Όσο το engagement των χρηστών μειώνεται στο Facebook, τόσο δυσκολότερο είναι για τις σελίδες των brands να κερδίσουν likes. Ωστόσο, η προσπάθεια για να αυξήσετε τα likes της σελίδας σας στο facebook αποτελεί έναν στόχο που θα πρέπει να περιλαμβάνεται στην στρατηγική καθε επιχείρησης. Κάθε νέο like στη σελίδα σας δεν είναι απλώς ένας αριθμός που βελτιώνει τα στατιστικά σας. Υποδεικνύει έναν νέο δυνητικό πελάτη, ένα πραγματικό πρόσωπο που δείχνει ενδιαφέρον προς την επιχείρησή σας και που έχει ανοίξει έναν δίαυλο επικοινωνίας μαζί σας.
Πώς, λοιπόν, θα καταφέρετε να αυξήσετε τα likes και κατ’ επέκταση το engagement της σελίδας σας στο Facebook; Ας δούμε παρακάτω τις πιο δοκιμασμένες και αποτελεσματικές πρακτικές.
1. Διαγωνισμοί
Οι διαγωνισμοί στο Facebook αποτελούν έναν από τους πιο εύκολους τρόπους για να φέρετε νέους fan. Το δέλεαρ ενός μεγάλου βραβείου κάνει τα νέα likes να έρχονται εύκολα.
Ένας επιτυχημένος διαγωνισμός στο facebook φέρνει engagement και brand awareness, ενώ αν οι χρήστες ενδιαφέρονται πραγματικά για τη σελίδα σας, θα κάνουν like έστω κι αν δεν είναι υποχρεωτικό.
Ο πιο εύκολος και φθηνός τρόπος για να «τρέξετε» έναν διαγωνισμό είναι με ένα post στο timeline σας. Οι συμμετοχές μπορεί να γίνονται με like, comment, ποστάρισμα φωτογραφίας κτλ.
Τον διαγωνισμό μπορείτε να την προωθήσετε και στο site σας με banner, αλλά και με διαφημίσεις στο Facebook, (για παράδειγμα με promoted post) και σε directories διαγωνισμών.
2. Κουπόνια
Τα εκπτωτικά κουπόνια αποτελούν μία πολύ αποδοτική μέθοδο προώθησης. Ακόμα και κάτι μικρό, όπως ένα κουπόνι έκπτωσης 10%, δίνει στα άτομα ένα κίνητρο να αγοράσουν, ενώ προκειμένου να τα αποκτήσουν θα είναι διατεθειμένοι να πατήσουν ένα απλό like.
Υπάρχουν αρκετές υπηρεσίες, όπως το Woobox, που προσφέρουν εφαρμογές με τη δυνατότητα να δημιουργήσετε κουπόνια στο Facebook και συμπεριλαμβάνουν ένα αναδυόμενο παράθυρο, στο οποίο ζητείται το Like.
Για περισσοτερα διαβάστε επίσης: Πως να αυξήσετε τις πωλήσεις σας μέσω Facebook με τη χρήση κουπονιών
3. Διαφημίσεις στο Facebook
Τα facebook ads αποτελούν έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να αυξήσετε τα likes της σελίδας σας στο facebook, καθώς είναι εγγυημένη η προβολή σας σε ένα στοχευμένο κοινό.
Μία διαφήμιση στο Facebook σάς επιτρέπει να προβάλετε το brand σας αποκλειστικά στο κοινό που θέλετε και θα εμφανιστεί στο News Feed των χρηστών. Οι χρήστες αυτοί δεν σημαίνει ότι σίγουρα θα ενδιαφέρονται για την εταιρεία σας αλλά όσο πιο καλή στόχευση κάνετε και όσο μεγαλύτερο είναι το δέλεαρ που θα τους δώσετε στη διαφήμισή σας τόσο πιθανότερο είναι να σας κάνουν Like.
Αρκετά αποτελεσματικά στην συλλογή νέων Like είναι και τα Promoted Posts. Αν έχετε ένα πολύ καλό post ή κάτι δελεαστικό, όπως ένας διαγωνισμός ή ένα αστείο βίντεο, οι προωθημένες αναρτήσεις θα εμφανιστούν περισσότερο στους φίλους της Σελίδας σας, στους φίλους των φίλων σας και σε άτομα στα οποία θέλετε εσείς να στοχεύσετε που έχουν πατήσει Like στο post σας.
