Πόσο σαγηνευτικές είναι οι περιγραφές προϊόντων σας; Το κείμενο που εξηγεί τα προϊόντα σας, προσελκύει τους επισκέπτες σας να τα αγοράσουν;
Όσο κι αν σας φαίνεται παράδοξο οι περιγραφές προϊόντων δεν πρέπει απλώς να περιγράφουν το προϊόν αλλά να το πουλάνε. Η περιγραφή ενός προϊόντος μπορεί να αποβεί μοιραία στο κατά πόσο οι επισκέπτες σας θα κάνουν κλικ στο “προσθήκη στο καλάθι” για αυτό και θα πρέπει να δώσετε αρκετή έμφαση και χρόνο, δημιουργώντας τες. Ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες και συμβουλές και δείτε τις πωλήσεις σας να αυξάνονται!
1. Μπείτε στη θέση του αγοραστή
Έχουμε ξαναμιλήσει για τη σημασία των buyer personas. Μία buyer persona είναι ένας φανταστικός πελάτης. Είναι το πρόσωπο για το οποίο έχετε αναπτύξει το προϊόν σας και στον οποίο θέλετε να το πουλήσετε. Αντιπροσωπεύει το target group σας και είναι πολύ πιο συγκεκριμένο από μία αόριστη περιγραφή ορισμένων δημογραφικών στοιχείων.
Σε ποιον απευθύνεται το προϊόν σας; Ποια είναι τα δημογραφικά του στοιχεία; Τι ενδιαφέροντα έχει; Τι τον διασκεδάζει; Τι του αρέσει να αγοράζει; Όσο περισσότερο μπορέσετε να μπείτε στο “πετσί του ρόλου” του μέσου αγοραστή σας, τόσο πιο καλά θα καταφέρετε να μιλήσετε στη γλώσσα του και να τον πείσετε να αγοράσει από εσάς, χρησιμοποιώντας πιο ζωντανές, προσωπικές και πειστικές περιγραφές.
2. Δημιουργήστε μια περιεκτική λίστα χαρακτηριστικών και πλεονεκτημάτων
Αγαπάτε τα προϊόντα σας και γνωρίζετε όλες τις δυνατότητες, χαρακτηριστικά και προδιαγραφές τους. Αυτά θέλουν να διαβάσουν και οι υποψήφιοι πελάτες σας; Σωστά; Όχι ακριβώς. Οι υποψήφιοι αγοραστές δεν τι κάνει ένα προϊόν αλλά τι πλεονεκτήματα έχει για εκείνους. Πώς κάνει τη ζωή τους καλύτερη; Τι προβλήματα τους λύνει;
Πριν ξεκινήσετε την περιγραφή σας, γράψτε μια λίστα με όλα τα χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές του προϊόντος σας και έπειτα μεταφράστε τα σε πλεονεκτήματα για τους πελάτες σας. Για να καταλάβετε τη διαφορά, το χαρακτηριστικό αποτελεί ένα γεγονός ενώ το πλεονέκτημα εξηγεί πώς αυτό ωφελεί τον αναγνώστη.
Αν για παράδειγμα περιγράφετε έναν καναπέ, αντί να γράψετε στα bullets “εναλλαγή μπράτσου”, πείτε κάτι όπως “αποτελεί ιδανική λύση για όσους αναζητούν έναν αναπαυτικό, μοντέρνο και ευέλικτο καναπέ”, όπως στο παρακάτω παράδειγμα.
Ή αντί να πείτε “διάρκεια μπαταρίας: Έως 12 ώρες”, μπορείτε (αν όντως μπορείτε) να πείτε κάτι πιο προσωπικό όπως η Apple:
3. Απαλλάξτε τον από τις ενοχές του
Κάθε καταναλωτής πάσχει από κάποιες ενοχές. Ακόμα και πριν αγοράσει ένα προϊόν, αισθάνεται ένοχος που ξοδεύει χρήματα, ειδικά αν πρόκειται για κάτι που δεν του είναι απολύτως απαραίτητα (όπως -κακά τα ψέματα- συμβαίνει συνήθως). Έτσι στο κείμενό σας θα πρέπει να προσπαθήσετε να τον καθησυχάσετε. Πιο συγκεκριμένα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιες από τις παρακάτω τεχνικές:
- Δώστε του την αίσθηση ότι πρόκειται για ευκαιρία
- Γνωστοποιήστε του ότι είναι μία προσφορά που δεν θα ξαναβρεί
- Κάντε το προϊόν να ακούγεται μοναδικό
- Περιγράψτε το ως απολύτως απαραίτητο
- Κάντε τον να πιστέψει ότι αγοράζοντάς το θα γλιτώσει χρήματα (π.χ. Με αυτά τα παπούτσια δεν θα χρειαστεί να αγοράσετε άλλα όλο το καλοκαίρι)
- Επισημάνετε τις πολλαπλές χρήσεις του προϊόντος
- Εξηγήστε του πόσα προβλήματα θα λύσει αγοράζοντας το προϊόν
- Δημιουργήστε την αίσθηση του κατεπείγοντος!
4. Χρησιμοποιήστε τις κατάλληλες λέξεις
Το πρόβλημα, όταν κάνει κανείς μία αγορά από e-shop είναι δεν έχει την πολυτέλεια να αγγίξει και να αισθανθεί το προϊόν. Αυτό σημαίνει ότι εσείς θα πρέπει να επικαλεστείτε τη φαντασία του κοινού σας μέσα από το κείμενό σας. Υπάρχουν λέξεις που αυξάνουν τις πωλήσεις επειδή ασκούν μεγαλύτερη επιρροή στον εγκέφαλο του ανθρώπου, τον κάνουν να χρησιμοποιεί τη φαντασία του και μετατρέπουν το συνηθισμένο σε κάτι που αξίζει να δώσουν τα χρήματά τους για να το αποκτήσουν. Λέξεις όπως: μαγικό, αισθησιακό, γρήγορο, εύκολο, απαραίτητο, αξία, εγγυημένη, αποτελεσματική, μοναδική, απόλυτη, δωρεάν κτλ έχει αποδειχθεί ότι οδηγούν σε αύξηση των πωλήσεων.
Από την άλλη, καλό θα είναι να αποφύγετε τετριμμένες και βαρετέ λέξεις όπως: εντυπωσιακό, φανταστικό, υπέροχο ή επίθετα στον υπερθετικό βαθμό, όπως το γρηγορότερο, το καλύτερο, το πιο νόστιμο.
Φυσικά για κάθε επιχείρηση λειτουργούν καλύτερα διαφορετικά κίνητρα και λέξεις ή φράσεις και θα πρέπει μόνοι σας να δείτε τι δουλεύει καλύτερα στη δική σας επιχείρηση.
5. Διπλό περιεχόμενο
Το διπλό περιεχόμενο είναι ένα τραγικό λάθος για την επιχείρησή σας. Κάθε περιγραφή σας θα πρέπει να είναι μοναδική και να έχει κάτι που να τη διαφοροποιεί από τις άλλες. Σε διαφορετική περίπτωση, όχι μόνο γίνεστε βαρετοί προς τους υποψήφιους πελάτες σας αλλά και θα έχετε μία κακή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης του Google (SERPs).
6. Λέξεις-Κλειδιά (Keywords)
Οι εποχές που οι λέξεις-κλειδιά κατέκλυζαν το κείμενο μιας σελίδας έχουν -ευτυχώς για όλους μας- παρέλθει. Πλέον, το λεγόμενο keyword stuffing όχι μόνο ενοχλεί αισθητικά αλλά μπορεί να βλάψει και την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν θα πρέπει να τα χρησιμοποιείτε καθόλου. Αντίθετα, οι λέξεις-κλειδιά θα πρέπει να υπάρχουν φυσικά στο κείμενό σας. Για το Google, συχνά ο τίτλος είναι αρκετός αλλά μία καλή περιγραφή μπορεί να βοηθήσει.
Κάντε μία λίστα με τις λέξεις-κλειδιά που θα χρησιμοποιούσε ένας χρήστης του διαδικτύου για να εντοπίσει το προϊόν σας στις μηχανές αναζήτησης και έπειτα τοποθετήστε τις στρατηγικά στο κείμενό σας, έτσι ώστε να φαίνεται φυσικό, ζεστό και ενδιαφέρον.
7. Φτιάξτε ευανάγνωστες περιγραφές
Γνωρίζατε ότι μόλις το 16% των χρηστών του διαδικτύου διαβάζει κάθε λέξη σε μία ιστοσελίδα; Αντίθετα, το 79% των επισκεπτών απλώς “σκανάρουν” μία σελίδα. Για αυτό, οι περιγραφές σας θα πρέπει να είναι ευανάγνωστες και να τραβούν το ενδιαφέρον των αναγνωστών.
Για να το επιτύχετε αυτό, χρησιμοποιήστε τις παρακάτω τεχνικές:
- Εμπλουτίστε το κείμενό σας με μεσότιτλους
- Χρησιμοποιήστε bullet points στα βασικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα του προϊόντος σας
- Επιλέξτε μία μεγάλη και καθαρή γραμματοσειρά
- Χρησιμοποιήστε οπτικό περιεχόμενο όπως εικόνες και βίντεο
8. Δημιουργήστε ένα σκηνικό
Το ιδανικό σενάριο όταν φτιάχνετε τις περιγραφές προϊόντων είναι να καταφέρετε να δημιουργήσετε εικόνες στο μυαλό των αναγνωστών. Δεν θέλετε οι υποψήφιοι πελάτες σας να αγοράσουν το προϊόν σας αλλά να αισθανθούν ότι αγοράζουν ένα lifestyle. Θέλετε να νιώσουν ότι αγοράζοντας το προϊόν σας, θα κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα ή θα φτάσουν πιο κοντά στην επιτυχία. Αν το καταφέρετε αυτό, όχι μόνο θα δείτε περισσότερες πωλήσεις αλλά και οι ίδιοι οι πελάτες σας θα επιστρέφουν στην ιστοσελίδα σας για αγοράς.
Σκεφτείτε την Coca Cola. Δεν πουλάει coca-cola. Πουλάει ευτυχία.
Αντίστοιχα παραδείγματα υπάρχουν πολλά καθώς πάρα πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν τέτοιου είδους τεχνικές που επικαλούνται τα συναισθήματα των καταναλωτών αντί να στηρίζονται στα πλεονεκτήματα των προϊόντων τους.
Ένας από τους τρόπους για να το καταφέρετε αυτό είναι να αναφέρετε μία περίσταση, να χρησιμοποιείτε επίθετα ή να επισημαίνετε τη χρήση του προϊόντος σας από διασημότητες.
Για παράδειγμα, αντί να περιγράψετε ένα προϊόν σας ως “Κόκκινο φόρεμα με μακρύ μανίκι και φιόγκο στη μέση” θα ήταν πιο δελεαστικό να το περιγράψετε χρησιμοποιώντας επίθετα: “Απόλυτα θηλυκό, σε όμορφο σαγηνευτικό χρώμα…”, όπως στο παραπάνω παράδειγμα. Ή θα μπορούσατε επίσης να δημιουργήσετε στις αναγνώστριες και μία εικόνα, λέγοντας κάτι όπως “ιδανικό για ένα κοκτέιλ με τις φίλες σας μετά τη δουλειά”.
Συγγραφή Άρθρου:Κρητικού Μαρία