Ο κόσμος της digital διαφήμισης στις μέρες μας βασίζεται κατά ένα μεγάλο βαθμό στα data, τόσο για το Decision Making των Marketer όσο και για την αλγοριθμική βελτιστοποίηση των καμπανιών. Οι πρόσφατες αλλαγές στο iOS 14.5, αλλά και οι επερχόμενη κατάργηση των 3rd party cookies έχει ήδη αρχίσει να προβληματίζει marketers & πλατφόρες, οι οποίες λόγω των παραπάνω, απομακρύνονται από την καταγραφή δεδομένων που είναι βασισμένη σε cookies.
Οι εταιρείες για να κατανοήσουν το κοινό τους πρέπει να ερευνήσουν καλύτερα τα funnels τους, να καταλάβουν τις διαδρομές που ακολούθησε ο χρήστης και να βελτιστοποιήσουν το συνολικό experience τους.
Δεδομένου ότι τα cookies θα πάψουν να αποτελούν το θεμέλιο της διαδικτυακής διαφήμισης & της καταγραφής δεδομένων, πώς μπορούμε να καταγράφουμε & να αναλύουμε την αποτελεσματικότητα των καμπανιών μας;
Η απάντηση από το Facebook είναι το Conversions API (παλαιότερα γνωστό ως Server-Side API) και σήμερα θα μιλήσουμε για αυτό.
Τι είναι το Facebook Conversions API;
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, το Facebook Conversion API ήταν γνωστό ως Facebook Server-Side API. Έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τις επιχειρήσεις να διατηρούν το data privacy, παρέχοντας παράλληλα εξατομικευμένες διαφημιστικές εμπειρίες σε πελάτες και κοινό, με όλα αυτά να γίνονται χωρίς την χρήση cookies.
Το Conversions API του Facebook είναι ολοκληρωμένο και παρέχει στις επιχειρήσεις πληθώρα χρήσιμων εργαλείων. Αυτά που παρέχει είναι τα εξής:
- Full-funnel visibility: Το Conversions API προσφέρει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να μοιράζονται με το Facebook αποκλειστικά τα δεδομένα που θέλουν και τίποτα παραπάνω. Επομένως ο συνδιασμος του Pixel και του Conversions API σημαίνει full-funnel visibility. Έτσι παρέχεται η πλήρη ορατότητα των ενεργειών που διέπραξε ένας χρήστης.
Το Pixel παρέχει πληροφορίες για ενέργειες που πραγματοποιούνται μέσα στο site, οπως η προβολή της σελίδας, οι αγορές που πραγματοποιούνται σε αυτήν και αλλα. Όταν συνδυάζεται με το conversions API, μπορούμε να έχουμε μια πλήρη εικόνα του customer journey, όπως αγορές εκτός του website.
- Κοινή Χρήση Δεδομένων με Μεγαλύτερη ακρίβεια: Η κοινή χρήση δεδομένων μέσω του Conversions API είναι πιο ακριβής από οποιαδήποτε άλλη μέθοδο. Μέσω αυτού οι επιχειρήσεις δεν χρειάζεται να ανησυχούν για τυχόν απώλεια δεδομένων λόγω σφάλματος του προγράμματος περιήγησης ή κάποιου ad blocker.
- Έλεγχος δεδομένων: Δίνει στις επιχειρήσεις τον απόλυτο έλεγχο για τα δεδομένα που μοιράζονται. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να εφαρμόσουν το conversions API εκτός από το Pixel και να αποφασίσουν τι θα μοιραστούν και πότε θα το μοιραστούν, κάνοντας το Conversions API μια άρτια GDPR compliant επιλογή. Αντίθετα, το Pixel στέλνει όλα τα συμβάντα σε πραγματικό χρόνο.
Αντί να μοιράζονται δεδομένα μέσω του browser, οι ιστοσελίδες που έχουν τοποθετήσει το Conversions API του Facebook μπορούν να διαμοιράσουν τα δεδομένα που θέλουν, με το Facebook, μέσω του server τους.
Facebook Conversions API
Το ίδιο το Facebook ενθαρρύνει τους διαφημιζόμενους να εφαρμόσουν και το conversions API εκτός του Pixel, για την βέλτιστη παρακολούθηση των ενεργειών του χρήστη αλλά και την κοινή χρήση δεδομένων που είναι πολύ πιο αξιόπιστη. Με αυτόν τον τρόπο, οι διαφημιζόμενοι μπορούν να έχουν μια μεγαλύτερη σειρά δεδομένων για να υποστηρίξουν τις διαφημισεις τους. Με την εφαρμογή του conversions API, δεδομένα από πλατφόρμες CRM, μπορούν να ληφθούν. Αυτό είναι κάτι περισσότερο από αυτό που μπορεί να προσφέρει το Pixel μόνο του.
Ο τρόπος λειτουργίας του Facebook Conversions API
- Πρώτον, ο πελάτης μπαίνει στον ιστότοπο
Ο ιστότοπος πρέπει να έχει Facebook Pixel
- Ο server θα αποθηκεύει πληροφορίες του user με τον ίδιο τρόπο που αποθηκεύει διευθύνσεις IP
- Όταν ο user (με τα αποθηκευμένα δεδομένα χρήστη) ενεργοποιεί ένα συμβάν, ο server θα υποβάλει ένα αίτημα που περιέχει πληροφορίες σχετικά με το συμβάν και τον χρήστη στο Facebook server
Ποιες μετατροπές μπορούν να παρακολουθούνται με το conversions API;
Τα συμβάντα/events που μπορούν να παρακολουθούνται μέσω του conversions API στην πράξη είναι τα ίδια, που γνωρίζουμε τόσο καιρό και μετράμε από το Facebook Pixel.Το conversions API του Facebook παρέχει ένα μοναδικό σύνολο πλεονεκτημάτων, και είναι εδώ για να μας δώσει (μερικώς) την λύση στις πρόσφατες αλλαγές στον κόσμο του Digital Marketing. Μερικά από αυτά τα οφέλη περιλαμβάνουν. μια καλύτερη εικόνα της πλοήγησης & δραστηριότητας των επισκεπτών σε ένα website. Αυτό, γίνεται μέσω του ελέγχου ορισμένων καταστάσεων που ήταν πρόκληση για την παρακολούθηση συμβάντων οπως:
- Κακές συνδέσεις δικτύου
- Μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης σελίδων
- Ad blockers
Πιθανώς το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Facebook Conversions API είναι ότι μπορούμε να ελέγχουμε τα δεδομένα που κοινοποιούνται στους servers του Facebook. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθούμε και ενέργειες χρηστών που πραγματοποιούνται offline, όπως οι αγορές σε φυσικά καταστήματα και οι πωλήσεις που πραγματοποιούνται μέσω τηλεφωνικών κλήσεων. Με το Conversions API, μπορείτε να στέλνετε offline data events, απευθείας στο Facebook, ανοίγοντας τον δρόμο για την ολιστική προσέγγιση μεταξύ Online & offline καναλιών.
Συμπεράσματα και παραλήψεις
Εν κατακλείδι, το conversions API είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για τους διαφημιζόμενους.Ήδη χρησιμοποιείται από διαφημιζόμενους σε όλο τον κόσμο για να αποκτήσουν καλύτερη εικόνα σχετικά με τα funnels του πελάτη και να προσαρμόσουν τις διαφημίσεις προκειμένου να επιτύχουν καλύτερα αποτελέσματα.
Όλη αυτή η μοναδική εμπειρία διαφήμισης, πραγματοποιείται διατηρώντας παράλληλα το data privacy & τα σχετικά policy, σεβόμενοι πάντα τις επιθυμίες των χρηστών για τα προσωπικά τους δεδομένα.
Ταυτόχρονα με τις αλλαγές σε Apple, σταδιακή κατάργηση των 3rd Party Cookies, αλλά και το Data Privacy Focused Web, όπου η προστασία των προσωπικών δεδομένων μέρα με την μέρα παίζει μεγαλύτερο ρόλο για τους χρήστες, το Facebook Pixel χάνει έδαφος, αλλά και ακρίβεια στα δεδομένα που καταγράφει.
Η καλύτερη λύση στις παραπάνω αλλαγές είναι η σύνδεση των first base data απευθείας στην πλατφόρμα διαφήμισης. Η χρήση του conversions API σάς επιτρέπει να προωθείτε δεδομένα απευθείας στο Facebook, αποφεύγοντας έτσι τη χρήση cookie και καθιστώντας τις καμπάνιες σας πολύ πιο αποτελεσματικές.
Συγγραφή Άρθρου: Μάνος Τζεζαΐρης