4. Προσθήκη Like Box στο site σας
Η πιο κλασική στρατηγική για να αυξήσετε τα Like στη Σελίδα σας είναι προσθέτοντας ένα Like Box ή ένα Like Button στο site σας. Έτσι, θα δώσετε τη δυνατότητα στους χρήστες σας να κάνουν Like στη Σελίδα σας από το ίδιο το site σας με ένα μόνο βήμα, χωρίς δηλαδή να χρειαστεί να μεταφερθούν από το site σας, στη σελίδα σας στο Facebook.
Το Like Box, μπορείτε να το προσαρμόσετε μάλιστα έτσι ώστε να ταιριάζει με τα χρώματα του brand. Αν επιλέξετε το Like Button, τοποθετήστε το σε εμφανές σημείο. Δεν θα σας φέρει χιλιάδες Likes, αλλά δεν βλάπτει σε τίποτα να το έχετε. Οι περισσότεροι μάλιστα χρήστες που θα δουν τη σελίδα σας και θα ενδιαφερθούν για αυτήν, πιθανότατα θα το αναζητήσουν.
5. Ολοκληρώστε το Προφίλ της Σελίδας σας
Η Facebook σελίδα σας είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν τα άτομα όταν σας επισκέπτονται στο Facebook. Προκειμένου να σας κάνουν Like θα πρέπει τους πείσετε. Βεβαιωθείτε λοιπόν ότι έχετε δημιουργήσει μία αξιοπρεπή και δελεαστική σελίδα.
Φωτογραφία εξωφύλλου
Δημιουργήστε μία ξεκάθαρη φωτογραφία εξωφύλλου που θα κάνει τους χρήστες να καταλάβουν ποιοι είστε και τι κάνετε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.
Tips:
- Χρησιμοποιήστε μια εικόνα τουλάχιστον 851 x 315 pixels.
- Χρησιμοποιήστε εικόνες και κείμενο που σχετίζονται με την εταιρεία, τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας αποκλειστικά.
- Αλλάζετε την Cover Photo τακτικά ανάλογα με την εποχή ή τις εποχιακές προσφορές.
Φωτογραφία προφίλ
Αν και η Cover photo είναι αυτή που θα δημιουργήσει την πρώτη εντύπωση, η φωτογραφία προφίλ είναι αυτή που θα δουν περισσότερο οι χρήστες και εκτός κι αν επισκεφθούν το timeline σας ξανά, η φωτογραφία προφίλ σας είναι αυτή που θα κοιτάξουν από το news feed τους.
Tips:
- Χρησιμοποιήστε τετράγωνες και όχι ορθογώνιες εικόνες.
- Η φωτογραφία που θα αναρτήσετε θα πρέπει να είναι 180×180 pixels αλλά θα φαίνεται σε διαστάσεις 160×160, 100 x 100 pixels στο news feed των fans, 86 x 86 pixels δίπλα στα posts στο timeline σας και 43 x 43 pixels δίπλα στα σχόλια.
Το πεδίο “About”
Ένα ελλιπές ή παραπλανητικό “About” μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένα likes στη σελίδα σας.
Το πεδίο αυτό εμφανίζεται διαφορετικά ανάλογα με την κατηγορία στην οποία έχετε δηλώσει ότι ανήκει η σελίδα σας. Όταν για παράδειγμα πρόκειται για «Τοπική επιχείρηση», εμφανίζονται και η διεύθυνση, στοιχεία επικοινωνίας και ώρες καταστήματος.
Ανεξάρτητα όμως από την κατηγορία την οποία θα επιλέξετε, θα πρέπει να ολοκληρώσετε όλα τα δυνατά πεδία στο “About”.
6. Προσκαλέστε φίλους και συναδέλφους
Όταν δημιουργήσετε τη Σελίδα σας στο Facebook, καλέστε τους φίλους σας να κάνουν Like. Κάτι τέτοιο δεν θα σας φέρει πολλά Likes, αλλά αυτή η αρχική υποστήριξη θα σας δώσει μια ώθηση και αξιοπιστία στη Σελίδα σας. Καλό θα είναι επίσης να προσθέσετε τη Σελίδα σας στο Facebook στην υπογραφή του email σας, σε εταιρικά φυλλάδια και άλλο προωθητικό υλικό.
7. Κάνετε αναρτήσεις που φέρνουν likes
Όλα τα παραπάνω tips αποτελούν προϋποθέσεις, για να κερδίσετε likes. Όμως, τη διαφορά στο engagement της σελίδας σας θα την κάνουν τα τακτικά posts που θα αυξήσουν με αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς τους φίλους σας στο Facebook.
Γενικά οι αναρτήσεις σας θα πρέπει να είναι τέτοιες ώστε να θέλει ο κόσμος να τις μοιραστεί και με άλλους. Αυτό, όσο περνάει ο καιρός, γίνεται ολοένα και δυσκολότερο, μιας και οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων «βομβαρδίζονται» με αναρτήσεις.
Πώς, λοιπόν, θα καταφέρετε να κάνετε επιτυχημένα posts που συγκεντρώνουν likes; Μερικά tips είναι τα εξής.
Φωτογραφίες & Video
Το οπτικό υλικό είναι το πιο αποτελεσματικό είδος ανάρτησης και θα πρέπει να το εκμεταλλευθείτε όσο μπορείτε. Πρακτικά, δεν υφίστανται πλέον αναρτήσεις που δεν περιέχουν οπτικό υλικό.
Call To Action
Ζητήστε από τους χρήστες να προβούν σε σχόλια, να βρουν τη λεζάντα, να κάνουν likes, shares, να αναρτήσουν φωτογραφίες και γενικά να αλληλεπιδράσουν με την ανάρτηση.
Για περισσοτερα διαβάστε επίσης: Call to action buttons και 5 συμβουλές για κουμπιά!
Ερωτήσεις
Προκαλέστε τις συζητήσεις μεταξύ των χρηστών που ακολουθούν τη σελίδα σας κάνοντας ερωτήσεις πάνω σε αμφιλεγόμενα ζητήματα που αφορούν το brand και τον κλάδο σας. Για να μην απογοητεύσετε μερίδα ακολούθων σας, καλό είναι να μην πάρετε θέση σε αυτά τα ζητήματα.
Content marketing
Αναρτήστε περιεχόμενο που θα είναι χρήσιμο προς τους χρήστες και ιδιαίτερα για το target group σας, που θα τους βοηθήσει να λύσουν κάποιο πρόβλημα. Θα πρέπει, δηλαδή, οι αναρτήσεις σας να πληρούν τις προϋποθέσεις για αποδοτικό content marketing που θα προσφέρει στους χρήστες με συνέπεια αξιόλογο περιεχόμενο, χτίζοντας έτσι τη σχέση του brand μαζί τους.
Αυτό μπορείτε να το πετύχετε με τους ακόλουθους τρόπους:
- Γνωρίστε το κοινό σας: Μέσα από τη συζήτηση με τους πελάτες σας, αλλά και παρακολουθώντας τι απασχολεί το κοινό σας μέσω forums & groups, μπορείτε να μάθετε τα ενδιαφέροντα και τους προβληματισμούς τους, παρέχοντάς τους αντίστοιχο περιεχόμενο.
- Αναρτήστε blog posts: Ένα άρθρο στο blog του site σας, το οποίο ανταποκρίνεται στις προϋποθέσεις του content marketing, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να δώσετε στο κοινό σας αυτό που θέλει και παράλληλα να κερδίσετε επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας.
- Πειραματιστείτε με διάφορα formats: Από infographic μέχρι βίντεο, εικόνες, epic άρθρα, μακροσκελείς λίστες, how-to οδηγούς, white papers & ebooks, υπάρχουν πολλές μορφές περιεχομένου που μπορείτε να μοιραστείτε στο Facebook και να είστε κοντά στο κοινό σας.
Διαβάστε επίσης: 6 Τρόποι για καλύτερο Content Marketing
Το θέμα, λοιπόν, εκτός του να αυξήσετε τα likes της σελίδας σας στο facebook, είναι να δημιουργήσετε και μια σχέση με το κοινό σας. Αν οι χρήστες διαπιστώσουν ότι στη σελίδα σας θα δουν και θα μάθουν χρήσιμα πράγματα, τότε το Like και σε δεύτερη φάση η πελατεία θα έρθουν με φυσικό τρόπο
Διαβαστε επίσης: 8 τακτικές για να βελτιώσετε άμεσα το engagement στο Instagram