Case studies: συνεργασίες με διάσημους που «έβγαλαν» τα λεφτά τους

   Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Το endorsement διασήμων σε προϊόντα ή υπηρεσίες δεν είναι καινούρια υπόθεση. Είναι μία πρακτική marketing που υφίσταται από τότε που υφίστανται οι εμπορικές σχέσεις.

Απλώς, η ψηφιακή εποχή το άλλαξε, ακριβώς όπως έκανε και με άλλα πράγματα. Και καθώς η εμπιστοσύνη προς τα ΜΜΕ μειώνεται, η εμπιστοσύνη προς τα brand αυξάνεται. Το έχουμε ξαναγράψει και θα το ξαναγράψουμε: το χτίσιμο δεσμών μεταξύ των μαρκών και του κοινού είναι σίγουρος οδηγός επιτυχίας, δηλαδή πωλήσεων.

Ας δούμε και λίγο τα στατιστικά: 75% των marketers χρησιμοποιούν influencers και 43% αυτών σκοπεύουν να αυξήσουν την χρήση τους. Πράγμα που σημαίνει ότι αυτές οι συνεργασίες αποδίδουν. Εξ’ άλλου οι πλατφόρμες του Instagram και του TikTok κυριαρχούνται από αυτόν τον τρόπο διαφήμισης.

Αυτό που χρειάζεται είναι μία καλοσχεδιασμένη στρατηγική στην οποία θα έχουν συμφωνήσει και τα δύο μέρη, για να μην υπάρχουν παλινωδίες.

Σε αυτό το άρθρο λοιπόν θα δούμε μερικά case studies μαρκών όπου η συνεργασία με διάσημους απέδωσε και με το παραπάνω. Τα παραδείγματα είναι από την διεθνή βιβλιογραφία αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε αντίστοιχα στην ελληνική αγορά.

Τα παραδείγματα είναι αρκετά παλιά αλλά ενδεικτικά.

Travis Scott & McDonald’s

Πηγή εικόνας: McDonald’s Corporation

Όταν η McDonald’s ξεκίνησε τη συνεργασία με τον ράπερ Travis Scott, τον Σεπτέμβριο του 2020, πραγματικά δεν είχαν ιδέα που θα κατέληγε. Δημιούργησαν ένα γεύμα που το ονόμασαν «Travis Scott» το οποίο πήγε τόσο καλά που προκάλεσε ελλείψεις στις πρώτες ύλες. Ήταν τελικά μία win-win συνεργασία καθώς το γεύμα έγινε best seller όσο και ο ίδιος ο ράπερ αποκόμισε περίπου 20 εκατομμύρια δολάρια. Καλό;

Αυτή ήταν η πρώτη φορά που η McDonald’s συνεργάστηκε με κάποιον διάσημο για να προωθήσει τα προϊόντα της. Και από ότι φαίνεται «της βγήκε».

Shaquille O’Neal & Papa John’s

Πηγή εικόνας: www.restaurantbusinessonline.com

Συνεχίζουμε με τον χώρο της εστίασης. Ο Shaquille O’Neal, ο γνωστός πρώην παίκτης του NBA ξεκίνησε την συνεργασία του με την αλυσίδα πίτσας Papa John’s για να δημιουργήσουν μία νέα πίτσα, την «The Shaq-a-Roni», την οποία παρουσίαζε ο ίδιος ο παίκτης. Αυτή η πίτσα έκανε τεράστια επιτυχία, πουλώντας πάνω από 3 εκατομμύρια τεμάχια ενώ ταυτόχρονα άντλησε πάνω από 3 εκατομμύρια δολάρια για φιλανθρωπίες, μέσα σε δύο μήνες. Η συνεργασία δεν περιορίστηκε σε αυτό. Λίγο αργότερα ο Shaquille O’ Neal έγινε μέτοχος της αλυσίδας!

Naomi Osaka & Beats by Dre

Πηγή εικόνας: soundguys.com

Πάμε τώρα σε μία αρκετά προβεβλημένη τενίστρια, την Naomi Osaka, η οποία είναι γνωστή για το ότι υψώνει τη φωνή της σε συγκεκριμένα κοινωνικά ζητήματα. Όταν ξεκίνησε συνεργασία με την εταιρεία ακουστικών Beats by Dre, επίσης το 2020, τα αποτελέσματα ήταν απίθανα παρά το γεγονός ότι το μήνυμα ήταν βαθιά κοινωνικοπολιτικό [να θυμίσουμε ότι τότε ήταν η εποχή του Black Lives Matter]. Το μήνυμα έλεγε: “Silence is Violence.”

Eva Longoria & L’Oreal

Πηγή εικόνας: harpersbazaar.com

Εδώ έχουμε μία περίπτωση στην οποία χρησιμοποιήθηκε το YouTube και η συνεργασία με την διάσημη ηθοποιό και παραγωγό σαπουνόπερων Eva Longoria. Η συνεργασία αφορούσε τα προϊόντα μαλλιών της L’oreal.

Δημιουργήθηκε μία σειρά χρηστικών video με συμβουλές περιποίησης. Η Eva Longoria θεωρήθηκε πολύ ταιριαστή περίπτωση συνεργασίας καθώς τα μαλλιά της είναι πάντα πάρα πολύ περιποιημένα. Η συνεργασία ήταν πάρα πολύ επιτυχημένη.

Amy Schumer & Tampax

Πηγή εικόνας: news.pg.com

Μια παρόμοια συνεργασία ήταν και αυτή της κωμικού και ηθοποιού Amy Schumer με την εταιρεία Tampax. Και αυτοί χρησιμοποίησαν το YouTube δημιουργώντας μία σειρά video μέσα από οποία ήθελαν να εκπαιδεύσουν το κοινό σε ένα θέμα-ταμπού: την περίοδο και την προσωπική υγιεινή.

Χρησιμοποιώντας το καυστικό χιούμορ της ηθοποιού ως όχημα, τα video έγιναν viral και η συνεργασία θεωρήθηκε άκρως επιτυχημένη.

Ryan Reynolds & Mint Mobile

Πηγή εικόνας: techradar.com

Ο Ryan Reynords (ηθοποιός και παραγωγός) είναι γνωστός για ψηφιακή του δράση. Η συνεργασία του με την Mint Mobile απασχόλησε πολύ τα ΜΜΕ, το 2019 όταν και έγινε. Η συνεργασία μάλιστα κατέληξε στο να αγοραστεί η Mint Mobile εξ’ ολοκλήρου από τον ηθοποιό, στο τέλος του 2019.  όταν became involved. He started by partnering with Mint Mobile and later went on in November of 2019 to buy the entire company.

Αποτέλεσμα; Η νέα (τότε ήταν τεσσάρων ετών) εταιρεία είδε αύξηση στον τζίρο της κατά 50.000%. Τρελό;

Παραδείγματα επιτυχημένων συνεργασιών υπάρχουν πολλά, σε όλους τους κλάδους.

Ας δούμε και ένα αποτυχημένο για να καταλάβουμε πόσο εύκολα μπορεί κάτι να πάει στραβά.

Αρκετά χρόνια πριν, ο Lebron James έκανε μία συνεργασία με την Samsung για την προώθηση ενός νέου μοντέλου κινητού. Όλα κυλούσαν απροβλημάτιστα μέχρι τη στιγμή που ο Lebron έκανε ένα tweet για το κινητό του (το Samsung προφανώς) έκανε μόνο του επανεκκίνηση χάνοντας όλα τα δεδομένα. Υποψιάζεστε τι ακολούθησε;

Συμπέρασμα

Ο τρόπος που αγοράζουμε προϊόντα έχει αλλάξει. Δεν μας οδηγεί μόνο η ανάγκη για την χρήση τους αλλά και η ανάγκη του «ανήκειν» διαμέσου των αγορών μας. Έτσι οι συστάσεις από ανθρώπους που εμπιστευόμαστε παίζουν κρίσιμο ρόλο στην αγοραστική απόφαση.

Πολύ δε περισσότερο όταν αυτός ο άνθρωπος είναι κάποιος που θαυμάζουμε και όχι ένας τυχαίος. Αφήστε που έτσι αισθανόμαστε ότι γινόμαστε ένα με τον διάσημο.

Για αυτό οι marketers δεν θα σταματήσουν ποτέ να επενδύουν σε τέτοιου είδους συνεργασίες. Ένα αρεστό πρόσωπο βοηθάει στις πωλήσεις. Και όλοι είναι ευχαριστημένοι.

 

Πηγή εικόνας προφίλ: www.europe-consommateurs.eu

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτάΓια να δούμε τι θα δούμε στα Google Analytics 4 το αμέσως επόμενο διάστημα. Πριν από λίγες μέρες η Google ανακοίνωσε

18 Ιουλίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops