9 συνηθισμένα αλλά ασυγχώρητα λάθη στο SEO

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά

Όταν πρόκειται για τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας για τις μηχανές αναζήτησης, οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά. Το μυστικό για το digital marketing και το SEO βρίσκεται στο σύνολο πολλών μικρών σωστών ενεργειών. Αυτό σημαίνει ότι μικρά λάθη μπορεί να έχουν καταστροφικές συνέπειες για το SEO σας. Εσείς κάνετε τα παρακάτω -απαράδεκτα- λάθη στην SEO στρατηγική σας;

1. “Μπουκώνετε” τη σελίδα σας με λέξεις-κλειδιά (keyword stuffing)

Το λάθος κείμενο στην ιστοσελίδα σας μπορεί να αποδειχθεί ό,τι χειρότερο για το SEO σας. Το keyword stuffing αναφέρεται στην τακτική του να γεμίζεις το site σου με όσο το δυνατόν περισσότερες λέξεις και φράσεις, σε μία προσπάθεια να βελτιώσεις το SEO σου.

Παράδειγμα keyword stuffing για ένα κατάστημα με αθλητικά παπούτσια:

“Ψάχνετε για φθηνά αθλητικά παπούτσια; Αν ψάχνετε για φθηνά αθλητικά παπούτσια βρίσκεστε στο σωστό μέρος. Στην ιστοσελίδα μας με αθλητικά παπούτσια θα βρείτε εκατοντάδες προσφορές για φθηνά και οικονομικά αθλητικά παπούτσια.”

Τις παλιές καλές εποχές ήταν πολύ εύκολο να χειραγωγήσει κάνεις τις μηχανές αναζήτησης με αυτήν την τακτική. Φυσικά αυτό οδήγησε σε ένα πολύ κακό αποτέλεσμα για το user experience, καθώς οι χρήστες δεν έβρισκαν τελικά αυτό που ήθελαν. Έτσι, το Go

ogle και οι άλλες μηχανές αναζήτησης άρχισαν να γίνονται πιο έξυπνες και να φιλτράρουν αυστηρά σελίδες που έχουν πολλές λέξεις-κλειδιά άνευ περιεχομένου.

Πλέον το keyword stuffing τιμωρείται από το Google και συχνά οι ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν αυτήν την πρακτική είτε εμφανίζονται χαμηλότερα στις κατατάξεις είτε αποκλείονται εντελώς. Πρόκειται για ένα πολύ επικίνδυνο παιχνίδι, από το οποίο δεν θα βγείτε κερδισμένοι.

Αντ’ αυτού: Χρησιμοποιήστε υπεύθυνα τις λέξεις-κλειδιά προκειμένου να μην αποκλείσετε τα σημαντικά keywords αλλά και φράσεις (long-tail keywords) για την ιστοσελίδα σας και προσπαθήστε να χρησιμοποιήστε συνώνυμες λέξεις αντί να επαναλαμβάνετε τις ίδιες.

2. Αγνοείτε το local SEO

Αν η επιχείρησή σας εξυπηρετεί πελάτες σε μία συγκεκριμένη περιοχή, θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψιν σας το local SEO. Χρειάζεται αρκετή δουλειά για να φτιάξετε μία ολοκληρωμένη στρατηγική για local SEO μπορείτε όμως να ξεκινήσετε με τα εξής:

  • Δημιουργήστε τοπική σελίδα στο Google
  • Αναφέρετε την τοποθεσία σας στο site σας
  • Βεβαιωθείτε ότι όπου αναφέρεστε στο διαδίκτυο (π.χ. καταλόγους) όλα τα στοιχεία σας όπως το όνομα, η διεύθυνση και το τηλέφωνο, είναι σωστά
  • Δημιουργήστε λογαριασμούς σε Social Media και πλατφόρμες όπως το Facebook, το Foursquare και το TripAdvisor
  • Προσπαθήστε να συγκεντρώσετε καλά και πολλά reviews.

3. Δεν χρησιμοποιείτε τα Analytics για να δείτε τι φέρνει πωλήσεις

Το SEO δεν έχει να κάνει μόνο με το να συγκεντρώσεις μεγάλη επισκεψιμότητα. Έχει να κάνει και με το conversion (μετατροπές), δηλαδή το ποσοστό των ατόμων που προβαίνει σε μία επιθυμητή ενέργεια, όπως είναι η αγορά κάποιου προϊόντος. Είναι πράγματι σωστό να παρακολουθείτε ποιες λέξεις ή φράσεις φέρνουν μεγάλη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας. Ωστόσο συνήθως αυτές οι λέξεις κλειδιά είναι πολύ ανταγωνιστικές. Συχνά, πιο σπάνιες λέξεις ή φράσεις κλειδιά έχουν μεγαλύτερο ποσοστό μετατροπών επειδή είναι πιο εξειδικευμένες.

Ο μόνος τρόπος πάντως για να ανακαλύψετε ποιες λέξεις-κλειδιά είναι αυτές που οδηγούν στις περισσότερες πωλήσεις είναι να παρακολουθείτε τα στατιστικά. Δημιουργήστε φίλτρα για να καταγράφετε στατιστικά για τις πωλήσεις που φέρνουν οι λέξεις κλειδιά στις αναζητήσεις (Keyword Conversion Tracking Reports) μέσω Google Analytics ή άλλης υπηρεσίας. Το να γνωρίζετε τέτοιες πληροφορίες θα σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα σας συνολικά και να γνωρίζετε ποιες ενέργειες αξίζει να προσπαθήσετε και ποιες όχι.

4. Δεν διορθώνετε τα broken links

Τα broken links αποτελούν hyperlinks που ανακατευθύνουν τον χρήστη σε σελίδες που δεν υπάρχουν πια (σφάλμα 404). Οι περισσότερες ιστοσελίδες είναι γεμάτες από δαύτα, ωστόσο δημιουργούν κακή εμπειρία για τους επισκέπτες, κακή φήμη για το site σας και -το σημαντικότερο- δεν αρέσουν καθόλου στο Google. Συνήθως τα broken links οφείλονται σε αλλαγή κάποιου link ή κατάργησή του και έχουν ως αποτέλεσμα να προκαλούν προβλήματα στις αναζητήσεις που κάνει το Google στη σελίδα σας μέσω των ανιχνευτών του αλλά και να αποτρέπουν το χρήστη από το να συνεχίσει την πλοήγησή του στην ιστοσελίδα σας. Κρατήστε το site σας “νοικοκυρεμένο” βρίσκοντας και διορθώνοντας τα broken links.

5. Κείμενο copy-paste

Η “αντιγραφή” είναι κακό πράγμα, το ξέρουμε από το σχολείο. Και μπορεί τότε να γλιτώναμε πού και πού από τον δάσκαλο αλλά… ουδέν κρυπτόν υπό το Google. Συχνά οι ιστοσελίδες αντιγράφουν περιεχόμενο από άλλα site ή έχουν διπλό περιεχόμενο στην ίδια την ιστοσελίδα τους. Το Google τιμωρεί αυτές τις πρακτικές ενώ αντίθετα επιβραβεύει σελίδες με αυθεντικό περιεχόμενο.

6. Δεν βελτιστοποιείτε για τα σωστά Keywords

Μεγάλο λάθος. Είναι εύκολο να πέσεις στην παγίδα του να βελτιστοποιείς για:

  • Παγκόσμιες ή Πανελλαδικές λέξεις-κλειδιά, ενώ προσφέρετε υπηρεσίες μόνο σε συγκεκριμένη περιοχή
  • Γενικές λέξεις-κλειδιά που προσελκύουν επισκέπτες που δεν ενδιαφέρονται για αυτά που προσφέρετε
  • Λέξεις-κλειδιά που φέρνουν μόνο επισκέπτες που ψάχνουν για δωρεάν πληροφορίες και δεν ενδιαφέρονται για να αγοράσουν κάτι
  • Γενικές λέξεις-κλειδιά που έχουν υψηλό ανταγωνισμό

Είναι καλό να είστε όσο πιο συγκεκριμένοι γίνεται. Το να εστιάσετε σε γενικές λέξεις κλειδιά ενδεχομένως να σας φέρει μεγάλη επισκεψιμότητα αν γίνει σωστά αλλά ορισμένες φορές (ειδικά στην αρχή) είναι καλύτερο να δίνετε έμφαση σε πιο συγκεκριμένες λέξεις που συνήθως οδηγούν σε πιο σίγουρα αποτελέσματα.

