6 λάθη στο digital marketing που κάνουν οι startup επιχειρήσεις

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Συντάκτρια: Μαρία Κρητικού

 

Ανεξάρτητα από το τι είδους επιχείρηση έχετε, κάποια λάθη είναι αναπόφευκτα. Αλλά ιδιαίτερα οι νεοφυείς επιχειρήσεις έχουν να αντιμετωπίσουν ένα σορό προκλήσεις όσον αφορά στο digital marketing: περιορισμένο budget, μικρό δυναμικό και αυξημένη ανάγκη για brand awareness, δηλαδή αύξηση της αναγνωρισιμότητας.

Ένα ακόμη μειονέκτημα των startup είναι ότι δεν έχουν ήδη κάνει ορισμένες δοκιμές προκειμένου να έχουν μια εικόνα για το ποιες τεχνικές είναι περισσότερο αποτελεσματικές για την καθεμιά. Έτσι δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν πότε και πώς θα πρέπει να επενδύσουν τα χρήματά τους για να έχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Παρακάτω θα βρείτε ορισμένα συνηθισμένα λάθη στο digital marketing που κάνουν οι νέες επιχειρήσεις και πώς να τα αποφύγετε.

 

1. Μπαίνετε στα βαθιά πολύ γρήγορα

Ίσως σκέφτεστε ότι θα κατακτήσετε τη βιομηχανία με μία δυνατή διαφήμιση ή με το πιο εντυπωσιακό περίπτερο στην επόμενη εμπορική έκθεση. Χαλαρώστε. Πρέπει να χαλιναγωγήσετε τις ορμές σας και να το πάτε βήμα-βήμα. Δεν θέλετε να ξοδέψετε το budget σας τόσο σύντομα. Αν κάνετε το λάθος να ξοδέψετε πολλά χρήματα πολύ σύντομα, το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί είναι… να μην συμβεί τίποτα, τουτέστιν να μην έχετε καθόλου αποτελέσματα. Το αμέσως χειρότερο που μπορεί να συμβεί είναι η στρατηγική σας να έχει τεράστια επιτυχία αλλά να μην είστε σε θέση να ανταποκριθείτε στην ζήτηση.

Σκεφτείτε ότι δεν ξέρετε ακόμα ποια πλατφόρμα είναι πιο αποτελεσματική για εσάς αφού δεν είχατε ακόμα την ευκαιρία για δοκιμές. Επομένως στην ουσία “τζογάρετε” σε αυτό που πιστεύετε ότι θα πάει καλά.

Αφιερώστε χρόνο στο να τεστάρετε το κοινό σας, βρείτε ποιοι είναι οι ενδεχόμενοι πελάτες σας και ξοδέψτε μικρά ποσά σε καμπάνιες με την σωστή στόχευση. Επενδύστε μέρος του χρόνου και του budget σας στο περιεχόμενο και στο content marketing και χρησιμοποιήστε για αρχή ορισμένες δωρεάν τακτικές, όπως τα social media, τα Δελτία Τύπου και το email marketing.

 

2. Δεν έχετε (ένα καλό) πλάνο

Υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι για να προωθήσει κανείς διαδικτυακά την επιχείρησή του αλλά ποιος είναι αποτελεσματικός και ποιος όχι εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Προτού επιλέξετε έναν τρόπο διαδικτυακής διαφήμισης είναι σημαντικό να δημιουργήσετε ένα marketing πλάνο προκειμένου να καθορίσετε το κοινό σας και να αποφασίσετε με ποιες πλατφόρμες θα ξεκινήσετε. Είναι πιθανό το κοινό σας να αποτελείται από αρκετές ομάδες στόχευσης και το κάθε κοινό ενδεχομένως να έχει και το δικό του κανάλι. Για παράδειγμα μπορεί το κοινό σας να αποτελείται από εγκύους και από νέες μαμάδες και στην πρώτη περίπτωση να δουλεύει καλύτερα το Facebook ενώ στη δεύτερη το Youtube.

Για να δημιουργήσετε μία αποτελεσματική στρατηγική digital marketing θα πρέπει να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:

  • Καθορίστε τους στόχους σας
  • Βρείτε ποιο είναι το κοινό σας
  • Καταλήξτε σε ένα προωθητικό
  • Επιλέξτε τη σωστή πλατφόρμα διαφήμισης
  • Προσελκύστε υποψήφιους πελάτες
  • Κάντε τους να αγοράσουν
  • Μετρήστε τα αποτελέσματα της καμπάνιας σας

 

3. Δεν επενδύετε καθόλου ή επενδύετε πολύ σε ανθρώπινο δυναμικό

i can do it

Το marketing είναι κάτι που απαιτεί χρόνο, γνώσεις και συνεχή ενημέρωση. Αν έχετε τον χρόνο να ασχοληθείτε σοβαρά, τότε το να ξεκινήσετε για αρχή να “τρέχετε” μόνοι σας το marketing δεν είναι αναγκαστικά κακή ιδέα. Αν όμως πιστεύετε ότι το digital marketing είναι μία εύκολη υπόθεση και αρκεί κάτι τύπου να ποστάρετε στο Facebook μία φωτογραφία την εβδομάδα, τότε θα απογοητευτείτε από τα αποτελέσματα και ενδεχομένως να θεωρήσετε ότι οποιαδήποτε marketing ενέργεια θα είναι ανώφελη. Αν δεν έχετε το χρόνο ή τις γνώσεις να ασχοληθείτε προσωπικά με το digital marketing τότε καλό θα είναι να αφήσετε τα πράγματα στους ειδικούς.

Από την άλλη πλευρά, είναι δελεαστικό να σκέφτεστε να κάνετε μία καλή επένδυση για μία μεγάλη ομάδα marketing ώστε να κυριαρχήσετε σε όλους τους τομείς της διαδικτυακής διαφήμισης αλλά ούτε αυτό είναι σωστό. Ο μόνος λόγος για να προχωρήσετε σε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού είναι αφού πρώτα έχετε εξαντλήσει τις πιο οικονομικές λύσεις διαδικτυακής προώθησης ή όταν δεν έχετε τον χρόνο να ασχοληθείτε. Οικονομικές λύσεις αποτελούν οι εταιρείες διαδικτυακής προώθησης, όπως η GIM ή ελεύθεροι επαγγελματίες. Το ειδικευμένο, μη μόνιμο προσωπικό θα σας φέρει μεγαλύτερα αποτελέσματα με μικρότερο κόστος σε σχέση με την πρόσληψη ενός μόνιμου προσωπικού πλήρους απασχόλησης.

 

4. Δεν κάνετε remarketing

Το remarketing ή retargeting αποτελεί διαφήμιση που στοχεύσει σε άτομα που έφυγαν από το site σας και δεν ολοκλήρωσαν μία αγορά. Είναι γνωστό για τα υψηλά ποσοστά μετατροπών/αγορών με χαμηλό κόστος ανά μετατροπή.

Η διαδικασία του remarketing:

  • Οι χρήστες κάνουν click σε μία διαφήμιση, π.χ. στο Google
  • Δεν ολοκληρώνουν κάποια αγορά
  • Τους δείχνετε ξανά διαφημίσεις στο Google
  • Κάποιοι κάνουν μία αγορά

Ακόμα πιο αποτελεσματικό είναι το remarketing σε πολλαπλά κανάλια (cross-channel remarketing).

Η διαδικασία του cross-channel remarketing:

Οι χρήστες κάνουν click σε μία διαφήμιση, π.χ. στο Google

  • Δεν ολοκληρώνουν κάποια αγορά
  • Τους δείχνετε ξανά διαφημίσεις στο Google, στο Facebook και στο Twitter
  • Κάποιοι κάνουν μία αγορά
  • Οι χρήστες πιστεύουν ότι πρόκειται για πολύ μεγάλη εταιρεία αφού την βλέπουν παντού

Με λίγα λόγια το cross-channel remarketing στοχεύσει σε άτομα που δεν ολοκλήρωσαν μία αγορά και το κάνει μέσα από μία διαφορετική πλατφόρμα. Έτσι, χρήστες που σας επισκέφθηκαν μέσω του Google και είδαν τι προσφέρετε, θα σας βλέπουν πλέον και στο Facebook, μαζί με φωτογραφίες αγαπημένων τους προσώπων.

Διαβάστε περισσότερες συμβουλές για το remarketing σε σχετικό άρθρο.

 

5. Ακούτε πολλές απόψεις

Στο marketing όλοι έχουν μία άποψη. Ωστόσο αν ζητάτε την γνώμη όλων θα καταλήξετε να αφιερώνετε ατέλειωτες ώρες σε brainstorming και να καθυστερείτε να οριστικοποιήσετε το οτιδήποτε. Αποδεχθείτε ότι δεν θα μπορέσετε ποτέ να τους έχετε όλους ευχαριστημένους και ότι δεν χρειάζεται να συμβουλεύεστε κάθε υπάλληλο και συγγενή για κάποια ιδέα. Αυτό που θα πρέπει να κάνετε είναι να καθορίσετε τις τρέχουσες ανάγκες σας, το budget σας, τους στόχους και τις αδυναμίες σας και να εμπιστευτείτε τις καμπάνιες σας στα άτομα που πληρώνετε για να το κάνουν.

 

6. Δεν μετράτε τα αποτελέσματα

Όταν ξοδεύετε χρήματα στο marketing πρέπει να γνωρίζετε και τι έγινε με αυτά. Αν δεν παρακολουθείτε τα αποτελέσματα της κάθε καμπάνιας σας δεν θα μπορείτε να ξέρετε αν είχε αποτελέσμα η επένδυσή σας (Return on Investment – ROI).

Χρησιμοποιήστε στις διαφημίσεις σας codes/pixels, ειδικά URLs, μην φοβηθείτε να ρωτήσετε τους πελάτες σας από πού σας βρήκαν και μελετήστε όσα στατιστικά έχετε για κάθε καμπάνια που τρέξατε. Κάτι τέτοιο θα σας βοηθήσει όχι μόνο να δείτε κατά πόσο σας συνέφερε η συγκεκριμένη καμπάνια αλλά και να καταλήξετε σε ποιες στρατηγικές είναι πιο αποτελεσματικές για εσάς.

 

Οι startup επιχειρήσεις είναι εύκολο να πέσουν στα παραπάνω λάθη ακούσια. Και μπορεί κάποια από αυτά να μην είναι τραγικά αν δεν έχετε επενδύσει πολλά χρήματα αλλά αρκετές είναι οι νέες επιχειρήσεις που έχουν πληρώσει βαρύ τίμημα. Αντίθετα τα low-cost λάθη και οι πειραματισμοί είναι κάτι που θα σας βοηθήσει να κάνετε καλύτερες κινήσεις και να έχετε καλύτερα αποτελέσματα με μικρότερο κόστος. Σε κάθε περίπτωση αν δεν είστε σίγουροι για τις ενέργειες που θέλετε να κάνετε, καλύτερα είναι να απευθύνεστε στους ειδικούς. 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops