Εάν διαφημίζεστε online, με οποιοδήποτε μέσο, σίγουρα έχετε αναρωτηθεί πώς μπορείτε να μετρήσετε τις offline πωλήσεις σας, που ήρθαν μέσω τηλεφώνου, από επίσκεψη στο φυσικό σας κατάστημα ή κατόπιν μιας συνάντησης.
Σίγουρα δεν είναι καθόλου εύκολο να υπολογιστεί αυτό το ROI. Διότι, πώς θα γνωρίζετε ποια είναι η επιστροφή στην επένδυση που έχετε κάνει στις online διαφημίσεις, όταν αυτή έρχεται με τρόπους που δεν συνδέονται άμεσα με την online παρουσία σας;
Είναι αρκετά σημαντικό, όμως, να υπολογίσετε το Return on Investment (ROI), καθώς είναι απαραίτητο να μετρηθούν οι πωλήσεις ή έστω η τάση αυτών, καθώς τρέχει μία online διαφημιστική καμπάνια. Μόνο έτσι θα μπορέσετε να βελτιστοποιήσετε τις διαφημίσεις σας, να γνωρίζετε τι ακριβώς λειτουργεί και να το προσαρμόσετε καταλλήλως.
Εάν οι πωλήσεις σας γίνονται κυρίως online, τότε είναι πολύ εύκολο να μετρήσετε την αποτελεσματικότητα της διαφημιστικής σας καμπάνιας με εργαλεία, όπως το Google Analytics. Εάν όμως η πώληση έγινε τηλεφωνικά ή με κατ΄ ιδίαν επικοινωνία, τότε αυτές οι μετρήσεις δε μπορούν να φανούν με τον ίδιο τρόπο.
Υπάρχουν, ωστόσο, σίγουρες και δοκιμασμένες πρακτικές, για να μετρήσετε και να καταγράψετε τις offline πωλήσεις σας που ήρθαν από τις ενέργειές σας online. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά παρακάτω.
Μετρήστε τις επισκέψεις του χάρτη του καταστήματός σας
Οι περισσότεροι έχετε έναν Google Map στο site σας. Μπορείτε να μετρήσετε τις επισκέψεις στην σελίδα αυτή, ξεχωρίζοντας την από την φόρμα επικοινωνίας.
Με αυτόν τον τρόπο, θα γνωρίζετε ποιοι χρήστες ενδιαφέρθηκαν για τη διεύθυνση του φυσικού σας καταστήματος, οπότε είναι και πολύ πιθανό να το επισκεφτούν.
Εμφανίστε στο site σας ένα μοναδικό τηλέφωνο
Μπορείτε να αποκτήσετε μία ξεχωριστή γραμμή, η οποία θα υπάρχει μόνο στο site σας, όχι σε κάρτες ή φυλλάδια. Έτσι, θα ξέρετε ότι όποιος παραγγέλνει μέσω αυτής της γραμμής, σας έμαθε online.
Χρησιμοποιήστε ειδικά κουπόνια ή προσφορές
Πέρα από τις αυτόματες online εκπτώσεις, μπορείτε να φροντίσετε και για εκείνους που επιλέγουν να ψωνίσουν online, φτιάχνοντας ειδικά κουπόνια, που μπορούν να τα εκτυπώσουν και να τα προσκομίσουν στο κατάστημα.
Φροντίστε αυτά τα κουπόνια να διανέμονται μόνο online, ώστε να ξέρετε πού οφείλεται η offline πώληση.
Συνδυάστε τα online αποτελέσματα με τα offline
Εάν έχετε διαφημιστική καμπάνια με Google Ads, τότε είναι αρκετά χρήσιμο να δείτε την δυνατότητα που παρέχει, για offline conversion tracking. Με μία προσθήκη κώδικα στο site σας και ένα απλό υπολογιστικό φύλλο (excel, csv), μπορείτε να καταγράφετε και να μετράτε και τις offline πωλήσεις, οι οποίες θα προσμετρώνται στις υπόλοιπες που γίνονται online.
Ρωτήστε τους πελάτες σας
Η πιο κλασική και απλή μέθοδος είναι να ρωτήσετε τον πελάτη πού σας βρήκε. Είτε ήρθε στο κατάστημα σας, είτε πήρε τηλέφωνο, ρωτήστε τον πού έμαθε για εσάς.
Μία παραλλαγή αυτής της μεθόδου είναι να τρέξετε κάποια online έρευνα. Μπορείτε να ενσωματώσετε μία τέτοια έρευνα στο site σας, ρωτώντας τους επισκέπτες σας αν επιλέγουν να αγοράσουν online ή offline.
Πειραματιστείτε!
Δοκιμάστε να τρέξετε μία online διαφημιστική καμπάνια, και μετρήστε τις offline πωλήσεις που γίνονται εκείνη την περίοδο. Έπειτα, σταματήστε τη διαφημιστική καμπάνια και μετρήστε και πάλι τις πωλήσεις, ώστε να δείτε την διαφορά.
Σε αυτή τη περίπτωση, προσέξτε οι μετρήσεις να γίνουν σε περιόδους που τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας έχουν ίδια ζήτηση.
Εξατομικεύστε την καμπάνια
Η λογική πίσω από αυτή τη μέθοδο είναι η εξής. Δημιουργούμε μια καμπάνια, η οποία έχει πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (π.χ. απευθύνεται σε συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, προωθεί συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων κλπ).
Στη συνέχεια, το κλειδί είναι η σύγκριση. Να συγκρίνετε, δηλαδή, τις offline πωλήσεις σε αυτή την κατηγορία προϊόντων τη χρονική περίοδο που τρέχει η καμπάνια σε σχέση με παλαιότερα. Η διαφορά με την ακριβώς προηγούμενη μέθοδο του πειραματισμού είναι ότι δεν χρειάζεται να διακόψετε την καμπάνια ούτε να περιμένετε, για να συγκρίνετε.
Απλώς, κοιτάτε πώς είναι οι πωλήσεις σας τώρα σε σχέση, για παράδειγμα, με ακριβώς ένα χρόνο πριν (άρα στην ίδια χρονική περίοδο) σε έναν συγκεκριμένο τύπο προϊόντων.
Γενικότερα, έχετε υπόψη σας πως δεν υπάρχει 100% ακριβής τρόπος να μετρήσετε τις offline πωλήσεις που οφείλονται σε online μεθόδους. Αυτό που έχει σημασία, είναι να παρατηρείτε τις τάσεις των πωλήσεων και να φροντίζετε να κάνετε online ενέργειες που αυξάνουν αυτή την τάση.
Άλλωστε, η omnichannel στρατηγική έχει ορισμένες τέτοιου είδους προκλήσεις, όμως από την άλλη είναι πολύ σημαντικό να προσεγγίζετε τους πελάτες σας τόσο online όσο και offline. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα και να σχεδιάσουμε μαζί μια πολυδιάστατη στρατηγική που θα αυξήσει θεαματικά τις πωλήσεις σας, επικοινωνήστε μαζί μας!