7. Δεν έχετε μοναδικά Title Tags και Meta Descriptions

Τα Title Tags αποτελούν τον τίτλο μιας σελίδας και συνήθως τα βλέπουμε είτε στο παράθυρο της σελίδας στον browser, είτε στα αποτελέσματα αναζητήσεων είτε σε άλλες ιστοσελίδες ή σε social media. Παίζουν σημαντικό ρόλο τόσο στο SEO όσο και στις κοινοποιήσεις στα κοινωνικά δίκτυα.

Τα Meta Descriptions βρίσκονται στον κώδικα της σελίδας σας και εξηγούν το περιεχόμενό της. Συχνά εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζητήσεων για να δώσουν λίγες πληροφορίες για τη σελίδα. Αν και δεν έχουν μεγάλη βαρύτητα στο ranking σας στις μηχανές αναζήτησης, παίζουν μεγάλο ρόλο στο να κερδίσετε clicks στα αποτελέσματα αναζητήσεων.

Κάθε σελίδα πρέπει να έχει έναν μοναδικό τίτλο (συνήθως περιγράφει με σαφήνεια τις βασικές λέξεις κλειδιά της σελίδας και το όνομα της εταιρείας π.χ. “Τα μεγαλύτερα λάθη στο SEO | Greek Internet Marketing”) και μία ελκυστική περιγραφή, που θα πείσει τους χρήστες να κάνουν click.

8. Παίρνετε links από μη αξιόπιστες πηγές

Όταν σε κάποια σελίδα γίνεται αναφορά της ιστοσελίδας σας με κάποιο link, οι μηχανές αναζήτησης το εκλαμβάνουν ως μία “ψήφο εμπιστοσύνης”. Το link building είναι σημαντικό για το SEO σας. Αυτό όμως που έχει μεγαλύτερη σημασία από το να έχετε πολλές αναφορές με link, είναι το να έχετε ποιοτικές αναφορές με link. Όσο πιο “αξιόπιστος” είναι αυτός που σας συστήνει (δηλαδή η σελίδα στην οποία υπάρχει το link σας), τόσο αυξάνεται και η δική σας αξιοπιστία. Έτσι, θα ήταν καλύτερο για το SEO σας να έχετε ένα link σε ένα γνωστό blog παρά εκατοντάδες links σε χαμηλής ποιότητας πηγές όπως είναι τα directories. Για να το κάνετε αυτό το καλύτερο είναι να δημιουργήσετε περιεχόμενο άξιο αναφοράς σε άλλες ιστοσελίδες.

9. Δεν χρησιμοποιείτε τα σωστά Anchor Text για τα εσωτερικά links

Σίγουρα έχετε συναντήσει στο διαδίκτυο συχνά τη φράση «κάντε κλικ εδώ» που είναι «λινκαρισμένη» και παραπέμπει σε μία άλλη σελίδα. Το να χρησιμοποιείτε ένα τέτοιο λεκτικό μπορεί να αποτελεί ένα καλό call to action αλλά από άποψη SEO το κείμενό σας καλό είναι κάποιες φορές να περιέχει λέξεις-κλειδιά της σελίδας στην οποία παραπέμπει. Για παράδειγμα, θα μπορούσα να κλείσω το κείμενό μου προτείνοντάς σας να κάνετε κλικ εδώ για να διαβάσετε SEO συμβουλές για e-shops αλλά το καλύτερο είναι να το κάνω διαφορετικά:

Διαβάστε σε παλιότερο άρθρο μας

9 SEO συμβουλές για e -commerce ιστοσελίδες

Είναι καλό να έχετε ποικιλία anchor texts, δηλαδή κάποιες φορές τα links να έχουν τις λέξεις-κλειδιά, κάποιες φορές να λένε κάτι γενικό π.χ. κάντε κλικ εδώ, και κάποιες φορές να είναι το όνομα του Site ή το Brand.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτάΓια να δούμε τι θα δούμε στα Google Analytics 4 το αμέσως επόμενο διάστημα. Πριν από λίγες μέρες η Google ανακοίνωσε

18 Ιουλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops