Οι έμπειροι marketers το γνωρίζουν καλά. Είναι πολλές περιπτώσεις που η άμεση διαφήμιση δεν λειτουργεί. Και αυτό επειδή το κοινό επιθυμεί κάτι που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του και να έχει κάτι να του προσφέρει.
Αυτός είναι και ο λόγος που το content marketing αποτελεί πλέον τον κανόνα για έξυπνο digital marketing, καθώς φέρνει το brand κοντά στο target group του και του προσδίδει πολλαπλά οφέλη.
Ας δούμε, λοιπόν, παρακάτω ιδέες για έξυπνο και δυνατό content marketing και πώς ακριβώς μπορείτε να αξιοποιήσετε στη στρατηγική σας.
Τι ακριβώς είναι το content marketing;
Το content marketing αποτελεί μία στρατηγική που επικεντρώνεται στη δημιουργία και διανομή πολύτιμου, σχετικού και συνεπούς περιεχομένου, για να προσελκύσετε και να διατηρήσετε ένα συγκεκριμένο κοινό, κάτι που τελικά, θα οδηγήσει σε κερδοφορία.
Η ουσία της στρατηγικής αυτής είναι να δημιουργηθεί η πεποίθηση ότι αν εμείς, ως επιχείρηση, παρέχουμε συνεπείς, σχετικές και ποιοτικές πληροφορίες στους αγοραστές μας, τότε τελικά θα μας ανταμείψουν με τις αγορές και την αφοσίωσή τους. Και το κάνουν.
Το περιεχόμενο θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε κύρος στον τομέα σας, περισσότερα visits και αγορές, να αυξήσετε το engagement και το brand awareness.
Το σημαντικό είναι να καταλάβετε τι ακριβώς ζητάει το κοινό σας και να του προσφέρετε χρήσιμο περιεχόμενο που θα ανταποκρίνεται σε αυτό. Για να το πετύχετε, οι παρακάτω ιδέες θα σας δώσουν σίγουρα έμπνευση.
Δοκιμασμένες ιδέες για επιτυχημένο content marketing
Υπάρχουν διάφορες μορφές και τύποι περιεχομένου που μπορείτε να ακολουθήσετε:
- Κείμενο με πολλές εικόνες: Οι άνθρωποι βαριούνται το κείμενο αρκετά γρήγορα. Για να πείσετε τους αναγνώστες να συνεχίσουν να διαβάζουν είναι σημαντικό να παρεμβαίνουν εικόνες στο κείμενο. Μην υποτιμήσετε την αξία των εικόνων ακόμα και στα blog posts.
- Infographics: Το infographic πηγαίνει τη δύναμη της εικόνας ακόμα παραπέρα. Ουσιαστικά συνοψίζει με εύπεπτο και οπτικά ευχάριστο τρόπο, χρησιμοποιώντας ελάχιστο κείμενο, τα κυριότερα σημεία ενός ζητήματος.
- Ο «απόλυτος οδηγός»: Δεν είναι κρυφό ότι οι άνθρωποι σήμερα είναι απασχολημένοι. Κι είναι πολύ απασχολημένοι. Πράγμα που σημαίνει ότι το τελευταίο που θέλουν είναι να ψάχνουν όλο το διαδίκτυο για ένα συγκεκριμένο θέμα. Φτιάξτε τον απόλυτο οδηγό, που θα περιλαμβάνει όλες τις πλευρές για ένα συγκεκριμένο θέμα και αποτελέστε πηγή αναφοράς.
- Πείτε το με ένα video : Αντί για ένα άρθρο με κείμενο, μπορείτε να πείτε αυτό που θέλετε με ένα video. Είτε πρόκειται για how to οδηγό είτε για την παρουσίαση κάποιου προϊόντος είτε για κάποιο ρεπορτάζ, η σημασία του video είναι αδιαμφισβήτητη και προτιμάται από το κοινό ολοένα και περισσότερο.
- Δημιουργήστε ολοκληρωμένες λίστες: Ένα άρθρο με τίτλο όπως «200 τρόποι για να αποταμιεύσετε χρήματα» προϊδεάζει τον αναγνώστη ότι πρόκειται για κάτι μάλλον εντυπωσιακό. Επομένως την επόμενη φορά σκεφτείτε το ενδεχόμενο να παρουσιάσετε αυτό που θέλετε να πείτε με μία μεγάλη λίστα με 50, 100 ή ακόμα και 200 προτάσεις. Το epic content, όπου ο χρήστης βρίσκει τα πάντα για αυτό που ψάχνει, είναι η αναδυόμενη τάση στο content marketing.
- Κλαδικές έρευνες & στατιστικές: Όποιος πει ότι δεν λατρεύει τα δεδομένα θα πει ψέματα. Οι αναγνώστες λατρεύουν να διαβάζουν και να μοιράζονται μοναδικές πληροφορίες, έρευνες και στατιστικές, οπότε είναι σημαντικό να τις μοιράζεστε, εφόσον αφορούν τον κλάδο σας.
- Το γνωμικό της ημέρας: Σε όλους αρέσουν οι ατάκες και τα γνωμικά. Είναι σύντομα και διαβάζονται εύκολα ενώ κάνουν τους άλλους να φαίνονται έξυπνοι και “ψαγμένοι” όταν τα μοιράζονται. Αν τα συνδυάσετε και με την επικαιρότητα ή με τη θεματολογία του μέσου σας, ακόμα καλύτερα.
- Χιούμορ: Αν μπορείτε να αναδείξετε το χιούμορ σας κι αν η θεματολογία σας το σηκώνει, χρησιμοποιήστε το χιούμορ για να χρωματίσετε τα κείμενά σας. Κι επειδή είναι δύσκολο να καταλάβετε οι ίδιοι αν έχετε όντως χιούμορ, καλύτερα να διαβάσετε το αστειάκι σας σε κάποιον πριν το δημοσιεύσετε. Αν πάλι δεν είναι το χιούμορ το δυνατό σας σημείο μπορείτε να αναδημοσιεύσετε κάποιο αστείο.
- Εκμεταλλευθείτε παλιότερες δημοσιεύσεις: Αξιοποιήστε οποιοδήποτε υλικό από παλιότερη δουλειά σας έχει να κάνει με το προϊόν σας, όπως ebooks, μελέτες ή white papers. Σπάστε το σε μικρότερα κομμάτια για το blog σας, τα newsletter ή μικρά posts στα social media. Γενικά, καλό είναι να αξιοποιείτε το περιεχόμενό σας με διάφορες μορφές.
- Ξαναγράψτε ένα παλιό post: Μπορείτε να εκσυγχρονίσετε ένα δημοφιλές post με νέες πληροφορίες, στατιστικά ή infographics ή οποιαδήποτε σχετική πληροφορία που θα το επικαιροποιήσει για τους αναγνώστες σας.
- Πείτε το αλλιώς: Πάρτε ένα παλιό blog post και αλλάξτε το μέσο παρουσίασής του. Μετατρέψτε το σε ένα infographic ή ένα slide show, για να πείτε κάτι που είπατε και στο παρελθόν αλλά με άλλα λόγια.
- Slide Shows: Τα slide shows φτιάχνονται εύκολα, είναι απλά, είναι ευνόητα και τραβούν το μάτι. Το βασικό είναι να πρόκειται για χρήσιμες πληροφορίες που ο αναγνώστης θα θελήσει να διαβάσει και να μοιραστεί.
- Do’s and Don’ts: Δώστε συμβουλές τύπου «τα υπέρ και τα κατά», «τι να κάνετε και τι να μην κάνετε» ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του κοινού σας.
- Top 10: Συντάξτε «Top 10» λίστες που αφορούν σε θέματα του κλάδου σας. Τα “top 10” sites, blogs, εταιρείες, εργαλεία κτλ.
- Αξιολογήσεις / Συγκρίσεις προϊόντων: Το να γλιτώσετε κάποιον από την έρευνα αγοράς σημαίνει ότι θα εξασφαλίσει χρόνο, θα εξοικονομήσει χρήμα και θα έχει λάβει και την άποψη κάποιου τρίτου.
- Δημιουργήστε μία επείγουσα κατάσταση: Ο φόβος της απώλειας είναι μεγαλύτερο κίνητρο από την επιθυμία για νίκη. Δημιουργήστε στους αναγνώστες την αίσθηση ότι πρέπει να προλάβουν κάτι και πρέπει να δράσουν άμεσα, όπως για παράδειγμα γράφοντας για προϊόντα που θα είναι για πολύ λίγο σε προσφορά.
- Προσωπικές εμπειρίες: Το στοιχείο του προσωπικού όχι μόνο προσελκύει το κοινό σας, αλλά σας βοηθάει να δείξετε την ανθρώπινη πλευρά του brand. Μπορείτε, για παράδειγμα, να παρουσιάσετε την προσωπική εμπειρία κάποιου χρήστη από το προϊόν σας, πώς τον βοήθησε να βρει λύση σε κάποιο πρόβλημα κλπ.
- Συνεντεύξεις: Η συνέντευξη είτε σε μορφή κειμένου είτε βίντεο με κάποιον ειδήμονα στον χώρο ή ακόμα και το να μιλάτε εσείς με μορφή συνέντευξης είναι ένας έξυπνος και προσωπικός τρόπος να παρουσιάσετε τις τάσεις στον χώρο ή τα επιτεύγματά σας.
Από πού να αντλήσετε ιδέες για αποτελεσματικό content marketing
- Ζητήστε τη βοήθεια του κοινού
Ο πλέον κατάλληλος για να σας πει τι αρέσει στους αναγνώστες σας, είναι οι ίδιοι οι αναγνώστες σας. Ζητήστε ή ενθαρρύνετε τους αναγνώστες να σας δίνουν feedback είτε μέσα από το site/blog σας είτε μέσω social media, αλληλεπιδράστε μαζί τους και δώστε τους αυτό που θέλουν.
- Διαβάστε τα σχετικά Forum και Group
Αν υπάρχουν forum με τη δική σας θεματολογία βάλτε τα άμεσα στα bookmarks σας. Δεν υπάρχει πιο κατάλληλο σημείο για να “κρυφακούσετε” τι θέλει να μάθει το κοινό σας. Το ίδιο ισχύει και για τις συναφείς σελίδες στο Facebook αλλά και στο Quora.
- Στατιστικά και αναλύσεις
Πότε ήταν η τελευταία φορά που κοιτάξατε ποια είναι τα 10 πιο δημοφιλή άρθρα σας; Είναι πάρα πολύ σημαντικό να παρακολουθείτε τακτικά τα στατιστικά, για να γνωρίζετε τι αρέσει στο κοινό σας – όσο κι αν πιστεύετε ότι ξέρετε. Βγάζετε συχνά στατιστικά για το ποια keywords φέρνουν κόσμο στο site σας, ποια άρθρα πηγαίνουν καλύτερα, ποια tags και κατηγορίες χρησιμοποιούνται περισσότερο κτλ. Έτσι, θα μπορέσετε να ψυχολογήσετε τους αναγνώστες σας και θα αυξήσετε τις πιθανότητες να μπορείτε να προβλέπετε ποια θέματα θα πάνε καλά. Μπορείτε ακόμη να ανανεώσετε, να εμπλουτίσετε ή να επικαιροποιήσετε παλιά σας κείμενα που πήγαν καλά.
- Keyword research και content gap analysis
Υπάρχουν ποικίλα εργαλεία που μπορείτε να αξιοποιήσετε, για να πάρετε ιδέες σχετικά με το τι θα γράψετε. Εργαλεία για αποτελεσματική έρευνα λεξεων κλειδιών θα σας δώσουν ιδέες μέσω των ερωτημάτων των χρηστών και των long tail keywords. Επιπλέον, με εργαλεία για content gap analysis θα διαπιστώσετε τι λείπει ως προς τη θεματολογία, με τι έχουν ασχοληθεί οι ανταγωνιστές σας και τι περιεχόμενο πρέπει να δημιουργήσετε εσείς, για να τους ξεπεράσετε.
Αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία οσον αφορά το content marketing είναι να θέλετε πραγματικά να δώσετε χρήσιμο περιεχόμενο και βοήθεια στο κοινό σας, παρουσιάζοντας το expertise σας. Αυτός είναι πλέον και οι πιο αποδοτικός τρόπος, για να κερδίσετε ακολούθους και τελικά περισσότερους πελάτες.