασία πωλήσεων: το επάνω είναι αυτό που φέρνει κόσμο στο site σας, το μεσαίο είναι αυτό που συντηρεί τα υπάρχοντα leads και το κάτω που είναι αυτό κατά το οποίο ο πελάτης σας διαιλέγει. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι η καμπάνια σας χρειάζεται διαφορετική διαφήμιση για κάθε στάδιο πώλησης ώστε να «πιάσει» όλους τους δυνητικούς πελάτες.
Συμβουλή 2η: Μία λέξη κλειδί για κάθε γκρουπ διαφήμισης (SKAG)
Μία λέξη/φράση-κλειδί να αντιστοιχεί σε μία διαφήμιση γιατί έτσι αυξάνει ο δείκτης ποιότητας αφού μία λέξη κλειδί δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ικανοποιητικά περισσότερους όρους αναζήτησης. Προσοχή: μία λέξη/φράση-κλειδί, τρεις τρόποι αντιστοίχισης!
Συμβουλή 3η: Μην πληρώνετε για όρους αναζήτησης που δεν αποφέρουν πωλήσεις
Οι αναζητήσεις στο Google δεν οδηγούν όλες σε συναλλαγές. Κάποιες έχουν πληροφοριακό χαρακτήρα και άρα δεν χρειάζεται να χάνετε χρήματα πληρώνοντας τες.
Συμβουλή 4η: Ορίστε αρνητικές λέξεις κλειδιά
Υπάρχουν όροι αναζήτησης που σαφώς δεν οδηγούν σε συναλλαγές και αυτές πρέπει να οριστούν ως αρνητικές ώστε να ελαχιστοποιηθεί η δαπάνη και να αυξηθεί η συνάφεια.
Συμβουλή 5η: Στοχεύστε!
Όσο πιο σωστά στοχεύσετε την καμπάνια σας τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχετε.
Συντάκτρια: Φιλαλίθη Ευτυχία