Συντάκτρια: Μαρία Κρητικού
Ο ανταγωνισμός στον χώρο των εστιατορίων είναι σκληρός και οι παραδοσιακές τεχνικές διαφήμισης δεν αρκούν. Οι χρήστες πλέον συμβουλεύονται το internet σχεδόν για τα πάντα, ψάχνουν στις μηχανές αναζήτησης για να βρουν εστιατόρια, λαμβάνουν υπόψιν ποια βρίσκονται κοντά τους, διαβάζουν τα μενού τους και ευνοούν τις επιχειρήσεις που έχουν μία ισχυρή παρουσία στο internet. Το διαδίκτυο και τα social media δίνουν πολλές ευκαιρίες για στοχευμένη προώθηση, τις οποίες θα πρέπει να αφήσετε ανεκμετάλλευτες. Παρακάτω θα βρείτε 8 συμβουλές και στρατηγικές που υπόσχονται να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μία δελεαστική παρουσία στη σφαίρα του διαδικτύου, να μπορέσετε να προσελκύσετε νέους πελάτες μέσα από αυτό και να τους κάνετε να σας επισκεφτούν ξανά.
1. Βελτιστοποιήστε τη σελίδα σας για το Google local search
Το Google Places είναι ένα από τα καλύτερα εργαλεία για τις τοπικές επιχειρήσεις. Σύμφωνα με στοιχεία της Google, το 97% των καταναλωτών ψάχνει για τις τοπικές επιχειρήσεις στο διαδίκτυο. Eπιπλέον το 73% όλης της δραστηριότητας στο διαδίκτυο σχετίζεται με τοπικό περιεχόμενο. Μία σελίδα στο Google Places θα βοηθήσει πάρα πολύ στις αναζητήσεις τοπικού περιεχομένου και θα σας δώσει τη δυνατότητα να ελέγχετε τις πληροφορίες που θα λάβει ένας ενδεχόμενος πελάτης για την επιχείρησή σας μέσα από μία αναζήτηση στο Google. Μπορείτε να αλλάξετε ανά πάσα στιγμή την περιγραφή της επιχείρησής σας, τις εικόνες και τα στοιχεία επικοινωνίας.
Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε τις απαραίτητες λέξεις – κλειδιά στον τίτλο. Για παράδειγμα αν έχετε ένα Λιβανέζικο εστιατόριο που λέγεται Nargile, είναι πιο πιθανό να πάει καλά στις αναζητήσεις αν χρησιμοποιήσετε στον τίτλο έναν όρο όπως “Nargile Λιβανέζικο Εστιατόριο” αντί για σκέτη την ονομασία του καθώς ο περισσότερος κόσμος που θέλετε να το βρει δεν θα χρησιμοποιήσει το όνομα του εστιατορίου αλλά θα ψάχνει για Λιβανέζικο Εστιατόριο.
2. Φωτογραφίες πιάτων
Αν έχετε χρησιμοποιήσει ποτέ το Instagram τότε θα γνωρίζετε την ύπαρξη του food porn. Αν όχι, τότε αρκεί να ξέρετε ότι το να βγάζεις φωτογραφίες το φαγητό σου αποτελεί μία πολύ δημοφιλή ασχολία της νέας γενιάς. Μελέτη του YPulse δείχνει ότι το 63% των ατόμων ηλικίας μεταξύ 13-32 ετών δημοσιεύει φωτογραφίες του φαγητού του στα social media την ώρα που τρώει. Εκτός από την νεολαία όμως αποτελεί και must για την προώθηση εστιατορίων στο διαδίκτυο. Το οπτικό περιεχόμενο έχει μεγάλη ζήτηση στο διαδίκτυο αυτές τις μέρες το να αναρτά κανείς “νόστιμες” φωτογραφίες στην ιστοσελίδα του και στα social media είναι πολύ σημαντικό για την προσέλκυση… πεινασμένων ματιών.
Μπορείτε είτε να προσλάβετε έναν επαγγελματία είτε να δοκιμάσετε μόνοι σας, με έναν καλό φωτισμό και ένα καλό smartphone, να αναρτήσετε φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης και αισθητικής. Το Instagram θα είναι το κυριότερο εργαλείο σας για να προωθήσετε αυτές τις φωτογραφίες μαζί με το Facebook, το site σας και άλλα social media.
3. Κάντε διαφημίσεις με γεωγραφική στόχευση
Το διαδίκτυο δίνει τη δυνατότητα στους επιχειρηματίες να στοχεύσουν σε ένα ιδιαίτερο κοινό με διάφορα κριτήρια. Ένα από αυτά είναι το πού βρίσκονται. Για πολλά εστιατόρια το να προσεγγίσουν το τοπικό κοινό είναι όλο το παιχνίδι. Οι περισσότεροι ψάχνουν για ένα εστιατόριο που βρίσκεται κοντά στο σπίτι τους ή εκεί που βρίσκονται για διακοπές. Οι λεγόμενες “Geo-targeting” διαφημίσεις σας βοηθούν να γλιτώσετε χρήματα, διασφαλίζοντας ότι θα τις δουν μόνο οι χρήστες μιας συγκεκριμένης περιοχής.
Πολλές διαφημιστικές πλατφόρμες όπως τα Google AdWords ή το Facebook και το Twitter δίνουν τη δυνατότητα για γεωγραφική στόχευση. Εκμεταλλευθείτε τη δυνατότητα αυτή ώστε να προωθήσετε τις καλύτερες διαφημίσεις σας στο πιο σχετικό κοινό.
4. Αξιοποιήστε τα Social Media
Το Facebook αποτελεί ένα καταπληκτικό δωρεάν εργαλείο για την προώθηση των επιχειρήσεων και κυρίως για την επαφή με τον κόσμο και τους πελάτες τους. Δημιουργήστε μία προσεγμένη σελίδα στην οποία θα αναρτάτε νέα σας, φωτογραφίες από τα πιο εντυπωσιακά πιάτα σας, προσφορές και διαγωνισμούς. Αν έχετε βίντεο θα είναι πολύ καλό να τα χρησιμοποιήσετε επίσης ενώ όπως είπαμε και παραπάνω αν κάνετε διαφημίσεις τότε καλό θα είναι να έχουν γεωγραφική στόχευση.
Περίπου τα ίδια ισχύουν και στο Instagram, το οποίο είναι περισσότερο φωτο-κεντρικό (οι φωτογραφίες φαγητών επιβάλλονται!) και όπου έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα τα hashtags. Τα hashtags που θα χρησιμοποιήστε μπορεί να είναι επίκαιρα hashtags την τρέχουσα περίοδο π.χ. #sarakosti, το εταιρικό σας hashtag που μπορεί να είναι το όνομα της επιχείρησής σας, τα hashtags προωθητικών ενεργειών όπως ένας διαγωνισμός καθώς και hashtags σχετικά με την ανάρτηση ή την περιοχή που βρίσκεστε.
Στο twitter είναι πολύ εύκολο να αναρτάται φωτογραφίες και ανακοινώσεις για κάποιο event ή προσφορά αφού ένα από τα καλά του twitter είναι ότι τα νέα ταξιδεύουν πολύ γρήγορα.
5. Δείξτε περήφανοι για το προσωπικό σας
Τραβήξτε φωτογραφίες από το προσωπικό σας σε συνδυασμό με κάποιο προϊόν σας. Θα μπορούσε να είναι ο σεφ, ο σερβιτόρος σας, ο μπαρίστας σας. Αναρτήστε τις φωτογραφίες στο Instagram ή το Facebook και δείξτε ότι είστε μία εταιρεία που δίνει αξία στα άτομα που εργάζονται για αυτήν. Θα δείξετε επίσης στον κόσμο ότι είστε ένα μέρος στο οποίο ο κόσμος περνάει καλά και εξυπηρετείται σωστά. Σε μία εποχή που τα πάντα αντικαθίστανται από τις μηχανές, το ανθρώπινο στοιχείο είναι σημαντικό και δημιουργεί μία καλή φήμη γύρω από την επιχείρησή σας.
6. Εκμεταλλευθείτε το TripAdvisor και το Foursquare
Η σελίδα σας μάλλον θα υπάρχει στο TripAdvisor είτε την έχετε δημιουργήσει εσείς είτε όχι. Και όσο το εστιατόριό σας γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές θα υπάρχουν και περισσότερα σχόλια. Πάρτε τη διαχείριση της σελίδας σας στα χέρια σας και αξιοποιήστε το TripAdvisor ως ένα πολύ καλό marketing εργαλείο. Συμπληρώστε σωστά τα στοιχεία του εστιατορίου σας, ανεβάζετε φωτογραφίες και απαντάτε πάντοτε στα σχόλια – θετικά ή αρνητικά.
Το Foursquare σας δίνει επιπλέον τη δυνατότητα να στέλνετε ενημερώσεις σε άτομα που βρίσκονται κοντά στην επιχείρησή σας σχετικά με προσφορές, κουπόνια και ανακοινώσεις καθώς και να επιβραβεύετε τους αφοσιωμένους πελάτες σας. Για παράδειγμα μπορείτε να προσφέρετε δωρεάν επιδόρπιο στα πρώτα 5 άτομα που θα κάνουν check-in.
7. Προωθήστε “αυτό το κάτι” σας
Αυτό που θα προσελκύσει σίγουρα τον κόσμο είναι “αυτό το κάτι” ξεχωριστό που προσφέρει το εστιατόριό σας. Μπορεί να είναι μία εντυπωσιακή διακόσμηση, ένα ιδιαίτερο πιάτο ή η απίστευτη θέα του. Ό,τι κι αν είναι προωθήστε αυτό που σας κάνει ιδιαίτερους όσο το δυνατόν περισσότερο και οι πελάτες σας θα κάνουν το ίδιο. Χρησιμοποιήστε το στη διαφήμισή σας στο Facebook, ως hashtag και στις αναρτήσεις σας στα social media.
8. Συνεργαστείτε με ξενοδοχεία και τουριστικά πρακτορεία
Αν έχετε εστιατόριο σε τουριστική περιοχή και οι πελάτες σας είναι κυρίως τουρίστες πρέπει να σκεφτείτε σοβαρά να συνεργαστείτε με τουριστικά γραφεία και ξενοδοχεία. Μπορείτε για παράδειγμα να προσφέρετε εκπτώσεις για όσους έρχονται μέσω των συνεργατών σας ή ένα δωρεάν γεύμα για τους ξεναγούς τουριστικών γκρουπ.