6 λόγοι για τους οποίους το Community management είναι σημαντικό

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Τι είναι το Community management;

To community management ασχολείται απευθείας με την κοινότητά σας στα social media, απαντώντας σε σχόλια και ερωτήσεις, συμμετέχοντας σε συζητήσεις αλλά και αποτρέποντας ή διαχειρίζοντας μια κρίση, με σκοπό να ικανοποιηθούν οι ανάγκες του online κοινού σας. Έτσι αναπτύσσεται μια σχέση ανάμεσα σε εσάς και ακόλουθους των Social Media σελίδων, είναι ένα σημαντικό κομμάτι του Social Media Marketing και δεν πρέπει να παραβλέπεται.

  Ένα από τα κύρια απαιτούμενα του community management είναι το Social Listening, στην πράξη πρέπει να παρακολουθείτε τα Social Media για αναφορές στο Brand σας, σε προϊόντα σας, αλλά και σε προϊόντα & ανταγωνιστικά brands. Επίσης μέσα από το Social Listening μπορείτε να βλέπετε Posts-συζητήσεις που γίνονται σε σχετικά “θέματα” με το δικό σας αντικείμενο, έτσι ώστε να μπορείτε να συμμετέχετε στις συγκεκριμένες συζητήσεις και να δείξετε το expertise σας. Η αρχή γίνεται με λίγη έρευνα για το τι ενδιαφέρει τον πελάτης σας, ποιοι είναι οι κύριοι ανταγωνιστές σας αλλά και σε ποια Social Media επικοινωνεί κυρίως ο δυνητικός πελάτης σας.

Πηγή: canva.com​

Γιατί έχει σημασία το Community management;

Εκτός από τις πρόσθετες πληροφορίες που μαθαίνετε για το κοινό σας,το community management είναι σημαντικό για έξι βασικούς λόγους:

1. Συνάφεια

 Το Διαδίκτυο είναι ένας εξελισσόμενος χώρος που αλλάζει κάθε μέρα, όμως το brand σας δεν μπορεί να αλλάζει. Χρειάζεστε λοιπόν, έναν τρόπο για να συμβαδίζετε με την πληθώρα πληροφοριών που δέχονται οι followers σας καθημερινά. Ένας τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να προσθέσετε τη γνώμη σας σε ενα trending conversation. Αυτό τραβάει τα βλέμματα προς το brand σας, καθώς δείχνει πως ασχολείστε με τα θέματα που αφορούν την επικαιρότητα και δεν είστε ένας απλός παρατηρητής.

2. Αξιοπιστία

 Οι πληροφορίες, οι γνώσεις και οι συμβουλές σε ένα θέμα, προσθέτουν κύρος στο brand σας και η γνώμη σας γίνεται πιο πολύτιμη όσο περισσότερο συμβάλλετε σε conversations. Ένας τρόπος να αναγνωριστείς ως expert στον τομέα σου είναι να ενεργήσεις σαν να είσαι ήδη. Γιατί αυτό το βήμα είναι τόσο σημαντικό για την social στρατηγική σας; Οι followers παραμένουν πιστοί στα brands που εμπιστεύονται. Έτσι, προσθέτοντας αξιοπιστία στο brand σας δημιουργείται ένα χώρο όπου οι άνθρωποι θα αισθάνονται αυτοπεποίθηση και ασφάλεια να ξανά επισκεφτούν.

Πηγή: newsfeed.org

3. Εξανθρωπισμός

 Οι αυτοματοποιημένες απαντήσεις είναι λιγότερο πιθανό να δημιουργήσουν μια καλή εντύπωση στο κοινό σας. Η συναισθηματική γλώσσα είναι το κλειδί για να μετατρέψει την συνομιλία σας σε ανθρώπινη, πραγματική και γνήσια. Κάντε ερωτήσεις, δώστε προσοχή στη συμπεριφορά του κοινού σας και εμπλέξτε τον εαυτό σας στα ενδιαφέροντά τους. Ο εξανθρωπισμός του brand σας περιλαμβάνει το να είστε ανοιχτοί και να συνδέεστε με το κοινό σας μέσω πραγματικής συνομιλίας. Οι προσωπικές, πραγματικές σχέσεις διατηρούν την ενεργή σας δράση στο διαδίκτυο, οπότε φροντίστε να μιλήσετε σαν άνθρωπος, όχι σαν εταιρικό ρομπότ, και οι σωστοί άνθρωποι θα αρχίσουν να σας παρατηρούν. Η αυθεντικότητα είναι αυτό που μετατρέπει έναν one-time buyer σε πιστό πελάτη ενός brand.

  4.Ηγεσία

  Είναι τόσο εύκολο να πέσετε στην παγίδα του να μιλάτε μόνο για τα προϊόντα σας, το brand σας ή το πόσο μοναδικές είναι οι υπηρεσίες σας.  Συμμετέχοντας σε conversations σχετικα με τον κλάδο σας και παρέχοντας ιδέες που προκαλούν σκέψη, θα βρίσκεστε σταθερά σε θέση ηγεσίας έναντι του ανταγωνισμού.

5. Συσχέτιση

  Όταν αναζητάτε κάτι στο διαδίκτυο, πιθανότατα πηγαίνετε αμέσως στην Google χωρίς να σκεφτείτε τις άλλες μηχανές αναζήτησης εκεί έξω, επειδή η Google κυριαρχεί στον κλάδο της, σωστά; Αυτό είναι ένα παράδειγμα συσχέτισης, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των internet users έχει συνδέσει την google με την καλύτερη μηχανή αναζήτησης. Έτσι, συνδέοντας τον εαυτό σας με συγκεκριμένα θέματα που σχετίζονται με το brand σας στο διαδίκτυο, οι καταναλωτές θα αρχίσουν υποσυνείδητα να συσχετίζουν την επωνυμία σας με αυτόν τον τομέα.

6. Δημιουργία σχέσεων

Σκεφτείτε το comment section ως ένα virtual room που σας δίνει το τέλειο βήμα για να μιλήσετε απευθείας σε ένα δυνητικό πελάτη, με τον οποίο δεν έχετε αλλο τρόπο επικοινωνίας. Όσες περισσότερες συζητήσεις έχετε στο διαδίκτυο, τόσες περισσότερες σχέσεις δημιουργείτε με τους υποψήφιους πελάτες σας. Χρησιμοποιήστε αυτή την ευκαιρία για να κατανοήσετε καλύτερα τι ψάχνουν οι πελάτες σας. Αυτό με τη σειρά του, θα αυξήσει την αναγνωρισιμότητα του Brand σας καθώς θα αρχίσετε να δημιουργείτε όλο και μεγαλύτερο κοινό που ενδιαφέρεται για αυτά που έχετε να πείτε.

Πηγή: blog.fanpagekarma.com

 

Πώς θα χρησιμοποιήσετε το Community management;

Για να ξεκινήσετε την ενσωμάτωση του community management στη στρατηγική του marketing, σας συνιστούμε να ακολουθήσετε τον παρακάτω κανόνα 3 βημάτων:

Βήμα 1: Παρακολούθηση

  Δείτε τις λέξεις-κλειδιά, τα hashtag, τις ειδήσεις, τους influencers και τα trends που συζητούνται στον κλάδο σας, σε κάθε social platform που στοχεύει το brand σας. Μάθετε ποιος αναφέρει και αλληλεπιδρά με τo brand σας. Μάθετε ποιοι είναι οι βασικοί social ambassadors εντός της εταιρείας σας και προτείνετε τους να συμμετάσχουν σε διάφορα communities στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με την Hootsuite, το LinkedIn διαπίστωσε ότι οι υπάλληλοι μιας εταιρείας τείνουν να έχουν 10 φορές περισσότερους followers από την ίδια την εταιρεία, οπότε μην χάσετε την ευκαιρία να επισημάνετε το brand σας και σε αυτους.

Βήμα 2: Δέσμευση

  Το αποτελεσματικό community management έχει να κάνει με την προληπτική δράση: share περιεχομένου, συμμετοχή σε Facebook/LinkedIn groups, απάντηση σε comments και εύρεση σχετικών post/συνομιλιών, είναι μερικές από τις δράσεις αυτές. Σκεφτείτε τρόπους αλληλεπίδρασης εκτός από τα social media, όπως συμμετοχή σε online events. Μην ξεχνάτε πως το σωστό μήνυμα, στο σωστό άτομο την σωστή στιγμή, είναι αυτό που προσπαθείτε να πετύχετε.

Βήμα 3: Στατιστικές μετρήσεις

  Βεβαιωθείτε ότι καταγράφετε και αναφέρετε τις συνομιλίες, τα likes και τα reshares. Εξετάστε μετρήσεις όπως ο αριθμός των followers που είχατε πριν προσθέσετε το community management στην σας στρατηγική σας, σε σύγκριση με τον πρώτο μήνα που το εφαρμόσατε. Με τι ασχολείται περισσότερο το κοινό σας; Polls ή video content; Αυτές είναι σημαντικές ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας κατά την εξέταση της αποτελεσματικότητας του community management. Γι’αυτό το λόγο οι μετρήσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές.

Εκτός από την αύξηση της αναγνωρισιμότητας που προσφέρει το community management, σας δίνεται η ευκαιρία να κατανοήσετε το κοινό σας και να βελτιώσετε το brand σας, βάση των ενδιαφερόντων του. Έτσι η επιρροή σας θα αρχίσει να μεγαλώνει, καθώς όλο και περισσότερες ομάδες ατόμων θα βρίσκουν το κατάλληλο brand που τους αντιπροσωπεύει απόλυτα. Αξίζει λοιπόν, να ενσωματώσετε το community management στην στρατηγική  σας;

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops