Email marketing: Πώς να μην καταλήξει το email σας στα spam

   Χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά

Αν ασχολείστε με το marketing πιθανότατα αφιερώνετε ένα σημαντικό μέρος του χρόνου σας για να συντάξετε ελκυστικά email με πιασιάρικα θέματα (subject line) ώστε να πετύχετε ένα καλό click-through rate. Πριν όμως πατήσετε “αποστολή” αναρωτηθήκατε ποτέ αν οι παραλήπτες σας θα έχουν την ευκαιρία να διαβάσουν το email σας;

Όσο κι αν κοπιάζετε να κερδίσετε επισκέψεις από τα email σας, υπάρχουν ένα σωρό λόγοι -που μπορεί να αγνοείτε- για να μην φτάσουν ποτέ μηνύματά σας στα εισερχόμενα των χρηστών σας αλλά να καταλήξουν στα spam. Με τους κανονισμούς να γίνονται όλο και πιο αυστηροί και τα φίλτρα spam να εξελίσσονται διαρκώς, δείτε τι μπορείτε να κάνετε για να αυξήσετε το ποσοστό των email που παραδίδονται επιτυχώς.

Τι δεν πρέπει να κάνετε

spam

1) Μην αγοράζετε λίστες παραληπτών

Ναι, μπορείτε (ακόμα και νόμιμα) να νοικιάσετε και να αγοράσετε λίστες ατόμων που έχουν συμφωνήσει να τους στέλνετε email αλλά δεν είναι και τόσο καλή ιδέα. Εκτός του ότι αποτελεί μια “βρώμικη” τακτική μάρκετινγκ, το πραγματικό σας πρόβλημα είναι ότι δεν ξέρετε σχεδόν τίποτα για τα άτομα αυτά και είναι πολύ πιθανό να μην έχουν καμία όρεξη να ανοίξουν, να διαβάσουν και να κάνουν κλικ στο email σας. Με άλλα λόγια, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να σας χαρακτηρίσουν ως spam. Άλλωστε αν τα

2) Μην ψάχνετε για ηλεκτρονικές διευθύνσεις σε ιστοσελίδες

Το να “ψαρεύετε” e-mail σε διάφορες ιστοσελίδες μπορεί να μοιάζει με έναν γρήγορο και εύκολο τρόπο για να χτίσετε τις λίστες επαφών σας αλλά είναι κακό για την επιχείρησή σας, για να μην πούμε παράνομο.

Συγκεκριμένα, η ελληνική νομοθεσία αναφέρει: Σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του αρ. 11 “Μη ζητηθείσα επικοινωνία”: “1. Η χρησιμοποίηση αυτόματων συστημάτων κλήσης, ιδίως με χρήση συσκευών τηλεομοιοτυπίας (φαξ) ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, και γενικότερα η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με οποιοδήποτε μέσο ηλεκτρονικής επικοινωνίας, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς, επιτρέπεται μόνο αν ο συνδρομητής συγκατατεθεί εκ των προτέρων ρητώς.

(Ενημερωθείτε για το σχετικό νόμο από εδώ)

3) Μην στέλνετε σε άτομα με υψηλό bounce rate

Τα bounces είναι αποτέλεσμα αποστολής μηνυμάτων σε άκυρους ή ανύπαρκτους λογαριασμούς. Το ποσοστό bounce είναι ένας βασικός παράγοντας για τους Παρόχους πρόσβασης στο διαδίκτυο (Internet Service Provides, ISPs) που καθορίζει τη φήμη σας ως αποστολέας. Αν έχετε πολλά bounces ενδεχομένως να αρχίσετε να καταλήγετε στα spam των παραληπτών σας.

4) Μην χρησιμοποιείτε κεφαλαία

Μην φωνάζετε! Δεν είναι ωραίο… Τα κεφαλαία γράμματα, ιδιαίτερα στο θέμα του email σας, μπορεί να πιστεύετε ότι θα τραβήξουν την προσοχή των παραληπτών σας, στην πραγματικότητα όμως δημιουργούν μια άσχημη εντύπωση. Για την ακρίβεια, σε έρευνα από το Radicati Group, πάνω από το 85% των ερωτηθέντων απάντησε ότι προτιμά πεζά γράμματα στα subject lines. Αντί να προσπαθείτε λοιπόν να τραβήξετε την προσοχή των παραληπτών σας ανεβάζοντας τους… τόνους (και τα γράμματα), προσπαθήστε να το κάνετε χρησιμοποιώντας ελκυστικά μηνύματα και χρήσιμο περιεχόμενο.

5) Μην χρησιμοποιείτε θαυμαστικά!!!!!

Κάτι που επίσης κάνει το θέμα σας να φαίνεται αντιεπαγγελματικό και… spammy είναι η χρήση θαυμαστικών. Και τη στιγμή που το 69% των παραληπτών χαρακτηρίζει ένα e-mail ως spam, κρίνοντας μόνο από το θέμα του, τότε καλύτερα να μην πάρετε το ρίσκο. Αν πραγματικά κάτι είναι άξιο θαυμασμού, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε (ένα) θαυμαστικό αλλά ποτέ να μην κάνετε κατάχρηση. Just for the record, κανονικά αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε σωστά το θαυμαστικό στον γραπτό λόγο, τότε θα πρέπει να ξέρετε ότι το θαυμαστικό είναι ένα και όχι τρία ή -ακόμα χειρότερα- περισσότερα. Επίσης χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο σε επιφωνηματικές φράσεις ή λέξεις ενώ σε περίπτωση που θέλουμε να δείξουμε θαυμασμό, ειρωνία ή αρνητική έκπληξη τότε το χρησιμοποιούμε δίπλα από τη λέξη ή τη φράση σε παρένθεση (!).

email

6) Αποφύγετε λέξεις spam

Ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να αποφύγετε τα φίλτρα spam είναι με επιλέγοντας προσεκτικά τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσετε στο θέμα σας. Ένας καλός εμπειρικός κανόνας είναι ο εξής: Αν αυτό θα γράψετε ακούγεται σαν να κάτι που θα έλεγε πλανόδιος πωλητής, τότε μην το γράψετε. Μερικές μόνο συνηθισμένες τέτοιες λέξεις που μπορούν να κοστίσουν την αξιοπιστία του email σας είναι οι εξής: δωρεάν, αγοράστε, μόνο, κόστος, ευκαιρία κτλ.

Στα αγγλικά υπάρχει ένας πολύ μεγάλος κατάλογος με λέξεις που εντοπίζονται από τα φίλτρα spam. Ωστόσο πάροχοι όπως η Google, ενσωματώνουν σταδιακά και ελληνικές λέξεις ξεκινώντας από τις πιο… προκλητικές.  https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/30684/The-Ultimate-List-of-Email-SPAM-Trigger-Words.aspx#sm.000vtw40h1847cursk21f776ftc7u

7) Μην χρησιμοποιείτε βίντεο και άλλα πολυμέσα

Οι περισσότεροι παραλήπτες σας έχουν προεπιλέξει να μην επιτρέπεται η δυνατότητα να δουν rich media, όπως Flash ή ενσωματωμένα βίντεο. Αντ’ αυτού χρησιμοποιήστε μία φωτογραφία από το βίντεο με το σύμβολο “play” στο κέντρο της, που όταν κάνουν κλικ οι χρήστες θα μεταφερθούν σε νέο link.

Όσο για τα JavaScript και άλλα δυναμικά scripts, ακόμα κι αν “περάσουν” από τα φίλτρα spam, πιθανότατα να έχουν αποκλειστεί από τους χρήστες, επομένως αποφύγετέ τα.

8) Μην επισυνάπτετε αρχεία

Αν θέλετε να στείλετε στους παραλήπτες σας ένα PDF ή άλλο αρχείο, καλύτερα να μην το συμπεριλάβετε ως επισυναπτόμενο (attachment) γιατί ενδέχεται το e-mail σας να χαρακτηριστεί ως spam. Αντ ‘αυτού, αναρτήστε το αρχείο σας στην ιστοσελίδα σας και ζητήστε από τους χρήστες να κάνουν click για να το δουν ή να το κατεβάσουν. Αυτό θα μειώσει την πιθανότητα να μπλοκαριστεί από τα φίλτρα spam και θα μειώσει το χρόνο φόρτωσης του email σας.

9) Μην χρησιμοποιείτε κόκκινο φόντο στη γραμματοσειρά

Γενικά τα φόντα και οι αντιθέσεις τους με τη γραμματοσειρά αποτελούν τεχνάσματα που χρησιμοποιούν οι spammers. Στη μελέτη του Radicati που αναφέραμε και προηγουμένως, αποδείχθηκε ότι οι χρήστες δεν θέλουν καθόλου τις παράξενες γραμματοσειρές στα email τους. Πάνω από το 60% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι είναι απαράδεκτες οι ακανόνιστες γραμαμτοσειρές με διαφορετικά χρώματα και μεγέθη.

10) Μην ξεχνάτε τον ορθογραφικό έλεγχο

Κάτι που επίσης μπορεί να προκαλέσει τη δυσανασχέτηση των παραληπτών αλλά και των φίλτρων spam είναι τα ορθογραφικά λάθη. Είναι πολύ εύκολο να σας ξεφύγουν ορθογραφικά ή τυπογραφικά λαθάκια, επομένως θα πρέπει πάντα να ξαναδιαβάζετε τα κείμενά σας και να τα περνάτε από αυτόματη διόρθωση.

Τι πρέπει να κάνετε

 

Τι πρέπει να κάνετε

11) Κρατήστε τις λίστες σας καθαρές

Οι παλιοί ή ανενεργοί λογαριασμοί παραληπτών μπορεί να αποβούν μοιραίοι. Αν τέτοιου είδους λογαριασμοί (bounce rate) ξεπερνούν  το 5% των χρηστών σας, τότε είναι πολύ αυξημένες οι πιθανότητες να καταλήξετε στα spam των παραληπτών σας. Κρατώντας τις λίστες σας καθαρές και διαγράφοντας άτομα που δεν λαμβάνουν τα email σας ή δεν τα ανοίγουν ποτέ μειώνετε τις πιθανότητες να σας χαρακτηρίσει κάποιος ως spam.

12) Δείτε αν μπορείτε να ξανακερδίσετε χαμένους παραλήπτες

Υπάρχουν αρκετοί χρήστες που έχουν δεχθεί να λαμβάνουν τα e-mail σας αλλά στην πραγματικότητα δεν πολυ-θέλουν, αφού δεν ασχολούνται ποτέ. Εκτός από το… ξεκαθάρισμα λογαριασμών που αναπτύξαμε παραπάνω, κάτι που μπορείτε να κάνετε σε ορισμένες περιπτώσεις είναι να δοκιμάσετε να ξανακερδίσετε τις επαφές που σταμάτησαν να ασχολούνται με τα e-mail σας. Μπορείτε για παράδειγμα να τους στείλετε μία αποκλειστική προσφορά ή ένα e-mail στο οποίο τον ρωτάτε τι θα ήθελε να διαβάζει στα email που λαμβάνει ή να τον ρωτήσετε ξεκάθαρα αν θέλει να συνεχίσει να λαμβάνει τα e-mail που του στέλνετε ή όχι.

13) Χρησιμοποιήστε διπλό Opt-in

Το διπλό opt-in σημαίνει ότι αφού κάποιος συνδρομητής εγγραφεί στη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας, θα πρέπει να κάνει κλικ σε ένα e-mail επιβεβαίωσης για να σιγουρευτείτε ότι πράγματι θέλει να παραλαμβάνει τα μηνύματά σας.

Οι χρήστες που επιβεβαιώνουν ότι θέλουν να λαμβάνουν e-mail από την εταιρεία σας είναι αυτοί που θα τα διαβάσουν κιόλας.

14) Ζητήστε από τους παραλήπτες σας να σας καταχωρίσουν

Τα φίλτρα spam έχουν γίνει τόσο επιθετικά σε βαθμό που μερικές φορές τα email που οι παραλήπτες θέλουν να διαβάσουν, πάλι καταλήγουν στα spam. Ζητήστε από τους χρήστες σας να σας προσθέσουν στη λίστα επαφών τους. Όταν το κάνουν αυτό, ακόμα και τα πιο αυστηρά φίλτρα spam θα “κάνουν πίσω”.

καταχώρηση email

15) Δίνετε πάντα τη δυνατότητα για Unsubscribe

Το να επιτρέπετε στους χρήστες σας να διαγραφούν από τη λίστα επαφών σας είναι βασικό για να μην θεωρηθείτε spammers αλλά είναι και υποχρεωτικό από το νόμο. Σε κάθε email σας θα πρέπει να δίνετε τη δυνατότητα στους χρήστες να διαγραφούν με εύκολο τρόπο, είτε κάνοντας κλικ σε κάποιο σύνδεσμο είτε απαντώντας στο e-mail σας. Το πιο συνηθισμένο είναι να περιλαμβάνετε ένα link στο footer του email σας.

Κάτι που επίσης έχει μεγάλη σημασία είναι να αναφέρετε στο e-mail σας και τη διεύθυνσή σας.

16) Δυνατότητα για HTML ή plain text και προβολή στον browser

Τα plain text email είναι απλά μηνύματα χωρίς καμία μορφοποίηση ενώ τα HTML χρησιμοποιούν μορφοποίηση που σας επιτρέπει να σχεδιάσετε ένα όμορφο email με ελκυστικά εικαστικά. Δίνοντας και τις δύο επιλογές στους παραλήπτες σας γίνεστε πιο φιλικοί προς τους χρήστες. Καλό είναι επίσης να παρέχετε στο χρήστη τη δυνατότητα να ανοίξει το email του στον browser του.

17) Κάντε δοκιμές

Πριν στείλετε το email σας θα πρέπει να το τεστάρετε για να δείτε αν εμφανίζεται σωστά από όλες τις συσκευές – μην ξεχνάτε ότι πολλοί από τους παραλήπτες σας σας διαβάζουν από τα κινητά τους.

Κάντε δοκιμές με όλους τους τρόπους που ανοίγουν το e-mail σας οι περισσότεροι χρήστες σας, μεταξύ των οποίων από iPhone, από το Gmail, από το iPad, από το Mail app για Android, το outlook κ.α.

 

Συγγραφή Άρθρου: Κρητικού Μαρία

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops